Dugókat és balesetveszélyes helyzeteket okozhatnak az ideiglenesen felfestett belvárosi kerékpársávok. Ahogy a forgalom megnő ezek a felfestések nem lesznek tarthatók. Ráadásul sok helyen, például buszmegállóknál a KRESZ-nek ellentmondóan festették fel a jeleket – írta a Magyar Hírlap kedden.
A lap emlékeztet, hogy a járványügyi helyzetből adódóan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új kerékpársávokat alakított ki áprilisban a Bartók Béla úton, a Tétényi úton és az Üllői úton, májusban pedig irányonként egy forgalmi sávot lezártak a Nagykörút három kilométeres hosszán az Üllői út és a Váci út között, így ez a szakasz az autósok számára egysávos lett. Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke a lapnak elmondta: alapelvárás, hogy biztonságosan kerékpározható legyen a város, és helyes, hogy ehhez újabb, hiányzó szakaszokat jelölnek ki. Viszont a mostani, hivatalosan is csak ideiglenes felfestésekkel igazából nem oldottak meg semmit. Ahogy a forgalom visszaépül – és a kormány adatai szerint már most is hetven százalék körüli az autóforgalom nagysága a járvány előttihez képest -, ezek a felfestések nem lesznek tarthatók. Ráadásul sok helyen, például buszmegállóknál a KRESZ-nek ellentmondóan festették fel a jeleket.
A forgalmas belvárosi főutakon csak úgy lehet kulturált és balesetmentes közlekedést garantálni, ha újraosztják a közlekedési felületeket, ahogy például a Kiskörúton történt
– mondta a lapnak Dorner Lajos.
Forrás: MTI/Fotó: MTI
Zoltán Zoltán
2020-05-19 at 16:23
Ha a kerékpár sportszer, akkor nem közlekedhet főutakon. Ha közlekedési eszköz, akkor azonosíthatónak kell lennie (rendszám), és a használatát KRESZ-vizsgához kell kötni.
Pandora
2020-05-19 at 18:03
Így lenne helyes
smarton
2020-05-19 at 09:47
“alapelvárás, hogy biztonságosan kerékpározható legyen a város, és helyes, hogy ehhez újabb, hiányzó szakaszokat jelölnek ki”
Ha ez alapelvárás, akkor az is alapelvárás, hogy Magyarország egyetlen világvárosának úthálózatához, ahhoz, hogy MINDENKI, vagyis a tömegközlekedés és az autósok is biztonságosan használhassák, a kerékpárosok IS anyagilag járuljanak hozzá. Továbbá egyedi megkülönböztető jelzések legyenek a kerékpárokon, mint ahogy megfelelő felszerelés is, amit kötelezően előírnak ésidőszakos műszaki vizsgákon elbírálnak.
nemaztmondtákferi
2020-05-19 at 09:45
Én a kapumon is csak alapos körültekintés után léphetek ki,mert a kerékpáros sávot a járdára festették(kész a kerékpár út!)Ha egy anyuka pl. babakocsit tol,a kistesó csak mögötte ballaghat mert elcsapják!
oshon
2020-05-19 at 08:34
Es nem ugy hogy senkihazik , semmihez nem ertok amokfutasa , a varos lebenulasan ‘diadaloskodnak’ … eldobhatjuk a fejunket ! Van ezeknek a tetveknek valamilyen kepesseguk a lopason es rombolason kivul , hogy lehet Budapestet ezekre bizni ? Mult hetekben ezek a rombolo tetvek , ki tudja milyen felmeresekre es (jol megfizetett tanacsokra) klimavedelemre hivatkozva , kivagtak sok egeszseges es jol elhelyezett , 50-60 eves fakat … eldobhatjuk a fejunket , latszik mar nem hasznos , a gumikakasgerik es a dornerlajik megteszik csak igy labbol !
csakafidesz
2020-05-19 at 08:23
Én betiltanám a kerékpározást Budapesten! Aki biciklizni akar az menjen fel a Normafához!
sztalin
2020-05-19 at 08:01
Miután fő célkitűzését, a haverok kifizetését elvégezte a fővárosi vezetés, rátértek a “népszerű” intézkedésekre. Elvégre “klímavészhelyzet” van!!
Abban semmi meglepő, hogy ezt sem voltak képesek normálisan megcsinálni.
Igazából a lopáson kívül semmi másra nem képesek!!
jani
2020-05-19 at 07:37
Egy kerékpárút kialakításának,jogi, műszaki és egyéb feltételei vannak.
Nem úgy működik hogy a hasukra csapunk és ide-oda felfestünk jeleket. Karigecit már végre rendesen helyre kéne rakni! (leváltani?)