Mára az egész baloldali összeborulás beállt Karácsony Gergely főpolgármester autósellenes elképzelései mögé Budapesten. Legutóbb Manhalter Dániel, a DK képviselőjelöltje beszélt arról, hogy a baloldalon teljes az egyetértés abban, hogy az autókat ki kell szorítani a fővárosból, korábban pedig az LMP kampányolt amellett, hogy hozzanak létre több kerékpársávot, pedig, mint tudjuk, a meglévők is súlyosan akadályozzák a forgalmat, ráadásul egyáltalán nincsenek kihasználva. A Gyurcsány-párti Niedermüller Péter vezette Erzsébetváros belső részében az autózást teljesen ellehetetlenítő korlátozásokat vezettek be, beleértve a forgalmi hurkok átláthatatlan rendszerét, és az egymásnak is ellentmondó közlekedési táblák dzsungelét. Emellett a Fővárosi Közgyűlés előtt hever az a pilot program is, amely alapján számos baloldali vezetésű városrészben is a belső-erzsébetvárosihoz hasonló szabályozásokat léptetnének életbe.
Karácsony már közvetlenül a főpolgármesterré választása után az autósközlekedésről és parkolásról is beszélt. Egyebek mellett azt ígérte, hogy az első perctől kezdve kivonja az autókat hétvégente a rakpartról, hosszú távon pedig visszaadná azt a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak. Ehelyett végül a pandémia első hulláma alatt egyszemélyben döntött arról, hogy a forgalmi sávok kárára jelöl ki „ideiglenes” kerékpársávokat a Nagykörúton és az Üllői úton. A rekordméretű dugók és a nyilvánvaló balesetveszély miatt – az Üllői úton eleinte kihelyezett betonakadályokba több jármű is beleütközött – utóbbi helyen kisvártatva teljesen leradírozták a sávokat, a Nagykörúton pedig kettő helyett egy sávot hagytak meg a bringásoknak – írta a Magyar Nemzet.
Azonban még így is nagy gondot jelentenek a kerékpársávok, főleg, mivel Karácsonyék ezzel párhuzamosan több felújítási munkálatot is indítottak, hogy fix legyen a dugó Budapesten: a rakpart egy részét a Lánchíd felújítása miatt zárták le, a Rákóczi úton pedig a Blaha Lujza tér rekonstrukciója miatt van érvényben forgalmi korlátozás, miközben a fővárosi közlekedésére a metrópótló buszok jelenléte is jelentős többletterhet ró.
Karácsonyék átgondolatlan döntései a kiemelkedően magas légszennyezettségben is megmutatkoznak. Mint arról a Mediaworks Hírcentruma korábban beszámolt, egyebek mellett a Nagykörút budai részein is a megszokottnál jóval magasabb a nitrogén-dioxid (NO2) koncentrációja. Az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat (OLM) oldalán található adatok szerint a Széna téren ötvenhat olyan óra volt idén június 7. és 28-a között, amikor hatvan nanogrammnál magasabb volt az NO2 koncentrációja, háromszor pedig a százas egészségügyi határértéket is meghaladta. Ezzel szemben tavaly mindössze kilenc olyan óra volt, amikor elérte a hatvan nanogramm/köbmétert a NO2-szennyezettség a Széna téren, és a hetvenes értékig is csak egyetlen alkalommal ment fel.
Ahelyett, hogy Karácsony Gergely megpróbálna javítani a közlekedésen, és kampányígéreteihez hűen élhetőbbé tenné Budapestet, a jelenlegi tarthatatlan, pattanásig feszült helyzetben sem cselekszik, sőt, hergeli a közvéleményt az autósok ellen. Emlékezetes a gyurcsányi megoldással tett kijelentése a főpolgármesternek: ha dugóba kerül valaki, szálljon ki a gépkocsijából és menjen inkább gyalog. Az egyébként jogosítvány nélküli Karácsony Gergely mindig azt a látszatot igyekszik kelteni magáról, hogy kerékpárral jár szinte mindenhova; a Pesti TV stábja is többször lebuktatta, hogy sofőr furikázza, ha épp nem a biciklijével kampányol Facebookon.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Namond
2021-08-12 at 15:54
Dehogy autós ellenesség, ők szívesen közlekednének kocsival a kiürített utakon.
