A Fudan egyetemmel kapcsolatban annyit tudunk, hogy a világ 34. legjobb egyeteme valamelyik tekintélyes rangsorban, és nagyjából 450 milliárdos kínai hitelből kínai cégek építenék fel a budapesti kampuszt. A kormány szerint az egész magyar felsőoktatás színvonalát fogja emelni. Mint a kormány híve és Fidesz-szavazó, ennyivel nem tudok megelégedni.
1998 és 2019 között Budafok-Tétényben voltam önkormányzati képviselő. Egy önkormányzatot a legkülönfélébb jól hangzó ötletekkel bombáznak: az egyik legemlékezetesebb volt közülük, hogy az önkormányzat fizesse ki a területén élő, serdülőkorba lépő lányok HPV (humán papillomavírus) elleni oltását. Ez kb. 60 millió forintba került volna évente, nem kis összeg! Kicsit utánanézve a dolgoknak, a külföldi vitákat és tudományos közleményeket is szondázva arra a meggyőződésre jutottam, hogy itt a gyógyszergyárak reklámkampányáról van szó, amivel először a szülőket, majd a közpénzek fölött rendelkező politikusokat vették célba. A szülőket ijesztgették a HPV-vírus okozta méhnyakrák halálos kockázatával, a politikusokat pedig minden politikus vágyálmával, hogy közpénzből jót tehetnek, életet menthetnek, népszerű ügy mögé állhatnak.
Ez a cikk nem erről fog szólni, ezért nem térek ki a kételyekre az oltás hatásosságával kapcsolatban, csak a legfontosabb ellenérvemet ismertetem: ha van 60 millió forintunk, akkor biztos, hogy az önkormányzati hatáskörű egészségügyben vannak a legsürgetőbb, legtöbb embert érintő problémák? Ha erre a kérdésre igen a válasz, akkor a méhnyakrák szedi a legtöbb áldozatot? A válasz egyértelműen nem. Ha nem, akkor mivel tudjuk a lehető legtöbb ember életkilátásait javítani, egészségben töltött éveit meghosszabbítani? Terápiával? Szűréssel? Megelőzéssel? Mely betegségeket illetően? Na, ehhez már komoly statisztikák kellenek, a beavatkozások költségeinek összehasonlítása, az egészségügyiek felkészítése, együttműködés a háziorvosokkal és a fekvőbeteg-ellátással… Nem mindegy, hogy két embert mentünk-e meg 60 millió forintból, vagy húszat, vagy kétszázat!
A probléma aztán magától „megoldódott”, mert az állam magára vállalta az oltások költségeit – szerintem anélkül, hogy ezeket a kérdéseket feltették és megválaszolták volna.
A Fudan egyetem ügyét is csak hasonló módszerrel tudom megközelíteni: ha van 450 milliárd forintunk a magyar felsőoktatás fejlesztésére, biztos, hogy ezzel a beruházással emeljük a legtöbb magyar diák és oktató számára a színvonalat? Minden más lehetőséget kimerítettünk már? Mi a garancia arra, hogy a magyarországi Fudan nem maradna sziget az országban – külföldi diákokkal, külföldi oktatókkal, akik alig dugják ki az orrukat a Diákvárosból? Milyen ösztöndíjrendszer segítené a tehetséges magyar diákok bekerülését?
Mitől lehet jobb a felsőoktatás?
A felsőoktatás színvonala – ha nem is vagyok szakértő – egészen biztosan függ az azt megelőző oktatás színvonalától, a bekerülő diákok felkészültségétől. Függ a motiváltságuktól, függ az oktatói kar színvonalától, kiválasztásának vagy kiválasztódásának mechanizmusától. Függ ezen kívül a tárgyi feltételektől (számítástechnikai ellátottság, a könyvtár ellátottsága, természettudományos szakokon a műszerállománytól, a laborok felszereltségétől). Ezekkel már minden rendben?
Pokol Béla egyetemi tanár, jogtudós, a szociológia doktora, jelenleg alkotmánybíró már több tanulmányban bizonyította, hogy a magyar tudományos minősítés és ezen belül az egyetemi előmenetel nem függ eléggé a tudományos teljesítménytől, magyarán nagy a kontraszelekció. Az ő szavaival: egyetemi bárók hűbérbirtokai a tanszékek.
A mérésnélküliség és teljesítményre ösztökélés hiánya jórészt változtatás nélkül fennmaradt egy sor társadalmi alrendszerben az elmúlt évtizedekben is. Ugyanúgy a hivatali hatalomban lévők általi kooptálás jellemző az egyetemeken és az akadémiai szférában, mint a színházi-filmszektorban is, annyi súlyosbítással, hogy a teljesítményre nem kényszerített és kimozdíthatatlan belső irányítási lobbik a szellemi életben domináns politikai áramlatok szerint a legmélyebben átpolitizálódtak.
Ez pedig nagyjából az egész nyugati világban az elmúlt félévszázadban domináns balliberális politikai szellemi tábort jelenti, és ahol a kormánypolitika erősebben a nemzeti-konzervatív irányba csúszik el, ott lényegében a teljes szellemi szférával, az akadémiai-egyetemi szektor, filmvilág és a színházi világ irányító lobbi rendszerével kerül szembe. (…) Hogy történik ez az értékelés? A tudósközösség a tudományos alkotások megidézésével és kritikájával értékeli egyes tagjait, és kinek mekkora az idézettségi mutatója, akkora a tudósteljesítménye. Akit nem idéznek az nulla, az tudósként nem teljesít.
Ez a világban már bevetté vált a természettudományokban és a műszaki tudományokban, de itthon a társadalomtudományokban, jogtudományban és a művészeti szférában ez teljesen idegen maradt. Így a rendszerváltás óta ezek az egyetemi szektorok az államhatalomtól már függetlenedve élik egyetemi autonómiájukat, de sajnálatos módon ugyanígy az alapul fekvő tudósközösségeiktől is. Miközben, mint már jeleztem, ez az autonómia a legkevésbé sem érvényesül a nyugati világ szellemi életében dominanciát elért balliberális politikai táborral szemben.
Ez a politikai kötöttség a mai helyzetben csak úgy szüntethető meg, ha az egyetemi és akadémiai vezetést kiragadják törvényi úton a beltenyészeti egyetemi lobbik kezéből, másrészt az így a lobbiktól megszabadított egyetemi-akadémiai közösségeket alávetik a teljes tudósközösség értékelési mérésének.
