Sokan szerettük Csengey Dénest, aki fájdalmasan fiatalon ment el. 1990-ben készült az a felvétel, amelyben Sándor György író-humoristával beszélget az antiszemitizmusról és az ahhoz hasonlóan nagy bűnről: az antiszemitizmus hamis vádjáról. Csengey kristálytisztán megfogalmazta, hogy másképp gondolunk a rabbira, mint arra a kádárista vezető újságíróra, aki Kádárt és Aczélt is kiszolgálta, és amikor kritizálják, azt mondja: azért támadnak, mert zsidó vagyok. Nem, nem azért. Egy igaz ember gondolatai a magyarság és a magyar zsidóság közös útjáról, és a fegyverként használt gyalázatos bélyegről.
Sohasem titkoltam, hogy a tragikusan fiatalon elhunyt Csengey Dénes gondolkodása, meg nem alkuvása, nyitottsága miatt nagyon közel áll hozzám. Persze nem csupán én vagyok így ezzel, sokak számára példakép ő, olyan politikus, akiről el lehetett és el lehet hinni, hogy tényleg a közjó, az igazság keresése érdekelte (ajánlott olvasmány: Csengey Dénes: A kétségbeesés méltósága). Ennek ellenére (vagy éppen ezért) kevesen ismerik, főleg a fiatalok közül, pedig olyan konzervatív gondolkodóról, költőről, esszéistáról van szó, akinek szavaira még ma is érdemes figyelni. Szerencsés Márton barátom mutatta azt a videót, amely megörökítette Csengey és Sándor György 1990-es beszélgetését (anno A Hét adta le).
Érdemes megnézni, hogy akkor még így lehetett, így tudtak beszélgetni – persze csak ők – a talán legkényesebb témáról: az antiszemitizmusról és a fegyverként használt antiszemita vádról. Érdemes nem csak a mondandóra, de a beszélgetés stílusára, Csengey nyugodt, higgadt, határozott érvelésére is figyelni.
Így is lehet. Lehetett?
Az antiszemita kártya mindig ott volt a pakliban
A beszélgetés abban a viharos időben készült, amikor a rendszerváltás után az SZDSZ és az MDF, az urbánus és a népi tábor egymásnak esett – az egykori nómenklatúra és a különböző bomlasztó, nyerészkedő egyének, társutasok nagy örömére.
Ekkoriban robbant ki és fújták fel a Csoóri-ügyet is, belemagyarázva a művész-politikus esszéjébe sok mindent. Ekkoriban vették elő nap mint nap, óráról órára az MDF-fel szemben az antiszemita kártyát, nyilván nem mindig alaptalanul, de gátlástalanul kihasználva és általánosítva az egészet. Könnyű dolguk volt: a sajtó jelentős része szívesen részt vett az első demokratikusan megválasztott kormány lejáratásában.
(Érdemes megnézni (cikkem itt), hogy hogyan próbálta például Havas Henrik az egyeduralkodó NapTv-ben rásütni az antiszemita billogot Kunszabó Ferenc író, újságíróra. Havas betartotta a lejáratás szabályait, már kérdésével olyan helyzetbe próbálta helyezni a „vendégét”, amiből nehezen tudott volna kimászni. Más kérdés, hogy Kunszabó elég értelmes és jó beszélgetőpartner volt ahhoz, hogy a végén Havas vált nevetségessé. Egy jellemző párbeszéd: Havas: „Miért gondolja Ön, hogy létezik egy zsidómaffia Magyarországon?”. Kunszabó: „Ezt én nem mondtam, ezt Ön mondja.”).
Csengey: Amikor az egyik fájdalom nagyobbnak mondja magát…
Csengey Dénes ebből a szempontból a józan értékelések szerint támadhatatlan volt. Ő volt az, aki következetesen kereste a párbeszédet a „másik” oldallal, antikommunista volt, de nem szélsőséges, nem igazán lehetett megbélyegezni, ezért (is) állt sokaknak az útjában. Most viszont térjünk át a beszélgetésre. A költő-politikus először is arra mutatott rá, hogy a két nép (magyarság és zsidóság) nagyon is hasonló. „Tragikussá a dolgot az teszi, hogy két népről van szó, körülbelül mindkét nép tizenöt-tizenhat millió személlyel képviselteti magát a Földbolygón, mindkettőnek űzött, meghajszolt, tragikus történelme volt, mind a kettő szerte van szórva a világban, és mindkét nép kultúrájában megvan a hajlandóság, a tradicionális hajlandóság arra, hogy a saját fájdalmait a más fájdalmak fölé helyezze.
