Több tízezren látogattak ki pénteken és szombaton a budaörsi repülőtérre, ahol három napon át tartanak látványos bemutatókat a Honvédelem Napja alkalmából. A magyar haderő eddigi legnagyobb fejlesztése van éppen folyamatban, amelynek célja, hogy a régió egyik legerősebb, ütőképes hadseregével rendelkezzünk. Számtalan elavult haditechnikai eszközt cserélnek le, és bővítik a Magyar Honvédség felszereltségét. A napokban megérkezett Magyarországra a honvédség jelenlegi és jövőbeni nehézfegyverzetét alkotó technikáknak egy-egy példánya, amelyeket először láthattak a bemutatón az érdeklődők. A folyamatban lévő haderőfejlesztés céljául tűzték ki azt is, hogy megerősítsék a katonai képzést és visszaadják a katonai pálya rangját, újra elismertté és vonzóvá tegyék az egyik legszebb hivatást. A családi programokkal kísért háromnapos ünnepi rendezvény ehhez minden bizonnyal hozzájárul. Nemcsak a gyermekek, hanem a pályaválasztás előtt álló fiatalok is csodálták a jövő eszközeit; voltak, akik most köteleződtek el és döntöttek úgy, hogy egyenruhát öltenek és katonai iskolában folytatják tanulmányaikat.
1992 óta május 21-e a Honvédelem Napja. 1849-ben, a tavaszi hadjárat során, három hétig tartó ostrom után ezen a napon foglalta vissza a magyar honvédsereg a megszálló osztrákoktól a budai Várat. Az idei ünnepségsorozat megnyitóján, még csütörtökön Benkő Tibor honvédelmi miniszter arról beszélt, hogy Magyarország történelmének a hősökre kell épülnie, és itt az ideje, hogy megmutassák a fiataloknak a haza igazi hőseit. Azokat a hadvezéreket, katonákat, politikusokat, akik az ország érdekében cselekedtek, akiknek köszönhetően Magyarország megmaradhatott a Kárpát-medencében, a magyarság megmaradhatott az országban.
A kormány és a honvédelmi vezetés mindent elkövet annak érdekében, hogy napjaink hősei, a katonáink maguk is átérezzék hivatásuk fontosságát, szépségét, és meg is kapják az ehhez járó anyagi és erkölcsi megbecsülést a társadalom előtt is. Ezért fontos, hogy az egyébként zártan működő honvédség legalább egy évben egyszer szélesre nyissa a kapuit és megmutassa a civil érdeklődőknek képességeit.
Az elmúlt évtizedek legnagyobb haderőfejlesztési reformja, a Zrínyi 2026 program 2017-ben kezdődött. A társadalmi kapcsolatok építése mellett folyamatosak a technikai fejlesztések, valamint az illetmények emelése. Tavaly Magyarország hadicélú kiadásai 10,16% százalékot növekedtek, összesen 443,7 milliárd forintra. A magyar kormány célja, hogy a következő években a GDP 2 százaléka fölé emelje a katonai célú kiadásokat. 2020-ra elérjük a GDP 1,6 százalékát, a teljes 2 százalékot pedig a tervek szerint 2023-ra. Az eszközcélú kiadások az ütőképességet szolgálják, hogy a magyar katonák felszereltsége megfeleljen a XXI. század kihívásainak.
Az elmúlt napokban érkeztek meg Magyarországra azok az új harckocsik és ágyúk, amelyek a budaörsi repülőtéren most a nagy nyilvánosság előtt láthatók: egy német gyártmányú Leopard 2A4 és egy 2A7 típusú harckocsi, egy Leguan hídvető és egy Wisent 2 nehéz műszaki mentő és akadályelhárító jármű, valamint egy Pzh (Panzerhaubitze)–2000 típusú, 155 milliméteres önjáró tarack, azaz ágyú. Leopardból összesen 56 darabot vásárolunk, 12 darab 2A4-est és 44 db 2A7-est. Panzerhaubitze tarackból pedig 24-et rendelt a Magyar Honvédség.