Példaként utalni lehet, hogy a német kulturális térségben – így Ausztriában is – a spontán módon kialakuló beltenyészet és belső lobbik elfojtására már generációk óta bevetté vált, hogy a professzori kinevezéshez szükséges tudományos minősítés, a habilitációs disszertáció megvédése után csak más egyetemre lehet kinevezni professzornak, és ehhez ott kell hagynia a felnevelő egyetemet. Az egyetemi karok belső lobbiképződése így már a kiindulópontjaiban megtörik
– írta például Facebook-bejegyzésében.
Nem kellene először ezen a téren rendet tenni?! Ha már a magyar egyetemek belső értékelési rendszere megfelel az elvárhatónak, a felszereltségüket az ország teljesítőképességének megfelelő szintre hoztuk, és az új egyetem nem szervetlen sziget lenne az országban, ám legyen, jöjjön a Fudan!
Gulyás Gergely éppen a cikk írása közben adott interjút a Mandinernek. Fontos megállapítása, hogy
A Fudan Egyetem ügye közéleti vitára alkalmas formában pillanatnyilag nem létezik.
Talán hozzájárulna a közéleti vitához, ha az általam feltett kérdésekre választ kapnánk. Gulyás Gergely azt is felvetette, hogy a budapestiek szavazhatnának az egyetemről. Ezzel viszont nem értek egyet. Budapest a nemzet fővárosa, nem a budapestieké, a felsőoktatás pedig nemzeti ügy!
Vezető kép: a Diákváros látványterve. Forrás: Snøhetta
Hazafi
2021-06-07 at 11:04
Naprózsa! A magyarok 2/3 támogatja a Fidesz-KDNP Kormányt. A Fidesz-KDNP Kormány pedig támogatja az egyetem megépülését. Vagyis az érvei, minszerint a magyarok ellenzik a beruházást, hamisak. Hazugságkat ír. A baloldal kottájából játszva próbálja meg megbontani Kormány támogatóinak egységét!
Hazafi
2021-06-07 at 10:58
Nahát! Én egyáltalán nem tartok atól, hogy az egyetemen olyan dolgokat oktatának, amelyek nem illeszkednének a nemzeti érdekeinkhez. Egy kínai egyetemen biztosan nem lesz helye a nyugati demokrácia propagálásának, a liberális szabadosságnak és az emberi jogok nézszerűsítésének. Az pedig tévedés, hogy Kínának bármi baja volna a keresztény vallással. Csupán arra allergiásak, ha ellenzéki politikusok a vallás és egyházi pozíciók mögé bújva próbálják befolyásolni az emberek gondolkodását. Legalább egy lenne egy olyan egyetem, ahol tényleg szigor és fegyelem van és ahol komoly következménye van annak, ha diákok nem követik a szabályokat.
Naprózsa
2021-06-07 at 10:38
Folytatása az alant kifejtett érveimhez:
S ne felejtsünk egy furcsának látszó – és nyilván keményen letagadott – problémát is. A több évtizedes egyke programnak megfelelően, amikor a lánymagzatot elhajtották, mára saját bevallásuk szerint is 30 millió magányos fiatal férfi van Kínában! Óh, vajon honnan szereznek maguknak feleséget az itt tanuló kínai férfi diákok, vagy az itt dolgozó egyetemépítők?
Senki ne mondja, hogy ez nem probléma. A muzulmánok már a Kádár korszaktól kezdődően csak férfi “tanulni vágyókat” küldtek ide. Velük jártam egyetemre. Sokaknak, kínaiaknak is dolgoztam, személyesen igazolom: nagyon sokuk magyar lányokat vett feleségül, és itt ragadt. De az arab nem enged ám ki a markából egyetlen nőt sem, a mi fiaink nem vehetnek el muzulmán nőt, csak ha áttérnek. Namármost 30 millió facér férfi csak 1%-a akarna nősülni nálunk, az is 300 ezer… S akkor még nem említjük a néger idenősülőket, amikor a magyar anyától született rossz példaként Cake Olivió máris csatlakozott a hazaáruló képviselőkhöz…
Van elég lányunk a magyar fiainknak feleségül, vagy inkább váljanak homokossá a nyugati trendeknek engedelmeskedve?
Nahát
2021-06-07 at 10:34
Kiváló kérdések! Én csak annyit tennék hozzá, hogy a magyar állam felépít egyetemeket, aztán nem azt, nem úgy oktatnak ott, ahogy azt mi elképzeltük. Ahogy a Pázmány Péter katolikus egyetemet és a CEUT-t elfoglalták a bolsevikok, úgy fogják a kínai egyetemtől is távol tartani a keresztény, magyar, nemzeti gondolkodású oktatókat. Aztán majd lesz árukapcsolás: sok kiváló tudomány és mellékesen politikai befolyásolás a keresztény konzervativizmus ellen. Teljesen mindegy, hogy éppen melyik ideológia jegyében.
dajkstra
2021-06-07 at 10:19
Mellőzöm a szakmaiságot.De!Ami a komcsinak,libsinek rossz,az a jobboldalnak,az országnak jó,hasznos.Ezer példán láthatjuk.11 év alatt tán 1 törvényt szavaztak meg,félelmükben?,kevesebb utálat reményében.
Naprózsa
2021-06-07 at 10:13
Nem értem ezt a hurráoptimizmust bármiféle külföldi népség ideprotezsált iskoláival szemben. Senki ne higgye, hogy bármilyen idegen hozzánk merő szívjóságból hozna tudást és tőkét. Akkor is ilyen lelkesek lennénk, ha mondjuk Törökország vagy Szaud-Arábia akarna minket akár saját költségén egyetemmel boldogítani?
Látható, hogy a Ceu is ügynökképző. A kínai is az lesz. A legjobb főktől kémkedni fognak, vagy elcsábítjákmagukhoz, a kínaiakat pedig ellenőrzik és saját maguknak képzik. Az meg egyenesen röhejes, hogy kínai munkást kell idehozni a saját pénzünkből, ergo még munkát se adnának a magyaroknak.
Az az érv is csúszós, hogy bezzeg a kínai társulás milyen jól megy a nagy nyugati egyetemekkel.
