A józan eszüket, ép erkölcsüket még őrző magyarokat joggal háborítja föl, hogy köztörvényes bűnözők milliomosként távozhatnak a börtönből, mert romlott lelkű ügyvédek és bírák segítségével kártérítést kapnak az államtól, a nem elég komfortos cellák miatt. Tiszteletteljes javaslattal élnénk a törvényhozók felé: módosítsák a szabályozást úgy, hogy azzal a bűnözővel, aki beperli az államot, fizettessék ki fogvatartásának utolsó fillérjét is! Akkor majd elmegy a kedvük az adófizetők pénzének megdézsmálásától. Ifjabb Lomnici Zoltán alkotmányjogász portálunknak úgy nyilatkozott: nincs olyan uniós előírás, amely tiltana egy ilyen jellegű intézkedést.
Olyan korokban, mikor az emberiség még nem vetkezett ki teljesen önmagából, még használta a józan eszét, nem fordulhatott volna elő, hogy a társadalom elhalmozza minden földi jóval azokat a bűnözőket, akik gyilkoltak, raboltak, fosztogattak, a törvénytisztelő polgárok vesztére törtek. Ma ott tartunk, hogy a békés, törvénytisztelő emberek életét megkeserítő bűnözők igencsak enyhe büntetésekkel megúszhatják rémtetteiket. A halálbüntetést a bűnözőpárti Európai Unió miatt el kellett törölnünk, de még az ehelyett kitalált tényleges életfogytiglani szabadságvesztést is kezdik fölpuhítani. A Soros-féle Magyar Helsinki Bizottság beadványa nyomán elmarasztalták Magyarországot, mondván: szegény bűnözőknek felülvizsgálat nélkül semmilyen reményük nem marad a szabadulásra, és ez „kegyetlen, embertelen, megalázó” a számukra.
- Az áldozatok vagy az ő hozzátartozóik véleményét természetesen nem kérte ki a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB), ők le vannak ejtve. Mint, ahogy az sem jutott el a strasbourgiak tudatáig, hogy ebből a beteg nézőpontból vizsgálva valójában az egész börtönösdi egy „kegyetlen, embertelen, megalázó” procedúra a bűnözőnek. (És nyilván ez lesz az eszelős liberalizmus következő támadási iránya: mindenfajta büntetés, szabadságvesztés betiltása az „emberiesség”, a „humánum” nevében.)
Olyan apróságok sem számítanak, minthogy egy tömeggyilkosnak semmilyen kiskaput nem szabadna hagyni arra, hogy valaha szabaduljon. Mert akkor előfordulhat, hogy egy elmebeteg liberális bíró feltételesen szabadlábra helyezi a tömeggyilkost, aki odakint újabb mészárlást rendez. Strasbourg miatt a magyar törvényhozás úgy módosított a tényleges életfogytiglani szabadságvesztés szabályozásán, hogy 40 év után egy úgynevezett kegyelmi bizottságnak kell megvizsgálnia az elítélt feltételes szabadlábra helyezésének lehetőségét. Ám, a liberálisoknak ez sem elég, ők 25 évre akarják leszállítani az első felülvizsgálat időpontját. Beadványuk már Strasbourg előtt hever, és ne legyen kétségünk, hogy milyen döntés születik majd. Mindez oda vezethet, hogy például egy 20 éves korában tömeggyilkosságot elkövető terroristának a liberálisok megadnák az elvi esélyt, hogy 45 évesen, élete teljében újra szabadulhasson, és ott folytassa, ahol abbahagyta.
A társadalom utolsó önvédelmi mechanizmusainak, egészséges védekező ösztöneinek lebontása zajlik a szemünk láttára. A szélsőséges liberalizmus – ha hagyjuk – egy olyan világot épít, amelyben a bűn nem nyerheti el méltó büntetését, sőt még jutalmat is kap.
Az áldozat fizessen a bűnözőknek?
Ennek az őrületnek egy igen jellegzetes példája a „börtönbiznisz”, amelyet a magyarok háromnegyede elutasít, és amelynek néhány napja üzent hadat Orbán Viktor miniszterelnök. A börtönbiznisz valójában egy új és igen hatékony pénzbehajtási módszer, amellyel a társadalmi normákat fölrúgó, gyilkoló, rabló, erőszakoló bűnözők a börtönbeli ingyen koszt és kvártély mellett, immár busás kártérítésben is részesülnek futószalagon, mivel nem elégedettek a cellák kialakításával, méretével, fényviszonyaival… Mostanáig közel 13 ezer pert indítottak a Magyar Állam ellen bűnözők, és 9 milliárd forintot meghaladó az az összeg, amit kipereltek a fogvatartási körülményekre való hivatkozással. Ez a pénz a bűnelkövetők és az őket erre fölbujtó, romlott lelkű ügyvédek zsebébe került. Végsősoron nem az államtól, hanem tőlünk, törvénytisztelő emberektől veszik el ezeket a milliárdokat, a mi adóforintjainkat lovasítják meg röhögve.