A Honvédelem Napja programsorozat vasárnap is folytatódik. Az érdeklődők számára a honvédség ingyenes buszjáratokat biztosít a helyszínre, melyek vasárnap 8:30-től indulnak, 10 percenként az Etele térről és a Széll Kálmán térről. A jelentős gépjárműforgalom miatt a budaörsi repülőtér környékén torlódás alakulhat ki. Időszakosan a Repülőtéri utat is lezárhatják a gépjárműforgalom elől. A repülőtérnél a parkoló reggel 8 órakor nyit.
Vasárnap a következő programok várják az érdeklődőket:
Délelőtt:
- 10.00 órakor megnyitó – légierő díszelgő áthúzása
- különleges műveleti katonák dinamikus bemutatója (20 perc)
- H145M helikopter egyéni bemutató (15 perc)
- Mi-17 helikopter egyéni bemutató (15 perc)
- ejtőernyős-válogatott bemutatója (40 perc)
- járőrkutyás bemutató (20 perc)
- drónbemutató (5 perc)
- robbanóanyag-kereső kutyás bemutató robottal (15 perc)
- drónbemutató (5 perc)
- lövészszakasz dinamikus bemutatója (20 perc)
- drónbemutató (5 perc)
- Különleges Díszelgő Csoport bemutatója (15 perc)
Délután 14.00 órától kezdődően:
- különleges műveleti katonák dinamikus bemutatója (20 perc)
- H145M helikopter egyéni bemutató (15 perc)
- Mi-17 helikopter egyéni bemutató (15 perc)
- ejtőernyős-válogatott bemutatója (40 perc)
- járőrkutyás bemutató (20 perc)
- drónbemutató (5 perc)
- robbanóanyag-kereső kutyás bemutató robottal (15 perc)
- drónbemutató (5 perc)
- lövészszakasz dinamikus bemutatója (20 perc)
- drónbemutató (5 perc)
- Különleges Díszelgő Csoport bemutatója (15 perc)
Fotók: Ruzsa István, honvedelem.hu
A videót László Petra készítette.
anonymus
2019-05-20 at 23:39
Imádom a pacifistákat és a balliberálisokat. Mindig őket állítják először falhoz.
Paphalmy Gyorgy p
2019-05-20 at 15:11
Nem mered kiirni a neved pöcsös!
Hesslerezredes
2019-05-20 at 11:11
Látom kimoderáltak, mert nem comme-il-faut a véleményem. Ezért röviden: az egész bemutatott fejlesztés annyi pénzt nem ér, mint ezeknek a fegyvereknek az ócskavas ára, ahogy azt fentebb valaki írta. A legjobb fegyverfejlesztés a semlegesség deklarálása lenne és maximum a kiber-, és dróntechnológiai hadmérnöki fejlesztések, valamint tank-, és légelhárító fegyverek beszerzése, továbbá a határőrség megerősítése. Minden más tökéletesen fölösleges, pénzkidobás.
Hesslerezredes
2019-05-20 at 10:43
Belépek hát én is a Kávéházi Konrádok sorába: egy ország honvédelméhez először a kormányzati honvédelmi/katonai filozófiát kell megcsinálni, mert “a háború túl komoly dolog ahhoz, hogy azt a katonákra bízzuk!” (idézet, talán Churchill-től). Első lépés felmérni a lehetséges és potenciális ellenségek körét/stratégiai céljait és katonai potenciálját. Második lépés felmérni a saját stratégiai céljainkat. Harmadik lépés felmérni a potenciális ellenségek lehetséges szövetségesi körét és azok katonai potenciálját. Negyedik lépés az előző felmérések alapján kialakítani a honvédelmi/katonai stratégiát.
Nos:
1. Magyarországtól trianonban minden környező ország rabolt, lopott, vagy lopott holmit megörökölt magyar emberekkel együtt.
2. A tolvaj országok egyike sem érdekelt a bűnös helyzet javunkra való rendezésében – ellenkezőleg: ha bármelyikkel szemben konfliktusunk lenne az összes többi a tolvaj mellé fog állni.
3. A környező országok népességi potenciálja cca. legalább 70 millió fő – Mo. = 10 millió. Ez a potenciál lényegében megegyezik a gazdasági potenciállal (habár most ukrajna a béka s..e alatt van, de potenciálisan/nyersanyagilag még mindig jól áll). Tehát minimum hétszeres élőerő és hétszeres gazdasági potenciál áll mögöttük.