Pont fordítva van. Eleinte a diákjaik ott lesték ki a nyugati szellemi tőkét, és pont ennek köszönhető a rohamos fejlődésük. Ha van egy kutatócsoportban egy kínai is, akkor nagy eséllyel még a legjobb szándékúakat is a rokonaikkal megzsarolták, hogy lesse ki, vigye haza az információt. Pár éve még nagyon dühöngtek ezért nyugati egyetemeken.
Mostmeg mi van? Pont az, hogy az amcsi és kanadai egyetemekben már komoly tőkével benne vannak a kínaiak is. S lám mi folyik, ott a fehér tudományok megtaposása, és ott végzett diákok meg épp nagyban építik a rabszolga-kommunizmust. Nem az oroszok terjesztették ezt el, hanem…lehet találgatni.
Van más is. A válság idején sokat jártam a nagybani kínai piacra. Kínai kisboltban vásárolni élmény. Tündériek, kiteszik a lelküket a vevőért, és mosolyognak. De látták a kínai üzlethálózatok tulajdonosainak megvető tekintetét is? Azokét akik a nagybanin vannak? Kőkemény rasszisták. Nem olyan szende már a kínai nemzet mint úgy 40-50 éve voltak mikor kezdtek szétszivárogni szerte a világban. A mosoly ugyanúgy megtévesztő lehet mint a szintén békével minket elárasztó muzulmánoké.
Gondolkodjunk az ő fejükkel is. 1.4 milliárdan vannak nagyon sűrű népességarányosan. Csomó pénz a kezükben. Terjeszkednek, befektetnek Afrikában, USÁ-ban, Nyugat-Európában, Kanadában és most már ránk is sor került. Nem szerelemből jönnek, kőkemény üzleti célból. Az ő fejükkel gondolkodva meg is értem.
De mi magunk érdekeit kell néznünk. Van bőven történelmi tapasztalatunk a befogadottak, örömmel látott népek (román, tót, horvát, osztrák, szerb, zsidó) a veszély elmúltával kezdték maguknak ősföldnek kisajátítani a mi hazánkat, melynek egyenes következménye lett Trianon.
Na már csak népes muzulmán és kínai etnikum hiányzik a boldogságunkhoz, oszt úgy járunk mint a svédek meg a franciák, kitúrnak a hazánkból S mi akkor hova mehetünk?… Ez nem rasszizmus, csak kőkemény logika.
Tehát jöjjön a kínai professzor vendégtanárnak, a kínai vállalkozó mint a német is, adjon munkát a mieinknek, de ne telepedjen le és ne hozza senki az iskoláit, ideológiáját, mert ráfaragunk újra és újra a naív befogadó mentalitásunkkal.
Carolus
2021-06-07 at 10:12
Nagyon szeretem Sebes Gábor írásait és szinte mindig egyetértek vele, de ezúttal mégsem. Éppen azért kell a Fudan egyetem, hogy legyen lehetősége a fiataloknak itthon is nemzetközi kitekintésre, és hogy megtapasztalhassák azt, hogy milyen egy valóban világszínvonalú ÉS indoktrinációtól mentes egyetemi oktatás. Nem lehet és nem szabad arra várni, hogy majd véget ér a kontraszelekció és az agymosás a hazai egyetemeken, hiszen a világtendencia éppen az, hogy az egykor méltán híres egyetemek színvonala meredeken zuhan. Igaz ez az oktatókra és hallgatókra is. Aki a Fudanra jár, az nem lóghat, nem lesz nekik ideológiai tárgyak tömkelege, valószínűleg vért fog izzadni annyira le lesz terhelve, de valóban élő tudással felvértezve fog kikerülni az egyetemről és bárhol meg fogja állni a helyét. Sikeresebb lesz a többieknél, márcsak a munkamorál miatt is. Ezért kell a Fudan. Félreértés ne essék, nem vagyok Kína-imádó, de a tanulni akarás, a munkához való hozzáállásuk, a követelmények esetükben sokkal magasabbak, mint a hazai vagy amerikai, nyugat-európai felsőoktatásban. Szóval kell ez a Fudan egyetem. (azért sajnálom, hogy túl öreg vagyok ahhoz, hogy ott tanuljak, de legalább a fiatoknak lesz egy ilyen eszméletlenül jó lehetőség)
Magd@
2021-06-07 at 10:11
@Kiss István 2021-06-06 at 19:47
Uram!
Megelőzött, csak most olvastam el a cikket.
Minden egyes mondatával csak egyetérteni lehet.
Az eddigi – főleg ruhatáros és büfé szakos díszpéldányokat , élűkön Karácsonnyal- nap mint nap bizonyítják be, hogy mennyire sekélyes, tisztán demagóg katyvasszal törtek a fejüket, némelyikükön meg az is kifogott.
Valóban az egész ország véleménye lenne fontos, mert úgy a hibák, mint az eredmények az ország egész lakosságát fogják érinteni.
Az az idióta, provokatív megmozdulás kezdve az utcanevek megváltoztatásával és az ellenzéki felvonulás, nem volt más, mint egy kapóra jött választási kampány bemutatása ettől az ostoba, korrupt, hazaáruló, kommunista bagázstól, akik 101 évvel Trianon után ismét odadobnák koncként az országot a saját tartótisztjeiknek.
A régi vidámparkban kedvenceim egyike volt a sikló!
Aki beleült tudta, hogy vizes lesz!
Mikia36
2021-06-07 at 10:03
Legyen-e, vagy ne Fudan Egyetem? Semmit sem tudunk, ez egy terv most.
legyen népszavazás. De ha lesz népszavazás váltsuk le kamugerit, hiszen alkalmatlan a főváros vezetésére: végzettsége nincs, nyelvtudésa nincs, nem a budapestiek érdekét képviseli, csak közlekedési dugókat, méhlegelőket, bogár hoteleket épített az összes többit elku..ta a hiperpasszív tudásával.
Menjen el a nyóc általános tudásával egy kőbányába dolgozni.
Egy csille kő = 1 db zsemle + 1 pohár víz.
Ezt érdemli!
Gullwing
2021-06-07 at 09:55
Aki már rálátott az egyetemek működésére, ha csak még egyes szegmensekre is az tudja hogy milyen urambáttyám módszerek uralkodnak.
Évtizedekota ott ülő(!) emberkék uralják a teret, egymás hátbalapogatásával juttatják előra azokat akik számukra megfelelő elveket vallanak.