Márpedig, amikor az egyik fájdalom nagyobbnak mondja magát a másiknál, amikor az egyik halál nagyobb vétség a másik halálnál, amikor egy zsidó temetőt meggyalázni – nagyon súlyosat mondok – az nagyobb vétség mint egy temetőt, akkor belopakodott közénk a megemészthetetlenség.”
Haszonlesők, kádáristák és a rettegők kora
„Én egészen másképp gondolok például a főrabbira, mint arra az emberre, aki mondjuk vezető újságíró volt végig a Kádár-korszakban, aki menetrend szerint elgyalázta minden évben az ötvenhatos forradalmat, és most, amikor valakik támadják azért, mert kiszolgálta Kádárt, kiszolgálta Aczélt, akkor azt mondja – mert ugye ez könnyebb, az ellen a vád ellen nem lehet védekezni, hogy te kiszolgáltál és ezért támadnak – hogy azért támadnak, mert zsidó vagyok
– folytatta Csengey. –
Mindjárt melletted a művelt világ, mindjárt melletted a jóérzésű emberek. Ha ilyenkor lenne egy ember, aki azt mondja, hogy bocsásson meg uram, vesse le ezt a malaclopót, ezek a szenvedések, Auschwitz nem arra való, hogy bűnöket takargassunk vele, hogy bűnöket mentegessünk azzal, hogy aki a bűnöket támadni akarja, az mindjárt Auschwitzet akarja.”
Sándor György: „Én érzek mindenféle dolgot, látom az Ady-féle gatyás, bamba társat, de nem mondom, hogy az az MDF, és nem mondom, hogy a dzsessz-kedvelő, finom európai az az SZDSZ. Én nem vagyok egyik pártnak se a tagja.”
Csengey Dénes: „Egy pillanat. Ez nem politikai kérdés. Ha ezt politikai kérdéssé tesszük, ha politikai pártok közé tesszük, akkor megoldhatatlan ez a kérdés is, akkor megoldhatatlan válik a politika is, és akkor széttörik ez az ország. Az is igaz, hogy nekem is van egy ilyen gondolatom, amire céloztál.
Kétségtelen, hogy ezekre a fájdalmakra, és ezekre lelkekben ott lappangó kétségbeesésre és riadalomkészségre játszmákat is lehet építeni. Mert egy dolog biztos, hogy ha ma szétnézel a nyugati világban, akkor biztosra veheted, hogy az az ország, amelyikre ezt a bélyeget ráragasztották, örökre ki van zárva a nyugati kultúrákból és a nyugati demokráciák sorából. Akarhatja ezt valaki? Elképzelhető. Ha nagy bűn az antiszemitizmus, mert az…”.
Sándor György finoman közbevág: „Ezt én szerettem volna mondani. Pedig nem beszéltünk össze, de jobb, ha én mondom. [Értsd: zsidó származású magyarként – MG]. Ezt akartad mondani?
Mert én ezt mondom: ha az antiszemitizmus nagy bűn, akkor ugyanolyan nagy bűn, ha valakire azt mondják, hogy antiszemita…”.
Csengey helyette és vele együtt befejezi a mondatot: „És nem igaz.”
Sándor: „És nem igaz.”
És nem igaz. Tanulság nincs, legfeljebb annyi: ne mocskolódjunk, ne általánosítsunk és ne higgyünk a mocskolódásban és az általánosításban. És olvassunk több Csengeyt. Meg Bibót. Meg Hamvast. És így tovább.
Migránsozni, zsidózni, fideszesezni, kulákozni, négerezni, mucsaizni, árkot ásni könnyű. Gondolkodni, beszélgetni és egymást megérteni nehéz. De érdemes megpróbálni, ha nem akarjuk, hogy „széttörjön ez az ország”.
