A koronavírus-járvány és az azzal kapcsolatos korlátozó intézkedések miatt alaposan visszaesett a BMW Csoport értékesítése, ráadásul a járvány még jó ideig korlátozni fogja az egész autóipar működését, ezért a BMW célja, hogy megőrizze erős likviditási helyzetét, ennek érdekében pedig felülvizsgálnak minden projektet, beruházást, termékfejlesztést. A vállalat a várható keresletre reagálva hajt végre projekteket, ezért a mostani helyzetben a debreceni BMW-gyár építését egy évvel elhalasztották – számolt be a Portfolio.
A BMW ma közzétett éves beszámolójában arról ír a vállalat menedzsmentje, hogy erőteljes költségkontrollt vezetnek be a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek miatt, mivel a cég likviditását tartják elsődlegesnek. A kiadások csökkentését elsősorban a tervezett beruházások – például a Debrecenbe tervezett gyáregység megépítésének – elhalasztásával kívánja elérni a BMW.
A jelenlegi helyzetre tekintettel bizonyos projekteket vagy felfüggesztünk, vagy további felülvizsgálatnak vetjük alá őket. A beruházási költségeket a tavalyi 5,7 milliárd euróról kevesebb, mint 4 milliárd euróra csökkentjük 2020-ban
– indokolta a döntést Nicolas Peter, igazgatósági tag. Nem sokkal a kiadások tervezett csökkentésének bejelentését követően a konszern igazgatósági elnöke és a pénzügyi igazgatója ma délelőtt arról beszélt, hogy a bejelentett megszorítások értelmében elhalasztják a debreceni BMW-gyár építését.
Számunkra mindig a várható kereslet a releváns, ezért egy évvel elhalasztjuk a magyarországi gyár üzembe vételét. Alapvetően a jelenlegi helyzetben minden projektet felülvizsgálunk, ebbe beletartoznak az építkezések és a termékekkel kapcsolatos döntések is
– kommentálta a bejelentést Oliver Zipse, a BMW Csoport igazgatóságának elnöke ma délelőtt, a BMW Csoport első negyedéves eredményének a közzétételét követő sajtótájékoztatón. Nicolas Peter igazgatósági tag hozzátette: a magyarországi BMW-üzemen kívül más projekteket is elhalasztanak.
Forrás: Portfolio
Logikus
2020-05-15 at 12:49
Ballibek nagyon örülnek, de csak egy évig…. 🙂
csakafidesz
2020-05-06 at 17:36
Ezek itt soha nem akartak üzemet, csak a telek kellett nekik.
Hesslerezredes
2020-05-06 at 17:51
A területet gyárépítésre kapták. Ha elmarad a gyár felépítése bukják a telket is. Sajnos jó kis termőföldek is oda lettek adva, ez inkább a baj.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-05-06 at 18:41
A területet már jó borsos áron megvették, és kipengették az előkészítő munkák árát is. Ezért nem hagyhatják veszendőbe menni. Tehát vagy építenek oda gyárat, vagy ha eladják, a letarolt területért mint telekért egy kalap hajítófát se kapnának, tekintve, hogy a vízrendezés, csatornázás, cölöpözés stb. egy adott gigaberuházás konkrét kiviteli terveihez van illesztve. Tehát ha eladnák, akkor az óriási terület miatt csak egy másik autógyár jöhet, aki komolyabban gondolja. Gyanús volt nekem is, hogy több éves tárgyalás után 2018-ban jelentették be a beruházást, és 2023-ra tervezték a gyárindítást. Ha valaki komolyan gondolja, akkor nem ilyen csigalassúsággal mennek a dolgok. Elég csak a nyitrai Jaguárra gondolni – egy hasonló kapacitású gyárat egy-két év alatt nyélbeütöttek. A kínai Tesláról nem is beszélve: a bejelentés után egy évvel már termel is. Mindenesetre én úgy jósolom, hogy meglesz a beruházás, és nem úgy tolódik egy évvel a termelés indítása, hogy most egy évig hagyják a területet gazosodni, hanem úgy késleltetik, hogy az építkezés sebességét jó komótosra fogják vissza. Jó lenne nekünk a BMW az ipari kultúra honosítása miatt is, meg azért is, mert már több év óta a hazai alkatrészgyártók nagy beszállítók a BMW számára, és durván annyi árbevételük van öszesen, mint amennyit a debreceni készregyártás fog produkálni. Szokták a hozzáértők úgy is mondani, hogy már ma is a BMW konszernhez beszállítók összessége képezi a hazai ötödik, “láthatatlan” autógyárat. 1) Suzuki 2) Audi 3) Opel-PSA motor 4) Mercedes 5) Láthatatlan BMW 6) Tervezett BMW. Azért a jelen állás szerint jól kibabrálnak velünk – a kedvükért épül autópályás megközelítés, vasúti korszerűsítés és szárnyvonal, energia- és csatornahálózat, stb.
oshon
2020-05-06 at 21:02
Megepitik ! Ha esetleg nem , akkor rogton kerul masik gyarto ! Hajra !
