Sokan talán nem is tudják, hogy milyen fontos szereplője a magyar gazdaságnak a győri Audi gyár, amelynek éves bevétele 8 milliárd euró, tavaly pedig több, mint 1,9 millió motort gyártottak. Emellett 164 000 új autó is készült Győrben. Ha ez a gyár leáll, akkor azt megérzi az egész magyar gazdaság. Sajnos ez történt március 22-én, amikor a járvány miatt 12 800 dolgozót küldtek szabadságra. Alfons Dintner az Audi Hungária vezetője azonban videóüzenetben jelentette be: jövő héten újra indul a termelés.
Alfons Dintner, a cég vezetője a leálláskor kijelentette, hogy a konszern számára a legfontosabb a munkatársak egészsége. A győri mellett az Audi AG ingostadti, neckarsulmi, brüsszeli és mexikói telephelyein is leállt a termelés. Ám úgy tűnik, hogy az elmúlt néhány hétben sikerült vírusmentessé tenni a munkahelyeket és ezért lehetségessé vált az újraindítás.
A biztonságos távolság kialakítása
Alfons Dintner ezt stílusosan egy videóüzenetben jelentette be. Ebben elmondta, hogy az új autókra a válság ellenére is van igény a világpiacon, tehát a cégnek elemi érdeke a gyártás újraindítása. Ennek érdekében egy sor dolgot átszerveztek a gyárban. A legfontosabb szempont a biztonságos távolság megtartása, a legtöbb intézkedés erről szól. Az étkezőkben csak elvitelre lehet majd kapni meleg ételt, átalakítják a tárgyalószobákat, ahol lehet, telefonos ügyfélszolgálattal váltják ki a személyes kontaktusokat. A munkapadok között plexil üvegeket helyeztek el és minden dolgozó kap védőfelszerelést.
Az Audi védőmaszkokat fejleszt
A cég munkatársainak ötlete volt, hogy 3D nyomtató segítségével védőmaszkokhoz készítsenek alkatrészeket Győrben. Az első prototípusokat már legyártották, ezeket jelenleg központilag tesztelik. Ezen felül az Audi Hungária korábban már kettő lélegeztetőgép vásárlását támogatta Győrben, valamint speciális védőruhákat adományozott az egészségügyi dolgozók hatékony védekezéséhez.
A többi magyar gyárban még tart a leállás
A többi nagy gyárról egyelőre semmi új hír nem érkezett. Korábban úgy tűnt, hogy az esztergomi Suzuki fog leghamarabb elstartolni, hiszen Japánban minimális a járvány és ezért nincsenek alkatrész gondjaik. De úgy tűnik, hogy a Volkswagen konszernhez tartozó Audi ügyesebb és gyorsabb volt. A Mercedesről és az Opelről még nincs semmi hír, ott még tart a kényszerszünet.
Az autóipar a magyar gazdaság motorja
Az autóipar Magyarországon mintegy 200 000 embert foglalkoztat és döntő szerepe van a gazdaságban. Sőt, tulajdonképpen a hazai ipar vezető szektora és sok minden áll, vagy bukik az autóiparon. Ezért jó volna, ha minél előbb magához térne, és gyakorlatilag megalapozná a gyors gazdasági kilábalást a válságból.
Bejla
2020-04-14 at 08:42
öntsünk végre tiszta vizet a fejekbe!
nem az a baj, h elindul, hanem az, hogy lehet, túl korán
ha ott bent jön létre 1 fertőzési góc és mindenki elkapja így v. úgy, tényleg megérte?
a másik: az Audi tulajdonosait ugyanúgy nem érdekli a magyar dolgozók egészségi és anyagi állapota, helyzete, ahogy minket sem azoké a bangladesi, taiwani, kínai munkásoké akik az általunk soxor oly büszkén viselt javainkat előállítják :/
ui.: mielőtt indulatból kommentelsz, gondolkozz! nem könnyű 😛
Generál Gabriella
2020-04-14 at 06:14
Nem csak az Audi indul el hanem más cégek is pl az enyém is Biatorbágyon szép napot kívánok mindenkinek
Ádi
2020-04-13 at 20:23
Van kórház az Audiban hülyegyerek.Mi az hogy hagyam,ceg,teruleten,gyogyitasat,allja,Orbanek,kozben,kiepitettek,jarvanykorhazat,sajat,munkavallaoik,szamara,hagyam?Írni sem tudsz te szerencsétlen. 🙂
Bejla
2020-04-14 at 02:21
Mert te ugye hibátlanul írsz ?