- Éppen ezért, tiszteletteljes javaslattal élnénk a magyar törvényhozás, az Országgyűlés felé: legyenek kedvesek, módosítsák a jelenlegi büntetés-végrehajtási törvényt úgy, hogy azzal a bűnözővel, aki a fogvatartási körülmények miatt beperli az államot, ellátásának utolsó fillérjét is fizettessék meg! Így, ha netán kártérítést ítélne meg Strasbourg vagy egy magyar bíróság a bűnözőnek, összességében mégis neki kelljen fizetnie a magyar államnak. Valószínűleg gyorsan elmenne a kedve a pereskedéstől, és ehelyett minden idejét arra fordíthatná, amiért rács mögé került: elkövetett bűnei megbánásával.
Természetesen jogos az a fölvetés is, hogy necsak a pereskedő rabnak, hanem minden rabnak fizetnie kelljen a kosztot és kvártélyt, ám első lépésként beérnénk ezzel is. (Milyen érdekes, hogy a szélsőséges liberális okostojások, az ilyen Bokros-, Gyurcsány- meg Bajnai-félék mindig csak a törvénytisztelő, adófizető polgárságnak szokták elmagyarázni fölemelt mutatóujjal, hogy „nincs ingyenebéd”. A bűnözőknek viszont van, ez számunkra természetes.)
A börtönbiznisz megingatja a jogszolgáltatásba vetett közbizalmat
A börtönbiznisznek reményeink szerint gátat szabó javaslat kapcsán megkerestük ifjabb Lomnici Zoltán alkotmányjogászt, a Századvég Alapítvány jogi szakértőjét, aki elmondta: nincs olyan uniós előírás, amely egyértelműen tiltana egy ilyen jellegű törvénymódosítást. Kiemelte: tudomása szerint más európai országokban egyelőre nincs arra példa, hogy a fogva tartás költségeit levonnák a kártérítésből, kártalanításból. Ugyanakkor megjegyezte: az elmúlt években fölerősödő, káros itthoni tendenciákat vissza kellene fordítani, különös tekintettel arra, hogy a börtönbiznisz a tisztességesen boldoguló magyar adófizetőknek ne jelentsen plusz anyagi terhet, igazságosnak nem tekinthető társadalmi hozzájárulást.
A börtönbiznisz valójában egy tudatos visszaélés a joggal, mivel egyrészt károsítja az államot, másrészt alapvetően megingatja a magyar polgároknak az igazságszolgáltatásba vetett közbizalmát
– fogalmazott ifjabb Lomnici Zoltán. Az alkotmányjogász szerint, a nem kívánatos közhangulatnak ágyaz meg a magyar államtól ezidáig kiperelt 9 milliárd forint is, amely a bűnelkövetők és az ügyvédek számláira jutott. Sokatmondó, hogy miközben a kártérítési törvény nem köti ki, hogy a fogvatartottnak kötelezően jogi képviseletre lenne szüksége a kártérítés megindításakor – bizonyos ügyvédek mégis tetemes hasznot húzhatnak a börtönbizniszből.
Ifjabb Lomnici Zoltán kiemelte: jelenleg a kártalanítás minden egyes, az alapvető jogokat sértő elhelyezési körülmények között eltöltött nap után jár a raboknak, ám annak mértéke bírói mérlegelés kérdése, sőt a fő jogszabályi háttéren túl, nincs olyan iránymutatás vagy állásfoglalás, amely érdemben segítené a magyar bírókat az összeg megállapításában. Hozzátette: a büntetés-végrehajtási törvény alapján a megítélt kártalanításból le kell vonni a végrehajtási eljárásban követelt gyermek-tartásdíjat, valamint minden olyan polgári jogi igényt, amely az elkövetett bűncselekménnyel összefügg. A szakértő fölidézte: a 2013 végén elfogadott és 2015-től hatályos bv-törvény már kötelezi a fogvatartottakat arra, hogy dolgozzanak, és a bérüket az eltartásukra kell fordítani. Ezzel lényegében az eltartás költségeit be lehet hajtani az elítélteken, és – a büntetésbeli joghátrányok, illetve a megelőzést célzó rendelkezések mellett – csak ennek a szemléletnek a meghonosítása segítheti elő a bűnözők későbbi társadalmi beilleszkedését.
Legyen társadalmi vita!
Az alkotmányjogász megemlítette, hogy a strasbourgi bíróság Magyarország mellett elmarasztalta már Olaszországot, Görögországot, Oroszországot, Lengyelországot, Romániát és Bulgáriát is a fogvatartási körülmények miatt. Az EJEB gyakorlata a parttalan liberalizáció irányába mutat: korábban például kimondták, hogy a szabadságvesztés időtartamának jelentős csökkentése megfelelő jóvátétel lehet.
- Ám, az ilyen típusú jóvátételek bizonyosan nem szolgálnák azokat a büntetőpolitikai célokat, amelyeket a 2010-ben hatalomra került kormányzat célként kitűzött, vagyis a közbiztonság megerősítését, a törvénytisztelő emberek védelmét, a fenntartható és kiszámíthatóan működő büntetés-végrehajtási rendszert, továbbá a fogvatartottak visszavezetését a munkaalapú társadalomba.
