Biztosan lesznek politikai viták és vannak súlyos ideológiai nézetkülönbségek, de személyekben rejlő akadálya nincs annak, hogy Budapest érdekében a kormány és a főváros együtt tudjon működni – jelentette ki az atv.hu-nak adott, kedden megjelent interjúban Gulyás Gergely. A kencelláriaminiszter arról is beszélt, hogy az önkormányzati választásokon ugyan komoly pozíciókat veszítettek, de a kormány támogatottsága országosan továbbra is erős. Kiemelte: az egymást követő hetedik év volt, amikor a gazdaság jelentősen bővült, ezért “minden hibánkkal együtt is a rendszerváltás óta eltelt legjobb évtizede az országnak a 2010 és ’20 közötti időszak”.
A kancelláriaminiszter az önkormányzati választások kapcsán az atv.hu-nak adott interjúban arról beszélt: tény, hogy fontos pozíciókat veszítettek, de “az ellenzék mai mércéje szerint számukra a szűkebb vereség is győzelemmel ér fel”. Mint kifejtette, a kormány támogatottsága országosan erős, hiszen a szavazatok 52-53 százalékát szerezték meg. Megjegyezte: a 2006-os önkormányzati választásokon kísértetiesen hasonló eredményt értek el,
amelyet mindenki földcsuszamlásszerű fideszes győzelemként értékelt. Akkor “csak” nem nyertük meg Budapestet, most pedig elvesztettük. A végeredményt tekintve ugyanaz, mégis micsoda különbség! A veszteség azonban nem azonos a vereséggel.
A színházak finanszírozása kapcsán kialakult ellenzéki hisztériáról az interjúban úgy nyilatkozott: szó sincs a színházak elfoglalásáról, vagy kultúrharcról. Úgy vélte, sajnálatos, “hogy sokan elhitték a balliberális média álhíreit a kormány kulturális változtatási szándékairól, és mire a valóság kiderült, már kínos lett volna lemondani a tüntetést”. Gulyás Gergely hangsúlyozta: a fővárosi önkormányzat szabadon dönthet arról, milyen színházakat kíván saját maga fenntartani, melyeket nem kíván, hol kíván az állammal közös fenntartást. Úgy vélte, ez a hosszú távú, normális, színvonalas, kiszámítható működtetést szolgálja.
Karácsony talán nem értesült arról, hogy ő a főpolgármester
Gulyás Gergely az interjúban arról is beszélt, hogy Karácsony Gergely azok közé tartozott, akivel korábban beszélőviszonyban volt, bár az LMP kettészakadása után viszonya a szakadárokhoz árnyaltabbá vált. Ugyanakkor hangsúlyozta: bár biztosan lesznek politikai viták és vannak súlyos ideológiai nézetkülönbségek, “személyekben rejlő akadálya nincs annak, hogy Budapest érdekében, ott, ahol szükséges, a kormány és a főváros együtt tudjon működni”. A kancelláriaminiszter megjegyezte:
amikor Karácsony Gergely a hazánkról szóló hírhamisításban élenjáró Der Spiegelnek magyarországi führerkultuszról beszél, vagy az általában – még szélsőséges szövetségesei által is elismerten – független bíróságok pártatlanságát vonja kétségbe, vagy kirakatdemokráciáról és a valódi politikai verseny hiányáról mesél, akkor elbizonytalanodom, hogy vajon értesült-e arról, hogy megválasztották főpolgármesternek.
Feri-kultusz vagy szocializmus utáni nosztalgia?
Az interjúban arról is kérdezték a minisztert, mi a véleménye arról, hogy a fiatal, 17-20 éves korosztály egy részében Gyurcsány-kultusz van, amely Gyurcsány Ferenc szerint egyenesen “Feri-kultusz”, mivel az utcán utánakiabálnak a tinik, hogy “helló, Feri”. Gulyás Gergely elmondta:
ha ez az öröm maradt meg Gyurcsány Ferencnek a magyar politikában, én ezt nem venném el tőle.
