Drasztikusan emelkedett az áram ára, és nőtt a széndioxid-, valamint a szállópor-kibocsátás is Németországban az atomerőművek bezárása miatt – mondta a Századvég Gazdaságkutató Zrt. energetikai üzletágvezetője csütörtökön, az M1 aktuális csatornán.
Hortay Olivér szerint ezek oka, hogy a bezárt nukleáris blokkok termelését megnövelt kapacitású, támogatott, megújuló energiaforrásokkal, újranyitott szénerőművekkel és francia nukleáris erőművekből importált villamosenergiával pótolták.
A csernobili atomerőmű-baleset után a németek azt tűzték ki célul, hogy 2022-re megszüntetik az országban a nukleáris erőműveket
– idézte fel. Hozzátette: a bezárások 2010-ben kezdődtek, tavaly a 17-ből már csak 6 atomerőmű működött Németországban. Hortay Olivér a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában elmondta: az árak növekedése miatt egy németországi háztartásnak jelenleg háromszor annyit kell fizetnie a villamosenergiáért, mint egy magyarországinak.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Veritas Samu
2020-02-13 at 18:57
A szélerőművekről a Magyar Nemzet 2020.február 8.i száma ír.Mi is van mögötte-nem más mint környezetvédelmi átverés,egészség-és tájrombolás,a közpénzek elherdálása es korrupció.Részletesen minden pontját megindokolja a cikk.Érdemes elolvasni,nagyon tanulságos.Ahová a komcsi zöldek beteszik a lábukat,mindenhol gazemberség van!
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-02-13 at 15:44
No de a németek ebből is jól jönnek ki (az erősek egy hangyányival egyenlőbbek a nagyon-nagyon egyenlők között – lásd európai értékek). Kiutálták az atomenergiát, orrba-szájba tüzelik a szenet. Az EU pedig bődületes pénzeket fog nekik fizetni a kevésbé szennyezők által befizetett kasszából, hogy ugyan, állítsák már le a széntüzelésű erőműveket.
Bejla
2020-02-13 at 13:42
1et ne felejtsetek el:
ahogy a fricceknek atombombája sincs, úgy lassan működő atommáglyája sem lesz
ergo, még 1 sz@ros radioaktív szennyezőgránátot sem tudnak saját erőből legyártani (ami nem is olyan nagy probléma)
vkik nagyon távol tartják őket a ‘zatomtól’
Károly
2020-02-13 at 13:31
Németország importálja a áramot.
Mivel is állítják elő az importját?
Lehet, atomerőművel?????
Igaz a felvetés???!!!!
Namond
2020-02-13 at 15:38
Igaz, francia atomerőművel.
egon samu
2020-02-13 at 13:14
Merkel mafiavezér a fukushimai földrengés és cunámi után egy héttel bejelentette Németország kiszállását az atomerömüvek üzemeltetéséböl.
Erre itt Európában semmi oka nem volt, csak a zöldkommunistáknak akart jelt adni ezzel.
Egy 80 milliós lakosságú fejlett ipari ország gazdaságát és energiatermelését szélkerekekre és napelemekre alapozni több mint agyament baromság. Föként azért is, mert ezek az “enrgiaforrások” ideológiai alapon a fogyasztóktól elrabolt többletköltségböl kapják a nyereségüket akkor is, ha szélcsend van vagy éjszaka és ezek a szerkentyük nulla áramot termelnek.
Ezért az atomerömüvek lekapcsolása után még a régi füstös szénerömüvekkel kell biztosítani, hogy ne legyen országos méretü áramkimaradás. Emellett francia atomerömüvek által termelt áramot kell venni a normális ár háromszorosáért.