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-05-06 at 12:47
Komolyra fordítva a szót, ha, mint mások is, a BMW nem manipulál a dízelek emissziós adataival, és nem kell horribilis büntetéseket meg peren kívüli kártérítéseket fizetnie, lehet, hogy lenne pénze beruházni… Más kérdés, hogy az eszement, fizikát nem ismerő brüsszeli csinovnyikok olyan teljesíthetetlen emissziós értékekkel gyötrik az autógyártókat, hogy iszonyú pénzeket kell fordítaniuk az előírások megközelítésére, és ha az mégse sikerül, mert a vevők a nagy fogyasztású nagy autókat preferálják, meg nem tolonganak a dupla árú villanyautókért, akkor az autógyárak a gatyájukat is büntire költhetik majd. Mondjuk nem csodálom, hogy az autógyárak az előírások hézagai és pontatlanságai miatt valósággal rákényszerültek annak idején, hogy a legális és a bűnös határán billegő szoftveres manipulációkat használják.
Hesslerezredes
2020-05-06 at 15:21
Uram, Önnek igaza van! És bizony meg fog az a gyár előbb mint utóbb épülni, és hoz ide újabb modern gyártási kultúrát, munkahelyet! Esetleg a kormány megkérdezhetné, hogyha RÉSZVÉNYESKÉNT beszállna egy moderált szép kis summával, hátha mégis mehetne az az építkezés tovább???….
Mert jobb egy jó üzletben 1%-ig (is) részt venni, mint egy rossz üzletben 100%-ig!(mondta az öreg Kohn bácsi, akinek igen kicsapongós fiatal felesége volt és kérdezték tőle, hogy nem zavarja-e, hogy az asszony fűvel-fával…) :)))))))))))))))))))))))))))))))))
Hans Landa
2020-05-06 at 21:43
Nézzük_magát_a_dolgot:10/10A német járműipar komoly krízis helyzetben van a Diesel botrány óta.A problémán évek óta rágódik a német sajtó(D.W.N.,F.A.Z)
Az elektro mobilitásra való átállás a globális járműgyártásban(Japán,Német,USA,Olasz,Francia)rendkívül komplex kérdéseket vet fel,amelyekre ezidáig nemigen van megnyugtató válasz. Oliver Blume a Porsche sportautó szakágvezetője szerint, a tisztán elektromos hajtású autóik olyannyira drágák lennének,hogy gyakorlatilag nincs rá fizetőképes kereslet.Az irreális emissziós határértékek pedig de facto ellehetetlenítik a robbanómotor gyártást.
A fentiek és egy sor egyéb ok miatt,a magyar gazdasági kormányzat sürgősen alternatíva után kellene nézzen az összeszerelő üzemek mellett.Van egy német mondás:”ha Németország egyet tüsszent,önök(magyarok)súlyos lázzal ágynak esnek”
Mátyás
2020-05-06 at 11:47
Ideiglenesen egy kicsit kevésbé leszünk összeszerelőüzem. 🙂
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-05-06 at 12:38
Nem is szerelni kell, hanem mind a 4,5 millió munkavállalónak filozófiai meg szociológiai dolgozatokat kellene írnia, annak nagyon jó a világpiaca, dőlne ide a pénz.
oshon
2020-05-06 at 13:50
Nagyon jol mondja !
Ba
2020-05-06 at 15:14
Jajj! A rettenetesen hatékony,hasznos, keresett ceu-s diplomásokat ki ne feledd!
moliere
2020-05-06 at 11:39
Na, a karácsonyistáknak ma van karácsony. A fogorvosi nyálszívó kéne mindegyik szájába, mert ma biztos egész nap csorog a nyála az összes dékás tetünek.
györgy
2020-05-06 at 11:54
nem teljesen értem mi köze ehhez Karácsonynak….ilyen a versenypiac…. tessék szépen megtanulni.
oshon
2020-05-06 at 13:46
Mit tanulni ? Kilatastalanodott a helyzet , es erre reagalt a bmw … meg a gumikakasokat nagyon jol ismerjuk , ezek akkor orulnek ha STOPpolni tudnak fejleszteseket , kozben elzsebelni a penzeket … tessek szepen megerteni es ha lehet nem a nemzet karan orvendezni !