Az évtizedek az ballibcsit, komcsit, posztkomcsit jelent.
Látjuk mi történt amikor csak egy egyetemet ráztak meg (színművészeti) mi lenne ha az összes állami egyetemen ezek megtörténnének?
A Holdig halllatszódna a sivalkodásuk…. (pedig tudjuk a hang vákuumban nem terjed.)
Hazafi
2021-06-07 at 09:49
Naprózsa! A kínai egyetem megépülése az elmúlt hetek felfordulása után elvi kérdés. Mindegy mi az ára, nem szabad az ellenzéknek és a nyugati eszmék által lezüllesztett fiatalságnak engedni. Kerül amibe kerül, rá kell kényszeríteni Budapestre, hogy befogadja az egyetemet. És ami még ennél is fontosabb: Keményen meg kell regulázni azokat a kormánypárti(?) hangadókat, akik kétségeket ébresztenek az emberekben a beruházással kapcsolatban. Egységesnek kell maradnunk. A választásokig inkább tartsuk meg magunknak, ha váleményünk nem egyezik a Kormányéval!
gyozo2018
2021-06-07 at 09:47
angelblind6522021-06-07 at 05:47
Ne igyál annyit.
Eddig azért óbégattatok, hogy a vidék ne szóljon bele. Hát most Budapest fog szavazni, hogy legyen-e ott Fudan.
Ha nem, akkor lehet, akár Debrecenben. Oszt DobreVécserKlára.
Uncle Ment
2021-06-07 at 09:41
A Fudan nem “oktatásügyi” kérdés, hanem gazdasági-geopolitikai.
Emeljük fel a fejünket, ne csak az orrunkat nézzük.
Merjünk távlatokban gondolkodni.
Máskülönben nem Budapesten lenne a helye.
Egyszerű Polgár
2021-06-07 at 09:38
Naprózsa
2021-06-06 at 20:13
A “beltenyészet” megszüntetésére legjobb módszer a nyitás. Minél több és jobb egyetemek jönnek annál nagyobb lesz a versengés, rivalizálás és megmozgatja a vélt vagy valós babérjaikon ücsörgő elkényelmesedett hazai pedagógusokat, professzorokat!
A sportban is ha csak egy “beltenyészetben” versengünk, és nem adjuk meg a lehetőséget megmérettetésre a sportolóknak pl. külföldi, akár jobb kategóriába tartozókkal is, akkor azok elsorvadnak! Talán a hamis diplomák és titulusok ellen is hatékony megoldás lenne a versenyhelyzet bővítése. Jobban, egymás körmére néznének a résztvevők, mert hát “ha az én diplomám igazi, értékes és megdolgoztam érte, akkor csalókkal ne legyek egy szinten!”
Hófehérke
2021-06-07 at 09:36
Messzemenőkig támogatjuk azt a változást, hogy a magyar emberek országszerte követelik a nemzetáruló, feljelentgetős szivárványos ellenzék leváltását, lecserélését egy normálisabb ellenzékre!
Ennem a moslék koalíciónak távoznia kell! A magyar emberek ezt a változást szorgalmazzák! A jelenlegi kormány, miniszterelnöktől azt kérik, hogy ugyanilyen határozottsággal, a nemzeti érdekek megvédésével folytassák hatékony munkájuk! Indítsanak eljárásokat a rémhírterjesztőkkel, az ügynökökkel szemben, akik Magyarország szuverenitását súlyosan veszélyeztetik! Védjék meg Magyarországot a nyugati, globális szivárványos identitásokkal, elvekkel szemben!
A közelgő vég szele megcsapta a komcsi, bolsi, libernyák feljelentgetős, szivárványos, moslék koalíciósokat! Összeszedték selejtes embereik, aktivistáik! Együtt is egy bites barmok, nemzetárulók maradtak! Érzik, tapasztalják az ellenzékváltó hangulatot országszerte! Pár hónapjuk van és mennek a süllyesztőben a nemzetáruló, hazug, tolvaj komcsi, bolsi, libernyák egybitesek!
Karácsony böfögéseit, öklendezéseit már megszokhattuk! Százak írják beszédeit, facebook bejegyzéseit! A mindenre alkalmatlan, megbízóit kiszolgáló, Gyurcsány pincsi, zsoldos tesze-fosza, eunuk Karácsony! A Fővárosiaknak már fel kellene lépnie ellene! Budapest sokkal többet érdemel ennél az egybites, mindenre alkalmatlan fehérjehalmaznál! Nem ezzel bízták meg a fővárosiak! A kedves mamikáját válthatja le maximum! Köze nincs a magyar emberekhez, főleg a konzervatív oldal szavazóihoz! Érik számára a Makarenkói nevelés, nyitogatja, feszegeti a pofonosládát a vigyori agyatlan! A Gyurcsányné már megtapasztalhatta, hogy nem vádaskodhat, hazudhat úgy, mint a kommunizmusban! Azoknak az időknek véglegesen befellegzett, ahogy a moslék ellenzéknek is!
Nincs aljasabb, kártékonyabb embertípus a komcsinál, bolsinál, librernyáknál! Soha többé komcsikat, bolsikat, libernyákokat!
Önök csak vizionálásra, álmodozásra, hazugságokra képesek! Hányszor tették tönkre már ezt a szép hazát! Mindent elloptak, lezüllesztettek! Honnét volt az MSZMP vagyon? Hova lett! Mennyi jutott az MSZP-nek! Puch László MSZP pénztáros a mai napig nem számolt el! Komcsinál, bolsinál, libernyáknál művészet lenne jobban lopni! Ellopták a fél országot, elkótyavetyélték világhíres iparát! Megnyomorították a becsületes emberek életét! Vagy ötven évig a hatalom közelében sem kerülhetnek!
Az ellenzéki szerepből is kipenderülnek! Ellenzékváltó hangulat van országszerte! A szivárványkoalíciós, feljelentgetős moslék ellenzéknél egy normálisabb ellenzéket követelnek a magyar emberek! Ellenzékváltást követelünk!
Welszibard
2021-06-07 at 09:31
Sebes Gábor a nemzeti érdekek szempontjából fogalmazott meg kérdéseket, ezzel ő nem az ellenzék szekerét akarja tolni. Ilyen jelentős és hosszútávú beruházás esetén nyilván a kormány is alaposan végiggondolja, hogy kinek az érdekét szolgálja?