Mint ahogy a német fogyasztó azért is fizet, hogy a szomszédos országok átvegyék az energiát, ha erös a napsütés és nagy szél fúj Merkelisztánban… Mert energia tárolási lehetöség az nincsen…
És ez a nö még mindig szabadon futkozhat és tovább rombolja Németországot és Európát…
Hesslerezredes
2020-02-13 at 13:13
Wikipédia: “A generátor előnye a dinamóval szemben az, hogy az indukált feszültséget keferendszer nélkül közvetlenül az állórészről veszik le, így nagy áramok esetén sem kell a mozgó és súrlódó alkatrészek (csúszógyűrű, szénkefék) sérülésétől tartani. Az előállított váltakozó feszültség transzformátor segítségével átalakítható, és minimális veszteséggel szállítható. A generátor hátrányaként jelentkezik, hogy – működési elvéből és konstrukciójából adódóan – közvetlenül nem képes egyenfeszültség előállítására; egyenáramú villamos hálózat táplálásához emiatt az állórésztekercs(ek) áramának egyenirányítása szükséges (pl. gépjárműgenerátorok esetében).” szóval kedves Nézzük magát a dolgot! Generátor és dinamó – lényegében ugyanaz. Mindkettő áramot termel.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-02-13 at 15:40
József Attila is összekeverte a két dolgot, de Ő megengedhette magának, mert más téren volt zseni. “… hol a fémkeblü dinamókat szopják / a sivalkodó transzformátorok” (Munkások)
Esvány
2020-02-13 at 11:36
Fukusimai katasztrófa után erősödött meg a hülyék tábora a németeknél, azután kezdték leállítani az atomerőműveket. Annak ellenére, hogy szerződések biztosították a további működésüket. Egyes erőművi szakemberek figyelmeztették a Muttit, hogy gond lesz az ellátásban és az árakkal. Francia országból szerzik be jórészt a hiányzó energiát, amit a franciák atomerőművekben állítanak elő. Ahogy fentebb írták, a Mama ráhajtott a zöldek szavazataira. Ócska, aljas bolsevik pártkatona ez a boszorkány. Mindenkit kiírtott maga mellől, -mögül, aki veszélyes lehetett rá. Mára már csak a “hülyék és a megszállottak” maradtak mellette. Ahogy az Akit a mozdony füstje megcsapott című könyvben olvashatjuk.
csakafidesz
2020-02-13 at 12:09
Ennyi erővel a gőzmozdonyt is vissza lehet hozni.. Atomerőmű helyett barnaszenet égetni, szóval ez a legnagyobb butaság. Főkép, hogy a német Otto Hahn fedezte fel 1939-ben a maghasadás. Akkor Berlinben létre is hoztak egy uránium-klubot, hogy csináljanak atombombát. Hitler megkérdezte mibe kerülne, mire Werner Heisenberg nagyon precizen kiszámította, hogy mennyit kostálna. (Azért lecsökkentve folyt a projekt, Norvégiából hozták a nehézvizet.) Nos Hitler drágábbnak tartotta a bombát, mint a német katonák életét. Ne firtassuk, hogy atombombával megnyerte-e volna a háborút Hitler (szerintem nem) de jobb is, hogy nem volt atombombája.
Hesslerezredes
2020-02-13 at 12:22
Szó sincs ‘atomerőmű’-ről!!! Ez a szabályozott maghasadás hőjével fűtött gőzturbinás dinamós erőmű – azaz 19. és 20. századi újkőkori technika és technológia!!! Olyan ez, mintha a Dávid szobor letört kezét használnák kalapácsnak ahhoz, hogy a Dávid szoborból egy 10x10x10 centis márvány kockát faragjunk ki! :)))))))))))))))))))))))))) Mézga Géza sorozatból: ‘atom-ókor’.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-02-13 at 12:48
Kedves Hesslerezredes! Mit akart mondani? (Azonkívül, hogy dinamónak nevezi a generátort.)
Hesslerezredes
2020-02-13 at 13:07
Azt akartam mondani, hogy ez az atomerőmű dolog baromira nagyképűen föl van fújva! Alapvetően egy primitív technológia, de mumusnak jó. Valójában még mindig egy nagyon primitív korban élünk. Én egyébként “atomerőmű” párti vagyok. Csak nem esem le előtte.
sziporka
2020-02-13 at 11:22
Merkel az atomerőművek bezárását folytatta Schröder kormány alatt jóváhagyott erőmű bezárási menetrendhez.
Logikus
2020-02-13 at 11:22
ez a haladás!
Hesslerezredes
2020-02-13 at 11:18
És még nem koncolták fel Mürkült?
csakafidesz
2020-02-13 at 12:03
Nagyon sajnálatos, de nem. Egyszer egy afgán migráns rárontott egy jópofa késsel, de az egész világ nagy bánatára Merkel testőrei gyorsabbak voltak.
Szomorú, hogy Orbán is kénytelen körüludvarolni ezt a gusztustalan, hájas tehenet.
