Pár perccel délután öt előtt indul a Kresz Géza nevét viselő első InterCity-járat – tájékoztatta a MÁV-Start Zrt. szombaton az MTI-t.
Lőkösházáról a Keleti pályaudvarra indul a magyarországi szervezett mentés megalapítójának, Kresz Gézának a nevét viselő InterCity-vonat – közölték. Emlékeztettek: a vasúttársaság május közepén másfélmillió forint értékben élelmiszert és tíz hűtőszekrényt ajánlott fel a minden nap hősies, emberfeletti munkát végző mentőknek, valamint bejelentette, hogy a tisztelet jeléül az Országos Mentőszolgálat elődjének, a Budapesti Önkéntes Mentő Egyesületnek az alapítójáról nevezi el egyik InterCity járatát.
Kresz Géza (1846-1901) 1887-ben Európában az elsők között hozott létre mentőszervezetet, a Budapesti Önkéntes Mentőegyesületet. Az Országos Mentőszolgálat jelenleg a Kresz Géza InterCity nyolc állomása közül négy városban, Békéscsabán, Mezőberényben, Mezőtúron és Szolnokon működtet mentőállomást. A vasútvonal korábban a történelmi Magyarország és a magyar mentéstörténet olyan nagy múltú helyszíneit is érintette, mint az 1886-ban mentőegyletet szervező Temesvárt, valamint Aradot, ahol 1901-ben, és Nagyváradot, ahol 1904-ben hoztak létre mentőintézményt. A budapesti Keleti pályaudvar ugyancsak emblematikus helyszíne az életmentésnek, hiszen a Budapesti Önkéntes Mentő Egyesület éveken át ott fogadta az első világháború idején a fővárosba érkező katona- és kórházvonatok sérültjeit – idézték fel a közleményben.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Facebook hozzászólás
PestiSrácok
2020-06-20 at 15:06
Ha már mindenáron úgy érzik, muszáj hozzászólni, akkor a témához szóljanak hozzá. Ennél a cikknél például a MÁV-ot szidják, ne Bill Gates-t vagy a csenyéteieket. Meg ne is a moderátor anyját (azt máskor se, nem szép dolog). Köszönjük.
khm
2020-06-20 at 15:57
Lehet mérgelődni,de nagyapáim idejében a MÁV a haladást jelképezte.
A kommunista időben,egyre pocsékabb személyszállítást.
Azok az idők elmúltak,akik használni szeretnék,JOGOSAN várnak el valami fejlődést!
Például 140 kilométer NE!!!! 3,vagy másik járat használata esetén 4 óra legyen.
Tudom,a libásék ezt a vonalat,meg is akarták szüntetni,ahogy a kórházat is,mert olyan van már Mohácson.
Szóval NAGYON SZÉP CIKK születhet abból,hogy a BALATONRA immár 70 perc alatt le lehet vonattal jutni,csak a pondró vidékiek átkozódnak,amikor vonattal utaznának butapest kihagyásával!
Legyenek oly kedvesek,ezt megemlíteni “odafönn”,mert a vidékieknek is jogos elvárása a gyorsabb közlekedés.
A cuclizmusban is közlekedtem,akkor sem volt rövidebb menetidő.
Akit érdekel,meg tudom ma is mondani,hogy Székesfehérvár,és Sárbogárd között,EGY ÓRA volt az út. (50 km)
Nem ragozom tovább. A “pesti” (vidéki redneck vagyok. 🙂 )mindenhová,bármikor. A Magamfajta,előbb a bűnös város,aztán,majd amikor eltaláltam egyik végéből a másikba,na majd akkor…
Az is egy fél,vagy teljes elizélt nap.
Régebben,még GPS sem volt. A sok helybéli meg fel akart lökni.
korrektorr úr
2020-06-20 at 22:34
Jó, akkor én hadd szidjam a szerzőt, aki középfokon amúgy egész jól ír magyarul.
“Délután indul az első, Kresz Géza nevét viselő InterCity-járat”
Ez így azt jelenti: még nem indult hazánkban InterCity-járat, de most fog, és az mellesleg Kresz Géza nevét viseli.
Persze nyilván nem ezt akarta. Adok két tippet:
1. “Délután indul az első Kresz Géza nevét viselő InterCity-járat” (ohne vessző)
2. “Délután indul az első olyan InterCity-járat, ami Kresz Géza nevét viseli”
A korrepetálás díját a Vasutas Nyugdíjasklubok Országos Szövetsége számára kérem átutalni!
PestiSrácok
2020-06-20 at 23:09
Hmmm, jogos. Javítjuk. Köszönjük!