Egyébként a vita azért is különös – hangsúlyozta ifjabb Lomnici –, mert Magyarországon a börtönviszonyok folyamatosan javulnak – bővül a férőhelyek száma és javulnak a fogva- tartási körülmények is.
Ehhez képest 2015–2016-tól Magyarországgal szemben általánossá kezd válni egy olyan strasbourgi esetjog, amely szükségessé teszi a kérdésről szóló társadalmi és jogalkotói vita mielőbbi újraindítását
– fogalmazott az alkotmányjogász. A káros jelenség a magyar igazságszolgáltatást is terheli: így a büntetés-végrehajtási bírókat is a naponta esedékes 60-70 újabb ügy, ami sürgős beavatkozás igényel a törvényalkotó részéről, nem utolsó sorban a magyar társadalom igazságérzetének hosszú távú helyreállítása érdekében.
Döme
2020-01-29 at 09:56
Minden szava igaz! Szégyen-gyalázat, hogy teret engedünk az álságos liberális nézeteknek, arculcsapva ezzel a tisztességes emberek millióit. Persze felvetődik a kérdés: miért csak most került a közvélemény tudomására ez a mérhetetlen disznóság? 12 ezer per! S ennek nyomán már közel 10 milliárd ki is lett fizetve. Honnan? A költségvetés melyik rovatából kerültek kifizetésre? S miért volt lehetséges, hogy szinte üzletággá fejlődjön? Ki kivel játszott/jatszik össze?
Szomorú, de lassan minden csak a pénzről szól. Maradva az ítéleteknél. Egyáltalán miért ítélnek meg olyan kártérítést, amikor nyilvánvaló, hogy nem lehet érvénytszerezni az itéletnek, mert az elítélt anyagi helyzete nem teszi lehetővé. És tessék mondani, – minden bántó szándék nélkül -, ha pénz áll a házhoz, könnyebb elviselni a veszteseget? Talán elég lenne, ha csak méltó büntetést kapna a bűnös, akit “jó magaviseletére” hivatkozva nem engednek szabadlábra időnap előtt. Vagy az ún. “életfogytiglan”-t nem puhitaná fel az érzékenyitett igazságszolgáltatás. S ebben az esetben nemcsak a gyászoló család, de a társadalom is megnyugvást találna.
Kbandi1
2020-01-29 at 09:23
Jól elvannak a bűnözők, látszik rajtuk, amint tapsolnak, mintha színházban lennének. Kifordult valami ez a liberális jogászkodó világ, mert semmisem úgy van, ahogyan magyarázzák.
Nagyon helyre kellene tenni a dolgot, mert ezért jut eszébe egyeseknek, hogy kártérítést fizettessenek a börtönwellness szerintük tapasztalt hiányosságaiért. Talán azért vannak odabent, hogy kipihenhessék a bűnözés fáradalmait, a kártérítést megszavazók pedig csapolhassák az adófizetők pénzét. Logika semmi, tudat viszont van egyes haladó gondolkodásúak fejében.
Az már nem érdekli őket, hogy áldozatok is vannak valahol.
tegyük helyre!
2020-01-29 at 04:20
Mekkora baromság. Mindenkinek joga van igazságszolgáltatást kérnie, bármilyen ügyben.
Nem lenne egyszerűbb és logikusabb azokat a törvényeket megváltoztatni, amelyek garantálják az ilyen perek sikerességét?
kerekferke
2020-01-29 at 00:56
https://www.legjava.pro/2018/02/a-parom-vezetes-kozben-rosszul-lett.html?m=0&fbclid=IwAR0pkAjw8tbFdkKLuPTk58XrV5h0XpxU4Da0Gpg0Qfak5dfn-bYAa-o77NA
kihúztam a férjem a földre fektettem, stabil oldalfekvésbe,
és hívtam a mentőket. Este volt már eléggé kihalt volt a város,
senki nem jött arra, hogy segítsenek, de erős voltam, és éreztem,
hogy most rajtam múlik a férjem élete! A mentős készségesen elmondta,
hogy nyugodjak meg, és mivel a férjem pulzusa eltűnt,
ezért szívmasszázst kellett rajta végrehajtanom.
A telefont kihangosítottam, és úgy figyeltem az instrukciókat.
Ekkor megláttam egy régi bmw-t, amint lassít,
megáll a kocsink mellett, és belőle két érdekes
figura lesekedett ki. Nem gondolkodtak sokat,
az egyik kipattant, beugrott az autónkba,
ami egyébként egy nagyértékű x6-os bmw,
és mivel a kulcs bent volt az utastérben, el tudta vinni az autót.
Ordítottam, hogy ne lopd el kérlek, haldoklik a férjem,
de semmi hatást nem váltottam ki.
A mentős diszpécser is elsírta magát az emberi aljasságon,
de végig tartotta bennem a lelket.”
tegyük helyre!
2020-01-29 at 04:24
Ezek erkölcsi szintje a nullához konvergál.