Ugyanakkor kiemelte:
senki 1990 után a magyar közéletben olyan bűnöket a saját hazájával szemben megközelítőleg sem követett el, mint Gyurcsány Ferenc. Nyilván jobb esélye van azokat átverni, akik korukból adódóan ezt az időszakot tudatosan még nem élhették át, mint azokat, akik elszenvedői voltak.
Mint megjegyezte:
az a mai ellenzéket minősíti elsősorban, hogy Gyurcsány Ferenc az ellenzék vezetője, de én ebben inkább a szocializmus után még mindig vágyakozó vagy nosztalgiát érző idősebb korosztály kisebbségét látom, nem pedig a fiatalokat.
A legjobb évtized a rendszerváltás óta
Gulyás Gergely az interjúban kiemelte azt is:
összességében ez most már az egymást követő hetedik év volt, amikor a gazdaság jelentősen bővült. Azt mondhatjuk, hogy minden hibánkkal együtt is a rendszerváltás óta eltelt legjobb évtizede az országnak a 2010 és ’20 közötti időszak.
Az Európai Néppárttal való viszonyról úgy fogalmazott: a Fidesz maradása vagy távozása a néppárt számára irányválasztás kérdése.
Ha a néppárt az a kereszténydemokrata, jobbközép, konzervatív pártcsalád kíván lenni, amely célok mentén a hetvenes években létrejött, akkor az nélkülünk és azok nélkül, akik ma a Fideszhez Európában barátilag viszonyulnak, nem fog menni
– mondta. Gulyás Gergely szerint a Fidesz távozása “a néppárt számára a vég kezdete” lenne, a Fidesz számára pedig “valami újnak a kezdete”.
Forrás: atv.hu; Vezetőkép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Vox populi
2020-01-01 at 08:58
Sajnos,ez a nyilatkozat Gulyás úrtól csak szájkarare.Szavaiban nincs cement!Egyébként aranyos fiú,csak nincs meg benne a szükséges keménység,a szuggesztivitás.A már régóta szükséges lépések el fognak maradni,a Fidesz jelenlegi vezetői félnek a háttérhatalomtól.
A migráció kérdésében azért kemények,mert azzal választást lehet nyerni.De a kultúra,a jogszolgáltatás,az oktatás területén a tisztogatás el fog maradni.Az ugyanis nem nagyon érdekli a választók jelentős tömegét.
A pesti önkormányzati választás kudarcának igazi okát sem tárták fel.Nem Borkai volt a hunyó!Nem lett volna szabad a kampányt a félmüvelt Kósa Lajosra bízni.A kampány rossz üzenetei,a hibás kivitelezés,az unalmas szlogenek voltak a vereség okai.
khm
2020-01-01 at 16:23
A magadfajták,a háttérhatalom legjobb kampányemberei.
Namond
2020-01-02 at 00:27
És maga khhmmm miben jó?
Judit
2020-01-01 at 17:01
És ahol győztünk, ott mi volt az ok?
Namond
2020-01-01 at 22:50
?????
Namond
2019-12-31 at 21:40
Minden hasonlat sántít, de ez – nem tudom ki mondta, mondta-e valaki – nagyon sánta:
“Gulyás: aki kiütéssel szokott nyerni, annak a pontozásos győzelem visszalépés”
Tudjuk, hogy kivel volt egy szorítóban Kósa és Rogán?
khm
2020-01-01 at 16:21
Kérsz egy bal csapottat szorító nélkül?
Namond
2020-01-01 at 23:43
Kérek, neked kettőt és egy jobb horgot.
Benedek Károly
2019-12-31 at 19:39
“A Budapesti Fesztiválzenekar Alapítvány 2013–2015 közötti gazdálkodásának ellenőrzése után az Állami Számvevőszék azt írta: „Az alapítvány az ellenőrzött időszakban államháztartási és azon kívüli forrásból összesen 5,5 milliárd forint támogatást kapott.”
