Hétfőn elindult az első két exportvonat Kínába, a szerelvények egyike Ukrajnán, Oroszországon és Kazahsztánon át visz árut a távol-keleti államba, a másik vonat konténereit a görögországi Pireusz kikötőjéből hajón szállítják tovább.
A vonatok indítása alkalmából Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára fölhívta a figyelmet Magyarország tranzitszerepére, ennek előnyeit – mint fogalmazott – a közlekedési hálózat és a logisztikai infrastruktúra fejlesztésével lehet kiaknázni.
A kedvező földrajzi fekvés az Európa és a Távol-kelet közötti hatalmas áruforgalom szempontjából is előnyös adottság
– tette hozzá. Mosóczi László kiemelte, hogy az áruk gyors, olcsó és nagy tömegű szállítása a magyar vállalatok versenyképességét erősíti, a további bővülés érdekében pedig a logisztikai szolgáltatások fejlesztését szorgalmazta. A szállítás és raktározás részesedése a munkahelyteremtésben az egészségügyével vagy az építőiparéval azonos, a magyar GDP-hez pedig 2 ezer milliárd forinttal járulnak hozzá évente, ezzel az összes ágazat közül az ötödik legjelentősebb teljesítményt érik el – mondta.
Felidézte, hogy a Kínába irányuló magyar kivitel tavaly csaknem 2,25 milliárd dollárral rekordot döntött, az élelmiszerexport pedig több mint másfélszeresére nőtt 2015-höz képest.
Az első nyolc hónap adatai szerint újabb – több területen ismét kétszámjegyű – bővülés következhet
– közölte. A helyettes államtitkár szerint a keleti nyitás sikerét mutatja az is, hogy a tavalyi adatok alapján a Kínai Népköztársaság Magyarország tizedik legfontosabb kereskedelmi partnere, az Európán kívüli országok között pedig az első helyen áll.
A rendezvényen Hunan tartomány kereskedelmi hivatalának főigazgatója, Csen Hsziang-csün fontos lépésnek nevezte a vonatok indítását a Selyemút által érintett országok hatékony összekötése, a gazdasági kapcsolatok fejlődése szempontjából, a fordított irányú fuvarozás megkezdése – mint mondta – a kínai tartomány és Magyarország kapcsolatait is erősíti.
Erik Regter, a Rail Cargo Austria igazgatósági tagja kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése érdekében nemzetközi összefogást és új utak építését, valamint a vasúti szolgáltatások színvonalának javítását sürgette. Közölte, hogy több kínai vasúttársasággal az elmúlt hetekben is tárgyaltak a menetidő lerövidítésének lehetőségeiről. Erik Regter történelmi pillanatnak nevezte, hogy Budapestről egyszerre indult el a tengeri és a szárazföldi áruszállítás Kínába.
Forrás: MTI; fotó: MTI/Illyés Tibor
khm
2017-11-28 at 17:03
Mindenesetre a “művelt nyugat”-on beindult az ajvékolás. Alighanem fájhat ezeknek….
kala
2017-11-28 at 16:04
PL.a nagyon sikeres Daiwa japán horgász orsók is Kínában készülnek többnyire. A Japánban készülő orsók,minimum 3x drágábbak,mint a kínai.Szinte megfizethetetlen,ha nem vagy gazdag,vagy őrült!Kínai,pl.50000 ft,a japán ugyan olyan 160000 ft. Erre mondják(-ami nem kínai az hamisítvány!)
Ferenc
2017-11-28 at 09:44
Oda is elindultak a cseresznyét szállító hajók? Mert ha nem, hát hazudd rá!
Aladin
2017-11-28 at 06:20
Sikk Pál, kis hülye ha nem értesz a kereskedelemhez ne szolalj meg. Mit akarsz ezzel a döglöfélben lévö jobbikkal, senkinek sem kell, log ide oda mint a f…. a nadrágba.
KARY
2017-11-28 at 01:56
Bocs de te Sik(k) hülye vagy ,mert az USA cégei saját akaratukból ,a bérek miatt telepitették a gyártást Kinába ,akkor Néznél mint a moziban ,ha USA-ban készültek volna ,ottani bérköltséggel. Totál hülyeségeket állitva nem fogod fel hogy számitógépet és mindent csak bámulnád mint a birka ,ha USA-ban az ottani bérek megnövelnék a termék árát.Ugyan ez a helyzet a könnyűipari termékekkel is.
KARY
2017-11-28 at 02:02
…. Nem dumálni kell ,állits elő versenyképes könnyűipari termékeket .Itt ám rohadtul osztogatjátok az észt ,legalább nem kellett volna nektek Magyarországot qúrvára gyurcsányisztikusan elqúrni,