A beszélgetés:
Fotó: MTI
túródóra
2019-01-06 at 17:42
Régóta foglalkoztat ez a kérdés,de miért kellett nekem 28 év,hogy erre az egyszerű ,de nagyszerű megfogalmazásra rátaláljak. A büdös bolsik is mindig e mögé bújnak,pedig ők aztán ,a “cocialista” rendszerükben leszarták Izraelt,meg a rendes zsidó embereket.Ugyanígy vannak ezzel,a most tüntető aljas zsidó banda is,de takarónak felhasználják ezt a “kiváltságot”.
Benedek Károly
2019-01-06 at 20:40
Ezek nem zsidók.
Ezeknek nincs semmiféle identitásuk.
Ezek INTERPROLIK, AKIK KÖZÖTT A KÖTŐANYAG A GYŰLÖLET.
antilibsi
2019-01-06 at 16:11
Ez egy nagyon találó megjegyzés, gratulálok Dénesnek! 🙂
idirablo
2019-01-06 at 15:41
“a két nép (magyarság és zsidóság) nagyon is hasonló”
Enyhén szólva is túlzás:
– a zs. Jehova általi kiválasztottságával igazolja tetteit, a magyar nem.
– a zs. minden nép kultúráját lenézi, a magyar nem.
– a zs. rasszista kirekesztő, a magyar nem.
Benedek Károly
2019-01-06 at 18:39
Egyetértek.
Ezért hazugság a “zsidó-keresztény európai kultúra” mantra is.
Barna Memics
2019-01-06 at 15:18
Hosszan szóltam hozzá, de mégis kiegészíteném a fentit. A pszeudózsidóság világhatalmi szerepe azzal párhuzamos történelmi fejlemény, ahogyan az eredetileg teljes teológiából kiszabadul a technika (Heidegger technika-kritikája teljesen találó), vagy ahogyan a nagy európai komolyzene mögül kibújik a könnyűzene, majd az őrjöngő popzene, vagy a nagy művészet mögül a 20. században előjön a dadaizmus (értve ezen a mai őrületet is), vagy a kiegyensúlyozott arisztokratikus államrend pincéiből előmászik a gyilkolásra uszító forradalom. Vagy: ahogyan az európaiság korszakos teljesítménye mögül előbújik az amerikanizmus üres, barbár, irokéz-beütésű világzsarnoksága (aminél még a kommunizmus is pozitívabb, hiszen annak legalább történelmi célja van). A pszeudózsidóság e folyamatok hátán lovagolva akaszkodik rá azokra, amelyek a világrabságot elősegítik, így jelenleg az USA-ra (de korábban a SZU-ra) és azt reméli, hogy ezen keresztül képes lesz a maga bosszúpolitikáját totálisan érvényesíteni. Ugyanez kicsiben a mai Magyarországon is. Ha valaki hívő zsidó és szót emel a pszeudózsidók (Heller et co.) ellen, még pusztítóbb gyűlöletnek van kitéve, mint ha goj lenne. De ne feledjük: mindez írva vagyon. Tessék olvasni a Szentírást! Jézus zsidó, aki leleplezi korának álzsidóit. Pál zsidó, aki szembefordul még a judaizáló keresztényekkel is, ezért fogságba kerül. A szabadságot hirdeti, Krisztusét. Vele szemben a pszeudózsidók mindent megtesznek, hogy megsemmisítsék — és MÉGSEM érnek célt! Ezt ne feledjük el. Nem érnek célt, mert Krisztus győz s mindig győz, akkor is, amikor holtan függ a kereszten, sőt akkor igazán, miként ezt az írás világosan kimondja. A magyarság — Márai Sándor korszakos, zseniális szavaival — “Népek Krisztusa”. Ezt senki se feledje! És ne higgye, hogy a bosszúpolitika igazán célt érhet, mert NINCSEN CÉLJA. Krisztus célja azonban a világ üdvözítése s a népek Krisztusa ma — Magyarország. Vezetője, lelke, szíve és esze: Orbán Viktor.
Benedek Károly
2019-01-06 at 18:38
“irokéz-beütésű ”
???
Barna Memics
2019-01-06 at 19:32
Az USA felnőtt lakosságának jelentős része hordoz indián vért. Ez gyakran az arcokon is látszik. Tapasztalatom, hogy az amerikaiakra jellemző embertelen vadság (célokban, eszközökben) talán az indiánoktól ered, akik közül az irokézek voltak a legkegyetlenebbek.