A hála jeléül:
“Fischer Ádám: feudális, tapló nép a magyar, amelyik nem való az Európai Unióba”
Nos, a szemérmetes Gulyás úr erre mit lép?! Mit javasol a Miniszterelnükünknek? Eljuttatja-e hozzá, hogy ez a világszédelgő, primitív proli hogy köpött újhfent a tenyerébe és közvetve a magyarokéba?!
Judit
2019-12-31 at 20:21
Undorító a primitív mocskolódása! Gulyás Gergely minden tiszteletet megérdemel. Egy zenekar nem csak a karmesterből áll, nem gondolja? Muzsikusok élnek és tartják el a családjukat ebből a munkából. Meg kellene őket fosztani tőle? Ráadásul a zenekar magas színvonalú működésével Magyarországot szolgálja. Aki egy szemét karmester óbégatása miatt a miniszternek és a miniszterelnöknek megy neki, az köpjön föl és álljon alá! Mert az a proli. És a “szirénhangú” sunyi bujtogató. Én nem kívánom egészségére a pezsgőt.
Namond
2020-01-02 at 00:26
Jucuska, butuska
Nem kívánhatja, hogy Fischer Ádám megalázza magát az Európai Unióba nem való feudális, tapló magyar nép Budapesti Fesztiválzenekarával járja a világot, holott Ö többre érdemes.
A helyében el sem fogadnám a szar magyar forintot, még 5,5 milliárdot sem.
Őt dollárban kellene fizetni, a New York-i filharmonikusoknak, nem is értem miért nincs ott? Ellene dolgoznak a haverok, bekavartak a hittestvérek?
Namond
2019-12-31 at 21:41
?????
Ez a szemét Fischer mindent megúszik, miért?
khm
2020-01-01 at 16:20
Hát menjen kend utána és rúgja alfelen.
Azt ugyanis hiába várja,hogy megjelenik az ön háza előtt,becsönget,és várja az adagját.
Namond
2020-01-02 at 00:30
khm
Mindenki azt csinálja amiben jó.
Ön jó az alfelen rúgásban?
Vagy másban? Mi másban?
Benedek Károly
2019-12-31 at 19:12
“aki kiütéssel szokott nyerni, annak a pontozásos győzelem visszalépés”
Hányinger kerülget. Megyek, iszom egy pohár pezsgőt.
Egyre jobban irritál Gulyás tejbetöksége.
Ezt a hülye párhuzamot ki a jó brüsszeli nénikéje ötletelte?!
Hajózni muszáj
2019-12-31 at 19:31
Pontosan az ilyen hozzászólásaidra gondoltam.
Gulyásnak igaza van. Számodra is tények következnek:
“Az országosan leadott listás szavazatok több mint felét a Fidesz-KDNP szerezte meg a 2019-es önkormányzati választáson. A megyei közgyűlésekben mindenhol Fidesz-többség van, a választásnak ebben a kategóriájában 19-0-ra nyert a kormánypárt, ráadásul a Fidesz a 19 megyéből 16-ban jobb eredményt ért el, mint 5 évvel ezelőtt. A megyei jogú városok közül 13-ban a Fidesz által támogatott jelölt lett a polgármester, tízben az ellenzéké. Budapesten Karácsony Gergely lett a főpolgármester, a fővárosi közgyűlésben pedig eggyel több mandátuma lett az ellenzéknek, mint amennyi a többséghez kell.
A 19 megyei önkormányzat mindegyikében a Fidesz-KDNP lesz többségben. A kormánypártok összesen 244 helyet szereztek, míg az ellenzéki pártoknak együtt is mindössze 137 helyük lesz.”
nyilvános adatok alapján forrás: origo
Tejbetökségről tiszteletből nem kezdek polémiába. Egészségedre a pezsgőt.
Benedek Károly
2019-12-31 at 19:40
Elvesztettük a fővárost és a fél országot.