Ez a mások szabad akarata, vagyonszerzési jogai, egyenjogúsága, szabad mozgása elleni merénylet.
Emlékeztet a habsburgi időkből a jobbágyok költözési tilalmára.
aladin
2021-08-12 at 15:37
Buzi Budapestiek, meddig türitek még ell, hogy a megválasztott szivárványos polgármesteretek tönkretegye a fövárost. Csak sirtok panaszkodtok de féltek összefogva kimenni az utcára, hogy a BP. szemetével együtt eltakaritsátok Karácsonyt a páholy székböl.
Solaris
2021-08-12 at 14:35
bájer után szabadon, a cím ótvar komcsi duma.
Tibimama
2021-08-12 at 11:57
Mert nem tudják megszerezni a jogosítványt(Karácsony)
HotelBravo
2021-08-12 at 11:52
A 2000-es évek londoni modelljét másolják Kenny ‘red’ Livinstone polgármester alatt ment ez. Úgy csinált gettót Londonból alig 10 év alatt, hogy elkezdett szórakozni a helyi adókkal és a közlekedéssel.
1) lehetetlenné tenni a parkolást, lassítani a közlekedést – a környezetvédelemre hivatkozva – ettől megnő a kibocsátás azaz megteremtik az igényt a zöld elmebajra
2) minél több hajléktalan és drogos, kosz és mocsok – morális alapon – mert így a környék gyorsan slamosodik – a helyi lakosokkal szemben a morál már nem tényező
3) buliturizmust betiltani mert extra jövedelmet hozhat a helyieknek tehát gazdagodnak
Az eredmény:
– leeső ingatlanárak rossz közbiztonság, slamosodó környék
– a kiskereskedelem ellehetetlenülése 5-6xos áron árusító nonstopok világa a nyugdijas nyomort növeli
– a munkahelyek számának csökkenése a környéken messzebb kell utazni (szintén a forgalmat növeli, zsúfolt tömegközlekedés)
– elköltöző lakók bedeszkázott körúti kirakatok (Emlékszünk a 2009 körüli világra?)
A haszon és az ok?
– az üressé vált ingatlanokba költöztethető migrik, hajléktalantanyák, drogambulanciák
– a közös (állami kassza) megcsapolása a szociális ipar élősködőinek (100 egység segélypénzből 60 is elmehet az ellátórendszert működtetők zsebébe)
– az alacsony ingatlanárak lehetővé teszik az ingatlanspekik térnyerését – cserében a választások finanszírozását
Kb ez a modell. Jó szórakozást hozzá a szavazóknak…
Leopard
2021-08-12 at 11:31
1. Az ellenzék ezt is nyugati minta szerint csinálja- de előkészítés nélkül. Idiotikus szinten
Politikai kampányként. Szakmailag nulla szinte.2. A Fidesz pedig képtelen okosan érvelni ellene. Anno V Vilmos műsorvez. Ezt mondta Puzsérnak: ” most jöttem a belvárosból- én tudtam ott levegőt venni”. Īgy nehéz lesz. VV- okkal. A belvárosban élők 5 évvel korábban halnak- mint a zöldben élők- mondta Puzsér. Erre mondta V Vilmos- én tudtam levegőt venni a belvárosban”. Így azért egy KG ellen is reménytelen.