TS
2019-01-06 at 14:24
Nagyon jó hozzászólások vannak itt (persze nem Kerékjártóra gondolok a fosbúkon, aki pont olyan, mint akikről Sándor és Csengey beszélget).
Barna Memics
2019-01-06 at 12:57
Benedek Károlynak jórészt igazat kell adni. Néhány korrekcióval: 1. A hazai “zsidóság”, miként a nemzetközi is, egy rátelepedő, kiszipolyozó kisebbség, amely “zsidónak mondja magát, de nem az” (Jel 2,9). A kereszténység természetesen a zsidóságba volt beleágyazva, ez nem lehet tagadni, mert a lényege éppen az volt, hogy a törvényből (Mózes) emelje ki a szabadságot (Krisztus). Ezzel azonban szükségképpen megmarad a Krisztust ellenző zsidóság ténye és hatása, amelyre azután – a modernitás átpolitizálódásával — világpolitika épült és hat a mai napig. A zsidóság eredeti közegét kihasználják, álnyelvet, álországot, álvallást kreálnak és ezzel a világot rabságba döntik. Nem a zsidóság eredeti hitét (lásd: Zsoltárok könyve) tartják szem előtt, hanem azt a lehetőséget, hogy a zsidóság politikai felhasználásával világhatalmat lehet elérni. Idehaza mindez leképződik: a volt, kommunistává lett, zsidó hátterűek azonnal beálltak az újabb világpolitika sátáni seregébe és kisajátítják azt a zsidóságot, amelynek igazi beteljesülése Krisztus. A magyarság befogadta a zsidóságot (Tisza politikája, de már ezt megelőzően is), amire a politizáló zsidók 1919-cel válaszoltak. Horthy az utolsó pillanatig védte a zsidóságot, amíg a nagyobb akarat rá nem kényszerítette a vidékiek begyűjtésére — Budapest mégis megmenekült. Nem volt indokolt semmiféle bosszú, hiszen a magyar családok tízezrével bújtattak zsidó családokat, gyerekeket szerte a (kétharmad-)országban. Mégis eljött a bosszú, ezért David Irvingnek sajnos igaza van, hogy az 56-os lincselések mögött sokszor e bosszúpolitika (totális megalázása a magyarságnak 45 után) reakciója is meghúzódott. A későbbiekben Kádár paraván volt: mögötte a bosszúpolitika érvényesült, szimbolikusan pl. a NEMZETI Színház látványos FELROBBANTÁSÁBAN (!!!). Az SZDSZ azonban vegyes társaság volt, voltak köztük magyarok, rendes (vallásilag hű) zsidók, s persze bosszúpolitikusok is. Az, hogy ez utóbbi tette rá a kezét mindenre, egyetlen személynek köszönhető, sajnos, ki kell mondani: Sorosnak. Ő szervezte meg a bosszúpolitizáló pszeudózsidóságot a maga céljaira. Azt, hogy ez mennyire pszeudózsidóság, mi sem mutatja világosabban, mint Heller, aki a Jobbikkal való összefogásra buzdít, melyben nyíltan zsidógyűlölő alakok is vannak — de mégis szükségesek lehetnek ahhoz, hogy a magyarság legitim vezetését, az Orbán-kormányt megbuktathassák. Elv 0, morál 0, becsület 0, ha a hatalom visszavételéről és — ne legyen kétség! — totális bosszúról van szó. — OV-nek tehát állnia kell a sarat! S ebben mindenkinek támogatnia kell, TEHÁT a tisztességes, vallásos zsidóságnak is (Köves Slomóék ilyenek). — Még csak annyit, hogy v. sz. Antall korai halála, és Csengey “öngyilkossága” ugyanannak az akciónak volt a szerves része: meg kell fosztani a magyarságot potens vezetőitől, majd vissza kell lökni a szarházak ölelésébe (Horn), akiket hátulról természetesen a bosszúpárt (“a bosszú népe”, énekli Ákos, joggal) irányít. — De mit lehet tenni, ha a világhelyzet olyan, amilyen? Ki kell tartani, a tisztességes zsidósággal összefogni és remélni, hogy az USA-politikában Trump megmarad, mert az teremt némi mozgásteret a magyarságnak s ez biztosíthatja fennmaradását!
szabo
2019-01-06 at 18:02
A fentiekhez annyi megjegyzést szeretnék tenni,hogy a német megszállásig Mo.-on az un. zsidókérdést nem faji kérdésnek tekintették mint No-ban hanem vallásinak és a “kikeresztelkedett “embereknek nem esett bántódásuk.
eretnek
2019-01-06 at 12:19
Az antiszemita kártya és a bűnös nemzet emlegetése az érvek elfogyása utáni, meggyőzni akaró állapot.
