Már nem csupán az éjszakában jól ismert M. Richárdot, hanem a Citroen sofőrjét is meggyanúsította a rendőrség a Dózsa György úton történt tragédia ügyében – értesült a PestiSrácok.hu. A férfit a napokban hallgatta ki halálos közúti baleset okozásának gyanújával a nyomozást folytató Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK). A gyanúsítás alapja többek között az a szakvélemény lehet, amely megállapította, hogy a Citroen szabálytalanul kanyarodott. A májusban történt balesetben ketten haltak meg, többen pedig súlyosan megsérültek.
Emlékezetes, még májusban egy Mercedes kabrió egy Citroennel karambolozott a fővárosi XIII. kerületben, a Dózsa György úton. A Citroen a közeli trolimegállóba csapódott, elsodorva az ott várakozókat. A balesetben egy 23 éves férfi a helyszínen meghalt, hárman súlyosan, hárman pedig könnyebben sérültek. A súlyos sérültek közül egy 37 éves budapesti férfi a kórházba szállítást követően életét vesztette. A kabriót az éjszakai életben jól ismert M. Richárd vezette. Személye onnan lehet ismerős, hogy ő volt a kecskeméti maffiaper ötödrendű vádlottja, akire 2006-ban jogerősen nyolc évet szabott ki a bíróság.
Jogosítvány nélkül vezetett a baleset idején
Megírtuk azt is, a rovott múltú férfit hetekkel a tragédia után előállította a rendőrség: M. Richárd éppen a II. kerületi Kapy úton haladt a Mercedesével, amikor a készenléti rendőrség munkatársai elfogták, majd az illetékes kapitányságra vitték, ahol “eltiltás hatálya alatt történt járművezetés” miatt kilencvenezer forintos pénzbírságot szabtak ki rá, majd elengedték. Arról is elsőként a PestiSrácok.hu számolt be, hogy a férfi már a Dózsa György úti baleset idején sem vezethetett volna.
M. Richárd 140-el száguldozott, de a Citroen vezetője is hibás lehet
M. Richárdot hónapokkal az eset után őrizetbe vették, majd halálos közúti baleset okozásával meggyanúsították, továbbá kezdeményezték az előzetes letartóztatását, azonban a Fővárosi Törvényszék a házi őrizet mellett döntött. Novák Péter, M. Richárd korábbi ügyvédje a PestiSrácok.hu-nak a döntés után azt mondta, hogy védence a bíróságon elismerte a büntetőjogi felelősségét, hiszen túl gyorsan hajtott. Az ügyvéd hangsúlyozta, hogy a térfigyelő kamerákat is kielemző szakértő szerint ügyfele 135-140-el ment. Hozzátette: objektívnek és korrektnek tartja a szakértő megállapításait, aki a tragédia kapcsán osztott felelősséget állapított meg, azaz, a szakember szerint a Citroen vezetője is felelős a balesetért, mivel szabálytalanul kanyarodott.
Már két gyanúsított van
A rendőrség nyilván ezt a szakértői véleményt is figyelembe véve a napokban gyanúsítottként hallgatta ki a Citroen sofőrjét. A BRFK kommunikációs szolgálata annyit közölt portálunkkal, hogy a férfit „halált okozó közúti baleset okozásával gyanúsítják”. Hozzátették: a nyomozás még folyamatban van és az M. Richárddal közölt gyanú is fennáll. A nehézfiút egyébként a baleset okozásán kívül még kábítószer birtoklásának vétsége miatt is elővették, ugyanis kiderült, a kecskeméti maffiaper egykori vádlottja napokkal a tragédia előtt kokaint fogyasztott, igaz, a baleset idején éppen tiszta volt.
lázár.
2019-07-05 at 18:48
na te is lábon hordod ki az agyhalált.Lehet te is egy vagy azon i…ták közül akit az anyukájába kiván a sofőrők 90%a.
némethszilvi
2017-12-11 at 22:14
Mi van akkor ha egy meteor hullik le az égből nagy sebességgel? Akkor az a hibás. De ha van eszem és látom, akkor elkerülöm. Ha van rá időm és módom. Egyszóval mindenki a saját tetteiért is feleljen azért!Ha előzni akarok és megyek 160-at de szemből jön egy kocsi és gyorsnak ítélem meg akkor nem érdekel a kresz. Akkor nem előzök vagy visszabújok a sávomba vagy kinézegetek és nem kezdem el. Vannak akik bátrak idióták tapasztalatlanok ügyetlenebbek felelőtlenek és megteszik. Láttunk már sok ilyen kocsit utána hogy néz ki, az ember pedig darabokban. Ez ilyen dolog és ha őszinte akar lenni bárki magához, ha jobbra nézek mielőtt kanyarodok és jön valami gyorsan akkor nem próbálok meg kikanyarodni előtte. Ha így viselkedem akkor élve maradok és 5 percel később érek valahova. Magyarul gyorsan jön valaki és én is hibázok akkor ez a felelősség megosztott ezt így hívják. 50-50 % ban felelősek a balesetért. Ha Ricsi lassan jön esetleg összeütköznek lehet nem is de túlélhetik. Ha Ricsi gyorsan jön és nem kanyarodok ki elé túlélem szintén. Az is lehet hogymegsem fordult a fejébe hogy bárki is kijön elé és ez logikus is. Osztott mindenképpen a felelősség és a citroen vezetője is hibázott!!!
