A trieszti magyar tengeri kikötővel Magyarország erősödik, mert a gazdaságnak és a vállalkozásoknak alapvető érdekük, hogy legyen egy magyar kijárat a tengerre – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter az origo.hu-nak adott interjújában. Szijjártó Péter a pénteken megjelent cikkben azt hangoztatta: a magyar kikötő a magyarországi vállalatok számára megbízhatóságot és kiszámíthatóságot jelent majd, ez pedig garantálja az üzleti megtérülést a magyar cégeknek.
A beruházás megtérülése a külügyminiszter szerint a kikötőt övező érdeklődés alapján már most “nyilvánvaló”, hiszen a magyar és nemzetközi cégek a raktározásért, a logisztikáért és a szállítmányozási szolgáltatásért jelentős összegeket fizetnek majd, ami egyértelműen jó a magyar nemzetgazdaságnak. A miniszter szerint Trieszt minden szempontból a legjobb megoldás volt, mivel az egyik legközelebbi tengeri kikötő Magyarországhoz képest: közúton és vasúton is elérhető 24 óra alatt, a kikötő kapacitása pedig elég ahhoz, hogy a magyar exportáló vállalatok igényeit ki tudja elégíteni.
A trieszti kikötőt azok a közepesnél nagyobb hajók tudják használni, amelyek a magyarországi vállalatok számára fontosak. A legnagyobb hajók a bevett gyakorlat szerint Rotterdamba vagy Pireuszba hajóznak be, ott az árut kisebb hajókra pakolják, így küldik Triesztbe. A folyamat pedig visszafelé is így működik
– mondta Szijjártó Péter. Kiemelte: Trieszt forgalma az elmúlt években rendkívül dinamikusan nőtt, és a Magyarországhoz közel eső kikötők közül a legjobb szárazföldi szállítmányozási infrastruktúrával és fejlődési potenciállal rendelkezik.
Az elmúlt években Trieszt és Magyarország között az áruforgalom a négyszeresére nőtt, jelenleg legalább naponta konténervonat közlekedik Trieszt és Magyarország között, a kikötő üzembe helyezése után pedig ennek a megduplázódását várják
– közölte a miniszter. Szijjártó Péter kitért arra, hogy a magyar kormány tárgyalt a szlovénekkel Koperről is, azonban kiderült, hogy az együttműködés nem lehetséges, mivel a többpárti kisebbségi kormány egyes pártjai nem akartak ilyen megállapodást. A trieszti kikötőről már megkötötték az adásvételi szerződést, amely ősszel lép életbe, és ekkor kötnek majd egy megállapodást is, amelyben rögzítik, hogy a kikötőben 2016-ban indult fejlesztésekhez hogyan kapcsolódik a magyar terület.
Később pedig létrejön egy magyar vállalat is, amely felügyeli a magyar állam 100 millió forintos fejlesztését
– ismertette a miniszter, hozzátéve, hogy három év alatt kell elkészülnie a kikötőnek. Elmondta: konzultálnak a másik három visegrádi országgal is arról, hogy bevonják őket a tervekbe. Szijjártó Péter szerint a kikötő létesítése tovább erősíti majd a magyar-olasz kapcsolatokat.
Az interjúban kérdezték a minisztert arról is, hogy ismét terítékre kerül az ENSZ migrációs paktuma. Szijjártó Péter ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: világosan látszik, hogy az ENSZ-ben és Brüsszelben a bevándorláspárti erők egymást támogatva továbbra is mindent megtesznek annak érdekében, hogy a bevándorláspárti javaslatokat áterőltessék.
A magyar kormány azonban minden eszközökkel harcol az illegális bevándorlás legalizálását célzó tervek ellen, és nincs egyedül, ugyanakkor “résen kell lennünk”, mivel több esetben kellett már felemelni a szavunkat olyan brüsszeli dokumentumokkal kapcsolatban, amelyekben hivatkoznak az ENSZ migrációs csomagjára
– mondta a miniszter.
Forrás: MTI/Origo; Vezető kép: flickr.com
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-07-27 at 08:52
Jaj, jaj! 100 millió forintos fejlesztés egy nagy forgalmú kikötő? Erős a gyanúm, hogy 100 millió dollár vagy euró. De mindegy, úriemberek vagyunk, kicsire nem adunk, a nagy meg nem számít.
pablo
2019-07-26 at 15:04
Vajon mit szol ehhez a szemkilövö fleto es felesege a gyilkoskezü Apro Antal
Dobrev Klara nevü unokaja??
Tamadni fogjak ismet az Orban kormanyt! Az irigysegük csak nöni fog a gyülölettel
együtt a kormany ellen!
Miki
2019-07-26 at 13:40
Nekem mindegy, de ha megtudom, hogy ez is a Magyarországon élő távol-keleti “nagyvállalkozóknak” (Porsche Cayenne, BMW X5, luxuslakás) épült, akkor nagyon idegesek leszek. Egyelőre jóindulatú vagyok és elhiszem, hogy valóban az egész ország érdekét szolgálja.
ciki
2019-07-26 at 12:42
“A beruházás megtérülése a külügyminiszter szerint a kikötőt övező érdeklődés alapján már most “nyilvánvaló”, hiszen a magyar és nemzetközi cégek a raktározásért, a logisztikáért és a szállítmányozási szolgáltatásért jelentős összegeket fizetnek majd, ami egyértelműen jó a magyar nemzetgazdaságnak.”
Gondolom, hogy Szíjjártó jobban képben van ezzel kapcsolatban, mint a sok fanyalgó álszakértő, akikkel senki nem tárgyalt.
Hesslerezredes
2019-07-26 at 12:11
Gondolom, itt fog állomásozni a magyar tengeri hadiflotta is! :))))))))))))))))))))))))) Ettől most baromira besz…tak a maritim hatalmak!
kamcsatka
2019-07-26 at 12:23
nem fenyegeti őket semmi, max a magyarul beszelo ellenzek butasága.
Hesslerezredes
2019-07-26 at 13:48
csak ironizáltam!:)))))
Z
2019-07-26 at 19:47
Nana, Horthy kegyelmes úr igencsak pofánverte
az ángliusokat Otrantonál.
olszal
2019-07-26 at 11:57
“Garantáltan megtérülő beruházás a trieszti magyar kikötő”
Ha ti mondjátok! ☺