A cionista mozgalom az “értékes,” zsidók kimentését végezte, feláldozva az “értéktelen” “kisembereket” későbbi idők profit szerzésére.
A gettókban a névsort a transportokhoz a kápók állították össze. A hivatalos zsidó álláspont az volt, hogy el kell tűrni mindent az átlagzsidónak! Holott jól tudták, hogy Hitler rendszere a megsemmisíti őket. De ugye Palesztínában nem volt hely az összes európai zsidónak. Tehát, a cionista mozgalom mindent megtett annak érdekében, hogy a holokauszt kártyát az idők végezetéig használhassák, ha terelni kell, vagy valami kiváltságot elérni.
Benedek Károly
2019-01-06 at 12:11
Heller Ágnes támasztja alá, amit írtál. Heller valami olyasmit mert kimondani, hogy nagyon jót tett a holokauszt a zsidósággal, mert egybe terelte őket.
Ez egy rasszista, potenciálisan népirtó idióta. De hát mit akarunk, amikor a bélpesti romkocsmák telehányt lavóros Babette anyója elsőként állt össze az újnyilas Vonával, és azóta is a fonnyadt spinózájában dédelgeti.
juhéjtrianondoncsu
2019-01-06 at 13:41
magam is hallottam-talán egy 168 órában-ez tkp a teher alatt nő a pálma elv-de ez ránk magyarokra is vonatkozik(vagy:ami nem öl meg az megerősít)akit nyüstölnek az
megmarad-mások meg beledöglenek a jólétbe!
az antiszemitizmusnak legalább két értelmezése van
1 alap: ez tényleges zsidóellenes tevékenység-csupán származási alapon
2 kiterjesztett:rágalomként,kirekesztő,kiátkozó,kizáró,megbélyegző jelzőként-bárki
ellen aki nem tetszik,aki sérti az érdekeimet stb
tiborka
2019-01-06 at 12:08
Nem Csóri vitte be az MDF-be Antallt? (Lásd Földesi Margit korábbi TV sorozatát: Elátkozott szabadság)
És hát Antallról vagy jót, vagy semmit. Inkább akkor semmit.
Benedek Károly
2019-01-06 at 12:21
Csoóri sem tudhatta. Sokrétűbb és zavarosabb idők voltak. Fel sem volt készülve ilyen előzmények után az MDF a győzelemre.
Antall melletti érvek? Piarista tanár, antikommunista, 56-os tevékenysége miatt kirúgják, keresztény-nemzeti, az apja múltja stb., stb.
Nem hagyható figyelmen kívül az a tény, hogy csontra kifosztott kassza, a szovjet hadsereg még itt, a hálózat szügyig benne minden pártban, a kormány satunan, az összes médium a szadesz és maszop markában, a szolgálatok a szadesz-maszop kötelékében. Rákényszerítették az SZDSZ-MDF paktumra.
Jeszenszky lehetett az egyik “fogóember”, neki köszönhetjük, ők, ketten írták alá a Trianon megerősítését. Jeszenszkyt ezért más időkben hazaárulásért bíróság elé állították volna.
Ilyen körülmények között, kényszerzubbonyban… Nem védem, de gondolj vissza arra, hogy Antall Orbánban látta meg azt a zsenit, azt a karizmát, aki talán felemelheti ezt az országot, és az első Orbán-kormányt is ugyanazok buktatták, mint Antallt. És mindaddig erősek voltak, míg megint csontra ki nem fosztották az országot, és olyan vérszemet kaptak, hogy már nyíltan kijelentették, hogy az országot le kell bontani, magyarokra nincs szükség, elég belőlünk öt millió rabszolgának. S elérkeztünk 2010-ig.
Kutyafáját!
2019-01-06 at 11:14
Emberek, gondolkozzunk már egy kicsit!
Mi az, hogy ,,antiszemitizmus”?