Alexxx
2017-12-13 at 11:10
Mondd mióta vezetsz autót? A tanpályán más a helyzet, mint az életben.
lázár.
2019-07-05 at 18:48
na te is lábon hordod ki az agyhalált.Lehet te is egy vagy azon i…ták közül akit az anyukájába kiván a sofőrők 90%a.
Bundás
2017-12-10 at 20:13
Valahol azt olvastam a Citroen soförje ittas volt.Ha ez igaz akkor nagy a baj.
valaki
2017-12-09 at 18:54
Tisztelt Игорь Арсеньев !
Lehet, hogy levágta a kanyart a Citroen sofőrje, de senki nem tud felkészülni, az 50 helyett egy 140-el jövő autóra és az csak mellékes, hogy narkós, jogsi nélkül vezette az a bizonyos valaki.
Akinek gyereke van az azt gondolom át tudja érezni ezt a helyzetet, bár ezt senki nem akarja megélni.
Szóval ha az M.R.-nek bármilyen barátja vagy cimborája vagy , akkor nem tudom mit szólnál hozzá, ha a te gyereked feküdt volna ott vérben fürödve. ” Lehet ,hogy már a föld alatt lenne az illető.”
Willham
2017-12-08 at 23:28
És akkor ugy volt -e féknyoma a mercisnek a Dózsánál???
Mert az sem mindegy ugye…Ha volt féknyoma, az megint a mercisnek kedvez,mert ugye ott a bizonyíték, hogy ő próbálta elkerülni a balesetet…Nagyon összetett egy baleset…Ezt mondom,mint baleseti helyszínelő. Ha gondolod beszélhetünk róla…
Willham
2017-12-08 at 23:14
Félig hasonló szitum volt 2001-ben. Emelkedő, utána lejtő ( Vérmező utca, anno Moszva Tér, Krisztina felől, Széna tér felé ) Én a lejtős részen parkoltam, a domb tetejétől kb 15 méterre. Álltam ki, az uccsó pillanatig figyeltem a tükröt, már majdnem egyenesbe szedtem,amikor telibevágott bal hátul egy autós.
Na nézzük. Én parkolóhelyről álltam ki, ergo elsőbbséget kellett adnom neki…Ez ok…De,hogyan,ha nem látom, mert olyan gyorsan jött,hogy esélyem nem volt…Kb 85-el jött amúgy…
Kresz leírja,hogy be nem látható útszakaszt úgy közelítünk,hogy az ott előfordulható akadály előtt meg tudjunk állni, ez ugye nekem kedvezett. Rendőrség ki is hozta,hogy gyorsan jött. ( ő helyszíni szemléjük alapján jött 85-el, féknyomok alapján ).
Ha 50-el jön, biztos nem trafál telibe…
Ki lett a hibás a bíróságon?
Nem ő…Ő kapott egy csekket gyorshajtásért, a belesetért én voltam a felelős…Ennyi. Sajnos…Kb. Itt is ez a szitu…
Willham
2017-12-08 at 23:08
Ok. A kresz menyik paragrafusában szerepel ez? ( Ergo, hogy a 147-el közlekedőnek nem kell elsőbbséget adnod, de az 57-el közlekedőnek igen? )
mennyémá
2017-12-07 at 19:24
De miért nem írják le, melyik szabályt sértette meg kanyarodás közben, mert arról kussolnak. Két dolog lehetne, irányjelzőt nem rakta ki, vagy tábla tiltja a balra kanyarodást. Persze, elsőbbséget meg kell adnia, akinek meg kell adnia. Fránya dolog ez a kresz. 😀 De nem hinném, hogy egy 60-70-l közeledő autónak nem tudnám megadni az elsőbbséget. Viszont, egy 100 fölöttivel már esélytelen bármit is kezdeni….