Egy ilyen tőkehiányos és a rendszerváltás után szétrabolt ország csak a rossz és a kevésbé rossz között válogathat. Ez a kép egy vállalkozói központot ábrázol Ukrajnában, melyet Sorosék működtetnek:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/Dnp_ukr2013_08.JPG/1920px-Dnp_ukr2013_08.JPG
Nyilván a magyar nemzeti oldal tudja, hogy ez milyen globalista érdekbefolyást jelent, tehát a konzervatív oldal nem szeretné a Majdan utáni Ukrajna útját járni. Az államkapitalista kommunista Kína ugyan valóban nem a demokrácia mintapéldája (a Tiananmen tér, az ujgur üldözés, Tibet engem is zavar), ugyanakkor látni kell: Kína gazdaságilag hatásos alternatíváját valósította meg a nyugati globalizmusnak (Soros ott nemigen rúghat labdába).
Vagyis Magyarországnak az érdeke a nyugat és a kelet közötti hídszerep vállalása (“kompország” – Simonffy András, Ady). Uniós és NATO tagságunkból fakadó totális függésünk csak így ellensúlyozható. Én Észak-Magyarország egy Duna menti övezetében elképzelhetőnek tartok egy Fudan egyetemet, mely szakmai versenyre kényszerítené egyéb hazai egyetemeinket is. A magyar hallgatók kvótáját viszont valóban tisztázni kellene, hisz ez magyar érdek.
hivő
2021-06-07 at 09:30
A HPV-t oltás szükségessége és financirozási
témájának felemlitése ebben a kontextusban nem szerencsés.Legyünk
hálásak hogy létezik ilyen oltás.
A kinai egyetem olyan felhalmozott
tudásanyagot hozna Magyarországra
amihez magunk erejéből soha nem jutnánk hozzá.
Kina az elmult 50 évben minden
technologiai fejlesztéshez hozzáférközőtt.
Ha Fudan elszigeltelődne Pesten,az semmivel
nem lenne leszigetelőbb mint ami most
a felsőokatatásban már jelen van.
Tettszik nem tettszik, Magyarországnak
helyzeténél fogva, csak az efféle együttmüködés
tudja a jövőjét biztositani.
ViAM
2021-06-07 at 09:11
E témában inkább Pokol Béla tanulmányait kellene lehozni.
nemzeti
2021-06-07 at 09:07
Nem tudunk eleget,de ne szervezzünk tüntetést ellene.
Magyarország itt a szláv tengerben és a világban is kétségesen elfogadott.
Egy nagy világviszonylatban is vezető helyen álló ország elfogad minket.
Erre ezek a senkiházik ideológiai permettel fűszerezett beszédeket mondanak, összeverbuvált primitív támogatóik előtt.
Szégyen
Torockó
2021-06-07 at 08:48
Meggondolandó valóban, hogy milyen felhatalmazása van egy (fő)polgármesternek a magyar felsőoktatás irányítására? Ez a senki úgy akar hatalmaskodni, mintha ez kizárólag a Ferencváros és az ő ügye lenne. Hatáskör nélkül tilt be egy tervet, ami még nem is ismert? Paksot is ő fogja betiltani? Ez az egész olyan, mint a magyar Olimpia átjátszása a franciáknak. Milyen emberek ezek a liberálbolsik?
Pepe
2021-06-07 at 08:44
A címre reagálva: A Fudan egyetemről valóban nem tudunk eleget (Én legalábbis.) De a magyar oktatás siralmas színvonaláról viszont bőven van személyes tapasztalatunk.(pl. ELTE) Ezt nem lehet rendbe hozni, mert a kommunista múltból itt ragadt, magyargyűlölő,liberális emberkékből áll az oktatói gárda nagy része. Ezek soha nem fognak színvonalas oktatást produkálni, mert nem is akarnak.Tehát sürgősen kell egy, “az itthonitól eltérő, színvonalas oktatás”.
És a Fudan a hírek szerint ezt tudja. Hát ezért rettegnek tőle az itthoni libsik és pedagógusok.
Sclerotic
2021-06-07 at 08:37
Mit is tudunk a Furán egyetemről? Egész biztosan tudjuk, hogy hatalmas tudást hozna Magyarországra. Viszont tudjuk azt is, hogy a mostani “Budapestnek” ez nem kell! Magyarországon vannak más nagyvárosok, ahol örömmel befogadják ezt az egyetemet és a tudást is!
Tessék felmérni a helyzetet és dönteni az új lehetőségről! Nem kell “erőszakkal” az amúgy is nagy vízfejet nagyobbra pumpálni!
pm
2021-06-07 at 08:31
Tiszteletem!
Én támogatnám az egyetem építését, legyen az bárhol is. Növelné az oktatási versenyt az egyetemek között. A lényeg az lenne hogy a jelenlegi “betanított munkás” szintről minél jobban elrugaszkodjunk.Az összeg? magasnak tűnik de befektetés nélkül nem lehet eredményt elérni. Olyan ez mint egy lakáshitel: lehet számolgatni 450 mrd 15 évre mondjuk.. de mivel állami kézben van a hitel, a megtérülés gyorsabb.Már maga a beruházás is élénkít, és egy egyetem nem 20 évre készül.
Naprózsa érvelésével nem értek egyet, csak annyiban hogy sok a semmirekellő diplomás. De egy munkát itt is el kell végezni, és röhej ha külföldi mérnököket kell hozatni egy probléma megoldására, mert számos ilyet láttam.
Az ideológiákhoz meg annyit hogy a kínaiakkal, az oroszokkal, de talán még az arabokkal is előbb tudunk konstruktívan együttműködni, mint a jelenlegi “nyugattal” Sehová sem vezető csatákat kell vívnunk velük mert nem tartanak minket tiszteletben Gátolják a fejlődésünket, és széthúzást szítanak abban a reményben hogy gyarmati sorban maradjunk.Fordul a világ, szerintem
Ázsia a nagy számok törvénye miatt hosszútávon mindenképp nyertes lesz.Parázstáncot járunk a nagyhatalmi érdekek között, de OV elég ügyesen csinálja,remélem sikerül úgy összehozni a v4-t hogy ha szükség lesz rá, képesek legyünk beinteni az uniónak.
