Szüntesse meg az iskolakezdésre a fővárosi sávlezárásokat Karácsony Gergely főpolgármester, valamint “fejezzék be az autósüldözést”! – írta a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a főpolgármesternek küldött levelében, amelyet az MTI-hez is eljuttatott.
Fürjes Balázs arra kéri a levélben Karácsony Gergelyt, hogy a Fővárosi Önkormányzat minden vezetője hagyjon fel az autósüldözéssel, az autóval közlekedők megbélyegzésével és elítélésével.
Egyetértünk Főpolgármester úrral abban, hogy új egyensúlyra van szükség Budapest közlekedésében a közösségi közlekedés, az egyéni autós közlekedés, a kerékpáros és gyalogosközlekedés arányát illetően
– fogalmaz a levélben az államtitkár.
Ugyanakkor nagyon fontos, hogy eközben a munkába járáshoz, munkavégzéshez vagy a családi élet szervezéséhez nélkülözhetetlen autós közlekedést és magukat az autósokat senki se kiáltsa ki ellenségnek
– teszi hozzá. Az államtitkár levelében arra kéri Karácsony Gergelyt, hogy főpolgármesterként azonnal, még a szeptember 1-jei iskolakezdés előtt szüntesse meg a Nagykörúton, az Üllői út belső szakaszán és más forgalmas budapesti főútvonalakon “a budapestiek megkérdezése, a beígért társadalmi párbeszéd nélkül és szakmai hatástanulmányok hiányában”, kísérleti jelleggel kialakított ideiglenes sávlezárásokat.
Félő, hogy a kapkodva kialakított sávlezárások az iskolakezdés napján és a tanév során közlekedési káoszt, óriási dugókat és óhatatlanul is baleseteket okoznak a főváros legforgalmasabb főútvonalain. Ezért javasoljuk a sávlezárások teljes visszavonását, és az alapos előkészítő munka elvégzése után kevesebb, eltérő, de józan és tartós átalakítás bevezetését
– hívta fel a figyelmet levelében az államtitkár.
Autóval közlekedni egy nagyvárosban nem deviancia és nem bűn
– hangsúlyozta a politikus. Fürjes Balázs úgy vélekedik, hogy ha a több, mint tízéves átlagéletkorú, Budapest útjain közlekedő gépkocsiknak a város legforgalmasabb útjain sávlezárásokkal szűkebb keresztmetszetet biztosítanak, sebességkorlátozással pedig lassabb haladásra kényszerítik őket, az növeli a dugót, a károsanyag-kibocsátást, a légszennyezést.
Ez pedig a gyalogosok és a kerékpárosok egészségét is károsítja, és súlyosbítja a Fővárosi Önkormányzat által kikiáltott klímavészhelyzetet is
– figyelmeztetett. Az államtitkár az MTI-nek nyilatkozva úgy fogalmazott: arra kérik a főpolgármestert, hogy segítsen a mesterségesen gerjesztett autósellenesség, a városlakók mesterséges, ideológiai alapú megosztásának leküzdésében.
Az is sokkal jobb megoldás lenne, ha a Transport for London, azaz a londoni BKK mintájára a közösségi közlekedési járatok sűrítésén, esetleg kizárólagos diákjáratok közlekedtetésén gondolkodna a Városháza az autósok büntetése helyett
– tette hozzá. Egyben arra kéri Karácsony Gergelyt, hogy a főváros folytasson le érdemi civil és szakmai egyeztetéseket, és a közlekedési szakma bevonásával készítsenek el a nemzetközi példák tanulságait is feldolgozó szakmai hatástanulmányokat, forgalmi modelleket. Hozzátette:
be kell lássuk, hogy olykor jószándékkal is lehet az eredetinél sokkal rosszabb helyzetet teremteni.
Végül hangsúlyozta, hogy ő maga és Vitézy Dávid, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ vezetője személyesen is a főpolgármester rendelkezésére áll a közös szakmai munka folytatása érdekében.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Namond
2020-08-28 at 13:08
A buszok alig férnek el a sávokban!
A parkolóhelyek szűkek, a mozgássérült parkolók nem szabályosak és szabványosak és a jelzőtábláktól nem lesznek azok!
Miért nem az utakat szélesítik?
Nahát
2020-08-28 at 09:32
“be kell lássuk, hogy olykor jószándékkal is lehet az eredetinél sokkal rosszabb helyzetet teremteni.” Hát még rossz szándékkal. Karácsony, akinek az őrült Gyurcsány a főnöke, szándékosan lehetetleníti el Budapesten a közlekedést, hogy kárt okozzon az embereknek. Ennek is célja van: minél többen adják fel az autóhasználatot, és választják kényszerűen a tömegközlekedést, annál több ember fog zsúfolódni buszon, metrón, villamoson, ezért fel fog pörögni a koronavírus-járvány terjedése, minek következtében megint be kell zárni az országot, cégeket, iskolát, nő megint a munkanélküliség, és sokkal több lesz a halott is. Az őrült Gyurcsány pedig úgy képzeli, hogy ezért fog tudni hatalomra kerülni. Karácsony, te hóhér, add vissza Budapestnek az útjait!
Rémusz
2020-08-28 at 09:23
Mi a fenének kell ennek a tirpáknak könyörögni??!
Egyszerüen kikel vágni és visszazavarni szabolcsba és kész.
Ez a dilettantizmus csupán a lipsiknek tetszik, rajtuk kívül minden éppeszü ember látja, hogy egy tudatlan, dilettáns, az államigazgatáshoz egy árva kukkot nemértő tahórol van szó csupán, tehát, mehet a levesbe.
Pelikán et.
2020-08-28 at 09:20
Attila Gyöki a faszbukkról, nem Karácsonyt támadja senki, hanem az átgondolatlanul bevezett, kretén sávjait. Akkora dugók vannak, amik 10-15 éve nem voltak. Pedig még nem kezdőtött el az iskola se…
Laca
2020-08-28 at 08:08
Attila Györki(fb)
1 Nem csak a kerékpársávok kialakításáról van itt szó!
2 Én is vidéki vagyok,és tapasztalatból írom .: Ha az amúgy is éppen csak szabványos forgalmi sávot mindkét oldalon leszűkítik két kerékpársávval az miért jó ?
Példának ott van mondjuk Sátoraljaújhely.
Könnyebb felfesteni két csíkot az útra mint elvenni a 3.5 m-e járdából egy métert, kevesebb festék kell.
Kok
2020-08-28 at 07:43
Egyszerűen nem kell betartani a degenerált szabályt. Menjen mindenki a biciklisávban is. Mindenhova úgysem lehet rendőrt állítani, és mindenkit kiszedni a sorból.