Az utolsó engedély megszerzését követően hivatalosan is bejelentették, hogy a Great Wall kínai autógyártó közösen fog autókat gyártani a BMW német járműgyártóval az ázsiai országban.
A két cég már tavaly júliusban megállapodott a BMW Mini márkájának új elektromos, illetve a Great Wall néhány modelljének gyártásával foglalkozó közös vállalat létrehozásáról. A Sanghajtól északra fekvő Csiangszu tartományban megépülő, közel 3 ezer főt foglalkoztató autógyár mintegy 650 millió eurós beruházás révén jön létre, gyártókapacitása évi 160 ezer autó lesz. A gyár építése jövőre kezdődik és várhatóan 2022-ben fejeződik be.
A Great Wall Kína legnagyobb várositerepjáró- (SUV-) gyártója: tavaly több, mint 1 millió járművet értékesített. A BMW valamivel több, mint 2 millió autót ad el évente. Kína a BMW vezető piaca, ahol jelentős számban értékesít Minit is. Kína néhány év alatt a világ legnagyobb elektromosautó-piacává nőtte ki magát a vásárlóknak és a gyártóknak nyújtott különféle kedvezményekkel, támogatásokkal és ösztönzőkkel, miközben Európában a Greta-féle kisiskolások kedvéért szabályosan üldözik az autógyártókat: büntetésekkel és teljesen értelmetlen szigorításokkal lehetetlenítik el az európai ipart, hogy a végén a sok munkanélküli lakáskurátor kínai importautóra gyűjtögethessen. De legalább Greta boldog lesz.
A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM várakozása szerint az idén mintegy 1,6 millió elektromos és hibrid autót (new energy vehicles, NEV) adnak el az ázsiai országban, 27 százalékkal többet a tavalyi 1,26 milliónál, ami 61,7 százalékkal múlta felül a 2017. évit.
Forrás: MTI
Fehérlófia
2019-12-01 at 19:56
A sok klímahisztis idióta nem tudja, hogy nem csupán az olcsó munkaerő, hanem az olcsó környezetszennyező technológia is vonzza a képmutató európai befektetőket? Kínában még lehet olyan technológiákat használni amit a “fejlett nyugaton” már nem!
Chiovini György
2019-12-01 at 19:46
Autót legjobb ott gyártani, ahol meg is veszik. pl. Kína.
Fehérlófia
2019-12-01 at 19:41
Minden épeszű ember támogatja a paksi bővítést, ez valóban CO2 kibocsátás nélküli energia, ami ráadásul nagyon kell a magyar gazdaságnak, mert importálnunk kell a villamos energia nagy részét nem vagyunk önellátóak!
Ez a sok zöld barom azt hiszi, hogy a megújulók mindent megoldanak. Németországban a naperőművek egyszerűen 30-40 százalékot termelnek iszonyat drágán, mert nem süt annyit és olyan intenzíven a nap feléjük mint szeretnék!
sorry
2019-12-01 at 17:04
Egy konzultációs levelet valóban körbe lehetne küldeni az ordzágbsn.
Andromeda
2019-12-01 at 16:35
Ne foglalkozzunk a náci Németországgal. Most olvastam az origon, hogy az LMP klímakatasztrófa népszavazást kezdeményez, rögtön 5 kérdéssel, amely természetesen nem a klímáért van, hanem az ellen (tudjuk, a náci Németországban az atomerőművek bezárása csak növelte a CO2 kibocsátást), illetve kormánydöntés a célja. Kedves kormány, csináljátok valamit, minden eszközt be lehet venni, mert különben a komcsik visszatérésével valódi katasztrófa lesz Magyarországon!!!! Ha kell, áldozzátok be Paks 2-t, az sem nagy ár, ha még lehet akadályozni a a nyilas-komcsik visszatérését. Ki kell egészíteni a kérdéseket a kormány kérdéseivel, legalább még 5-tel!!! Utolsó terrorista az LMP is!!!!!
Flex
2019-12-01 at 18:22
És miről akarnak konzultálni legyen-e Paks2 azok akik a kilowattot nem tudják a kilogrammtól megkülönböztetni?
Tényleg ilyen seggarcokkal kéne szakembereknek vitatkozni akiknek 5 éven keresztül taknyanbyála egybefolyott a BME-n?
Miért nem mindjárt a természeti törvényekről indítunk népszavazást? Szavazzuk meg hogy mostantól nincsen gravitáció, aztán utána az egész zöldcsürhe leugrálhat a 10. emeletről.