T.Ferenc
2021-06-07 at 08:07
Üdvözlendő, hogy a kormányzatban felmerült annak igénye, hogy külföldi kutatóközpontok, oktatási intézmények megjelenjenek a felsőoktatásban. Ázsia ezen belül Kína az utóbbi három évtizedben sajnálatos de sok tekintetben otthagyta a fejlett nyugati világot. Hatalmas tudást halmoztak fel, és élnek vele. A magas technológiát igénylő és piacképes iparágakat ők birtokolják, beleértve a fejlesztéseket is. (informatika, mikroelektronika, medikai műszeripar stb.) Óvatos, megfontolt nyitás kelet felé nagyon jót tenne hazánknak.
Antal
2021-06-07 at 07:32
Szeretnék egy senki által fel nem vetett aspektusára rávilágítani a kínai egyetemnek. Ennek az egyetemnek számtalan végzett hallgatója van elhelyezkedve Kína és a világ gazdasági vérkeringésében. A régióban egyedülálló lenne ez a szervezet és ezáltal koordinációs befolyása lenne a kínai valamint a kínaiak által birtokolt tágabb régiós befektetésekre, vagyis ezáltal Magyarország meghatározó tényezővé válna a közép európai térségben. Ezt nyilván felismerték az ellenségeink is és ezért uszítják a nemzetellenes csőcseléket a projekt ellen. Ne hagyjátok megtéveszteni magatokat és ne adjátok a lovat alájuk. Végül pedig igen Budapest a nemzet főváros és ezért az egész nemzetnek kell szavazni az ügyben valamint neki kellene a nemzet fővárosának irányítóit is megválasztani.
Karoly
2021-06-07 at 07:19
Természetes, az élet rendje!
Az értelem, az ertelmet támogatja.
Bakonyi Gábor.
2021-06-07 at 06:48
A tudományos kutatáshoz elsősorban kreativitás és mérlegelőképesség együttese szükséges, viszont az oktatásban a jó emlékezőképesség a fontos. Ha az oktatásban feltesznek egy kérdlést, az rég megoldott, a diáknak is, és a tanárnak is csak emlékeznie kell a válaszra. Ha a memóriával rendelkező személy nem tudja a választ azonnal, akkor soha nem is tud majd választ adni, ellenben egy kreatív, mérlegelő személy szinte sohasem tud azonnal választ adni, de egy két nap múlva vagy hét múlva már jóval többet tud a tárgyról, addigra átgondol néhány száz lehetőséget. Tehát a kutatás és az oktatás eleve ellentétes személyiségeket követel.
Másrészt egy kutatómunkánál sohasem lehet előre garantálni a végeredményt. Szerencse is kell hozzá. Egy rosszul megválasztott kutatási témában nem is lehet eredményt elérni, de csak menet közben szokott kiderülni a baj, viszont a kutatómunkában előre tervezett pályázati rendszer van.
Harmadrészt a kutatói tevékenységbe külső személy szinte sohasem lát bele, a sok száz elvetett vakvágányt idegen nem látja át, még a közvetlen munkatársak és főnökök is csak igen homályos elképzelésekkel rendelkeznek, gyakran még a végeredményt sem látják át, e miatt a minősítés szinte lehetetlen, és csak a külsőségeken alapul.
Negyedrészt egy nyílt rendszerben a színvonal természetszerűen csak lefelé tarthat. A magyar oktatási rendszer színvonalesésének elsősorban a liberalizált oktatás, a bolognai-rendszer és az EU csatlakozás a fő okozói. Egy újabb idegen egyetem feltehetően ezen a bajon nem tudand majd segíteni.
IRDATLAN SOKK
2021-06-07 at 06:32
Andromedának:
Igazad van, nem kell a pesti vízfejet hizlalni, de itt van pl CEGLÉD! Egy óra Budapesttől,Liszt F. Reptér thermálvíz, olcsó földek, az ország közepe.
A kommunisták jól tönkretették, úgyhogy szűz terület lett. Meg lehet célozni a beruházási összeg felét is
aladin
2021-06-07 at 06:28
A magyaroknak böven a többsége az egyetem mellett áll, csak annyian nem támogatják ahányan voltak az utcán.
angelblind652
2021-06-07 at 05:47
Budapest NEMCSAL A BUDAPESTIEKÉ! Ha szavazás lesz a FUDAN EGYETEMRŐL minden magyar állampolgár vegyen részt azon! Ajánlom Guéyűs Gergely figyelmébe!
Vízöntő
2021-06-06 at 23:11
Komoly probléma van ezzel a cikkel!
A HPV oltással kapcsolatban a szakterület jeles képviselői mondtak és mondanak véleményt, és az ő véleményük a döntő, a lányainkat meg féltsük csak és vigyázzuk a jövőt. (A covid kapcán is mindenki szakértő lett laikusként, haltak is meg miattuk, sajnos kideríthetetlen, hogy mennyien, és a felelősök is megúszták.)
”Nem mindegy, hogy két embert mentünk-e meg 60 millió forintból, vagy húszat, vagy kétszázat!”
Tényleg?
Volt a két gerincvelő betegégben szenvedő kisgyerek, kezelésük fejenként 700 millió, amit nekik még adományból dobtak össze (a Mészáros cég vagy 300 millióval szállt be kérés nélkül), ma már a TB fizeti!
Tehát Sebes úr, ezt nem kellene a TB-nek?
Nem tudom milyen elismerésként vagy kapcsolat alapján jelent itt meg szerzőként, azt én nem tilthatom meg, de ön által jegyzett cikket többet nem nyitok meg, és a közlésével kapcsolatban: ”Mint a kormány híve és Fidesz-szavazó, ennyivel nem tudok megelégedni.” javaslom, kormánypártiságra ilyen szemlélettel ne hivatkozzon!
Mellesleg, ha a HPV oltás és a pénzre vonatkozó ocsmány álláspontja helyett inkább a kakaskukorékolás miatti kakastartás betiltásával való próbálkozást említi, vagy az esti kutyasétáltatás betiltásával való próbálkozást – még magánosan futó nők esetében is a védőkíséretet – (mindkettő 2010 előtt merült fel abban a kerületben, annál az önkormányzatnál egy-egy jobboldali ”zsenitől”, már nincsenek ott) hozza példaként egyet is értettem volna, de ettől forog a gyomrom!