Ádi
2020-04-13 at 20:17
Irigykedtek mi?A sok hülye még ebben is csak a rosszat látja.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-04-13 at 11:38
Érdekes olvasni több hozzászólást, amely az Audi-t kárhoztatja, mert óvatosan el meri kezdeni a termelést. Van két meglátásom. 1) Ezek az emberek vagy nyugdíjasok, akiknek JÁR a nyugdíj, az állam meg teremtse elő, ahonnan akarja. De az is lehet, hogy állami alkalmazottak, akik a termelő szféra adóiból élnek, de az nem érdekli őket, hogy a termelő szféra miből tejel számukra. 2) Egy biztos: olyan emberek, akiknek fogalma sincs a valóságról. Miközben az országban 4 és fél millió munkaválló (a kevés home-office-os kivételével) ugyanúgy dolgozik, mint eddig, akkor ezek a jó lelkek kizárólag az Audi-ra ugatnak, mert megpóbál dolgozni. Valószínűleg arról van szó, hogy tudják: a járműipar nagyon fontos az ország számára, ezért nem csekély rosszindulattal, izgatottan szurkolnak azért, hogy pont a járműipar roppanjon meg minél jobban. Hajrá Győr, hajrá Audi, hajrá Magyarország!
oshon
2020-04-13 at 12:03
Nezze , csak arra gondoltam hogy ne legyen nagyobb a kar mint a haszon … kisvallalkozo vagyok … Es igen , ovatosan – hajra Magyarorszag !
Bejla
2020-04-13 at 16:29
se nem nyugger, se nem állami alk.
veled ellentétben engem nem a kommentekért fizetnek 😉
Pista
2020-04-13 at 20:34
Itt Svédországban sem állt le az élet.Söt semmi sem állt le.
Bejla
2020-04-14 at 16:57
Pista, de jó nektek!
https://pestisracok.hu/a-svedek-allatoknak-szant-szerekkel-altatjak-a-fertozott-betegeiket/
oshon
2020-04-13 at 10:45
https://www.dailywire.com/news/it-begins-japan-pays-billions-to-firms-to-leave-china-relocate-production-elsewhere?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=benshapiro
Toni
2020-04-13 at 10:17
Az Audi tudja, hogy csak az idős “bűnös” korosztály a veszélyes. Az Audi ennek tudatában helyesen cselekszik! Időseket kurtavasra, aktív dolgozókat munkapadra!
apro_marosan_petergabor
2020-04-13 at 01:09
Grár van még Szentgothárdon, Kecskeméten és Esztergomban…
Ezeknek mind rengeteg beszállítója van.
Julianna
2020-04-12 at 21:24
Minden cég maga dönti el mikor indul.Ugy is megnéznek mindent.Örüljünk hogy van még munkahelyünk és sajnáljuk azt akinek már nincs.
Bejla
2020-04-12 at 23:02
ezt nem a ‘cég’ döntötte el, hanem messze Merkelisztánban a politika és/vagy az igazgatótanács
az itteniek csak annyit mondtak: Értettem. Végrehajtom.
oshon
2020-04-13 at 08:15
Meg a ceg teruleten megbetegedett embereknek a gyogyitasat nem a ceg allja hanem Orbanek … vagy kozben az Audi kiepitettek egy mobil jarvanykorhazat is a sajat munkavallaoik szamara … akkor meg hagyam ?!
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-04-12 at 18:48
Kedves Mamóka! Először olvasni, másodszor hozzászólni. Ott van, hogy az állásidő alatt kialakították a munkahelyeken a megfelelő távolságot illetve elkülönítést szolgáló munkamódszereket. A leállásra egyébként nem kizárólag a járvány terjedése volt az ok, hanem egyrészt a más gyárakban leállított alkatrészgyártás valamint a vírus miatti keresletcsökkenés, eladások csökkenése. Hova gyártották volna ezalatt a sok új eladatlan autót? Nincs akkora udvara a gyárnak, hogy ott elférjen! Elég az hozzá, hogy én nem vagyok olyan okos, mint sok hozzászóló, úgyhogy én készséggel elhiszem: az AUDI tudja, mit csinál. Nem véletlenül sikeres cég. Önök kibicként könnyen adakoznak szuper okos tanácsokat felelősség nélkül, kéretlenül. Az AUDI se szól bele, hogy Ön a városszerte híres köménymagos levesébe világos zsemleszínű, vagy sötétebb rántást tesz.
