Az egyiptomi állami vasutak Magyarországról akarnak beszerezni 1300 vasúti kocsit, a tárgyalások még zajlanak, de vélhetően egy-két hónapon belül sikerül aláírni a megállapodást, amelynek értelmében a szerelvényeket egy magyar és egy orosz cég gyártja majd le konzorciumi formában, a finanszírozásról pedig az Eximbank gondoskodik – mondta a magyar-egyiptomi gazdasági vegyes bizottság csütörtöki üléséről a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára telefonon Kairóból.
Magyar Levente kiemelte, Magyarország számára történelmi jelentőségű ez a vasútfejlesztés, ugyanis ekkora nagyságrendű üzletet még nem bonyolítottak le a magyar járműgyártás történetében. Az államtitkár bizakodóan nyilatkozott az egyeztetésről, mert mint mondta, az ülésen az egyiptomi kormány képviselői egyetértettek abban, hogy a magyar finanszírozási ajánlat a legkedvezőbb.
Magyar Levente a részletekről elmondta, hogy a magyar Dunakeszi Járműjavító Kft. és az orosz Transzmasholding Hungary Zrt. hozta létre a gyártásért felelős konzorciumot. Továbbá arra is felhívta a figyelmet, hogy az Eximbank azzal a feltétellel vállalta a beruházás teljes finanszírozását, ha annak az értéknek, amit az 1300 vasúti kocsi előállítása képvisel, több, mint az 50 százalékát Magyarországon állítják elő. Az államtitkár szerint ez a megállapodás tölti majd meg tartalommal a Magyarország és Egyiptom közti kiváló politikai viszonyt. Hozzátette, az ülésen tárgyaltak még arról is, hogyan tudják Egyiptomban felhasználni a magyar technológiákat és tapasztalatokat a mezőgazdaság, azon belül az állattenyésztés és az intenzív növénytermesztés, illetve a vízgazdálkodás és szennyvízkezelés területén.
Hatalmas mezőgazdasági fejlesztéseket hajt végre az észak-afrikai ország, hogy a rendkívül gyorsan növekvő számú lakosságát hatékonyabban tudja alapélelmiszerekkel ellátni. Az elképesztő ütemű növekedéssel párhuzamosan azonban a Nílus hozama egyre csökken, ennek az egymást erősítő kihívásnak a kezelésében számítanak az egyiptomiak a magyar szaktudásra
– ismertette az államtitkár. Kiemelte, a KKM azért dolgozik, hogy az ezeken a területeken tevékenykedő magyar cégeket konkrét üzletekhez juttassa a következő időszakban. Mindezeken felül az államtitkár beszámolt a két ország felsőoktatási együttműködéséről. Pozitívumként értékelte, hogy csaknem ezer egyiptomi diák végzett magyarországi egyetemeken, és jelentős részük befolyásos pozícióban dolgozik az észak-afrikai országban. Szólt arról is, a magyar kormány meggyőződése, hogy Egyiptom társadalmi és gazdasági stabilitása nem csak magának az országnak, hanem a közel-keleti térségnek, Európának és azon belül Magyarországnak is legfontosabb érdeke.
Forrás: MTI; fotó: vaci.naplo.hu; a kép illusztráció
zeusz
2018-07-07 at 08:42
Maci Laci menj a málnásba.
Maci Laci
2018-07-06 at 23:00
Na persze, majd a párfős Kft. fogja az 1300 vasúti kocsit legyártani…
Mon3
2018-07-07 at 01:57
Merjünk kicsik lenni. Ezt az elvet tökéletesen magadévá tetted. A Dunakeszi Járműjavító közel 100 éves múlttal rendelkező cég, és nagyon sokat tett le eddig az asztalra. A hagyományos javításon túl az új Bombardier szerelvények gyártásától a CAF villamosokon keresztül a metró szerelvények felújításáig terjed a palettája. De számomra a legnagyobb poén, hogy egy távközléssel foglalkozó multi nem tudott itt az Eu-ban lefestetni egy nagyobb, több méteres nagyságú panelt kiváló minőségben. Erre csak itt egy öreg szaki vállalkozott, aki tökéletesen meg is csinálta a dolgot. Külföldről jöttek a tudorok, mert nem akarták elhinni, hogy ezt valaki megtudja csinálni. Aźóta is itt végzik ezt a munkát, és imádkoznak, hogy a szaki még sokáig dolgozzon náluk.
szabó i
2018-07-07 at 19:09
“A Dunakeszi Járműjavító 100 éves múltal rendelkező cég,és sokat tett le eddig az asztalra”Én inkább úgy mondanám: Nagy múltal rendelkezik a Járműjavító,a 90-es évekig sokat tett az asztalra. Azóta viszont
hamvába hullt mint a többi híres magyar nagyvállalat.Sajnos a dicső múltból nem lehet megélni.GANZ,MÁVAG,IKARUS,RÁBA,CSEPEL,DIÓSGYŐR és még sok híres ipari és mezőgazdasági nagyüzem,EZEK MOST HOL VANNAK?! Sufniban fogunk vasúti kocsikat gyártani? Nincs szakgárda,tapasztalat.és a szükséges gyártósorok.Jelenleg autóbusz gyártás van-ha igaz-havonta 3-5 darab készül.Még egy nagyobb táblát sem tudunk öreg szaki nélkül lefesteni,röhej,és vagonakat akarsz gyártani Mon 3 Mucika DDD..
Panta rhei
2018-07-06 at 17:38
Azonos velemenyen vagyok Karacsony.sk-val!
Karácsony.sk
2018-07-06 at 16:01
Norbert Kolozsi nem szabad elmaradott balliberális marxista ideológiában gondolkodni! A magyar – orosz konzorciumnak nem az a lényege, hogy az oroszokkal osszepusziszkodunk, vagy sem, hanem ez egy „hivatalos“ piaci eszköz arra, hogy kijátszuk a mai napig érvénybe lévő oroszország ellen indított értelmetlen Amerikai – EÚ-s embargót, amit se Németország (északi kőolaj áramlat ) se Franciaország ( 3 drb orosz gyártmányú anyahajó ) nem tart be! Számunkra ez egy tökéletes „tunel“ a nálunk megtermelt élelmiszer felesleg értékesítésére az orosz földön. Csak példának hozom föl neked, hogy Moszkvának 11 000 000 lakósa van s egy vonatszerelvény élelmiszert felfalnak egy nap reggelire. Ne ez az üzlet! Te pedik mivel ideológiailag a keménymagos marxista balliberális hazaárulókhoz tartozól, inkább rosszat kívánsz a sajád hazádnak minthogy örülnél a közös sikernek!
Szlovákiából………………..
zizu
2018-07-06 at 16:58
Remek hozzászólás és értékelés. Örömmel olvastam.
.alma.
2018-07-07 at 14:57
Szerintem is nagyon jó komment.