Megoldás: hideg vér és erő.
kerekferke
2020-01-29 at 00:28
És ehhez mit tetszenek szólani?!
https://www.3szek.ro/load/cikk/130013/a-romaniai-rendori-szervek-a-ciganysag-nagy-csoportjait-toloncoljak-at-evente-magyarorszagra-1986?fbclid=IwAR15CFBDnGKXU_qBZviNkoO0Z-5j_IF6l0GlhNqlRO7eItYkJUqWcR1JmYI
Működik ez még?
Csámpás Marcsa
2020-01-28 at 23:32
“És nyilván ez lesz az eszelős liberalizmus következő támadási iránya: mindenfajta büntetés, szabadságvesztés betiltása az „emberiesség”, a „humánum” nevében.)”
Az egyéni szabadság diadala: minden bűnöző rabolhat, gyilkolhat, fosztogathat, büntetlenül, hogy az egoja kiteljesedjék.
Tsila
2020-01-28 at 22:16
A bírókat, ügyvédeket akik ebben benne voltak mikor fogják vizsgálni?
Dr Tothpál
2020-01-28 at 21:51
Nemzeti konzultációra javaslom ezt a témát a gyongyospataival együtt…
odu
2020-01-28 at 21:42
Mennyi szenvedés és borzalom van a képen látható kedélyes társaság mögött, még belegondolni is iszonyú.
Lomnici ÚR egy “ellenkiskapuval” védené ki a kiskapukkal telerakott ultralibbant rendszert, mert ugye ahogy kedves naprózsa írja a kapitalizmusban vannak költségek az bíz egy szám /a kamat,a költség, a hitel ugye a modern tabuk stb/ a tartási körülmények meg szétmosható elkenhető dolgok.
Királytigris
2020-01-28 at 21:36
Mivel a megítélt pénzek döntő többsége a zugügyvédeknél landolt, ezért a bűncselekmények kárait hajtsák be a zugügyvédektől!
zolatiguszti
2020-01-29 at 01:57
Ez egy érdekes gondolat hiszen az Ügyvédek nyeresége a Magyar állam aktív közreműködésével jött létre!
Valóban jogot alapítani jogtalanságra nem lehet, de ha a Magyar állam nem leli meg nem kis költséggel a bűnöst, nem folytatja le a bizonyítást és nem ítéli el akkor az ügyvéd nem keres semmit….Tehát a Bűnügyi költségekhez akkor a győztes ügyvédek is járuljanak csak hozzá!
Naprózsa
2020-01-28 at 20:31
Az eltartásán, perköltségen felül számoljuk fel a börtönépítés és fenntartás, a börtön amortizációjának reá eső költségét, a nyomozási költséget is.
Megnézném mennyi marad utána.
Vinczer S. Péter
2020-01-28 at 20:09
A felelős elsősorban az EU, amely nem engedte nyugalmazni a nomenklatúra bíráit. Minden szigorításra lesznek és vannak az EU-ban bűnpártolók, akik eljárást fognak továbbra is indítani Magyarország, és azon belül a Fidesz/KDNP kormány ellen. De tulajdon képen látni kell, hogy ez a kincstár, a költségvetés megfúrása, hogy csődbe vigyék az országot, hogy ne jusson pénz a fejlesztésekre, a fizetések emelésére, hogy a választásokon ne legyen felmutatható haladás, hanem nyomorúság. Ez nem más, mint anyagi háború, pénzhatalmi támadás… Az ilyen ötletek a Soros fejében szoktak megszületni. Sajnos van utódja. De legyen szabad feltenni a kérdést: neki milyen alapon van joga beleavatkozni Magyarország belügyeibe?
zolatiguszti
2020-01-29 at 01:54
13-ik harcos 1999
https://videa.hu/videok/film-animacio/a-13.-harcos-1999-kosztumos-misztikus-viking-O0TmM9rIYdEJwKv4
Citálok egy részt az öreg javasasszonyos részből:
” A harcot az akarat nyeri!Talán csak rossz csatamezőt választottatok!
Pusztíthatjátok őket de hiába! Ölhettek. De ez nem segít, semmit sem!
A gyökérre kell csak lesújtani!”
Egyébként ajánlott szakirodalom:
https://www.youtube.com/watch?v=tV3UTDypJZ8
tegyük helyre!
2020-01-29 at 04:26
Először mindig a törvényben kell keresni a hibát,
Aztán jön az ügyész.
És csak utána lehet előszedni a bírót.
Klárika
2020-01-29 at 06:49
Nem az a kérdés, hogy milyen alapon van joga beleavatkozni Magyarország belügyeibe? Ha az lenne, rég nem tehetné. Meg el sem lehet hajtani innen, itt született, polgárjoga van.
A hatalma a kérdéses, meg az, hogy a civilszervezetei elszaporodtak és tt mind magyarok dolgoznak, akik kiszolgálják. A rohadt CEU-ján magyar emberek tanítanak, magyarok az érzékenyítöi is! Azok is gyalázatosak
Andy
2020-01-28 at 19:27
Törvényellenes az ügyben résztvevő ügyvédek nevének a közreadása, ebben és a gyöngyöspati ügyben is?