Rózsa
2021-08-12 at 10:49
Természetesen mondjuk Martonvásárból az Örs vezér térre igyekvő munkavállaló Budaörsig eljön a saját autójával, onnan meg bérelt bringával elteker az Örs vezér teréig. Hát szerintük valahogy ez így logikus. A fővárosban vidékről származó munkát vallókkal így lehet jól kibabrálni. A belvárosba árut nem kell szállítani, mert azokat az üzleteket is meg kell szüntetni, mert már Demszky idejében az áruházakat is a mezőkre épített bevásárló központokba kényszerítették. Mindezekkel együtt a várost lakhatatlanná teszik. Meg lehet nézni a körút is és a Rákóczi út is elnéptelenedett. A belváros a turisták hiányában a hajléktalanok főhadiszállásává és WC- jévé válik, ahol terjenghet a bűz, és szemétgyűjtők sem kellenek. A kutyasétáltatók meg jogosan hihetik azt, hogy a pesti házak azért vannak, hogy kutyájuknak legyen WC-je, mert rendre a házak falát lepisiltetik kutyáikkal. Na ez ma a budapesti élet szerintem.
Lukács
2021-08-12 at 10:38
Úgy látszik a internacionalista moslék mániája, hogy üldözik az autósokat. Vagy központi (brüsszeli) “útmutatás” eredménye, hogy a baloldal üdvöskéje a “nagytehetség(telenség)ű” szegedi pm. Botka uyanezt csinálja. Az eszükbe sem jut, hogy ha az embereknek az az igényük, hogy autóval járnak, akkor azt kell kielégíteni, nem tiltani. Szegeden is egyre kevesebb a parkolóhely, mert folyamatosan szűkítik. Miközben a bankok, hívatalok, intézmények, kórházak többnyire a tágabb belváros területén találhatók.
Vannak lehetőségek a gk. forgalom támogatására, többszintes utakkal, szint alatti parkolók, stb. létrehozásával, de ehhez fantázia, tehetség, akarat szükséges, nem pedig a kényelmes semmittevés.
A pénzt nem kell említeni, mert a Kormány minden értelmes (főleg építési) beruházást támogat, csak vissza kell venni valamennyit a nagy arcból, a mellényből és kérni kell.
Perczel Éva
2021-08-12 at 10:17
…..és akkor Dobrev Klára biciklire pattan(t)….hát már ezért a látványért megéri!
Tyukodi pajtas
2021-08-12 at 10:16
A globalista moslekkoalicio szembemegy a természet rendjevel, például a nemek osszekeveresevel, mikozben állandóan a természetvédelemről pofázik. Íme a fordítottsag.
w
2021-08-12 at 09:52
A moslékkoalíció valójában nem autóellenes, nagyonis szeretnek autóval közlekedni, viszont azt szeretnék, ha az autóval való közlekedés a jövőben az kiválasztott baloldali politikusok egyedüli kiváltsága lenne. Akkor ők dugómentesen közlekedhetnének!
Csakhogy ez ellent mond a multik érdekeinek, akik még több autót szeretnének eladni. De ha a többség nem használhatja az autóját arra, amire azt gyártják, ki vesz akkor autót?
Valahogy a törekvésük (a moslék baloldalnak) nem a 99%-nak kedvez, amilyen maszlaggal nyomulni szeretnének, hanem fordítva, az 1%-nak, amelyek viszont ők akarnak lenni!
Most ilyen körülmények között nem értem a multikat, amely támogatja a moslék baloldalt, de a moslék baloldal szavazótáborát se értem, mert miért mazohisták, hogy a saját érdekeik ellen akarnak szavazni?
Tényleg ennyi hülye él Magyarországon, akik még a saját érdekeikkel sincsenek tisztában?
Naprózsa
2021-08-12 at 09:45
Hajszálra ugyanazt gondoltam mint itt az előttem szólók: mindenki más gyalogoljon, hogy a kivételezett elit autóval közlekedhessen. De ezt be is kell venni a kampányba a parkolódíj emelés, a 14 éven aluliak elfelejtett ingyenes közlekedése, a ki nem fizetett 20 ezres fűtéstámogatás és a nyugdíjasoknak adott kerületi párezres ajándékok ellopása mellé…
És ez csak a Budapestieket érintő hazug szívatások a muzulmánbetelepítés és pedofilok támogatása, Cseh Katalin milliárdos lopása ugyanakkor a többi magyarnak megtiltandó EU-s pénzekért kampányolással a magyar nép elleni bűncselekmények mellett.