4. Szövetségesi szempontból – ha nem lennénk NATO-tagok – 4 ország tag, ami iszonyatos hátteret jelent nekik, 1 ország mögött az oroszok állnak, ukrajna inog, de jelenleg inkább a NATO-hoz áll közelebb. Mo.-nak ebből a szempontból senki nem a szövetségese közel-távol elérhető és potens közelségben.
5. Az ország földrajzi adottságai miatt gyakorlatilag katonailag tökéletesen védhetetlen. Az megy át rajtunk, aki csak akar. Partizánháborúra esélyünk sincs.
6. Tudunk-e hagyományos fegyverzetből a fenti körülményekkel való meccselésre elég fegyverzetet, katonát kiállítani? A válasz kétségtelenül: nem.
7. Van-e elrettentő erő, ami a hagyományos fegyverzetet felül tudja múlni? Van, a nukleáris fegyverek. Érdemes-e ebben az irányban gondolkodni? Ha egy gyors lefolyású reconquistát akarunk, akkor: talán – már tudniillik addig, amíg a környező bandának is nincs ilyen fegyvere, de ez még akkor is nagyon kockázatos lenne, mivel a fenti okok miatt az atomcsapással támadott területeken is magyarok élnek, vagy legalábbis azok közvetlen közelében. Ha nem akarunk kezdeményezők lenni, akkor nem érdemes atom-ban gondolkodni, mert ha kiderül a turpisság, hát a harmadik napon az összes környező országnak lesz ugyanilyen fegyvere, aztán akkor nézhetünk.
8. Mindezekből az én következtetéseim az alábbiak:
8.1. Nem érdemes hagyományos fegyverek túlzott fejlesztésében gondolkodni, nem kellenek tankok, tűzérség (tank-, és légelhárító eszközök kivételével, azok kellenek). Nem kellenek vadászbombázók, maximum elfogó vadászok. Ha helikopter, akkor olyan, amely békeidőben polgári célokra is alkalmas. Kell: haditechnikai-mérnöki kapacitás kiber-háborúhoz és drónok és robot-eszközök fejlesztéséhez. Kell egy komoly határőrség nagyon jó felszereléssel.
8.2. Legfontosabb: semmi keresnivalónk semmilyen katonai szövetségben – ki kell mondani a semlegességünket és azt, hogy a határon túli magyar közösségek ott élő nemzeti közösségek, akik jogosultak nemzeti kollektív jogaik gyakorlására és ezért mi a jövőben politikai eszközökkel állunk ki (úgy, ahogy azt Ausztria teszi a dél-tiroli osztrákok vonatkozásában).
Hesslerezredes
2019-05-20 at 12:41
Úgy látszik mégis elment a véleményem, oké. Szóval a lényeg lényege: jó külpolitika kell, olyan együttműködés minden szomszédos országgal, hogy lássák: ha tisztelik és megbecsülik – sőt: védik – a hozzájuk került területek magyar lakosságát, akkor mi a legjobb szomszédok leszünk nekik. Ha nem, akkor felmondjuk a ‘rablóbékéket’ és nemzetközi bíróságtól és nagyhatalmaktól kérjük a területi rendelkezések felülvizsgálatát és a magyar lakta területek visszacsatolását. Lehet gondolkodni, latolgatni utána nekik, hogy megéri-e?
Egyébként pedig minden olyan együttműködést végig kell gondolni, amely helyreállítja a Kárpát Medence egységét, ugyanis a régi ‘Nagymagyarország’ valójában egy, abban a korban messze fejlett, ‘európai unió’ volt!
Egyszerű és magyar
2019-05-20 at 10:01
Kedves belvárosi paraszt fo in !
Ha nem voltál kint akkor egy kép alapján ne öklendezd a hülyeséget, ne vonj le következtetéseket.
Amúgy ha már vakításról beszélsz, akkor nekem bármilyen “parasztvakítás” szimpatikusabb, mint az a vakítás amit a haverod gyurcsényferi csinált gumilövedékekkel az októner 23.-i lovasroham közben a nagy nagy hazafias Öszödi beszéd után.
A hazát meg jobban védik, mint eddig bármikor. A nehézséget csak a magadfajta belső hazaárulók jelentik, akik tapsolva engednének elfoglalni az iszlám által az országot. Te biztosan eléjük szaladnál a határhoz virágcsokrokkal.
nemzeti
2019-05-19 at 11:10
Nem Toroczkai féle “légió” kell nekünk. Erőss hadsereg és rendőrség.
