Egyedülálló, 4,3 milliárdos kártérítési per van a törvényszék előtt. Korábban még soha nem követeltek ekkora kártérítést magyar bíróságon. Az óriási jóvátételt egy magyar ügyvédi iroda nyújtotta be a Hableány-katasztrófa 26 dél-koreai áldozatának hozzátartozói nevében – tudta meg a magyarnemzet.hu.
A Magyar Nemzet exkluzív információja szerint hamarosan egyedülálló, 4,3 milliárdos polgári kártérítési per indulhat a Fővárosi Törvényszék előtt. A 2019. május 29-én Budapesten, a Margit hídnál történt hajókatasztrófa 26 dél-koreai áldozata több mint 70 hozzátartozójának a nevében jár el az Oppenheim Ügyvédi Iroda. Polgári perben kérik, hogy mondja ki a törvényszék a Viking AG és a Panoráma Deck Kft. egyetemleges felelősségét, és ítélje meg a felperesek számára a fejenkénti, átlag 80–90 millió forintos kártérítést. A magyar ügyvédi iroda 900 oldalas keresetlevélben támasztja alá követelését, ami a Panoráma Deck Kft. jogi képviselője szerint nem feltétlenül hajózási ismeretek birtokában készült – írja a lap.
Az Oppenheim a keresetében egyetemleges felelősség megállapítását kérte, holott Sógor Zsolt, a Panoráma jogi képviselője szerint még a büntetőperben sem vizsgálják a Hableány személyzetének felelősségét. A kártérítési keresetlevél például szóvá teszi, hogy a Hableány kormányállásából nem volt teljes körű kilátás a fedélzeti ponyva és a hajókémény miatt. Sógor Zsolt szerint a szabályzat előre 240 fokos kilátást ír elő és nem teljes, 360 fokost. A hajókémény pedig a kormányállás felett egy méterrel van a Hableányon. A büntetőperben éppen a legutóbbi tárgyaláson kérdezték meg erről a nautikai igazságügyi szakértőt, aki leszögezte: az, hogy egy méterre kiemelkedik a kémény, megnöveli a láthatóságát a hajónak – a Viking Sigynt kormányzó kapitánynak így még inkább fel kellett volna tűnnie az előtte jobbra, vele egy irányba, de lassabban haladó magyar sétahajónak.
Sógor Zsolt elmondta a Magyar Nemzetnek, hogy a Panoráma Deck Kft. nevében tetemes kártérítési összeget megnevezve polgári kártérítési keresetlevelet nyújtottak be szintén a Fővárosi Törvényszékre. Szerintük a tragédia miatt kizárólag a büntetőeljárás vádlottja, a Viking Sigyn ukrán kapitánya, egyben a tragédia idején kormányosa, Jurij Csaplinszkij tehető felelőssé, az anyagi károkozás pedig a szállodahajó üzemeltetőjét, a Viking AG-t terheli. A jogász üzleti titokra hivatkozva nem árulta el, mit jelent a „tetemes kártérítési összeg”, ami korábbi becslések szerint ebben az esetben is elérheti a milliárdos nagyságrendet. Az már szinte biztosra vehető, hogy az Oppenheim Ügyvédi Iroda indította 4,3 milliárdos kártérítési per miatt a Panoráma Deck Kft. teljesen ellehetetlenül, hiszen például nem lesz olyan pénzintézet, amely hitelt nyújtson a cégnek a pandémia miatti leállás után az újrainduláshoz, mondván: a kártérítés per miatt kockázatos volna hitelt kihelyezni a cég részére.
Sógor Zsolt legfrissebb Facebook-bejegyzésében az alábbiakat írja:
Sokat gondolkodtam azon, hogy a Viking AG vezetői miért nem mozgatják a fülük botját sem, amikor több száz család életét tették tönkre egyik pillanatról a másikra.
Milliárdos kár érte a Hableány tulajdonosait, 28 elhunyt családjait, a sérülteket. Csak a mentési költségek meghaladták az egymilliárdot, ami az állami hatóságokat terhelte.
Meg kell említenem azt, hogy a 2019-es dunai szezont teljesen hazavágta a szerencsétlenség, mert az ázsiai turisták fele nem szállt többet sétahajóra, és a budapesti turizmust is visszavetette a baleset híre. Ez közel 65 sétahajós társaságot érintett.
A Viking AG pedig egy bocsánatkérésre is képtelen! Levelekre sem válaszolnak! Talán majd a keresetlevélre, ami már a törvényszéken van. Annak talán 3-4 év múlva lesz eredménye, de addig mindenki tönkremegy, mert a pandémia megadta a kegyelemdöfést
– fogalmazott Sógor Zsolt.
Forrás: magyarnemzet.hu; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
vélemény
2021-04-29 at 10:38
Szerény kiegészítésül a 21. századi nürnbergi per vádpontjai közül továbbá nem hiányozhatnak
a szervezett migrációs-, általásos ember-, gyerek-, szervkereskedelem hálózataianak, múködtetőinek a felelősségre vonása,
beleértve a globális káoszok nagy arcú irányítóit, fizetett gerilláit.
A homo sapiens világválogatott csapata.
bl
2021-04-29 at 04:08
A fejletthaladókat nem érdekli semmilyen emberi törvény, ők nem fognak válaszolni semmire, vagy ha válaszolnak hazudozni fognak. Ez a fejletthaladó nyugati kultúra része: offshore és gazemberség. Miért nem lehet őket kitiltani Magyarország területéről? Akkor rögtön kezesbárányként viselkednének a hajók üzemeltetői. A összes hasonló hajót ha kitiltanák akkor egy egész üzletág menne tönkre ezért biztosan reagálnának és térítenék a károkat így viszont csak a szokásos… Simán ki lehetne tiltani őket például egy teljeskörű felelősségbiztosítás hiányára hivatkozva, ahol a károkat a biztosító automatikusan meg kell térítse és a biztosító csak utólag perelheti vissza a kártérítési összeget vagy valami hasonló (konstrukcióval). De nálunk a nyugat ellenőrzi a fejletthaladó bíróságokat, így meg aligha lesz igazságszolgáltatás.
Hans Landa
2021-04-28 at 19:17
Majdnem két év kellett egy kereset levélhez?
Majd 1000-oldalas anyag,miről?Ez hosszabb mint a Háború és Béke.
Ez viccnek is rossz……….
csakafidesz
2021-04-28 at 18:35
Az egészet fizesse a Viking, a balesetért ők a felelősek. De majd valamelyik liberális magyar bíró az ellenkezőjét fogja kihozni.
Janga20
2021-04-28 at 18:14
Ez is el fog legalább 20-30 évig húzódni. Fellebbezés, tárgyalásra nem elmenés és hasonlók. A viking is valakinek a valakije. SOSEM LESZ BÜNTETVE. Ha mégis 1-2 százezer forint összegben maximum.
Ja a bírók akik intézik majd az ügyet bizonyára már megkapták az ítéletet,
és a neki járó 20-30 millió ft-ot.
Apropó a kapitány most melyik hajót vezetgeti éppen? Mert hogy nincs házi őrizetben az is hót zihher.
vélemény
2021-04-28 at 18:02
Az emberi élet értéke alaposan devalválódott ebben a szép új világban.
A hajótulajdonosok, a vírusszétterítők, az oltóanyaggal bizniszelők, a filantróp-maffiák pedig tovább híznak.
A nürnbergi per 21. századi eljárásai mindinkább sürgetővé váltak az emberiség fennmaradásáért!
gyozo2018
2021-04-28 at 17:23
A Viking AG majd közben megszűnik és felbukkan másik néven?