Tözö
2017-12-07 at 20:31
Lényegtelen, mennyivel közlekedik, feljebb leírtam, miért. A kresz egyértelműen fogalmaz, aki védett úton halad, elsőbbséget élvez. Még akkor is, ha túllépi a sebességet, mert ettől még mindig jár neki az az elsőbbség.
Alexxx
2017-12-07 at 21:46
Baszki, ez nem lehetséges. Jön a kibaszott motoros száznyolcvannal és csak egy pötty a látóhatáron. A kölcsönös bizalom elve alapján feltételezed, hogy a szabályoknak megfelelő sebességgel jön, ezért nyugodtan bekanyarodsz. Az legyen már az ő baja, ha a száguldás miatt kitörik a nyaka és megdöglik.
Nézzük_magát_a_dolgot
2017-12-08 at 08:15
T. Tözö! Nem akarja érteni a helyzetet ugye? Kiragad az összefüggéseiből egy mondatot, és azt mantrázza. De ha már vezetett életében járművet, akkor gondolkodjon el azon, hogy egy közeledő járműről hogyan állapítja meg pontosan, hogy milyen sebességgel jön? Ha az Ön elmélete igaz lenne, akkor végeérhetetlen dugóvá alakulna a város, senki nem merne pl. kikanyarodni, mert ha azt kellene feltételeznie, hogy a védett útvonalon közeledő 140-nel jön, akkor a kikanyarodáshoz szükséges 10 másodperc alatt 400 métert tesz meg. Tehát ne kanyarodjon ki, ha 400 méternyire jön a legközelebbi jármű. Véggiggondolta ezt Ön?
Alexxx
2017-12-08 at 12:54
Pontosan erről írtam fentebb 2x is. Ha valaki 140-nel megy városban automatikusan rá kell a felelősséget hárítani, mert másokat veszélyeztet. A veszélyhelyzet felmérése fontos, de nem lehet egy Citroen vezetőjét elmarasztalni, mert nem kalkulált be egy őrültet a manöver során.
Willham
2017-12-08 at 22:16
Az jelen esetben kresz szempontjából teljesen mindegy, ki mit gondol végig. A kresz leírja ( mint feljebb is írta Tözö ), aki védett úton halad, elsőbbséget élvez. Jelen estben is teljesen mindegy, honnan vágott ki, milyen sebességgel. Az ütközésért elvileg a Citroen a felelős, max. a mercist megbüntetik gyorshajtásért. Jó-e a rendszer? Passz, de ez a jelenlegi joghatályban lévő kresz rendelet. Az már jobban megtámadható,hogy eltiltás alatt vezetett,de ott is max. büntetés várható szerintem.
És akkor fordítsuk meg a szitut.
Tegyük fel, kresz módosítás lenne és az a felelős,aki gyorsan hajtott. Tegyük fel, 50-s táblánál, 60-al beléd jönnek. Ott is arra fogsz hivatkozni,hogy túllépte a sebességet? Persze, nem 140 km/H, de maga a szitu ugyanaz,gyorshajtás. Vagy pl. egy előzés. Elindulsz, kisorolsz az előzéshez, nem tudod befejezni az előzést és összeütközöl a szembejövővel. Tegyük fel, 20-al többel ment ő. Ki lesz a hibás? Hát Te,teljesen mindegy mennyivel jött ő…Rosszul mérted fel a távot,nem voltál elég körültekintő.
Lehet jó lenne egy változtatás,de akkor mi legyen a jó szabály? Hol a határ a sebességtullépésnél,ahonnan a gyorshajtó büntethető bármi a szitu? Ön tud erre JÓ javaslatot adn?
Nyilván,hogy jó szabályok szülessenek,SAJNOS ilyen esetek kellenek, amiből tanul az ember,hol lehet hiba. Szomorú, de ez van.
És utolsó gondolatként : Ha itt nem hal meg 2 ember és a merciben nem egy ismert,befolyásos ember ül, tegyük szivünkre a kezünket, 10-ből 9 ember a Citroenest teszi meg hibásnak…
Egy biztos,kacifántos ügy ettől függetlenül és, ha a végén a mercis lesz a hibás ( bűnös ) a kreszben, avgy a bírósági eljárásokban is jobban előtérbe fog kerülni a sebbesség kérdése egy balesatnél és hátrányos elemként vetítik a gyorshajtóra, remélhetőleg…Azaz precedens érrtékü ügy is lehet ebből a végén…
Alexxx
2017-12-13 at 11:04
Pont fordítva! 10-ből kilencven a száguldót teszi felelőssé. Te pedig ne maszatolj, mert a KRESZ tudja kezelni. Van ugyanis relatív gyorshajtás, a megengedett sebesség túllépése, a megengedett sebesség jelentős túllépése, és az abszolút gyorshajtás, vagyis minden kategóriában megengedett sebességgel száguldás. A Mercivel olyan gyorsan mentek amit a KRESZ Magyarországon sehol sem enged meg közúton, még az autópályán sem. Tehát bőven helye van annak, hogy ilyen esetben kizárólag a Merci legyen a felelős, minthogy az is. A Citroenes vétlen, mert ő szabályosan kikanyarodott, egy abszolút gyorshajtó rohant bele az ország egész területén tiltott sebességgel.
