Figyelemfelhívó kampányt indított az iskolakezdés alkalmából hétfőn a szegedi Fidelitas. A szervezet elnöke, Korponyai Ernő szerint több sebből vérzik a helyi tömegközlekedés.
A szegedi Fidelitas szerint változást kell eszközölni a város közlekedésében. Korponyai Ernő, a szervezet elnöke elmondta: tisztán látszik, hogy Szeged úthálózata nem alkalmas arra, hogy a fokozott mértékű forgalom haladjon.
De az is látszik, hogy egy átlagos iskolanapon sem tudják a közlekedést úgy megszervezni, hogy ne legyen ebből fennakadás
– mondta. Ezután egy táblát szúrtak le az Aradi vértanúk terén.
A város több pontján helyezünk el ilyen táblákat
– jelentette ki. Korponyai úgy véli, a fejlődés érdekében a harmadik Tisza-hidat kell felépíteni.
Botka László ezt minden polgármesteri kampányában megígérte, mégsem épült fel a mai napig
– hangsúlyozta a Fidelitas elnöke, aki szerint sürget az idő a híd kapcsán, ugyanis Szegeden az elmúlt időszakban több autót regisztráltak, mint korábban. Ezután hozzátette: a lámpás forgalomirányítás sincs megfelelően kidolgozva, mindemellett a közlekedést sem hangolták össze.
Iskolakezdésre megint sikerült a város egyik legforgalmasabb csomópontját széttúrni, ezért áll a forgalom, ahogy ez most is jól látszik
– fogalmazott.
Forrás: szegedma.hu; Fotó: szegedma.hu
Molnár József
2019-09-03 at 10:52
A harmadik híd (amelyik déli oldalról kerülné meg a várost) hiánya nagyon is érezhező. A belvárosi híd csak nehezen megközelíthető, ezért Újszeged, Szőreg felé igazából csak egy híd jöhet szóba, nem beszélve arról, hogy a hídról tovább csak egy-egy sávon lehet továbbhaladni.
hozzaszolo
2019-09-03 at 08:52
Zavard El Botkát!
No, ez biztosan kevés Fidesz programnak. Ha körforgalomban kergetik körbe-körbe Botkát, az a közlekedési problémákat nemigen oldja meg. Fél a Fidesz megmondani a megoldást, mert esetleg megcsinálja Botka?
Bakó László
2019-09-03 at 05:31
Sajnos Szeged olyannak tűnik mint a 13. Kerület , reménytelennek látszik,de menni,dolgozni kell érte, és vörös helyett naranccsa tenni!
zolatiguszti
2019-09-03 at 02:49
Én azt nem értem, mindenki panaszkodik Botkára erre sorra újra választják. Bolondok a Szegediek vagy mi? Mi a sárga lófasz történt ott hogy ennyire jó nekik?
Komolyan mondom, ha nem lenne dokumentálva a büdös életbe nem hinném el hogy valaha itt alakult a nemzeti hadsereg meg.
Jánosi János
2019-09-02 at 22:26
A Budapesti aztán nagyon rendben van.
khm
2019-09-03 at 06:21
Mentegeted a votkát? (водка)
Lukács
2019-09-02 at 21:54
Ha már konkrétan a szegedi közlekedés jött szóba….A szegedi vezetés “alap koncepciója” az, hogy a városból ki kell tiltani az autókat. Ez ellentétes a lakosok igényével, mert, a cikk szerint is egyre több autó közlekedik Szegeden. Nem akadályozni, visszaszorítani kell, hanem a megnövekedett igényekhez a feltételeket biztosítani.
Néhány neuralgikus pont a szegedi közlekedésben:
Gyakran igénybeveszem, mint “menekülő ” útvonalat a rakpartot a Felsővárosból Alsóvárosba jutás céljából. A rakparti út csak a Tisza L. krt. végéig tart, itt “feljön” a forgalom, bele a város, hétköznap, legforgalmasabb területére. A klinikák parkolói itt vannak, troli, autóbusz és villamos útvonalaival, valamint a klinikai dolgozók és hallgatók gyalogostömegei közé. Csupán 500 m-rel kellett volna (már rég) meghosszabbítzani a Bécsi krt végéig. A most folyó Tram-Train projekt (70 milliárd Ft) nem gondoskodik a Városból kivezető főutak szintbeli kereszteződéseinek megszüntetéséről. Így a sűrűbb vonat-villamos forgalom még súlyosbítíani fogja a fénysorompóknál kialakuló tunultust és várakozási időt.
A 3. hídra, ami szinte bent lesz a belvárosban, rá akarják vezetni a vasútforgalmat, azon belül a teher(!)forgalmat is. Agyrém. Valamikor, korábban megszüntették a dorozsmai, a felső-tiszaparti és az újszegedi villamosvonalat. Persze közben építettek 4 milliárdért egy 2 számú vill. vonalat oda ahol kiváló autóbusz közlekedés volt.
A csúcs, hogy egyik legfontosabb bevezető útvonalra “lámpás kőrforgalmat” alakítottak ki. (fából vaskarika, a kőrforgalom lényege, hogy mindenki folamatosan, alá- fölérendeltség nélkül mehet bele és hagyhatja el a kereszteződést). A mai napig állandó balesetveszély van a “kőrforgalom”-ban az ívelt sávok miatt.Vagy, épültek autópálya fel- és lejárók. A bevezető utak ugyanolyan szűkek és rossz minőségüek maradtak. És még számtalan elmaradt fejlesztés és észszerűtlenség. Ideje váltani!
Benedek Károly
2019-09-02 at 19:48
A bűnözőt el kell hajtani!