Ha nem törvényellenes, sokat lendítene az ügyön ha nem alattomban mesterkednének hanem vállalnák a nevüket!!!
Kétes
2020-01-28 at 19:13
Törvényt kell hozni, hogy ha tartozása van a bűnözőnek, akkor a bíróságnak kötelező legyen erre vonatkozóan döntenie.
Cassandro
2020-01-28 at 19:11
A bűnözők többnyire az áldozatok adósai és a bűnügyi költségekkel tartoznak az államnak is. Hol vannak ilyenkor a végrehajtók? Az persze felvet néhány kérdést, hogy ha a deviza adósokat kiforgathatták mindenükből a bankok és a végrehajtók rendőri kisérettel lakoltatják ki őket, akkor hol található az az állami szerv (Államkincstár?) ahol szó nélkül fizetik ki a pénzt a bűnözőknek?
Kétes
2020-01-28 at 19:01
B’szameg!
Ha vannak etikus hackerek, akkor alkalmazni kellene etikus jogkijátszókat is, akiknek feladata lenne, hogy megtalaláják a kiskapukat. Sajnos a mai jogszabályok előkésztésében olyanok dolgoznak, akik a való világ dolgaiban nemigen járatosak. Emiatt a jogszbályok kijátszhatóak.
M@gdi
2020-01-28 at 17:33
Szerintem, ha állítólag a rabok többsége megtermeli a saját eltartásának költségét, és még azon felül esetleg a cigarettára, kávéra, stb. valót is, akkor az ezen felüli bármilyen bevételüknek a teljes összegét kötelesek legyenek befizetni egy, – az új börtön/ök építésére létrehozott – számlára. Abban az esetben, ha a rabok nem jutnak pénzhez pl. a kártérítésből, nem lesz érdekük pereket indítani. A “romlott lelkű” magyar györgyök pedig hoppon maradnak. A XXI. századnak megfelelő börtönök építésének költségét, meg így is, úgyis nekünk kell finanszírozni.
bl
2020-01-28 at 17:30
A liberálfasiszták végső célja, hogy senkinek ne legyen kedve élni. Aki normálisan él, dolgozik, gyereket nevel és hasznos tagja a társadalomnak, ha nem lesz áldozata egy gonosztevőnek, akkor még mindig itt a nagy lehetőség, hogy olyan környezetet kell a számára teremteni, hoy ne legyen kedve élni. (10éve egyszer egy eladó azt mondta nekem: ha feltámadnának a szülei és meglátnák, hogy mi van itt, VISSZAHALNÁNAK.)
Ilona
2020-01-28 at 16:56
Azon elgondolkozott már valaki, hogy mi van abban az esetben, ha a pereskedő jobb körülmények között él a börtönben, mint otthonában élt? Egyébként törvényben kellene rögzíteni mi a kötelezően elvárható minimum követelmény, amit teljesíteni kell a börtön minden lakóival kapcsolatban. Ha ez teljesül akkor nem lehet pereskedni.Nem lehet pl. figyelembe venni, ha télen kevesebb napfény éri a börtön cellájában és sötét a börtön. Ha mégis pereskedni akarna perelje be a természetet, de ne a magyar államot.
Vízöntő
2020-01-28 at 16:30
Minden szándékos elkövetőnek (természetesen a csak súlyos testi sértést akart elkövetni, véletlenül lett halálos mesének is) a tartási költségeket számolják fel, azt hajtsák be!
Egyrészt prevenciós hatása is lenne, másrészt a költségvetésbe jelentős összegek érkeznének vissza, a kártérítési összegekből pedig az ügyvédek nem tudnának sikerdíjat kivenni, ha meg azt is kikötöttek akkor legalább kijönnének vele a fényre!
Vízöntő (az eredeti)
Kovács András
2020-01-28 at 16:26
A hozzászólásokat látva szomorú, hogy pont a nemzeti oldal akarja a középkorba visszataszítani az országot, ahol várbörtönökben a falhoz láncolva tartják az elítélteket. A büntetés mértékét és formáját a saját törvényeink írják elő, ne akarjatok már önkényesen rátenni még egy lapáttal! Ráadásul bűnözők között is vannak különbségek, pl. egy élvezetből ölő gyilkos, vagy egy figyelemkihagyás miatt balesetet okozó személy között nagy a különbség. Valamint azt se felejtsük el, hogy a börtönben elállatiasított személyek a társadalomba visszakerülve még nagyobb kárt fognak okozni, lásd a sok visszaesőt. Ha a kifizetett milliárdok börtönfejlesztésre mentek volna, mindenki jobban járt volna. A hibákat be kell látni és kezelni, nem másra kenni. Ez különböztet meg minket a ballibektől.
Győző2022
2020-01-28 at 16:38
Menj a fenébe!
Pontosan arról van szó, hogy abszolút OKTALAN alapon BÖRTÖNBIZNISZ FOLYIK évtizede!
Az tény, hogy a tucatmilliárdokat fejlesztésre kellett volna fordítani és nem a bűnözők és a jogászmaffia kistafírozására.
.
