Bűncselekmény hiányában megszüntette a nyomozást a veronai buszbaleset ügyében a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) – válaszolta megkeresésünkre az ORFK sajtóosztálya. Korábban egy üzemorvost gyanúsítottak meg az ügyben a magyar rendőrök, akinek a terhére azt rótták, hogy vezetésre alkalmasnak találta a súlyos alvászavarral küzdő, Olaszországban nemrég tizenkét évre ítélt buszsofőrt.
Emlékezetes, az olaszországi Verona közelében 2017. január 20-án éjjel 17-en vesztették életüket, mikor a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjait és tanárait a franciaországi sítáborból hazaszállító busz balesetet szenvedett. A jármű nekicsapódott a sztrádakorlátnak, majd onnan egy felüljáró pillérjének, utána pedig kigyulladt. A buszon 56-an utaztak, 43 gyermek, 11 felnőtt és a két sofőr. Egy súlyosan megégett sérült Budapesten, a Honvédkórházban halt bele a sérüléseibe. A tragikus baleset után nem sokkal derült ki, hogy a buszsofőr kóros alvászavarban, súlyos alvási apnoéban szenvedett a baleset idején és a korábbi csaknem húsz évben, ennek ellenére az üzemorvos vezetésre alkalmasnak találta V. Jánost. Az orvost ezért 2019 elején foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával hallgatták ki a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) munkatársai, ám kérdésünkre az ORFK sajtóosztálya szerdán azt a tájékoztatást adta, hogy a nyomozást, mivel a cselekmény nem bűncselekmény, július 21-én megszüntették.
A buszsofőrt tizenkét évre ítélték Olaszországban
V. János ellen végül az olasz hatóságok emeltek vádat. A vád szerint a sofőr elaludt a tragédia előtti pillanatokban, ám a katasztrófához hozzájárult emellett az autópálya nem megfelelő kivitelezése és karbantartása is. így a vádlottak padjára került öt olasz szakember is. Az olasz államügyész V. Jánosra 18 év szabadságvesztést kért, ám a gépkocsivezető úgynevezett rövidített eljárást kért, ami az olasz jogrend szerint azt jelentette, hogy a maximálisan indítványozott 18 év helyett maximum 12 évet szabhattak ki rá. Ezt a bíróság idén júniusban nem jogerősen meg is tette.
kbandi1
2020-07-23 at 18:56
Akkurátus igazságszolgáltatásban tombolnak a libsi agysejtek. Nem történt semmi bűncselekmény, még a hídpillér sem lépett ki az úton haladó buszvezető járműve elé. Ennyi gondolkodás után az eset már a gondolkodásképtelenséget súrolja. Nagy a hallgatás a sofőr alkalmasságáról és az átalakított buszon jelen lévő tűzveszélyről. Nem szabad gondolkodni, mert akkor megoldható lenne a feladat magasabb szinten is.
Namond
2020-07-23 at 12:52
Érdekes.
Hány évig hurcolták meg, a munkáltatójának kiszolgáltatott, a sofőrt?
A nyomozás során csak nem került elő, a sofőrt képességeit meghaladó munkára kényszerítő, elrendelő megbízó munkáltató?
TalEle
2020-07-23 at 09:03
A gondatlanságból elkövetett tömegszerencsétlenség Magyarországon nem számít bűncselekménynek?
api01
2020-07-23 at 08:22
Fasza. Akkor minden rendben van.
Nahát
2020-07-22 at 19:37
Nincs bűncselekmény? A busz életveszélyes volt, felszállni sem lett volna szabad rá. Az üzemorvos korrupt, vagy teljesen nemtörődöm. A buszsofőr ismerte a saját betegségét, mégis vállalkozott éjszakai buszvezetésre. Nincs bűncselekmény?
Szabó Péter
2020-07-22 at 20:15
A busz, nem életveszélyes volt, csak átalakítot. Ez legfeljebb szabálysértés, de mivel a balesethez semmi köze nem volt, így azt nem befolyásolta. A sofőr és nagyon sok másik is kaphat alvászavarral jogosítványt, be kell tartani az alváshoz használt készülék használatát. Azt, hogy ez megtörtént-e biztos vizsgálta az Olasz hatoság. Keresd meg a googlén, több százezer embernek van alvászavara, felügyeletre szorul, de nem kizáró ok a jogosítványnál. A vezetés szempontjából, hogy éjjel vagy nappal történik, az alvászavarnak nincs jelentőség, kipihentnek kell lennie a sofőrnak.
Nonvideor
2020-07-23 at 08:16
Akinek alvászavara van, menjen éjszakai portásnak, ne buszvezetőnek.
Nahát
2020-07-23 at 14:24
Teljesen szabálytalanul beszereltek egy benzintartályt, ami fel is robbant. Egyéb kérdés?
KG
2020-07-22 at 19:32
Nézzétek meg az e-cegjegyzekben, ki a Pizolit tualjdonosa.
Ott van a címe is. Lehet neki személyesen kérdéseket feltenni, hogy így ez az egész átalakitósdi szerinte helyénvaló-e, valamint van-e lelkiismerete.
gyozo2018
2020-07-22 at 19:31
Hát ez nem jogállam. Mindenesetre a joggyakorlat
a nyomozó hatóságoktól az ügyészeken és ügyvédeken át a bírákig egy nagy rakás szar!
gyozo2018
2020-07-22 at 19:30
Pizolit Kft., a buszt üzemeltető cég is megúszta?!
gyozo2018
2020-07-22 at 19:28
Hogyhogy nem bűncselekmény, hogy egy vezetésre alkalmatlan személynek
minden évben megadta az engedélyt?!
Hányan is haltak meg?!
Gomboc7
2020-07-22 at 19:24
Ez nagyon nem jó így.
Tovább lehet büntetlenül mókolni a buszok műszaki állapotával, bármilyen roncsot levizsgáztatnak pénzért, bármilyen alkalmatlan kaphat orvosi alkalmasságit ha fizet.
Ezek szerint ezeket mind szabad.
Tolnai Ferenc
2020-07-22 at 19:27
Igaz.
NOCSAK
2020-07-23 at 00:44
Az egész történetben az a szomorú, hogy a jog helyt ad ilyen mególdásra – megszünteti a nyomozást- pedig diákok és tanárok haltak meg. Ezek szerint nem számít az emberi élet! Mindent ki lehet a jog erejével magyarázni! Ez nagyon szomorú mindannyiunkat nézve.