Hajózni muszáj
2019-12-31 at 19:45
Budapestet igen, a fél országot nagyon nem, sőt. Budapesten úgy veszített Tarlós hogy több szavazatot kapott, mint öt éve. A 19 megnyert megyéből 16 megyében jobban szerepelt a Fidesz, mint öt évvel ezelőtt. Ezek is tények, egyik irányban sem szabad tévedni.
És ami a legfőbb: nem szabad elhallgatni egyiket sem, a kép csak így lehet teljes és egész.
Judit
2019-12-31 at 20:12
Végre más is látja B.K. sunyi uszító működését! Mondom már egy ideje, de sokan mennek a “véleményvezér” (ez saját megfogalmazása magáról) után. Nos, pontosan az ilyeneket kell messze elkerülni!
Hajózni muszáj
2019-12-31 at 20:22
Bájos ez a szerénység. 🙂
Nem kell elkerülni, inkább helyretenni a dolgokat. Több néven is megy ez, még arra is volt már példa hogy megtárgyalták itt, hogy akadályba ütköztek. Nem szabad szó nélkül hagyni.
Judit
2019-12-31 at 20:40
Az elkerülést úgy értettem, hogy nem kell rá reagálni. Már többször írtam le itt a tényeket, de végül csak trágár pocskondiázást kaptam érte. Ezzel az emberrel nem érdemes vitatkozni.
Egyébként igen, állandóan el kell mondani az eredményeket, a valóságot. Gulyás Gergely remekül végzi a dolgát. Abszolút alkalmas a feladatra. Képzett, tájékozott, kulturáltan és finom humorral veri vissza a támadásokat. És kiválóak az idegei. Csípi is a B.K.-ok szemét.
khm
2020-01-01 at 16:17
Judit!
De igenis kell!
Néhány alkalommal már én is elküldtem ezt a “bölcset”.
Véleményem szerint ezt a liburnyákok bérlik,mint hozzáokádási lehetőséget.
Namond
2020-01-01 at 23:07
Hajózni muszáj
A belpolitika nem statisztika.
Tekintse úgy, hogy a lövészárok rendszer összeköti;
– a megyei önkormányzat hadtápközpontot
– a megyei jogú városok a tábori tüzérséget
– a városok a géppuska állásokat
– községek a lövészállásokat.
Ha elfoglal belőle az ellenség, megszakad az összeköttetés, kommunikáció a csapatokkal.
Namond
2020-01-01 at 23:34
Judit,
Miért is uszít egy kimondottan jobboldali értékeket képviselő kommenttárs, Benedek Károly ellen?
Sőt miért is gyalázkodik, miért is sunyizza?
Holott egyenes és szókimondó, sőt viszonylag ritkán goromba?
Ez valami női dolog, vagy Ön énekkarvezető és munkaköri ártalma van, esetleg titkos komcsi??
Hajózni muszáj-nak és Benedek Károlynak van igaza az eltérő véleményt, nem elkerülni kell meg kell vitatni.
(Nem helyre tenni, azt a megmondó emberek csinálják.)
Az elhallgatás, negligálás, elkerülés, elhallgattatás tipikusan a szocialista időket idézi és a mai liberálisokat, akik csak a saját véleményük ismétlését hallják meg.
Nem igazán olvastam Öntől értékelhető, saját gondolatokat tükröző kommentet, nem emlékszem, hogy vitában részt vett volna, sőt nem dereng egy bejegyzése sem.
Ön honnan is került elő hirtelen?
Judit
2020-01-02 at 08:25
Namond! Benedek K. annyira képviseli a jobboldali értékeket, mint a Jobbik. Beetet és közben szidja a kormányt. Bizony: sunyi. És ha valaki erre rámutat, kikel magából és szitkozódik. Mert ő egy megmondó ember. Egy tagja ugyanannak az alomnak.