A másik szempont az, hogy azt üzeni, hogy MEGÉRI BŰNÖZNI, m mert ott eltartanak, gyúrhat, ráadásul évi egymilliót kaszál.
Menj a fenébe a hülye álmoralizálásoddal.
A bűnözőnek ne járjon az, amit, ha becsületes, dolgos ember, akkor munkával megteremthetett volna magának.
Sok családnak 3 fővel jut a panel 50 nm, ezek meg luxust követelnek.
Megengedném, hogy ha potyog a vakolat, fesse ki! Dolgozzon!
Kovács András
2020-01-28 at 17:24
Ne viccelj Győzi. Neked az, hogy össze vagy zárva egy tucat másik faszival évekre, annyira vonzó, hogy bünözni akarsz tőle? Az, hogy a bűnözőnek mi jár, meg mi nem jár, az törvényileg van szabályozva, miért akarod te felülbírálni ezt? Miért nem moddjuk azt, hogy a börtönökből sose lehessen szabadulni, vagy miért nem végezünk ki ennyi erővel minden bűnözőt.
Képzeld el, hogy az unokaöcsém egy szerencsétlen baleset miatt 1 évet börtönben töltött. Eléggé megviselte maga a baleset is, a börtön is, már csak az kellett volna, hogy naponta agyonverjék, ne kapjon kezelést, amikor beteg lett, és a többi. Nem csak öreg-gyilkos cigányokat kell ám odaképzelned.
Péter
2020-01-28 at 17:25
Ne viccelj Győzi. Neked az, hogy össze vagy zárva egy tucat másik faszival évekre, annyira vonzó, hogy bünözni akarsz tőle? Az, hogy a bűnözőnek mi jár, meg mi nem jár, az törvényileg van szabályozva, miért akarod te felülbírálni ezt? Miért nem moddjuk azt, hogy a börtönökből sose lehessen szabadulni, vagy miért nem végezünk ki ennyi erővel minden bűnözőt.
Képzeld el, hogy az unokaöcsém egy szerencsétlen baleset miatt 1 évet börtönben töltött. Eléggé megviselte maga a baleset is, a börtön is, már csak az kellett volna, hogy naponta agyonverjék, ne kapjon kezelést, amikor beteg lett, és a többi. Nem csak öreg-gyilkos belgäkat kell ám odaképzelned.
bl
2020-01-28 at 17:38
Az a baj, hogy hiába a börtönfejlesztés, az ügyvédek képzelete gyorsabban száguld. Ha Hawaiira vinnék őket abban is találnának hibát, miért pont ide, túl meleg van, párás a levegő, sokat süt a nap, a koszt tele van zöldséggel, messze vannak a rokonok stb.
zolatiguszti
2020-01-29 at 01:49
András vagy Péter vagy kitudja ki. Kezdjük azzal hogy az unokaöcséd 1 évet nem ült bötönben mert azt a 2-5 év közöttiekre van kitalálva. Az unokaöcséd fogház fokozaton ült….A Magyar BV rendszer 3 szintű Fogház, Börtön, Fegyház.
Amiről meg a nép beszél hogy lehet hogy akkor
1 Szarok a törvények
2 Ha jár neki kártérítés akkor felénk meg költségei vannak a rabtartésnak.
3 Nem mellesleg ha a bünti nem büntet akkor mire jó?
Bajo Bajo
2020-01-28 at 19:07
Többször szobakerült, hogy az aldozatokat kellene karpotolni!
Itt a jo lehetöseg! Azonnal inditson az erintett szemely karpotlasi pert az elkövetövel szemben, legalabb annyi összegre amennyit a bünözönek megiteltek!
A bünözök es a bünpartolo ügyvedurak hoppon maradnanak!!
Ezek utan ki inditana pert azert, hogy az aldozat valamelyest “jol jarjon”?
A kormany meg begyüjtene par szazezer szavazatot!!
gyozo2018
2020-01-28 at 21:02
Ne az állam kárpótolja az áldozatokat, hanem az elkövető!
Természetesen, ha esetleg jogosan kap kártérítést, az automatikusan
menjen az eltartására és az áldozatoknak. Abból egy árva fillér
ne üsse a markát.
És vonják ki a külsős ügyvédi körből, hogy ne tudjanak bizniszelni.
Legyen el belső eljárási rend, mondjuk a börtön ügyész és börtön bíró.
Bajo Bajo
2020-01-29 at 08:57
Kedves gyozo2018!
Amit ön kepvisel az helyes, de nem ez a valosag!
Amit en irtam:
– az allam kivanja a sertettek karpotlasat. – Helyes
– A bünözönek nincs elperelhetö penze! – Nem is lesz soha!
– Megitelik neki – El kell venni töle!! Atadni a sertettnek Helyes!
Ezek utan perelne a bünözö?
Győző2022
2020-01-28 at 16:23
“Ha egy bűnöző beperli az államot, fizettessék ki vele eltartásának költségeit!”
Ebben mi a logika?!
Mindenképpen az állam, vagyis az adófizetők fizetik az eltartásukat. Egyik zsebből a másikba?!