Hesslerezredes
2020-02-13 at 12:18
Mutattak régen a fiatalkorú Mürkülről nudi-képet, akkor még kinézett valahogy és elnézve nem zárom ki, hogy megvolt nekem, mivel a haverokkal összevissza és minden mennyiségben qrtunk ndk-s csajokat (úgy ba..tak, mint a kisegér!!!).
Namond
2020-02-13 at 15:32
Nem hát, velünk akarnak természet- és környezetkárosító nap és szél telepeket építtetni, hogy nekik legyen áramuk.
zolatiguszti
2020-02-14 at 02:10
Ezredes, és Mürkül már akkor is parancsolgatott vagy lehetett maga is felül?Esetleg már akkor is érdeklődött a az Afrikai ösztöndíjas diákok után?
Királytigris
2020-02-13 at 11:14
Az atomerőművek által termelt áramot az alternatívákkal nem lehet pótolni, mert az alternatív (szél, nap) hektikus, tárolni meg nem lehet. Ezért amikor nem fúj a szél, vagy süt a nap, vagy mindkettő egyszerre, az áramot szénerőművekkel állítják elő, ami ontja a szennyező anyagokat a légkörbe.
sanyi
2020-02-13 at 16:29
Hidrogén ipart akar Merkel (energiatárolás hidrogénben), de eltévesztette a lépést. Sakkban, háborúban ez végzetes lehet. Pl. a náciknak előbb a csodafegyvert kellett volna kifejleszteni és csak utána megtámadni a Szovjetuniót. Előtte meg nem kellett volna felfegyverezniük Sztálint német technológiával, gépekkel, fegyverekkel. A T34-esek német kovácsgépeken készültek. A hidrogén-gazdaság még sehol sincs, de az atomerőműveket leállították a szénerőműveket meg szénné adóztatták.
A németek csak simán hülyék és ez történelmi tény.
zolatiguszti
2020-02-14 at 02:04
Ez tévedés. Az Vörös Hadsereg modernizációja előbb kezdődött mint a Németé mert őket kötötte a Versailles i béke. csak 34-35 körül tudtak hivatalosan fegyverkezni addig a tankok kísérleti programjait traktoroknak álcázták, a motorfejlesztést autósportnak a repülőfejlesztést repülősportnak etc…Ekkora a Szovjetek már több ezer darabos tankállománnyal rendelkeztek BT típus pl és 22-ben létrehozták az első ejtőernyős alakulatokat is.A németek sutyiban hozzájuk jártak át illegál kiképzésre amit tiltott nekik a béke.A haderő tagjait paramilitáris szervezetekben meg rendőrség , vám , pénzügyőr etc-ben
álcázták.
A német ejtőernyős program a Szovjet alapján jött létre.
Az orosz fejlesztések alapja a régi Cári kapcsolatokon át fő irányként : Belga :Nagant, Angol Wickers,USA: Ford, Christie, Colt, S&W.Browning alapon ment.
A T-34-es alapja az a Christe-féle független futómű felfüggesztés lánctalpasra USA szabadalom, amit Christie nem tudott eladni az USA haderőnek. Ezt vette meg a Szovjet kormány.Teljesen szovjet konstrukció és kivitel. tervezője Mihail Koskin 1936 körül fogtak hozzá titokban mert Kulik- Vorosilov és Bugyonnij fúrták a projektet.Cél a régi szintén Harkovi Mozdonygyári BT tankok cseréje azok ugyanis a Spanyol polgárháborúban nagyon könnyen gyulladtak ki. Koskin külön fejlesztő osztályt kapott a gyárban erre.
https://www.magyartudat.com/120-eve-szuletett-a-t-34-es-harckocsi-fotervezoje/
Lánctalpakban és másban is segített a Harkovi Traktorgyár.Azt hogy ennyire nyúzható a tankok Willys jeepje lehetett főleg annak kösz9nhető hogy olyan hadiüzemekben gyártották és tervezték amik békeidős erőgépeket is gyártottak.A mai napig nem gyártanak azóta se olyan tartós tanokat amik képesek lábon eljutni javításokkal Sztálingrád alól Berlinig amire volt példa akkoriban.T-34 jellemzően nem vagonírozással ment a hadműveleti körzetbe 1942 után.A személyzet részt vett a gyártásban majd ki menet közben tanulták meg kezelni a korai sűrű gépvesztést kiküszöbölendő a kiképzési hiányosságok miatt.
A Harkovi mozdonygyárban készült el az első 3 prototípus 1940-re.Annyi újítást tartalmazott és annyira elütött még a háború végén is a logikája mind a nyugati mint a keleti ázsiai tankoktól hogy ez maga bizonyíték arra hogy teljesen orosz.
