A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2A termináljában egy muszlim utas imádkozni kezdett, a biztonságiak kiürítették a terminált és az utast jelenleg is vizsgálják – írja a 888.hu.
Állt egy ember, semmire nem reagált. Nézeteltérésbe keveredett a csomagjával kapcsolatban, majd semmire nem reagált. Mindeközben az eget nézte és valamit arabul mormolt
– árulta el a Blikknek egy reptéren tartózkodó ember, aki úgy látta, hogy van valami a furán viselkedő muszlim derekára kötve.
A pontos okokról nem tudok nyilatkozni, az azonban igaz, hogy elrendelték a terminál kiürítését
– mondta Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője, aki hozzátette, maga a kiürítés nem szokatlan, ugyanis bombariadók miatt többször is elrendelik. Minden repülőtéren, így a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is található ökumenikus kápolna, ahol lehet imádkozni.
Forrás:888.hu, Fotó:MTI
Facebook hozzászólás
Györke Zoltán Dr.
2018-07-16 at 16:34
A román nyelv, mint államnyelv, a romániai nemzeti kisebbségek, így a magyarok számára is, idegen nyelvnek számít. A román nyelv magasabb szintű elsajátítását úgy lehet elérni, ha a nemzetiségi iskolák számára külön nyelvkönyveket állítanak össze, amelyekben egybevető-összehasonlító módszerekkel tanítják a román nyelvtant és szókincset.Az anyanyelv – az alapnyelv, amelynek grammatikai sajátosságaira építve tudatosítjuk a románnak, mint idegen nyelvnek, a magyar nyelvtől eltérő grammatikai és egyéb sajátosságait. A másik fontos eszköze a román nyelv alaposabb elsajátításának – a megfelelő oktatási módszerek kidolgozása: elkerülhetetlen ” A román, mint idegen nyelv oktatásának módszerei” (különböző nyelvek: angol, orosz, német, francia, magyar stb.vonatkozásában)történő kutatása,kidolgozása.Valószínű, hogy itt a nagy világnyelvek vonatkozásában már jól kidolgozott oktatási módszerek vannak, léteznek különböző szintű összehasonlító-egybevető nyelvtanok is, azonban elkerülhetetlen a magyar-román nyelv vonatkozásában is kidolgozni az összehasonlító-egybevető nyelvtant és a román nyelv magyar nemzetiségi iskolákban történő oktatásának módszertanát. 3. Harmadik feltétele az államnyelv sikeres oktatásának és elsajátításának – megfelelő felkészültségű oktatók, tanárok képzése, akik a román nyelvet idegen nyelvként tudják oktatni(“román, mint idegen nyelv” tanári képzést kaptak, ill. diplomát szereztek).4. feltételről a cikk szerzője is ír – a román és a magyar gyerekek számára szervezett közös nyelvi táborok, sporttáborok,stb. keretében lehetőséget kapnak egyrészt szervezett órák keretében tanulni és az anyanyelvű gyerekekkel gyakorolni a román nyelvet. Itt szakmai-oktatási-módszertani-tankönyvi hiányosságokról kell beszélni, amit az államnak, állami szinten, állami pénzzel kell megoldani.A román nyelvmegfelelő szintű elsajátítása nem elsősorban a magyar gyerekek és a szülők hozzáállásától, hanem az állam által szervezett iskolai román nyelvoktatás objektív, tudományos-módszertani hiányosságaitól függ.Ugyan ez a helyzet Ukrajnában is. Máskülönben, akinek szüksége van az államnyelv tökéletes ismeretére, az eddig is és ezután is elsajátítja majd, akinek pedig nincs szüksége, azt pedig úgy is hiába kényszerítjük rá adminisztratív eszközökkel, nem fogja elsajátítani!
Pimpernel
2018-07-16 at 15:10
Akkor rettegjél jó sokat.