Konkretizálni kell, hogy mi az, ami sérelem lehet: pl ha nem veszik figyelembe a cukrorbeteg diétáját, vagy a vallásának megfelelő étkezést, vallásgyakorlást, ha nem kapja meg a minimális komfortot ( wellness, tévé, telefon ebben nem játszik)… stb.
Tobi
2020-01-28 at 21:29
De hiszen magad írtad le. Egyik zsebből a másikba. Az államnál marad a pénz, nem lesz értelme perelni. Nem híznak a képmutató ügyvédek és nem dőzsölnek a bűnözők az adófizetők pénzén.
Szerintem óriási ötlet!
állatanyó
2020-01-29 at 11:12
Mindezek konkretizálva vannak az Európa Tanács börtönügyi egyezményében, a pereket is ez alapján indítják.
Rakovszky István
2020-01-28 at 16:06
A magyar törvény mondja ki, hogy a bűnözőket támogató bíróknak felelősséget kell vállalni a bőmöző utúéletéért, vagyis, ha a szabadonengedett bűnöző gyilkol, akkor a bírót társtettesként kell kezeli és rács mögé tenni‼
krk
2020-01-28 at 15:14
kényelmes magánzárka mindegyiknek, napi egy óra séta.
nem lesz több börtönerőszak, gyúrás, kiokosítás a sitten.
saját zuhany, tévé, hogy ne tudjon perelni.
az éppen elégséges kalóriamennyiségnek megfelelő kaját is kisablakon beadni nekik. 10 év alatt még túlélhető, a súlyosabb bűnözők 10+ év alatt ott sorvadnak majd el.
en
2020-01-29 at 09:12
Te ezt zsebbol kifizeted?
Neha gondolkozz is!
ómió
2020-01-28 at 14:44
Jó ötlet!
vízöntő
2020-01-28 at 14:38
Kész röhej az egész! Le lehet élni egy életet úgy,hogy nem látjuk a börtön
belsejét.Aki szándékosan kerül oda a cselekedete által,vállalja a következményeket,minden kedvezmény nélkül. Tele a padlás az “emberi jogok” állandó emlegetésével.MI VAN A KÖTELESSÉGGEL!!!!!!!! Vagy az csak nekünk kell ,hogy legyen? Kötelességünk eltartani őket,alkalmazkodni nehogy megsértsük méltóságukat. Bűnözőknek,cigányoknak csak JOGAIK VANNAK ,KÖTELESSÉGÜK semmi,és még milliókat fizessünk is Nekik???????????Szégyen!!!!!!!
zolatiguszti
2020-01-29 at 01:42
Nana! Egyszer kerül maga is a “függetelen” meg “Magyar” bíróság kezébe és megtudja!
Uborkás bácsi, Boros gazda, Tolvajkergetők….Tolvajkergetőeket tovább húzgálták mint amennyi ideig működtek….
Döme
2020-01-29 at 10:04
Minden szava igaz! Szégyen-gyalázat, hogy teret engedünk az álságos liberális nézeteknek, arculcsapva ezzel a tisztességes emberek millióit. Persze felvetődik a kérdés: miért csak most került a közvélemény tudomására ez a mérhetetlen disznóság? 12 ezer per! S ennek nyomán már közel 10 milliárd ki is lett fizetve. Honnan? A költségvetés melyik rovatából kerültek kifizetésre? S miért volt lehetséges, hogy szinte üzletággá fejlődjön? Ki kivel játszott/jatszik össze?
Szomorú, de lassan minden csak a pénzről szól. Maradva az ítéleteknél. Egyáltalán miért ítélnek meg olyan kártérítést, amikor nyilvánvaló, hogy nem lehet érvénytszerezni az itéletnek, mert az elítélt anyagi helyzete nem teszi lehetővé. És tessék mondani, – minden bántó szándék nélkül -, ha pénz áll a házhoz, könnyebb elviselni a veszteseget? Talán elég lenne, ha csak méltó büntetést kapna a bűnös, akit “jó magaviseletére” hivatkozva nem engednek szabadlábra időnap előtt. Vagy az ún. “életfogytiglan”-t nem puhitaná fel az érzékenyitett igazságszolgáltatás. S ebben az esetben nemcsak a gyászoló család, de a társadalom is megnyugvást találna.
Dancza János
2020-01-28 at 13:56
Bár lehet, hogy ezt a nyitott szoba dolgot csak hozzáképzeltem.
Dancza János
2020-01-28 at 13:47
VIP börtön azonali megszüntetése, mert Ők is köztörvényesek. Jutalomból oda kell rakni akik nyertek már az állam ellen.
Ott 15m2 jár egy rabnak és még a szobát sem zárják be éjszakára, mondta a b… parancsnok.
Győző2022
2020-01-28 at 16:28
A végén a börtönparancsnok ágyba viszi a reggelit, megmasszírozza őket és leli helyettük?!
Bsszák meg az Amnéziás, TASZos ágens nénikéjüket.
Vizi János
2020-01-28 at 13:38
Ha igaz a szóbeszéd, Magyar György a törvény oldaláról (bíró, vagy ügyész volt) mászott át a lövészárok tulsó oldalára, így minden kihasználható kiskaput hivatalból ismer.