Pl Döntött páncéllemezek a törzsön, hegesztett kötéssel hegesztett torony.
Később öntött acél tornyot tervezett rá Vlagyimir Nyicenko a gyártás egyszerűsítése miatt.1941-től már ezzel a toronnyal jöttek ki a gépek.1942-ben áttervezték a tornyot 3 fősre.
A toronyba a Gorkijban működő 92. sz gyárban(NMZ Nyizsnij Novgorodi Gépgyártó üzem) Vaszilij Grabin tervező irodájának mérnöke P. Muravjev tervezett löveget az F-34-et 1939-ben.1940-ben már készen állt a sorozat gyértásra.
Úrméret 76,2 mm.Típusa M1940 F-34.Tank jelölése T-34/76.
1943-a a löveg alvult.
Helyette 85 mm -es űrméretben több löveget is használtak: Fjodor Petrov irodájában tevezett D-5 légvédelmi löveg áttervezett verzióját,ehhez áttervezték a tornyot.
Mellette párhuzamosan Vaszilij Grabin tervezett egy 85 mm-es löveget a Zis-53-at Gorjijban. Őt áthelyezték a Központi Tüzérségi Tervező irodába. Munkájét a 23 éves Savin kapta meg.Még egy tervező iroda tervezett 85 mm -es löveget K. Siderenko vezetésével ez lett az S-18 amit a módosított toronyba terveztek.
A lőpróbákon a Grabin Zis-53-a győzött.A tornyot viszont Petrov D-5jéhez tervezték.
Így D-5T jelöléssel indult a sorozatgyártása a T-34/85-nek.
Savint utasították tervezze át Grabin Zis-53-át a D-5 höz készült toronyhoz.Ez lett az Zis-s-53.1944 tavaszától a T-34/85 már csak a Zis-s-53-al szerelt kivitelben volt gyártásban.
Csak az Oroszok használtak Diesel motort akkoriban tankokban, és egy olyan országról beszélünk ahol van -57 fok is!
De hasonlóan érdekes a kombinált nagy nyomású levegő+ elektromos indító motoros indítása is. Tévmesékkel szemben nem volt benzinmotoros indító motorja az egész rendszert a motorral megörökli a T-54-55 és a 72-es széria is.
A Motorja egy Konsztanytin Cseplan nevű Görög származású de szintén Ukrán születésű motortervező volt. A világon elsőként használt öntött alu motorblokkot Diesel motoron.
A Harkovi Mozdony gyár főkonstruktőre lett a motor után. A V-12-es motort 1935-39 között fejlesztették ki.Első prototípust 1933 adták ki. Cseplant 193-ban letartóztatták és agyon lőtték a Görög összeesküvők perében 1938-ban.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Konsztantyin_Fjodorovics_Cselpan
Maga Koskin miután először elutasították a protoítpust, de hittek benne, majd sutyiban megépítették a 3-db os előszériát, az egyik Moszkvai fegyverbemutatóra mentek fel a 3 géppel ahol Kulikékat meg tudták fúrni mert Sztálinnak tetszett a tankjuk.Lábon mentek fel Harkovból Moszkvába majd onnan a Finn frontra ahol erődökre lőttek velük a tűzerőt vizsgálandó. haza szintén lábon mentek ekkor egy helyen Koskin jég alá futott a géppel, megfázott és Harkovban tüdőgyulladásban meghalt 1940-ben. Helyét Alexander Morozov vette át, így alapították meg az egyik nagy orosz tanktervező iskolát az Ukrán Morozov tervező irodát.A másik az orosz Uralvagonzavod volt. A legikonikusabb Szovjet típusok a Morozovból jöttek ki a felbomlásig.
Koskin posztumusz megkapta az állami Sztálin díjat és a Vöröscsillag rendet 1942-ben, 1990-ben a felbomlás előtti utolsó percben még megkapta a Szocialista munka hőse címet is.
