Gyengül Donald Trump amerikai elnök pozíciója, miután az Egyesült Államokban tartott félidős választások eredményeként várhatóan a demokraták szerzik meg a többséget a törvényhozás alsó házában – jelentette ki Frank Tibor Amerika-szakértő az M1 aktuális csatorna szerdai műsorában.
Az egyetemi tanár emlékeztetett arra, hogy eddig a képviselőházban és a szenátusban is többsége volt a Republikánus Pártnak, amit csak a szenátusban sikerül megőrizni.
Ha a demokraták többséget szereznek az alsóházban, a republikánus elnök már nem tudja akadálytalanul keresztülvinni törvényjavaslatait, vagyis “óvatosabb araszolásra kényszerül” a törvényhozással szemben
– tette hozzá.
Úgy vélekedett: a voksolás azt jelzi, az amerikaiak változást akarnak, de nem feltétlenül az elnök leváltásával, inkább azzal a szándékkal, hogy rákényszerítsék egy “moderáltabb politikára”.
MTI; Fotó: MTI/EPA/Michael Reynolds
Facebook hozzászólás
Ágnes
2018-11-08 at 09:06
Tudatosítani kellene MINDEN EMBERREL A VILÁGON—HOGY MINT EDDIG IS,AZ EGÉSZ VILÁGOT—ÉS NEM CSAK AMERIKÁT A SZABADKŐMŰVES BANKÁROK: A BILDERBERGEK IRÁNYÍTJÁK!!!!
OTT DOLGOZNAK A HÁTTÉRBEN–ÉS MINDEN AZ Ő ELKÉPZÉSEIK SZERINT MŰKÖDIK –URAIM-HÖLGYEIM!!!!
Jó lenne ,ha mindenki tisztán látná azt ami evidens –végre !!!!!!
pufff
2018-11-07 at 16:23
Az ellenzék az költségvetést megterhelő ingyenes egészségellátás milliárdjaival is győzött csak félig a szenátusban elbuktak. Ez olyan mint Gyurcsányék megterhelték az állam kasszáját a 13-ik havi nyugdíjjal . Állami csődöt okoztak ezzel is.
Antiahmed
2018-11-07 at 12:03
Én 2018-11-07 at 11:02:
Felhívném szíves figyelmed két dologra:
1, Igaz, hogy 1988- 2016- ig nagyjából ugyanaz volt az USA külpolitikája EGY RÉSZÉNEK az irányvonala, de ebből nem következik, hogy “valaki jól megirányítja őket ottan a háttérből”. Azon kívül, utőlag baromi könnyű ám okosnak lenni a különféle konfliktusok ügyében, főleg, hogy nem mi vagyunk döntéskényszerben, ugyebár.
2, Az USA gazdasági belbiztonsági és belpolitikája gyökeresen eltérő volt a különféle elnökök alatt az említett időszakban: köszönőviszonyban sem voltak egymással, még alapjaikban sem. Ez sem éppen valamiféle “háttérhatalmi kényszerre” utal.
Az euroatlanti világban mostanában látható szélsőanarchista- ultraliberálnáci mainstreamról pedig:
– Értse meg mindenki, a degenerált hülyeség magától működik, háttérhatalmak nélkül is. Sőt, egy idő után öngerjesztővé válik, így magát teszi még rosszabbá. Nem véletlen, mikor sok elemző összehasonlítja ezt a római birodalom bukásának alapvető okaival.
Én
2018-11-07 at 19:33
Részben egyetértek, de nem tudsz meggyőzni. Trump elnökségéig ugyanaz volt az usa politikájának célja: az egypólusú világrend kiépítése. Nem (csak) földrajzi értelemben. A többi bel- és külpolitikai szál csak mellékes sallang a tévénézőknek. Trump patriotizmusa viszont teljesen különbözik a korábban világcsendőr szerepét játszó usa képétől, amikor valahogy mindig a kőolaj környékére kellett a demokráciát exportálni – scud rakéták stb. segítségével.
A másik pedig, hogy a degeneráltságot sajnos igenis ‘oktatják’ pl. a svéd, kanadai, angol stb. óvodákban, iskolákban, és ugyebár kötelező ejrópai alapérték a homoszexuális házasság és a pride támogatása, a keresztény ünnepek bazárrá silányítása stb. Saját tapasztalatból mondok multicégek magyarországi leányvállalatainál példákat: sokszinűségi(buzy)hónap, genderbudi, szervezett pridevonulás.
Ezek sajnos nem öngerjesztő folyamatok, hanem tudatosan irányított jellem és véleményformálás.
gabor7th
2018-11-07 at 10:28
Nem jó ötlet a digitális szavazás, állítólag volt is csalás a demokraták részéről:
https://www.rt.com/usa/443098-georgia-democrats-hacking-voters-system/
Amúgy se jó ötlet:
https://ujtechkor.blog.hu/2018/08/09/a_demokraciara_fenyegeto_egyik_legnagyobb_veszely_az_online_szavazas
Monika
2018-11-07 at 10:13
Van háttérhatalom, ami nem megválasztott.
A government / administration
pl. Orbán government, Fidesz administration.
De valóban úgy hívják az usa kormányait Clinton Administration, Reagan Administration, feltehetőleg a pártjaikat jelöli.
Antiahmed
2018-11-07 at 09:55
Amúgy én megnéztem ezt az összeállítást, és különös módon Frank Tibor nem indokolta mérvadóan, miért gyengülne ettől Trump helyzete. Valahogy nem tűnt összeszedettnek az egész… ami szokatlan tőle, mert én őt mérvadó szakértőnek tartom. Pl. kimondottan hoányoltam, miért nem fejti ki egy erre célzó kérdésre, mi a konkrét szerepe a szenátusnak és a képviselőháznak.
khm
2018-11-07 at 15:44
Alighanem kicsit másképp látja.
Szerintem pedig az alsóház képviselőit 2 évre választják. a szenátorokat,meg 6 évre. Ha jól tudom. Utánanéztem és így van.
Azt azonban most sem tudom,hogy a két évre választottak között csökkent (bár nem számottevően) a 6 évre választottak között növekedett (szintén nem számottevően) Trump elnök úr képviselőinek száma,az miért is lehet gyengülés?
Én
2018-11-07 at 09:32
Érthető, hogy miért nem government-nek, hanem administration-nek hívják az amerikai kormányt.
Erősen korlátozott a mozgástere, a (‘nem létező’) háttérhatalom befolyásával szemben.
Antiahmed
2018-11-07 at 09:43
Nincs “háttérhatalom”, mert a civilizáció ellenségei teljesen nyíltan művelik piszkos dolgaikat. Trump pedig igen jól teljesít ezekkel szemben. Ezen felül, komolyan gondolod, hogy tényleg ezért “administration” a government neve a Zusákokban? 🙂 Még ha igen a válasz, akkor sem értem, hogy következik ez ebből.
Én
2018-11-07 at 11:02
Öreg bush, clinton, w. bush, obama: Felváltva követték egymást a republikánus és demokrata jelöltek az elmúlt évtizedekben, mégis a politika nagyjából mundig ugyanaz volt.
Ezért találó, hogy ámerikában ezek a rengeteg pénzzel befuttatott, nagyon demokratikusan megválasztott vezetők nem kormányoznak, hanem csak ‘adminisztrálnak’. Trump ment szembe ezzel az iránnyal elsőként, ezért van állandó össztűz alatt.
Az eu-ban is ez a kotta megy. Mindegy hogy néppárti vagy liberálzöldszocdem többség lesz jövőre az ep választások után. A parancsot ugyanonnan kapják. Érdemi változás nem lesz.