A közlekedés, az otthonteremtés, valamint a minőségi zöld felületek létrehozása és gyarapítása, ezek lesznek a kulcsterületei a következő években is a kormányzati Budapest fejlesztésnek a fővárosiak érdeke és az emberek igényei alapján – mondta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára csütörtökön a Portfólió Lakás Konferencia 2020 rendezvényen.
Az államtitkár előadásában ismertette, hogy a közlekedés a legfajsúlyosabb téma a fővárosi fejlesztéspolitikában, ez érinti a legtöbb ember mindennapjait. Jelenleg 1,7 millióan élnek Budapesten és naponta 1,4 millióan ingáznak, kétharmaduk autóval érkezik. A belváros határát naponta 3 millióan lépik át, 40 százalékuk autóval. Ezért nyilvánvaló, hogy a közlekedésfejlesztés legfontosabb területe a közösségi, azon belül pedig a kötöttpályás közlekedés.
Fürjes Balázs szerint az elmúlt években számos eredményt értek el a közlekedésfejlesztésben, a metró és a villamosközlekedés terén talán a legnagyobb kihívásokat megoldották. A fővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztésében a kormány előtt két nagy feladat áll, mégpedig a HÉV korszerűsítése, bővítése és a vasútközlekedés javítása.
MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula
Namond
2020-09-10 at 16:22
Fürjes Balázst maximum a Főpolgármesteri Hivatal Belső Ellenőrzési szervezetének vezetője lehetne, akár mb főosztályvezetői/ügyosztályvezetői rangban.
Egyből vizsgálhatná a Fővárosi Állat és Növénykert beruházásainak;
– jogszerűségét,
– szabályozottságát,
– szabályszerűségét,
– szabályzatszerűségét,
– ütemes megvalósulását,
– költségkeret stabilitását,
– beruházás megtérülés eltérését az engedélyezettől,
– forgalom növelő hatásait,
– a látogatószám és bevétel változás viszonyát.
Ha ezt, korrektül meg tudja csinálni – NEM CSINÁLTATNI – elhiszem, hogy képes hasznos munkát végezni.
De amíg nem bizonyít, csak egy békaszájú nagyképű figura marad.
gyozo2018
2020-09-10 at 14:12
Csapjatok már az asztalra, izéljétek meg!
Ha ilyen lesz megint a kampány, akkor az szimpla hazaárulás!!!!!
Namond
2020-09-10 at 13:52
A fővárosnak nem zöld irányba kellene fejlődni?
Kisebb környezeti terhelés,
zöldterületek növelése,
lakosságcsökkenés,
lakásszám csökkenés,
beépítettség csökkenés,
vállalkozás nagyság és szám csökkenés,
turisztika csökkentés (legalább a történelmi értékeket veszélyeztető helyeken)?
Furcsa lenne, ha Budapestről kellene dolgozni járni a pl 60 km-es környékre?