Nem létesített rádiókapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással az a pakisztáni felségjelű repülőgép, amely Nagy-Britannia–Pakisztán útvonalon haladva lépett be hazánk légterébe február 27-én, az esti órákban – közölte a Honvédelmi Minisztérium.
Mivel a repülőgép már a cseh légtérben sem létesített rádiókapcsolatot az ottani hatóságokkal, ezért a cseh légierő gépei a magyar határig kísérték a pakisztáni Boeing 777-es repülőt. A jelzés után a Gripen-pár azonnal a levegőbe emelkedett, azonosította a repülési irányt folyamatosan tartó utasszállítót, amelyet kikísértek az ország légteréből. A vadászgépek ezt követően visszatértek kecskeméti bázisukra.
Forrás: MTI
Facebook hozzászólás
khm
2020-02-28 at 17:00
Mindenki nyugodjon meg,az ilyen riasztás költségeit NEM MAGYARORSZÁG állja.
Az teljesen más kérdés,hogy pakisztánság,hajlandó-e fizetni?
Toni
2020-02-28 at 13:44
“Nem leszünk többé következmények nélküli ország!” Kérem a következőt!
Rakovszky István
2020-02-28 at 12:05
Az ilyen repölőgépeket leszállásra kéne kényszeríteni s vagy 24 órát várjanak a földön, vagy fizessék ki a magyar gépek költségét‼
Egyszer elég lenne, mert utána már tisztességesen viselkednének, vagy nem lenne fizető utasuk‼
Királytigris
2020-02-28 at 10:23
A pilótákat jelentős mértékben kizsákmányolják, a pihenőidejüket nem adják ki nekik, fáradtak, ezért sajnos elalszanak.
Ha ez már nappal is előfordul, az már gáz.
hozzaszolo
2020-02-28 at 09:34
“azonosította a repülési irányt folyamatosan tartó utasszállítót”
Helyesen: csapatszállítót. Milyen gép volt? Ha nem írják meg, nyilván katonai. Mit nem értünk ezen? Már a cseheknél is. Vagy lejött a szigszalag repülés közben, amivel letakarták a lajstromszámot, jelzéseket.
Károly
2020-02-28 at 08:59
A lakás védelme is, a benne lakó költsége.
Így helyes a matek.
Nonvideor
2020-02-28 at 08:26
Dávid Zsuzsa!
A felségjel és a gép azonosítása nem ugyanaz.
Miközben kikísérték, nyilván rádión tisztázták, kicsoda, micsoda, honnan, hová tart.
A hazánk feletti légvédelem a mi költségünk.
Bugris
2020-02-28 at 11:57
Miért nem kényszerleszállították? Zárójelben: nincs közös határunk a csehekkel.
Lacafaca
2020-02-28 at 13:24
Azért mert a gép bő 900 km/ó-val repül 9-10.000 méter magasságban.
Ahhoz, hogy Budapesten leszálljon, már meg kellene kezdenie az ereszkedést legalább a cseh-szlovák határon.
Ikrek
2020-02-28 at 15:57
Lehet, hogy valamilyen egyezmény van a cseh és a szlovák kormány között a légvédelmet illetően. Talán Magyarország is biztosít vaamilyen légvédelmet az egyik szomszédos országnak. Nézz utána, ha érdekel.
Lacafaca
2020-02-28 at 13:22
Van rajta transzponder, ami a lokátornak visszaküldia gép járatszámát és magasságát.
Ennyi, lapozzunk.
Az más kérdés, hogy nem jelentkezett be.
Büntetést kell a cégre kirónai, ha nem fizeti ki, akkor meg meg kell vonni a légtérengedélyét a légitársaságnak.