Benedek Károly
2019-05-19 at 13:31
Toroczkai maradt, aki volt. PROVOKÁTOR.
Ugyanazt folytatja, amit Vonával karöltve műveltek.
100%-osan!
Nahát
2019-05-19 at 10:27
Inkább igazat írj! A Leopard 2 A7 a harckocsik legmodernebb, legutolsó sorozat modelljei. Ilyen színvonalú harckocsiparkja a környező országokban csak Ausztriának van.
https://www.portfolio.hu/vallalatok/a-tankok-utan-ujabb-nagy-bejelentes-magyarorszag-legvedelmi-raketavezetesi-rendszert-telepit.308549.html
Nahát
2019-05-19 at 10:33
Fo in! Ezt a jelentős haderőfejlesztést te rombolásnak nevezed. A fehéret meg feketének. Amíg ti voltatok kormányon, eladtátok a fegyvereinket, leszereltétek, nyugdíjaztátok a fiatal katonáinkat, most meg fanyalogtok. Mi meg örülünk.
Nahát
2019-05-19 at 12:10
Úgy tudod.
Gedeon Szánti
2019-05-19 at 10:21
….hm…a korábbihoz képest-amit az szdsz-komcsi “szakértőknek” köszönhetünk-mindenképpen haladás…de különben is …most akkor mégis csak kell védelem?…mégis csak kell hadsereg?…megváltozott a véleményetek??
Gedeon Szánti
2019-05-19 at 10:32
….a “jövő” hadseregéről beszélnek és nem a legmodernebb fegyverekről…erre telik…így korrekt
Mátyás
2019-05-19 at 10:15
Nem párduc hanem leopard, ami egyébként a világ egyik legjobb harckocsija. A pzh önjáró löveg is elég jó. Az airbus helikopterek is sokkal jobbak, mint a régi mi-k. A gripenek sem rosszak, nem is biztos, hogy cserélik őket, de ha igen azokat is jobbakra, pl F35-re. Nem igazán értem mi ezekkel a problémád?
hozzaszolo
2019-05-19 at 09:45
Voltam katona, még 1980 környékén. A szocializmust védtük. Nem sima sorkatona, hanem előfelvételis 11 hónap. Utáltam, mint a bűnt. Nem a katonai, gyakorlati, elméleti feladatokat, hanem a szívatást, felesleges egzecíroztatást. Most is úgy gondolom, hogy egy férfinak tudni kell lőni, legyen fegyverismerete, fel tudjon mászni a fára, kerítésre, át tudjon ugrani egy árkot, bizonyos önvédelmet, tudjon gépkocsit vezetni (C legalább, nem csak dzsipet), tudjon úszni, tudjon egy himnusz alatt vigyázzban állni stb. Ez max. 3 hónap. Nem kötelező időpontban, de 18-26 év között azért önkéntesen meg kellene tudni csinálni. Természetesen a fizetését is megkapná ez idő alatt. Hogy ezt a munkáltatóra nyomnák, vagy az állam fizetné zsoldban, vagy megosztva akár, nem tudom. Esetleg két turnusban. Majdhogynem MHSZ. Elkeztem anno a C teherautóvezetést, az MHSZ-nél, 1050 forintért. Aztán közbe kitalálták, a gk. veztés az szakma, és már nem 1050 Ft, hanem sokszorosa. Így csak a B-t tettem le. Aztán mikor katona lettem, a BME Közlekedésmérnöki kar összes előfelvételisének az egyetem a katonaság alatt kifizett a C kategóriát, ott tettem le a C-t ingyen. Meg harkocsiparancsnok lettem. A hülyeséget ki kell dobni, ami jó, azt meg kell tartani. Azóta van A,B, C,D, E, F3, F4, jogosítvényom, különleges felépítményű, túlméretes, túlsúlyos szerelvényre is. Aztán 40 évig 3D-be terveztem, de a jogsítványomra mindig büszke voltam, a rendőr többnyire visszadta, maga ezt jobban tudja..ha vitatkoztam.
Gedeon Szánti
2019-05-19 at 10:24
…..igaz
nemzeti
2019-05-19 at 11:15
Kedves hozzászóló !