Ha kijelentem, hogy utálom pl. a portugálokat, az bűn? Ha ,,antiluzitanista” , ,,antigermanista” , ,,antirusszista” , ,,antihellenista” ,stb. vagyok az bűn? Ha ilyet állítok, egyből körbezár a média, a művészvilág, a politika, és elszigetelnek? Hát nehezen hiszem. Hát az itt a probléma, hogy a zsidóság fájdalma mindig is nagyobb fájdalom mindenki más fájdalmánál, és egyáltalán, ha nem vagy zsidó, nem is igazán van jogod panaszkodni.
De kérdem továbbá: Miért kellene a társadalmi normáknak alkalmazkodnia egy nép genetikailag kódolt igényéhez, hogy ugyanis állandó mártírszerepben érezhesse magát?
Ez nagyon nem normális!
Benedek Károly
2019-01-06 at 11:05
Minden beszélgetést a maga töténelmi, politikai környezetében kell értelmezni
A nemzeti-urbánus harc nem önmagától tört ki.
Csoóriék naivan, abban a hitben dolgoztak, tárgyaltak, hogy vége a kommunista korszaknak, mely elnyomta a vallást, a magyar kultúrát, az egész nemzet együtt építkezik.
Aztán jött az első, akkor, igaz, nem előzmények nélküli ( lásd: Cápalátogatás), de váratlan, alattomos, aljas arculcsapás. Noha Csoóriék mindenkit meghívtak a kerekasztalhol, párbeszédet akartak és együtt építkezést, a “hálózat” kisiklott, aztán hátbatámadott. Párbeszédet akarsz? Nemzetet építeni, mindenkivel együtt?! AZT NEM! A HATALOM A LIBERÁLIS KISEBBSÉGÉ LESZ!
A szadesz pedig már ásta az árkot. Beindult a szalámizás és a karizmatikus személyiségek levadászása. Első számú jelölt Csoóri és köre, a magyar nemzeti elkötelezett értelmiség.
A csapda: a meghívás ellenére sunyin távol maradtak; ugyanakkor azonnal kirekesztéssel rágalmazták Csoóriékat. A talaj előkészítve.
Csoóri megrendülten írta meg esszéjében, a Nappali Hold-ban. Csoórit leantiszemitázzák, Budapesttől NY-ik kaffog a hiéna csorda, űzik-gyalázzák Csoórit és rajta keresztül mindenkit, aki nem az SZDSZ vonal.
És akkor megkezdődött az általános ostrom, a szüntelen bökdösés, a provokációk máig sem szűnő
sorozata.
Az SZDSZ és a holdudvara robbantotta ki jól körülhatárolható céllal és a már ismert, mai napig alkalmazott módszerrel: aki magyar, aki bemzeti, az
antiszemita.
Amit a választások előtt közvetlenül megalapoztak, arra építettek, s a két választás között kaptak vérszemet.
Soha nem tudtak disztingválni, az antikommunista szólamokkal magát álcázó szadeszből kitört az ádáz rasszista, magyargyűlölet,
kimutatta a foga sárgáját: a Horthy korszak restaurációját óbégatta, antiszemita MDF-ről,
nagyarságról hazudott. A kampánygyléseken a “lábszagú magyar” a legenyhébb helző volt, amivel a gyűlöletüket kifejezték.
TV-ben, sajtóban, rádióban az antiszemitizmus rágalmának bunkósbotjával ütöttek le boldog-boldogtalant.
Támadtak mindent és mindenkit, aki magyar/és vagy keresztény, provokáltak és lecsaptak.
ŐK NEM AKARTAK, NEM AKARNAK PÁRBESZÉDET.
Mindig is elzárkóztak, s ez nem a holokauszt következménye!
Tessék Bayer Tűrhetetlen c. és Szakács Kinek a kulturális diktatúrája c. sorozatát elolvasni.
S hogy vastagon aláhúzzam a fentieket, idézzük fel Bayer keserű megvilágosodását Korniss Mutyi által: van itt 2000 értelmiségi, akikkel nem mehetsz szembe, akiket nem kritizálhatsz; Vagy velünk tartasz, vagy antiszemita vagy; más út nincs.
