Elkezdődött az ország első tram-train (vasútvillamos) rendszerének részeként épült, több mint 3,8 kilométeres hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése – közölte Mucsi László projekttanácsadó szerdán a helyszínen. A szakember újságíróknak elmondta, több mint száz év óta ez az első olyan villamospálya-építés Magyarországon, amely olyan városban valósult meg, ahol korábban nem közlekedett ilyen jármű. Hódmezővásárhelyen 3850 méteres egyvágányú villamospálya épült öt kitérővel és hat megállóval, valamint a kapcsolódó 600 V-os egyenáramú felsővezeték-hálózattal.
A pálya a hódmezővásárhelyi nagyállomásról indul és Népkert állomásnál csatlakozik a nagyvasúti pályához. A szerelvények huszonkét kilométer után érkeznek meg Szeged-Rókus megállóhelyre, ahonnan az 1-es villamos vonalán haladnak majd a Tisza-parti városban – tudatta Mucsi László. A tram-trainnek köszönhetően a hódmezővásárhelyiek sokkal gyorsabban érhetik majd el a szegedi oktatási és egészségügyi intézményeket, munkahelyeket, intézhetik ügyeiket a szomszédos városban. Az autóbusz és a személyautó helyett sokan választják majd a vasútvillamost. A beruházás részeként Hódmezővásárhelyen 94 P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki. Kanda Imre főmérnök elmondta, a hódmezővásárhelyi villamospálya kivitelezése kilencvenöt százalékban elkészült, így elkezdődhetett a tesztelése. A Szegedi Közlekedési Társaság MIII-as pályaszámú, dízel-elektromos üzemű karbantartó villamosa péntekig próbálja ki a pályát szerdán dízel, csütörtökön elektromos üzemben.
A tesztelés január végén folytatódik, amikor várhatóan megérkezik a Stadler által gyártott tram-train szerelvények első prototípusa. A 37 méter hosszú, hetventonnás, dízel-elektromos üzemű járművek 216 utast szállíthatnak majd – közölte a főmérnök. Három prototípus érkezik összesen, ezeknek egyenként legalább 15 ezer kilométert kell hibamentesen futniuk a szükséges engedélyek megszerzéséhez. A tervek szerint márciusban kezdődik a beruházás műszaki átadása, majd jövő ősszel indulhat el a menetrendszerű közlekedés a két város között – mondta Kanda Imre. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. honlapján szereplő adatok szerint a hódmezővásárhelyi villamospálya, illetve szegedi nagyvasúti és villamospályát összekötő szakasz kivitelezését a Strabag Vasútépítő Kft. végzi, a projekt költsége 8,974 milliárd forint.
Forrás és fotó: MTI
jámbor lászló
2020-12-02 at 17:21
Egyébként a képen látható jármű mérőkocsi bizony ez Lázár úr nélkül ebből nem lett volna semmi gratula
Karoly
2020-12-02 at 16:32
Azért létezik, van, diszkrét bája, a verbális munka és a manuális tevékenység között.
Gratulálunk Lázár Jánosnak.
Mindig is a tettek embere volt.
knerten
2020-12-02 at 15:12
Márki nyafog, Lázár dolgozik, nincs itt semmi látnivaló.
csepel
2020-12-02 at 14:59
Olvastad, hogy 37 m. hosszú a prototípus? Na…
khm
2020-12-02 at 14:58
Valami kiderült már a külföldi zagy elhelyezéséről?
khm
2020-12-02 at 14:51
Hagyjuk már ezt a sz@r vonalat!
Ezt is a márkizagy művének írja majd az utókor.
És mint ilyent akár miniszterelnökké is…..
Lajtai János György
2020-12-02 at 14:22
Hódmezővásárhely megérdemli ezt, még akkor is, ha alkalmatlan stupid polgármestert ültetett a saját, illetve az ország nyakába…
Szabó László
2020-12-02 at 14:13
Lázár János lesz a következő főpolgármester-jelöltünk. Mondjátok, hogy én mondtam.
Zia
2020-12-02 at 14:11
Nem! Ez egy “műszaki jármű”, ami a pálya és a felsővezeték tesztelését, próbaüzemi vizsgálatait végzi!
Hesslerezredes
2020-12-02 at 13:48
Gondolom, a képen látható villamos nem egyike a prototípusoknak, habár meg kell mondjam van benne valami békebeli báj és buké!