A KATONASÁGOT UTÁLNI BŰN. Katonaság kellene most is minden magyar fiúnak.
Ott váltunk emberré. Nem hajlítható, szórakozó, magunkat sem szerető
udvariatlan,mindenkit utáló magukba forduló embert kiölték belőlünk
Szerencsére.
Benedek Károly
2019-05-19 at 13:30
Fél év elég lett volna. A többi, másfél-egy év a legalja volt.
Igaz, mentünk aratni, árvíz esetén is. De azt behívóval is meg lehetett volna oldani, fizetett rendkívüli szabadsággal., ha szükség hozta a “népidemakográciában”.
Viszont sok hátrányos helyzetűt felzárkóztatott, az analfabétákat taníttatták, soknak szakmát is adtak a kezükbe.
Más világ volt az.
HONVÉDŐ HADSEREG KELL!
Apropó!
Tudománytalan KAKAdémikusaink éppen most filézik ki a leendő alaptantervből a kötelezők közül a hazaszeretetre nevelést szolgáló
remekműveket!
Nahát
2019-05-19 at 12:18
Hiszi, vagy nem, hozzászóló, a katonaságnál a szivatásnak, felesleges egzecíroztatásnak is megvan a maga értelme, célja. Mégpedig az, hogy a sorkatona megtanulja, a parancsot feltétlen készséggel, kellő időben, és oly jól kell teljesíteni, ahogy a fennálló körülmények megengedik. Nincs helye a parancs felülbírálatának, önálló okoskodásnak.
hozzaszolo
2019-05-20 at 09:12
Kérem a magyarázatát annak, hogy miért kell a folyosót felmosni a fogkefével, mert az első fogkefével történt felmosás nem sikerült. A tisztes elvtárs összejárkálta, de ahol nem, ott is újra kell. Azt értem, hogy nem kell érteni, a parancsot miért adták. Tulajdonképpen felkészít a házasságra, ott sem kell a parancsot minősíteni, csak csinálni, amit a feleség mondott. És hosszú lesz a házasság.
Hesslerezredes
2019-05-20 at 11:43
Én is voltam előfölvételis sorkatona és velünk is csináltatták, amit írtál. Utólag azt mondom: értem miért. Azért, hogy megtanuljuk, hogy fogjuk be a pofánkat, a parancsot hajtsuk végre és ne gondolkodjunk annak értelmén, mert a parancs az parancs! Amíg ezt a katona nem tanulja meg, nem válik a vérévé, addig nem katona. Ízelítő volt magának a háborúnak az esztelen voltából. Ahol a katonának a nem általa kezdeményezett harcban is helyt kell állnia, akár tetszik neki, akár nem. Ölnie kell lelkifurdalás nélkül. Ezért kellett fogkefével budit pucolni (aztán az ilyen használat után az azért nem volt kötelező, hogy ezzel a fogkefével mossunk fogat…) :)))))
hozzaszolo
2019-05-20 at 09:15
Lassú a szerkesztő billentyűzetem, bocs. kifizette, jogosítványom, harckocsiparancsnok …
hozzaszolo
2019-05-20 at 16:30
No, még egy sor, hogy miért jó a fogkeféztetés:
Az egyik tiszt rendszeresen sz.patta az előfelvételiseket. Pl. az őröket lebuktatja, hogy átmászik a kerítésen. Persze nem szólt előtte az őrnek, hogy te bejönnék a kerítést átugorva. Mivel nem szólt, és pechjére a tányérsapka is a fején maradt, az őr egy lövéssel figyelmeztetőleg fejbe lőtte, utána egy sorozatott eresztett bele. A vizsgálat után kitüntették az őrt, és kapott 4 nap szabit, a szívatás abbamaradt. Mivel ez már a második halálos eset volt az ezredben (egy őr öngyilkos lett) korábban, és volt egy olyan általános szabályféle, hogy 3 haláleset után leváltják az ezredparancsnokot, konszolidálódott a helyzet a sorkatona és a tisztek, tisztesek között. Még mindig nem értem, miért kell ezért a saját katonának meghalni, miért nem az ellenséget szivatjuk, lőjük.