Ezért visszautasítom, hogy mindkét fél hibás! Visszautasítom, mert kimaradt a történelmi előzmény, kimaradt Szárszó (nem az aljas Farkasházy-féle), de kimaradt a két vh előtti korszak, az építkezésük, kimaradt 1919, melynek a SZDSZ egyenesági örököse. Ezért nem Bibón, nem Csoórin, nem Lezsákon, nem Csurkán múlott. Ők alapból készek voltak a párbeszédre, az “együtt, mindenkivel” építkezésre! A válasz: elzárkózás, alattomos megbélyegzés, levadászás, kirekesztés örvényébe taszítás. Jó, kevésbé jó, rossz válaszok is születtek, eszköztelenül, behálózva, gúzsba kötve, de mind reakció volt az akcióra.
Ezek sosem akartak együttműködni. Ezek már 90 előtt tudták, hogy Magyarország felszámolása a cél.
Megrendítő a két, tisztességes értelmiséginek a párbeszéde, de hamis képet mutatna, ha leegyszeűsítenénk, hogy lám-lám… a többiek miért nem…
És akkor peregnek az ember előtt a képkockák Döbrentei levadászásáról, Csurka körbehálózásáról, a NapTv, köztévé, közrádió megszállva tartásáról, a Demokrata szerkesztőségének szétveréséről, az Így gondozd a magyarodat-ról, a Tilos Rádió ” ki kellene irtani minden keresztényt”-ről, Kertész Imre, Kertész Ákos rasszizmusáról, Landeszmann bőgatyájáról, TGM -nek a felhívásáról: borítsák fel a magyar témájú
könyveket és újságokat árusító bódékat….
Kikérem magunknak, hogy ebben a piszkos, aljas
pogromban a nemzeti-keresztény-konzervatív oldal hasonlóan hibás lenne.
Ha valamiben, abban, hogy a mái napig a kezükben az oktatás és a kultúra, a jogszolgáltatás, s hogy a kormányzat emberei -Orbán Viktor miniszterelnők tusnádfürdői nyilatkozata ellenére- struktúraváltásra nincs akarat, Gulyás Pröhlét és a hozzá hasonló kollaboráns kultúrapparatcsikokat védi, és azokat támadja, söpri le, akik szembesítik a kormányt a tényekkel!
Ez pedig veszélyes játék, főleg ebben a háborús időben. Sőt: tűrhetetlen!
Benedek Károly
2019-01-06 at 11:32
Csengey , Csengeyék jelszava így hangzott: Európába, de együtt!
Nemzettragédiával ér fel, hogy ők sem tudták,vagy nem akarták elhinni, hogy az az Európa a “magasban” (by Illyés Gyula: Haza a magasban), az európai kultúra (görög-latin-keresztény), már nem létezik, nincs!
Az akkori Nyugat-Európa már a hanyatló Európa, s akik elmocsarasították,
azok minket is, egész Közép és Kelet-Európát gyarmatnak tekintik, s úgy is kezelik.
Az ellenség (ellenség!) maradványa a rasszista, műveletlen, nihilista SZDSZ esszenciája, mérgezett, gyűlöletben oldódó, romlott leveskockája.
Benedek Károly
2019-01-06 at 11:39
A mondat befejezése: Az ellenség (ellenség!) maradványa a rasszista, műveletlen, nihilista SZDSZ mérgezett, gyűlöletben oldódó, romlott leveskockája, esszenciája tüntet ma!
juhéjtrianondoncsu
2019-01-06 at 20:30
Csoóriék megették hogy kitört a szabadság-a fejőstehén szabadsága ez-csak egy másik fejlettebb,hatékonyabb-pénznyerő-auiomatának álcázott-fejőgépet hagytunk magunkra kötni…
Rizikó
2019-01-06 at 21:22
Károly teljesen igaz, amit īrsz .Èn is ezeket tapasztaltam.A rasszista, antiszemita bèlyeget èn is megkaptam,pedig sohasem voltak előítéleteim.Sajnos a Fidesz sem v4di meg embereit a Vàdtôl.Rengeteg a neofita pragmatikus csatlakozó,akik csak a materiàlis okokból fideszesek.Aztàn lassan hangadôk lettek, mint Gulyás Làzár aztán ezek a pröhlék Vajnák,Szöcsõk ,lSimonok,se nem keresztények se nem kulturemberek, bármikor átállnak az internæcikhoz.Zsoldosok.A Fidelitas is egy gittegylet.Az igazi értèkörző keresztèny èrtelmiségiek hiàba háborognak, talàn csak Kõvèr Làszlóra szàmithatnak.