Mikia36
2021-08-12 at 09:42
Kamugerinek diesel a szolgálati kocsija, Fleto is azzal jár!
Igy akarják az egész várost tönkretenni, mert akkor nem lesz áruszállítás, személyszállítás, stb.
A haverjaik (Strabag) meg Budapest környékét teszik tönkre, lásd M0.
Még senki sem adott választ, hogy miért taraz M0 déli nagyduna hídjának javítása 4 éve? Egy hídsarut kicserélni néhány hetes feladat.
Közben több kilométeres dugókban autók ezrei pöfögik el a 400 Ft-os benzin/gázolajat.
Miért?
A városban a közösségi közlekedés is összeomlott Kamugeri miatt, a 25 perces busz út, tegnap másfél óra volt. A buszokon, villamosokon csak elvétve működik a klima. Az ilyen tömegközlekedés a szaunához hasonlít, csak itt nem lehet utána hidegvizes fürdőt venni.
az egész város egy hatalmas szemétdomb, és mindenütt ott a parlagfű.
Miért nem büntetik meg a vétkeseket a parlagfű miatt???
Miért nincs felelősségrevonás?
Királytigris
2021-08-12 at 09:40
A választások előtt közölni kellett volna a választókkal, hogy ki fognak b…i az autósokkal.
Tehát itt is tetten érhető, hogy Kamugeri átverte a választókat.
topa
2021-08-12 at 09:36
A BKV járatai legtöbb esetben már így is csúcson üzemelnek. Képzeljük el, ha a tömött reggeli,délutáni metróra még felengedünk sok százezer embert. A festő viszi a létráját a buszon, a futár fél napot BKV-zik, hogy átadjon egy darab csomagot a megrendelőnek..
KariGeriben azt utálom, hogy sosem a megoldásra törekszik, hanem hogy megfeleljen a hazug külföldi ideológiáknak és azoknak akik fizetik, zsarolják. Ha egy piti zuglói szoci maffia meg tudta fenyegetni, akkor mi művelhetnek vele a nemzetközi bűnözők és a brüsszeliek?
nemes sandor
2021-08-12 at 09:35
se jogsi, se angol nyelv, se ész, de mindezek ellenére még tokhulye tehetetlen is. Hajrà Budapest
khm
2021-08-12 at 09:30
Hoppá!
Másnak is hasonló gondolata támadt ahogy látom.
khm
2021-08-12 at 09:29
Amúgy ezek közül a balfakek közül egyik sem jár még szarni sem gyalog.
Nyilván azért akarják az autósokat eltakarítani,hogy csak ők mászkálhassanak akadály(másik autós) nélkül.
Nagy Péter
2021-08-12 at 09:14
Pont ez akartam írni, hogy nekem is úgy tűnik, hogy csak arra megy ki a játék, hogy kizárólag ők autózhassanak! Pedig de szeretném látni egyszer ezt a Buzi Gerit ahogy januárban bebiciklizik onnan a vègekről ahol lakok, meg vissza! Vhogy a dzemélyes példamutatas nem erőssége a bolsevik proliknak… vagy a tolvaj-magyargyűlölő, kölcsöneit meg nem adó neidermüllerpéter fellszáll a BKV-ra… ??
Bulldog Orange
2021-08-12 at 09:12
A főpolgármester választásakor ezt majd szavazatokra kell váltani. Addig pedig sajnos tűrni kell!
Nahát
2021-08-12 at 09:00
Ezek az autóellenes vörösbárók és vörösgrófok valahogy mind autón közlekednek. Csak a mi autóink ellenségei.