Bébé
2019-05-19 at 08:46
Kedves fo in! Elmondom mi a jövő, mert ott voltam. A jövő a Leopard tankok, amik a világ nr.1-jai. Tudod, ebből vettünk több mint 40-et. A jövő az Airbus új harci helikopterei,amit pl úgy is lehet vezetni, hogy teljesen automatikusan, be is mutatták, érintőképernyőn beadták az útvonalat, majd a pilóta kirakta oldalra a kezét integetni, hogy tényleg a robotpilóta vezeti. A jövő az a többféle drón, amit szintén bemutattak. Láttam, ott voltam. Nemcsak felderítő, de harci drón is volt köztük. A jövő az aknakereső robot pl.,a legújabb technológia,láttam, ott voltam. A legújabb az a 2015 ös fejlesztésű mobil biolabor, amivel rövid belül llehet minden bakteriumot és vírust bármibőp kimutatni. Egy profi másfélmilliárdos fejlesztés, ami egyedülálló Európában. Neked csak a pofád jar hülyegyerek, ott sem voltál. És há a Gripen is elég új.
Nahát
2019-05-19 at 12:12
Te vagy a szakma? Fizetett agitátor. Ha nem fizetnének, eszedbe nem jutna jobboldali lapot olvasni. Úgy látszik, választás előtt még a vasárnapot is fizetik. Dugulj el.
anonymus
2019-05-19 at 12:45
Túró a Legopárd meg a Griffen is, ha a baka kiképzetlen, motiválatlan és hó végén mellékállást kénytelen vállalni, hogy kifizesse az albérlete rezsijét. Túró, ha a baka nem ért hozzá, mert nincs repideje, négy helyett másfél fő van egy eszközre, a javításokra meg heteket kell várni. Túró, ha a repgépszerelő egy év után lelép a Luffhansához, nyolcszoros fizuért, és szintén túró, ha valamelyik minisztériumból szalajtott főfasz csakazértis átvitt ötlete alapján a Szteol-M helyett alkalmazott Pozs-70 miatt szétrohadt a folyadékfék és a helyretoló összes tömítése és krómbevonata…
Kiképzett, felszerelt és motivált katona másodvonalbeli felszereléssel is sokra képes, a többi csak snájdig kirakatbaba.
Mekkora a létszámhiány? Az titkos adat.
Hesslerezredes
2019-05-20 at 11:18
Nézzél meg tesó egy-két videót a szíriai háborúról, ahogy tankokat lőnek ki a felkelők. Azokból aztán nem nagyon jön ki senki utána. És megnyugtatlak: MINDEN TANKOT KI LEHET LŐNI ÉS KI IS LÖVIK!!! Minden tank: kidobott pénz, ócskavas. Vadászgép? Dettó!. 155 mm-es tarack? szintén zenész. Ja és a ‘legkorszerűbb’ Leopárd ahogy legurul a szerelőszalagról: máris elavult. Talán – mondom: talán – tankelhárító rakéta fegyverek, légvédelmi rendszerek és esetleg – amíg a drónok le nem váltják – elfogó vadászok még szóba jöhetnek. Mi, azaz Magyarország sem egy hagyományos, sem egy nukleáris háborúban labdába sem rúgunk, az ellenségeink meg éppen (most is) a szövetségeseink. Na, püff neki (azaz: nekünk)!
Hesslerezredes
2019-05-20 at 11:44
Meg néhány Tucano típusú csatarepülő, esetleg.
Benedek Károly
2019-05-19 at 07:45
Na, de a “belváros” örvendezik, hogy a Mi Hazánk Mozgalo/Jobbik2. felélesztette a provokátor párthadseregét. Most ők már nem gárda, hanem LÉGIÓ! Légió kiképzőkkel, parancsnokkal, öltözékkel stb.
Honnan is rá a százmilliok?! Mert ingyen nem kapnak anyagot, “útiszabót”, ingyen nincs infrastruktúra.
Na?!
Ki is az a Toroczkai?!
Vona Jobbikja újratöltve a Jobbik2-ben.
Benedek Károly
2019-05-19 at 07:38
Kit érdekel, hogy bÉlvárosi liberálnyilasproli mit minek nevez két hányás között?!
Jurka
2019-05-19 at 05:58
Igen,erre kell költeni a lóvét!Pár év múlva szétlopva ott állnak majd az “m”zárolt telephelyen.Mi (adófizetők)40-50 éves aszfalton járunk autóinkkal,amit szétráznak az utak.Az egészségügy romokban.
