Ahogy a zeneipar leszokott a CD-kről, úgy felejtettük el a soundtrack műfaját, pedig számos filmzenei CD olyan kultikus státuszba került, mint a hozzájuk rendelt filmek. Ott van a Pulp Fiction, Philip Glass Koyaanisqatsi-hoz komponált zenéje, és a sor a végtelenségig folytatható, illetve 2016-ig, amikor is megjelent Woody Allen Café Society című mozija, a soundtrack-je harmincas évek Hollywoodjának korfestő háttérzenéje is lehetne, és ott van Bridget Jones’s Baby filmzene album is, ami nem babás ringató, hanem kőkemény particucc, szóval inkább leánybúcsúba ajánlunk, mintsem keresztelőre.
PZL – 061.hu
A Café Society leginkább kávéházakban élvezhető, miközben halljuk, ahogy a kávégép gőze kicsapódik, halljuk ahogy a whiskys pohár alján koccan a jég, és olvadni kezd Kat Edmonson hangjára, aki éppen a Mountain Greeneryt énekli, vagy amikor az instrumentális nyitó felvételben (Vince Giordano &The Nighthawks) bemérjük a The Lady Is A Trump harmóniáit.
De ott van az 1939-ben rögzített Taxi War Dance, Count Basie & His Orchestra felvétele, amit akkor vesz elő a Kossuth Rádió, ha a Harminc perc alatt a föld körül című nemzetközi magazinműsorában egy New York-i taxikról szóló hírt kell zenével illusztrálniuk. A részint New Orleans-i jazz futamok remek aláfestői lehetnek egy lakásavatónak, egy fancy kerti partinak, és persze tökéletesen illusztrálták Woody Allen hollywoodi filmes kulisszák között játszódó elegáns art deco látomását is.
A Bridget Jones babát vár filmzene jórészt még Bridget életének azokra a pillanataira fókuszál, amikor a 43 éves, a szingli korból is kiöregedő hősnőnk még a permanens partizásban látja az élet értelmét. A soundtrack becsületére legyen mondva, hogy nem vették megúszósra a figurát, és nem pakolták tele a lemezt a karaoke bárok kötelező műsorszámaival, és nem a negyven pluszos közönségnek készítették el a buliválogatást, hanem azoknak, akik letapogatták a 2010-es éveket, és azonnal csettintenek, amikor meghallják Jess Glynne Hold My Hand című bombabiztos slágerét.
A 19 felvételből 6 szám 2016-os keltezésű, 3 dal 2015-ös, de ott van a Dionne Warwick számtalan feldolgozásban ismert klasszikusa, az 1964-es Walk On By is, és a House Of Pain Jump Jump Around című hiphop himnusza is, ami valójában a film felütése, de itt, a soundtracken a 11. dal. Bridget a moziban azt mondja a swinger partikról, hogy szexuális svédasztalok. A filmzene album is svédasztal, és hogy lesz-e hozzá szex, nos, az fakultatív.
Café Society
Original Motion Picture Soundtrack
Sony
15 szám 55 perc
Bridget Jones’s Baby
Original Motion Picture Soundtrack
Universal
19 szám 66 perc