Amlodipin
2021-06-06 at 22:21
Csak meg tudom ismételni a május 21-i hozzászólásomat:
El kell ismerni, hogy a kínai orvosi, műszaki és gazdasági képzés valóban jó minőségű. Ezt mutatja, hogy nagyon rövid idő, pár évtized alatt hatalmas fejlődésen ment keresztül az országuk. Ebből úgy kellene inkább profitálnunk, hogy egyes magasan kvalifikált tanárokat a hazai egyetemek bizonyos tanszékeire “csábítunk”, esetleg velük új tanszékeket hozunk létre a mi meglevő egyetemeinken. Úgy tudom, már vannak ilyen próbálkozások (pl. hagyományos kínai gyógyászat). Ezzel a mi magyar egyetemeink színvonala is emelkedne, és javulhatna a besorolásuk. Sajnos a magyar választópolgárok kb. 90 %-a nem fogja megemészteni a sok száz milliárdos beruházást, ami nagyon nehezen fog megtérülni, ha egyáltalán. Ajánlatos lenne ezt a problémát még idejében, hideg fejjel mérlegelnie a kormánynak, mert az egyszerű és a vidéki választók ezt nem fogják díjazni. Esetleg helyette valamilyen olyan megoldást keresnie, hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon. A vasút beruházást még csak-csak lenyelik, mert annak a haszna valamivel kézzelfoghatóbb. Egyetem így is a kelleténél sokkal több van az országban, a színvonalukról és az ott képzettek hasznosságáról pedig inkább ne beszéljünk.
Zolee
2021-06-06 at 21:50
Igen, ez egy korrekt vélemény, ezért is nem kell, illetve nem kellene politikai hisztériát csinálni belőle. Nem arról van szó hogy szeretjük Kínát vagy sem, hanem hogy szükség van e erre az egyetemre vagy sem. Jelenleg és ezekkel a feltételekkel szerintem egyértelműen nincs.
aladin
2021-06-06 at 21:50
Már úgy vagyok vele, hogy jobban bizok az oroszokban és a kinaiakban, mint ebben az alattomos kétszinü sunyi ballibsi EU-ban. Ez a helyzet gyerekek.
Tamás
2021-06-06 at 21:39
Nem kell a Kormánnyal vakon egyetérteni. Az egyet nem értés és a cikkben felvetett kérdések kapcsán hibás interpretáció a cikket az ellenzéki műbalhésok igazolásának látni.
Hozzáteszem, hogy pont az ellen(z/s)ég ilyen mértékű áskálódása jellemzően megmutatja, hogy az irány jó – pont azért mocskolódnak. A trolljaikkal együtt.
Ugyanakkor egy fontos dolgot nem szabad elfelejteni. A fent Naprózsa által említett diplomagyárakért az idiotizált diákság és a liberalizált vezetés okolható, valszeg a cikkben is említett belterjesség okán. Az 5. diplomámat csinálom, MSc szint. A korábbi főiskolai és poszgrad diplomák vizsgái sokkal keményebbek voltak, több tanulást igényeltek. – a mai hallgatók pedig a laza vizsgákat is túl keménynek találják, panasszal élnek. A rövidebbet pedig rendszeresen a tanárok húzzák.
A megoldást nem tudom, azon kívül hogy az ilyen panasztevőket kivágnám a francba, de egy kemény versenytárs akár megoldás is lehet.
PG
2021-06-06 at 21:09
A cikk írójának igaza van. Előbb a témát több oldalról tisztázni szükséges. Sajnos a hazai felsőoktatásra is ráfér már a fejlesztés, de nemcsak eszközökben, hanem módszerekben és színvonalban is. Sajnos a szocializmusból megörökölt státuszok megmaradtak. Ha frissítésnek hozzák ide azt a kínai egyetemet, az lehet, hogy jót tesz. De azért, ha váltunk, akkor egészen váltani kell, nem lehet meghagyni a régi beidegzett státuszokat, az összeköttetéseket, a protekciókat. Nem annyira a nyelv vizsgákat kellene erőltetni, hanem sokkal inkább a szakmai tudást.
gyozo2018
2021-06-06 at 21:00
Kezdjétek szépen aláásni a kormány döntéseit.
Gratulálok.
A Magyar Nemzetben anno Valagány Balavány is ezt csinálta. Írt három radikális cikket, aztán a negyedikkel úgy oldalba vágta a nemzeti kormányt, hogy attól koldult.
Andromeda
2021-06-06 at 20:49
Nagyon jó, hogy végre Fideszes képviselők is hallgatják a hangjukat! Köszönöm Sebes Gábornak és a PSnek is! Konkrétan én sem tudom a megoldást, de az biztos, hogy sokkal alaposabb előkészítés kell. Ahogy máshol írtam, szerintem, ha egyáltalán megvalósulhat a Fudan, mindenképpen vidéki városban legyen, semmiképpen sem Budapesten, sőt, ne egy másik egyetemi városban, Debrecenbrn, Szegeden stb. sem!!!! Magyarország rákfenéje az, hogy Budapest egy vízfej. Ha a Fudan pl. egy szép kisvárosba kerülne, amely jó közlekedéssel kapcslódns egynagyvároshoz, az lenne az ideális! Szerintem!
pappp
2021-06-06 at 20:47
Ami pedig az egyetemet illeti: egyetlen országnak se tesz rosszat, ha a világ legjobbjai ott alapítanak campust.
A magyar tudományos beltenyészetet épp a külföldi konkurencia tudná kibillenteni, amennyiben hajlandó lenne a magyar szürkeállományt alkalmazni. Így a kirekesztett tehetségek itthon találnának lehetőségeket, még ha külföldi zsoldban is.
Minden külföldi egyetem esetében az a legfontosabb kérdés, hogy a végzett diákok hazamennek-e. Ha igen, nő a magyarok barátainak száma a világban. Ha nem, ráléptünk a multikulti útjára, akkor is, ha az értelmiségiej és nem kecskepásztorok multikultija lesz.
Persze egy határon belül nem baj, ha itt maradnak a világ legjobbjai, professzorok és diákok egyaránt.