A TEK meg úszik a pénzben!Mitől félnek ezek?Ha háború lesz,ezek el sem indulnak majd!Vagy a néptől félnek?
Benedek Károly
2019-05-19 at 07:40
Agyad meg nyomokban.
LACI BACSI
2019-05-19 at 03:04
Allamvezetesi bolcsesseg mindig hianycikk volt nalunk. Erre meg rakontraztunk felkeszuletlenseggel (II Magyar Hadsereg). A magyar ver egy cseppje dragabb mint barmi amit ez a nep adhatott. Vedd es becsuld meg!
Benedek Károly
2019-05-19 at 07:33
Igen is, vissza kell állítani a sorkötelezettséget.
Minden 18. évét betöltött fiatalnak 4-5 hónapos kötelező elméleti és gyakorlati képzést. Lányoknak az egészségügyben, logisztikában.
Nézd a sok kretén, göthös, csápos-csápos, ceruzaujjú kis kretént!
Kést-villát sem tud fogni, nem hogy fegyvert.
Elnéztem az Afrikából behívott hadsereg őrjöngéseirl közreadott filmeket. Ezek évtízezrek óta építették be a genetikájukba az olyan mozgásformákat, melyeket az európai csak különleges képzéseken sajátíthat el a sport-és akrobata iskolákban. Úgy másznak fel házak falán, ugrálnak kocsitetőkre fel és le,
pillanatok alatt, mint a majmok!
Gedeon Szánti
2019-05-19 at 10:22
….EGYETÉRTEK…
gyozo2018
2019-05-19 at 13:25
Egyetértek.
A 90-től szétvert hadsereget nem lehet pótolni.
Ugyanazt csinálták, mint az első világháború után, nem akartak
honvédő hadsereget látni. Azonnal aláírták a NATO-ba lépést.
A kifosztottak, széthordtak mindent.
És azt is megideologizálták, mintha, miután kivonult a szovjet hadsereg,
az ország már nem is lett volna rá szüksége.
Alapfeltételek közé tartozott, hogy szüntessük meg a kötelező sorozást is.
Minket már hetedikben lőni tanítottak kispuskával. Igaz, a honvédség a tehetségeseket azonnal beszipkázta a sportlövészek közé.
🙂
Theo
2019-05-21 at 17:33
Bizony! 🙂
Zöld Marci
2019-05-19 at 03:01
Emlékezzünk a Gyurcsány kormány a mit művelt a honvédséggel és a Fidesz mit alkot ezen a téren. Ez a különbség. Ebben a zavaros időben nagyon fontos a jó hadsereg. Teljesen nyilvánvaló, hogy minden beszerzésnél a legjobbat szeretnék megvenni. Köszönjük! Persze a globalista-liberális ügynökhálózat ebbe is bele akar rondítani. Nem veszik észre, hogy önmagukat piszkítják be.
Benedek Károly
2019-05-19 at 07:36
Igencsak meggünepelték Gyurcsányék a nagy bevásálásukat. Úgy be volt rúgva a honvédelmi miniszterük, hogy csak makogni tudott. Jó kommunista apparatcsikhoz méltóan.
Vulévu
2019-05-20 at 11:07
A kardot nagyon csörgetőknek: csak addig nagy a pofája mindenkinek, míg el nem lövik egy testrészét, esetleg a ‘legbecsesebbet’, vagy meg nem vakul, nyomorodik: másnaptól ő lesz a legnagyobb háború és hadsereg-ellenes pacifista! Ez a fegyverfejlesztés – összevetve azt a potenciális ellenségeinkével – azaz az összes szomszédos országokéival – nem ér annyit pénzt sem, amennyibe ezek a fegyverek ócskavas áron belekerülnek.
anonymus
2019-05-19 at 01:19
Csak aztán ne felejtsék el megvenni hozzá a logisztikai hátteret is, mint azt “elfelejtették” a 2Sz1 Akáciják meg a H-29 rakéták esetében, ugyebár.
A Mistral meg az első lövészeten leszerepelt, aztán évekig toldozták-foldozták a rendszert.
Anno a fritzek adták volna a 155-ös tüzérséget 1 márkáért, kompletten, de nem kellett.
A jövő fegyvere egyébként az AK, mert még akkor is működni fog, amikor a többi már ócskavas lesz…