oshon
2020-04-12 at 18:53
Ez is igaznak veheto …
Bejla
2020-04-12 at 19:29
a Benelux- és a Skandináv államok is tudják mit csinálnak
nem véletlenül sikeres országok
ja, már nem 😉
zolatiguszti
2020-04-13 at 01:14
És az AUdi megoldotta a mittudomén hány száz dolgozója oda és visszajutását is vírus védett módon? Ha valaki beviszi elkerülhetetlen a fertőzés! Hiába a plexi a padoknál, szalag rendszer van minden autógyártónál a munkadarab folyamatosan halad egyik állomásról a másikra!Azt is fertőtlenítik minden állomás előtt? A védőfelszerelés meg a vírus ellen véd és nem autógyártáshoz lett kitalálva.Bírják majd a kesztyűk a szerszám használatot és a fémek fogdosását? És bírnak majd benne dolgozni?
Fent az audis dolgozó nagyon védi a gyárát, értejük mi kell a lé mindenkinek a gyárnak is neki is, de ha lesz egy beteg a családban vége, neki is karanténban kell majd maradnia ha nem beteg akkor is csak akkor már lesz egy beteg is.
És a dolgozók családtagjai is azért csak vásárolnak, kiviszik a szemetet etc…minimális mozgás van a közös terekben,ne legyen igazam de én is elkapkodottnak tartom.Nyugaton úgy indultak újra hogy csökkenőbe ment át az esetszám, de nálunk még nem itt tartunk.Az Audi erre könnyen rábaszhat ha a dolgozói bent fertőződnek meg az egész gyárat bezárhatják ki tudja meddig?
Anonym
2020-04-13 at 20:33
Ha nem indul el semmi.mit fogsz enni??
Zolika Lassu
2020-04-12 at 16:53
Az Audi előre bejelentette, hogy április közepéig (13.) leáll.
Magyarországon a cégek 80%-a le szokott állni július végén augusztus elején. Most ezt hozták előre. Nincsennek csodák csak ésszerűen gondolkodók. Hajrá Audi, hajrá Magyarország!
Bejla
2020-04-12 at 14:20
ez inkább frofitéhségre vall, mint józan megfontolásra :/
2 (!) lélegeztetőgép beszerzését támogatta az audi
kettőét!!!
nem megvett a túlárazott szarok árréséből amiket gyárt, 10et, hanem beszállt másokkal közösen kettő megvételébe
elmehettek a 3,14csába
Taki
2020-04-12 at 15:19
Te mivel járultál már hozzá valamihez is? Én ott dolgozom , a megélhetésemet adja. Ha nincs építő jellegű hozzászólásod, akkor inkább maradj csendben, ezzel tedd magad hasznossá!
Bejla
2020-04-12 at 15:44
ok, menj be és zuhanyozz, kávézz 1ütt a többiekkel a vírus hazai berobbanása előtt 😉
és csak óvatosan a padlón heverő szappanokkal 😛
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-04-12 at 15:39
Kedves Bejla! Tetszik, nem tetszik, az élet alapja a munka. A kapitalizmus alapja pedig a profittermelés. Nem rokonszenves, de nincs jobb rendszer. Illetve volt ennél kellemesebb rendszer (már úgy értem, egy bizonyos réteg számára kellemesebb), az athéni demokrácia. Az athéni pógárok lófrálgattak az utcán, és esténként az agórán kitűnő filozófiai eszmefuttatásokat meg emberjogi demokratikus frázisokat pufogtattak. MERT KÖZBEN A RABSZOLGÁK ELTARTOTTÁK ŐKET. Sajnos a pénz nem a bankjegykiadó automatákban terem, még ha a 4 éves kisfiam meg is volt győződve róla. Annak is tanúja voltam, hogy a pénztári sorba állásnál a 3 éves forma kisgyerek gyötörte az anyukáját valami csili-vili gyerekvonzó marhaságért, amit persze az okos managerek a nénztár melletti pulton raknak ki. Anyukája lemondóan magyarázta neki, hogy ilyesmire most nincs pénzük. Mire a kisgyerek: akkor kérjünk a pénztáros nénitől pénzt, nézd, neki milyenn sok van, egy egész fiókkal!
Hajrá magyar ipar, hajrá járműgyártás, hajrá Győr, hajrá Audi!
Bejla
2020-04-12 at 15:48
az élet alapja maga az élet 😛
ha nem lesz épkézláb ember aki az országot működteti, a bankjegyautomaták is árván maradnak kapitalizmus ide v. oda
oshon
2020-04-12 at 15:55
Egyetertek Bejlaval , nem kene elhamarkodni … na de meglatjuk !
Károly
2020-04-12 at 14:14
Ez igen, a győriek nem adják fel!
Íme a példa, lehet követni a tetteket!