Ha még emlékszünk rá, a vörösiszap-per károsultjaira is rárepült…
KisMajom
2020-01-28 at 13:40
Nem szabad kiskapukat hagyni
Dr. Béres-Deák Attila
2020-01-28 at 15:43
Zamecsnik volt ügyész. Magyar ügyvédként kezdte a jogi pályát.
Királytigris
2020-01-28 at 13:34
Ne csak az eltartási költségeket fizettessék meg velük, hanem azt a károkozást is, amit a bűncselekményük elkövetésével idéztek elő!
Pl. Szögi tanár úr legyilkolásával, valamint Kozma leszúrásával!
KisMajom
2020-01-28 at 13:40
Ez így van. Azt is meg kell fizetniük. Csak hát “nincs mibül”
Királytigris
2020-01-28 at 17:28
Dehogy nincs! Már 12 ezer pert nyertek a “börtönbiznisszel”, és 11 milliárd Ft lett kifizetve.
Pitypang
2020-01-28 at 13:31
Ez elég nagy hülyeség lett, ne járassuk már le ilyenekkel a nemzeti oldalt! Legyen normálisan meghatározva, hogy milyen körülményeket akarunk garantálni, és azokat garantáljuk! Ha túl magasra tettük a lécet, vigyük lejjebb, ha pedig elég alacsonyra, ahhoz tartsuk magunkat.
Az az érdekünk, hogy a köztörvényesek ne mégelvadultabb állatokkánt kerüljenek vissza a társadalomba.
Királytigris
2020-01-28 at 13:36
Van egy jobb ötletem.
Ezek már soha többé ne kerüljenek vissza a társadalomba!
KisMajom
2020-01-28 at 13:39
Úgy érted bárki, aki valaha börtönben ült? Pl aki saját figyelmetlenségéből halálos autóbalesetet okozott, annak is életfogytiglant adnál? Vagy aki, előzetesben van, és kiderül róla később, hogy ártatlan?
Királytigris
2020-01-28 at 17:26
KisMajom!
Olvasd el Pitypang kommentjét. Ott köztörvényesekről van szó.
Andrea 2
2020-01-28 at 13:37
Azzal csak magunkat járatjuk le, és muníciót adunk a liberáisoknak, ha a saját törvényeinket nem tartjuk be. Ha adott a lehetőség, élni is fognak vele. Ha a jogszabály reálisabb lenne, vagy ha a körülmények megfelelnének neki, akkor hiába próbálna perelni bárki is, nem kapna egy fillért sem.
TT
2020-01-28 at 15:41
Egyetértek. Bár szerintem az alapvetően garantálandó komfortfokozat az, hogy a cella alján két ujjnyinál több víz nem állhat, legalább 10 fok hőmérséklet, napi 800 kalória, fejenként 2 négyzetméter zárkaterület.
Az az érdekünk, hogy ne kerüljenek vissza a társadalomba, vagy ha igen, akkor fülüket-farkukat behúzzák. Ja, tudom, az emberi méltóság… aki akkor nem tette mérlegre az emberi méltóságot, amikor gyilkolt vagy erőszakoskodott, az sosem fogja. Vagy vadállatként kerül ki, vagy megtört emberként. És ha választani lehet, inkább az utóbbi legyen.
Klárika
2020-01-29 at 06:25
Ez a jogos, az igazi. Nemhogy mostmár itt is azt jelentik be, hogy restaurálják a börtönöket, meg újat is építenek, modernet!! vagyis komfortosat.
Elég baj, majd ráfizet a kormány is nemcsak az adófizetö.
Tamás
2020-01-28 at 18:06
Meg van határozva.
De ez az EJEB-et hol érdeklinszerinted?
en
2020-01-29 at 09:03
Igy velekedik egy verzo szivu libsi, aki ellenunk szegul!
Olyan kedvesek legyunk a gazemberekkel,hogy a gulag SZOT udulonek nezzen ki mellette!
Schenkhyalfonz
2020-01-29 at 10:09
Eleve eltúlzott a végrehajtandó szabadságvesztések mértéke és mennyisége a nem erőszakos és/vagy maradandó károsodást nem okozó cselekmények esetében. Főleg az ügyek – az elkövetőnek nem felróható – elhúzódása esetén kevéssé indokolt a végrehajtandó. Mindemellett a jogszabályi felsorolást használják néhanapján (sokszor?) az előzetesek indokaként, az érdemi indoklás helyett.
A körülmények rögvest javulnának a létszám ésszerű szinten tartása estén.
Az emberek hajlamosak elfeledni, hogy egy-két kevéssé életszerű tanúvallomás is simán eredményezhet börtönbeli tartózkodást, azaz akár velük is előfordulhat a dolog. Persze csak szerintem.
állatanyó
2020-01-29 at 11:10
Nem mi állapítjuk meg a mércét, hanem az Európa Tanács egyezménye, amelyhez Magyarország is csatlakozott. Persze biztosan ki lehetne lépni az egyezményből, de az hatalmas nemzetközi blamázs lenne.