kawa
2019-01-06 at 11:00
Bocsánat,lehet,hogy most felfüggesztett börtön elé nézek,de nekem elegem van ebből a témából.A csapból is a zsidóság folyik.MI KÖZÖM HOZZÁ? Miért nem Mohácsról beszélünk? Az iszlám ( nem a török ) kipusztította a nemzetet! Aki Magyarországon nem akar Magyar lenni az menjen el innen. Ha egy diaszpóra itt akar élni,legyen 1.Magyar és utána 2.lehet diaszpóra.( csak úgy zárójelben: zsidó-keresztény kultúra NINCS,ez ferdítés,ami van az görög-római kultúrába ágyazódott NEMZETI kereszténység )
Laca
2019-01-06 at 11:23
Teles mértékben osztom a nézeteidet!
De hány évvel ezelőtt történt a Holokauszt?
Vajon mi mind bűnösök vagyunk mert megtörtént?
Vagy csak azért mert nem születtünk zsidónak?
Hány generáción keresztül akarják még elismertetni a kollektív bűnösségét minden európai népnek?
És végül nem csak zsidókat irtottak és akartak eltörölni más népek is sorra kerültek volna.
Miért ez a lénye miért nem az ,hogy ne történhessen meg soha többé?
Benedek Károly
2019-01-06 at 12:00
Megbékélést akarnak, nemzetegységet a közös ellenséggel szemben.
Azért hozták fel a Csengey-Sándor párbeszédet.
Most sem rajtunk múlik.
Ők sosem fognak beletörődni, hogy ez Magyarország, az ország nyelve: magyar, az ország meghatározó kultúrája: keresztény-nemzeti.
És nemcsak az ateista kisebbségük nem törődik bele, sajnos a hívők sem.
Nem fogadják el, hogy hogy ők csak egy kisebbség a nagy többségi nemzetben.
Szathmári Veronika
2019-01-06 at 10:39
Amikor az MDF párttá alakult rögtön felpattant az emelvényre egy zsidó valaki (már nem emlékszem a nevére) és felszólította az új Vezetőséget, hogy kérjenek bocsánatot az 1944-45-ben a zsidóság ellen elkövetett “bűnökért”. Hiába volt a bizonyítás, hogy 1946-ban ez már megtörtént. Azóta sem álltak le – azokat a magyarokat ekézni akiken addig élősködtek, és nyomorban tartottak, miközben egy egész “aranyvonatnyi kincset” gyűjtöttek maguknak a magyar cselédeken, munkásokon. Különben is nekik kellene bocsánatot kérniök az egész holokausztos ferdítésekért. Kádár alatt vajon miért nem dugták ki a fejüket a homokból??
Benedek Károly
2019-01-06 at 11:56
Mert ők irányították az egész Kádár-rendszert.
szabo
2019-01-06 at 13:03
És most sincs ez másként!
Barna Memics
2019-01-06 at 10:32
Csengey zseniális volt. Antall után át tudta volna venni a politikai irányítást. Ezért halnia kellett. helyette jött Orbán, akire nem gyanakodtak…. akkor. Ma már neki is ugyanaz volna az ítélete, de késő. Ő már meg tudja magát védeni. S van is, aki segítse ebben.
Benedek Károly
2019-01-06 at 11:54
Mindenesetre érdekes, hogy a karizmatikus nemzeti politikusok, publicisták, írók, költők, színművészek sorra haltak…
Rizikó
2019-01-06 at 13:55
Csengey Dènes volt az egyik,akit becsūltem a rendszervàltó költők kõzül Nagy Gàspárral együtt! Sajnos Sorosék elsőszámu célpontja a magyar igazi értèkőrző értelmiség volt!Az ilyen emberek mint Csengey hatalmas nyomás alá kerūltek.Aztàn egy nap arcal íróasztalàra borulva talàltak rá
Azóta nagyon sokan belehaltak a hazug rendszerváltàsba.Aztán nęzzük meg ma a tærsadalom àllapotàt.!
Mező úr multkori íràsa nem tetszett ez viszont teljesen rendben.