Gy
2017-12-08 at 22:47
Ez így nem igaz, hogy lényegtelen. Igenis lényeges hogy 57-tel vagy 147-tel jott. Főleg ha bizonyított a sebessége!
lázár.
2019-07-05 at 18:44
Elképesztő hogy a ,,gazság,, szolgáltatás emberei miket kitalálnak.Még hogy szabálytalanul kanyarodott …Sze a másik jogsi nélkül 140el repesztette.Ódaállitanám azt aki szabálytalan kanyarodásról szajkózik hogy döntse el ha kanyarodik vagy sem egy ilyen esetben.megáll az ész.Jogsi nélkül 140km per óra…és osztott vétséget akarnak kimondani….
Névtelen
2017-12-07 at 15:36
mind hüéyék vagytok…
Névtelen
2017-12-07 at 13:51
Ez a csávó a Fidesz rendezvényeit biztosító biztonsági cég feje. Biztos, hogy meg fogja úszni.
LukeAladar
2017-12-07 at 17:06
Most, hogy így mondod, tényleg a homlokára van tetoválva nagy betűvel, hogy FIDESZ. Csak éppen ráfésülték a homlokára a kopasz haját.
Kr3t3n!
KARY
2017-12-07 at 17:54
Névtelen te vagy cukerbergisztikusan balliberális genderi köcsögje.
KARY
2017-12-07 at 17:55
… szerinted azért van bilincsben.
Alexxx
2017-12-07 at 21:42
A bőrszíne miatt fogja megúszni. A dagadt cigány száguldhat jogsi nélkül, őt nem büntetik meg. Ennek kéne már egyszer és mindenkorra megszűnni. Amerikában gyorshajtásért vagy ittas vezetésért akkor is leültetnek, ha nem történt baleset.
Nézzük_magát_a_dolgot
2017-12-07 at 12:14
Érdekes dolog ez a szabálytalan kanyarodás. Ugyanis kanyarodáskor a forgalmi helyzet rengeteg körülményét kell figyelembe venni másodpercek alatt: jelzőtáblák, gyalogosok és járművek pillanatnyi és várható mozgása, burkolati jelek, lámpák, a hátam mögött türelmetlenkedők, stb. Ez alatt képtelenség azt pontosan felmérni, hogy egy jármű milyen sebességgel közelít, és van-e annyi idő a manőverre, amennyi bőven rendelkezésre állna normális helyzetben. Ha azt feltételzné az ember, hogy az autók tetszőleges sebeséggel közelednek, akkor csak 500 méternyire tök üres utcán lehetne kikanyarodni \ bekanyarodni. Ez az egész szerintem nem más, mint erkölcstelen ügyvédi fogás, hogy védence felelősségét elkenje, nem törődve azzal, hogy a másik fél életét mennyire teszi tönkre a nagy cél érdekében. Egyébként ezen a fórumon valaki, aki ismeri az őrült száguldozót, megemlítette közvetlenül a baleset után, hogy a száguldozó valószínűleg könnyebben fogja megúszni, mert erős hátszele van.
Tözö
2017-12-07 at 20:28
Amennyiben erre valaki nem képes, ne vezessen. Persze a kresz is azt mondja, azt feltételezzük a másikról, hogy ő is betartja as szabályt, de az élet furcsa fintora, hogy ha a traktoros a 200-zal száguldó motoros elé fordul, akkor is az van, hogy a motoros nem kapta meg az elsőbbséget. Itt a merci nem kapta meg.
Alexxx
2017-12-07 at 21:39
No pont ez amiért mint gyakorló autós tiltakozok! Aki százötvennel száguldozik a városban annak szűnjön meg minden joga. Csakis ő lehessen hibás bármiféle balesetért!
Ugyanis:
A KRESZ kimondja, hogy olyan sebességgel lehet csak haladni, hogy forgalmi akadály esetén bármikor meg tudjon állni. Ha a forgalom engedi városban mehet ötvennel, de ha a útviszonyok nem megfelelőek (beleértve a forgalmi helyzeteket) akkor ennek megfelelően csökkenteni kell a sebességét. Magyarán, csúszós úton, ködben még ötvennel sem szabad haladni, mert az már relatív gyorshajtás.