Régen figyelem az itteni kommenteket, de sokszor olyan mértékben színvonaltalanok, eltérnek a témától, sokszor trágárok, hogy nincs kedvem alámerülni. De többször szóltam hozzá – leginkább felhasználva a B.K.-tól éppen elnyert dehonesztáló jelzőt névként.
Pl. hosszú statisztikát is megosztottam a kormány egészségügyi fejlesztéseiről a tisztánlátás okán. És nem mint titkos kommunista. Énekkar vezető szívesen lennék, zongorázni tanultam, de énekelni sajnos nem. És már a korom miatt sem vállalok ilyen komoly munkát.
És mint a művészetekhez lazán kapcsolódó szakmából érkezett, itt jegyzem meg újra, hogy a támogatási pénzt nem a karmester kapja, hanem a zenekar. Az ő munkájuk a fontos, a karmester politikai véleményére és ételreceptjeire maximum egy szűk kör kíváncsi. A zene a fontos, az, hogy egy muzsikus hogyan húzza a vonót és nem az, ahogy az x-et. Homogén pártszimpátia alapján nem működhetne egyetlen zenekar sem, nem készülne el egyetlen épület sem. Függetlenül attól, hogy megvan a lesújtó véleményem Fischerről és a hozzá hasonlókról. De ez az ő jellemhibájuk.(Egyébként egy 2013-2015-ös adatra hivatkozni kissé idejétmúlt is, de ez a B.K.-kat sosem zavarta.)
“Hajózni muszáj”-nak” köszönöm biztató, okos szavait.
Namond
2020-01-02 at 12:10
Judit,
Bizony jelzők kiosztása előfordul, én is kaptam jó párat (Benedek Károlytól is), igaz viszonoztam is.
De ezért haragot nem tartok, igyekszem azt megérteni és megítélni (NEM ELÍTÉLNI), amit olvasok.
Törekszem arra, hogy a bejegyzést véleményezzem, ne az íróját.
A kommentelő véleménye ellentétes tényállítással, sértegetéssel nem változtatható meg, kizárólag kérdések feltevésével és adatközléssel.
A sértegetés kezdése azt jelzi, hogy az illetőnek elfogytak az érvei, vagy sosem voltak, csak ellenséges indulatai vannak vagy a tárgyal vagy a véleményközlővel szemben.
Persze sértegetésben lehet vetélkedni, de az eredeti vita tárgyát nem befolyásolja.
Ön azt írja, a támogatást a zenekar kapja ez igaz, de a fölött elsiklik, hogy a zenekar vezető osztja szét.
Ön írja “lesújtó véleményem Fischerről és a hozzá hasonlókról”, nos az a veszélyes a kulturális életben (zene, színház, könyvkiadás), ha a közpénzek szétosztása, idézem Önt, “az ő jellemhibájuk” mentén történik.
Ezért kellene távozniuk, a szakmainak álcázott, de ideológiai, nézetkülönbségek szakmákban érvényesítése meggátlására.
Mert mi történik, ha a másként gondolkodókat kizárják a piacról?
Hallgathatjuk, hogy milyen jobboldali művek, hol jelentek meg? Milyen művészek? Nincsenek is ilyenek!
Judit
2020-01-02 at 14:04
Namond!
Gratulálok! Ön nyerte a sértegetési versenyt.
Üdvözlettel: a “titkos komcsi, énekkar vezetői munkahelyi ártalomtól szenvedő, butuska Jucuska”, akinek még ráadásul -bár már 69 éves és sosem volt szőke – “női dolgai” vannak.
J.G.
2019-12-31 at 17:06
ERŐT MUTAT A BOLHA ÉS MEGHŐKÖL AZ ELEFÁNT!
Nem tudom hol tanítják nekik, hogy erőt kell mutatni – lehet hogy az Alinsky módszer alapelve – de szemmel láthatóan hatással van a szavazóikra!
Még a “beszartam képű” KLAREX Gergő is fenyegetődzik non stop.
-megfenyegette Ádert a 2018 -as választásokon, ma is ultimátumokat szab a kormánynak
ERŐT MUTAT ÉS BEJÖN.