TS
2021-06-06 at 20:42
Nem ártana emelni az egyetemeink színvonalán, mert a béka ülepe alatt vannak, az 500. hely körül lötyög a “legjobb” magyar egyetem (Szeged, 501.). Milyen lehet a többi?! Ahol a Fudan a 34., azon a listán: előttünk maláj (több is! az egyik 59.!), portugál (357., kettő is), cseh (260.), lengyel (321., 326.), libanoni (220.), argentin, mexikói, chilei (121.!), kazah (165.), kolumbiai (227.), thai (252.), észt (285.), fehéroroszországi (317.), ománi (375.), Fülöp-szigeteki (396.), litván (423.), perui (432.), uruguayi (462.), görög (477.), ciprusi (477.), kubai !!! (498.) egyetem.
opettaja
2021-06-06 at 20:41
Tuti2021-06-06 at 20:13
Tudod -nem állítva, hogy nyugger tanárként rátaláltam volna a “bölcsek kövére”- , azt gondolom, nem is az ő meggyőzhetőségük itt a kérdés, hanem az, hogy a magyar emberek többsége előtt növelné a respektet egy ilyen cselekedet.
pappp
2021-06-06 at 20:38
Sajnos a mai jobboldali szavazótábor kottából gondolkodik. Akkor is, ha nem tetszik neki a dal.
Aztán jön egy ellenvélemény a táborból, egy tekintély, és az addigi birkakórus felszabadultan, emberi hangon, sőt sok szólamban kezd énekelni.
Milyen érdekes: most már hirtelen sokaknak nem tetszik a terv.
Van még pár slágertéma, ahol szerintem hasonló kibeszélések várhatók. Csak jobboldaliként nem akarok előre tippeket adni.
Majd a Sebes.
mébell
2021-06-06 at 20:33
Nem értem, miért a budapestiekkel döntetnék el, hogy kell-e egy világhírű egyetem a Magyaroknak. Ha nekik nem kell, majd kell másik városnak. A vörös város nem magyarország!!!
Tuti
2021-06-06 at 20:13
opettaja 2021-06-06 at 20:07
van szerinted hajlandosag a masik oldalon erre?
lattam mar vitat, amiben fegyornek elmagyaraztak valamit, reflektalva a tevedeseire. Ugy is tunt,h felfogta!
Majd masnap este bement az ATV-be es elmondta megint.
Naprózsa
2021-06-06 at 20:13
Na végre hallunk nem lelkesedő hozzáállást is. Első, hogy a beltenyészet magyar egyetemek meg semmire sem jó diplomát kibocsátó “főiskolákat” kell rendbetenni. rokoni gyerekek tapasztalatából tudom, hogy sokan csak azért járnak ilyen áldiplomaképzőbe, hogy elhúzzák a munkába állás időpontját, aztán nem is veszik fel őket ezzel a papírral jobb helyekre, végül elmennek szakmát tanulni, tehát a család, a diák és az ország is elpazarol 3-5 évet a semmire. Nem beszélve a családot megterhelő önköltséges tandíjas “képzésekről” ahol csak a képző intézmény tehetségtelen tanári kara jár jól, mert őket az állam vagy a család tarja el.
Ezt kell előbb rendbe tenni.
A kínai egyetem meg egy zsákbamacska. Mi biztosíték van abban, hogy végül kamatosan kifizetünk egy olyan iskolát, ami a mi pénzünkből kínai munkásoknak ad munkát, kínai tanároknak, és nagy eséllyel Európában, Magyarországon élő kínai diákok vagy más keleti népek diplomata, vállalkozói rétegének gyerekeit fogja kiképezni, na egy fene, dísznek pár magyart is felvesznek…
Nekem olyan érzésem van, hogy ez inkább nem a kormány, hanem pont Kína érdeke, és valami más, például másféle vállalkozás, esetleg hitelnyújtás feltételeként akarják a kínaiak ránk erőltetni…
Egyszer kivételesen az ellenzék-ellenségünknek is lehet igaza, és biztos vagyok benne, hogy az ország többsége nem örül neki, komolyan ellent fognak állni… úgyhogy ne kísértsük meg a sorsot.
Tuti
2021-06-06 at 20:09
4 evvel ezelott ezert jottem Angliaba tanulni es dolgozni, mert pont ezt lattam en is az “iparban” is!
villamosmernokkent vegezve es szoftvereskent dolgozva lattam iszonyat jo szurkeallomanyt (pl kulonfele meetup-okon), lattam eros keresletet a szurkeallomany munkajara/eredmenyeire es sajnos egy ezek koze befurakozo, semmittudo, kivagyi manager reteget, ami blokkolja a hasznos munkat.
opettaja
2021-06-06 at 20:07
Ha a kormányzat hajlandóságot mutatna érdemi viták és egyeztetések lebonyolítására a Fundan-ügyben, az csak a respektjét növelné, s kifogna egy erős szelet ennek a baljóslatú ellenzéknek a vitorlájából…
Kiss István
2021-06-06 at 19:47
“A Fudan egyetemmel kapcsolatban annyit tudunk, hogy a világ 34. legjobb egyeteme valamelyik tekintélyes rangsorban, és nagyjából 450 milliárdos kínai hitelből kínai cégek építenék fel a budapesti kampuszt.”
Még ennyit sem tudunk, de azok sem, akik ebben illetékesek, mert az ötletelésnél tart az ügy, még szerződés tervezet sem létezik. Csak egy ötlet szivárgott ki, ezért értelmetlen miatta tüntetni, de még vitázni is fölösleges.
“Pokol Béla egyetemi tanár, jogtudós, a szociológia doktora, jelenleg alkotmánybíró már több tanulmányban bizonyította, hogy a magyar tudományos minősítés és ezen belül az egyetemi előmenetel nem függ eléggé a tudományos teljesítménytől, magyarán nagy a kontraszelekció.”
Nem csak a kontraszelekció nagy, de vannak olyan tanszékek, amelyek eleve arra a célra jöttek létre, hogy korrupt módon, félcédulát tudjanak adni benfentes szülők hülyegyerekeinek. Pl.: Gergőke.
Pont a konkurencia kényszerítené rá a hazai egyetemeket a magasabb színvonalra. Meg kell várni amíg, elkészül egy tervezet az egyetemről, utána van értelme a vitának.
Kiss Róbert
2021-06-06 at 19:46
Ez a megoldás minden téren bevezetendő ??????
Kondor László
2021-06-06 at 19:42
Maximálisan támogatható ez az érvelés. Nagyon korrakt indulatoktól mentes. Így kellene mindenkinek érvelni.