Hatalmas üzletet hozott tető alá a magyar gazdaságdiplomácia: egy orosz konzorciumi társsal közösen az állami Dunakeszi Járműjavító egymilliárd euró értékben 1300 vasúti kocsit szállíthat az egyiptomi állami vasútnak – írta keddi számában a Magyar Idők, a RailwayGazette.com nemzetközi szakportálra hivatkozva.
A sok éve húzódó beszerzés végére néhány nappal ezelőtt Kairóban tettek pontot – derül ki a cikkből. Az ötéves szerződés keretében összesen 1300 vasúti személykocsit szállíthat az orosz-magyar konzorcium, a Transzmasholding Hungary az egyiptomi állami vasutak (ENR) részére. A kocsik legnagyobb része (ezer darab) harmadosztályú, felerészben légkondicionált. Másodosztályúból 180, első osztályúból 90, büfékocsiból 30 készül majd.
Az orosz fél tervezi a kocsikat és gyártja a legfontosabb alkatrészeket, valamint a végtermék felét készíti el. A magyar konzorciumi tag Dunakeszi Járműjavító gyártja a járművek másik felét, miközben a finanszírozásról az Eximbank gondoskodik. A projektben olyan alkatrészeket és részegységeket használnak fel, amelyek végleges felszerelését egy helyi üzemben végzik, amelyben a Transzmasholding International együttműködik az egyiptomi hadsereg termelőszervezetével. A projektet Egyiptom, Magyarország és Oroszország kormánya támogatásáról biztosította.
A Dunakeszi Járműjavító részvényeinek 64,9 százalékát 2014-ben vásárolta vissza az állam 6,9 millió euróért a korábbi tulajdonos Bombardier-től – emlékeztet a Magyar Idők.
Forrás: MTI, Magyar Idők; Fotó: MTI
KontrollerPusztító
2018-10-02 at 13:02
Köszönjük azoknak akik tető alá hozták ezt a megállapodást akik közül név szerint Szíjjártó Péter Miniszter Urat ismerem csak, a többieknek akik szintén segítették a munkát szintén nagy köszönet és hála!
Kristóf
2018-10-02 at 11:29
Nem a Siemens vagy a Bombardier nyerte az üzletet? Ráadásul haverkodás van a gonosz ruszkikkal? Korrrrupcióóóóó! Nem EU-s! 😀
Logikus
2018-10-02 at 10:39
Így kell ezt! Hajrá!
Ilona
2018-10-02 at 10:23
Remélem erre a híre, még Oszkó Péter is elégedetten csettint egyet.
Katalin
2018-10-02 at 09:37
A puha diktatúra alatt is fő beszállítói voltunk az Észak Afrikai országoknak. Sőt építettünk vasút vonalakat, képeztünk szakembereket. Ideje, hogy visszavegyük monopol helyzetünket és megerősítsük stratégiánkat a térségben. Vissza kell venni kitérőgyárunkat. Sajnos eladtuk szabadalmi jogunkat a feléptménykarbantartó és építő gépláncuknak. Vasúti hídépítők is megszűntek a balliberális kormányzás alatt. A vasút most kezd újra észhez térni amit annyira kiszerveztek, hogy stratégiai szerepét elvesztette. A vasút mindenhol a világon stratégia, geopolitika erősítése. Az országok védik ezt az iparágat, nekünk is ideje újra ezt tenni!!!!
ómió
2018-10-02 at 09:26
Ez akkor már a bolsevik típusú “halálhörgés, siralom”?
ciki
2018-10-02 at 08:28
Várom a ballibsik sajtótájékoztatóit, hogy ez miért rossz Magyarországnak. Amúgy itt van a kutya elásva, mivel nem tudnak a kormány munkájába belekötni, kell gyártani hamis, koholt rágalmakat, melyekkel lehet hiszterizálni a közhangulatot, elterelni a tényekkel alátamasztott valóságról. Még az Eus bizottságok sem tudnak fogást találni, csak a lejáratás szintjén, de nem tudják meghazudtolni az eredményeket. Elismerésem és minden tiszteletem a kormánynak, hogy ekkora belföldi és külföldi nyomás alatt is megőrizve hidegvérüket képesek munkájukra a magyar érdekek mentén koncetrálni. A gazdasági befektetők meg magasról tesznek az álhírekre, ők hagyatkoznak a tapasztalataikra.
Zia
2018-10-02 at 08:13
Mikor?
csepel
2018-10-02 at 09:12
Vak és süket az illető…
Rizikó
2018-10-02 at 07:38
Elismerés Szijjårtó Péternek és stábjának!Viktor mellett Ő dolgozik legtőbbet és legkiválóbban.Ilyen kūlgazdasågi aktivitás mellett nemcsoda a Gdp nõvekedés.