Ami a német vonalat illeti, 1935 körül járt egy Szovjet katonai küldöttség a Német hadiüzemekben.Az ott látott tapasztalatokról beszámoltak Sztálinnak is. Ő utasította őket hogy a németeknél jobb tankokat tervezzenek.Így fordulhatott elő hogy a betörő Német PZ-III-asokon 37 mm es lövegek voltak amik régi BT és a Wickers Valentine tankokat le tudta győzni de ekkor már 76,2-es löveggel jöttek le az Uralban a T-34-esek.Messze előttük jártak ebben a Szovjetek.
márko
2020-02-13 at 11:07
az áram ára csak következménye annak
AHOGY
Angela Merkel + ( CDU,CSU,SPD ) + hatalmon való KLIKK
TÖNKRETETTE a népét + az országot + Európát
ÉS
az EU-t kiegyenlítette MINDEN LÉTEZŐ ROMLOTTSÁGGAL
(korrupcióval + német ARROGÁNS HEGEMÓNIA + Merkeli türanokrácia + zabolázatlan EU parlament +
megalázó muszliminvázió + annak pénzelése )
/
nagyon szeretném HOGY Merkel minél előbb eltünjön.
Sokkal jobb lesz nélküle
/
Merkel = nagyon ravasz + becsrevágyó + BAKANCSOS + EZERromlottsággal teli TÜRANOSZ
csakafidesz
2020-02-13 at 12:00
Ez mind igaz, de ma Németország teljesen kormányozhatatlan. A volt NDK-s németek már AfD gyűléseken jelentik ki, hogy nem kellett volna a buzeráns nyugati németekhez csatlakozniuk.
márko
2020-02-13 at 14:04
@csakfidesz
gondolataiddal egyetértek
ÉS
mindig az elnyomott keletnémetekkel együttérzek
MÁR AZÉRT IS
MERT
a nyugati politikai vezetőréteg ARROGÁNSAN lenézi keleti honfitársait,
sem ipar + sem pénz + munkenélküliség
ÉS
a keletieket “alacsonyabb szintűeknek tartja + nem megbízhatók”,
/
SAJNOS HOGY keletieknek nincsen átütő ipara (autóipara).
Sajnos
hogy a volt NDK-ban is elnyomták az autóiparban dolgozó mérnököket
és nem engedélyezték a szabad fejlődést.
/
Merkel + KLIKKJE + leválthatatlan Merkel = a legnagyobb kártevője EU-nak.
Amit Merkel eltekert az = KIJAVÍTANI NULLA LEHETŐSÉG
Aureliusz
2020-02-13 at 11:00
De erről mondjuk nem Merkel tehet, hanem a sötét zöldek
Fehérlófia
2020-02-13 at 10:57
A fukusimai után én is igy emlekszem, olvastam, hogy beijedtek. Állítólag a fukusimai balesetre kicsit rásegitettek kivülről és ettől a németek megijedtek.
Bár nem sok valóságalapja lehet, inkább a szénipari lobbi lehet a háttérben mint amikor a radioaktív hulladek elszallitas miatt bohóckodtak a vonatsineken. Akkor kiderült, a szénipar szervezte és fizette az aktivistakat. Most meg égetik ezerrel a szenet és sokkal drágább lett a villany. Gratulalok Mutti! A németek valóban egyre idiótábbak lesznek.
Escrév
2020-02-13 at 10:47
A fukusimai baleset után döntöttek így, szerintem.
Királytigris
2020-02-13 at 11:10
Németországban van cunami veszély?
Nincs!
Viszont Merkel, az atomerőművek bezárásával, a zöld szavazókat akarta megnyerni, hogy hatalmon maradhasson. Ez sikerült, viszont az áram ára megugrott. Drága dolog a politizálás!
MacMondeau
2020-02-13 at 12:57
-a mások atomerőművein élősködést meg kell fizetni!-a mások csak féljenek az ‘atomtól’ mi meg csak használjuk-ért fizetni kell! a zöldidióták szavazatainak árát is meg kell fizetni!-különben meg az emberiség és a természet mára olyan állapotba került hogy bármelyik ujját harapja-fáj!
Namond
2020-02-13 at 15:42
Drága, igen a szavazóknak.
Ha Merkel, aki ki vonja magát a zöld vitából, a kancellár.
Namond
2020-02-13 at 15:40
Igaz.
zolatiguszti
2020-02-14 at 00:34
Ja Európa közepén 70% ban szárazföldi hatérokkal és nem tudok róla hogy az atomerőműveket a Balti tenger partjára telepítették volna. Mire gondoltak? Kiönt a Duna és elmossa az atomerőművet?
Ezen 3 van teger közelében az aktívak közül:
https://www.origo.hu/nagyvilag/20160330-tizenegy-sikertelen-terrorakcio-nemetorszag-ellen.html