– a libsi média lámpavassal fenyegeti a jobboldali szavazókat
ERŐT MUTAT ÉS BEJÖN!
– a Hadházy szacharin határ, gátlástalanul és pofátlanul viselkedik
ERŐT MUTAT ÉS BEJÖN!
– az inteligencia nulla Márki – Zaj listázik, fenyegetőzik
ERŐT MUTAT ÉS BEJÖN!
MI MIKOR MUTATUNK ERŐT?
– mikor vonjuk felelősségre a hazaárulóinkat?
– mikor tiltjuk ki a Soros “civil” szervezeteit?
– mikor vonjuk meg a támogatást a nemzeti értékeinket, hőseinket, kultúránkat fikázó színházaktól, színészektől, filmesktől?
– mikor merjük nevén nevezni a kókler, egymást idézgető áltudósainkat?
– mikor zárjuk börtönbe a baloldali maffiát?
stb.
MIKOR?
politikai koszfészek
2019-12-31 at 18:02
Hát ez az:
“a pontozásos győzelem visszalépés”. Győzelem, Gulyás? Remélem Rogánra bízzátok a 22-es választási kampányt, mert ugye, ha győzelem, akkor bizonyított?!
Boldog Új Évet és Keményebb, Sokkal Keményebb Tököt kívánok, Gulyás!
Hajózni muszáj
2019-12-31 at 18:18
Vigyázz, tények következnek:
“Az országosan leadott listás szavazatok több mint felét a Fidesz-KDNP szerezte meg a 2019-es önkormányzati választáson. A megyei közgyűlésekben mindenhol Fidesz-többség van, a választásnak ebben a kategóriájában 19-0-ra nyert a kormánypárt, ráadásul a Fidesz a 19 megyéből 16-ban jobb eredményt ért el, mint 5 évvel ezelőtt. A megyei jogú városok közül 13-ban a Fidesz által támogatott jelölt lett a polgármester, tízben az ellenzéké. Budapesten Karácsony Gergely lett a főpolgármester, a fővárosi közgyűlésben pedig eggyel több mandátuma lett az ellenzéknek, mint amennyi a többséghez kell.
A 19 megyei önkormányzat mindegyikében a Fidesz-KDNP lesz többségben. A kormánypártok összesen 244 helyet szereztek, míg az ellenzéki pártoknak együtt is mindössze 137 helyük lesz.”
nyilvános adatok alapján forrás: origo
Kovács Zsuzsa
2019-12-31 at 19:35
Mennyire, de mennyire igaz!!!! ÉS MIKOR hallják meg, hogy a szavazóik ezt várják???
Pál Tibor
2020-01-01 at 16:33
Eddig úgy látszik hogy semmikor, Nemde?
Namond
2019-12-31 at 17:00
Acél golyókat a FIDESZ-KNDP-nek az új évben, az alaptörvény értékei megvédéséhez, a támadások ellenében kiálláshoz és a magyar bíróságok, egyes ügyészek “függetlenségéhez, eredményességéhez”.
khm
2019-12-31 at 16:56
Legalább is az öregedés előjele.
A pontozóbírók pedig,ahány bokszmeccset megnéztem,nem mindig az ütések számát,minőségét pontozzák.
Hajózónak csak annyit,hogy nem bánnám,ha 2020 utáni időszak sem a liburnyákok rossz szándékú uralkodása alatt telne,újra csődbe rántva MAGYARORSZÁGOT.
Hajózni muszáj
2019-12-31 at 17:05
Minden esélyünk megvan arra, hogy a jelenlegi éra folytatódjon, és tartósan megmaradjon a jövőben is.
Munka van, tegye mindenki a dolgát a maga helyén az életében és a családjában, ne kishitűsködjön, az ellen csábításának ne üljön fel.
Sokan vagyunk, ilyen sokan talán még sosem voltunk. Éppen ezért szólnak a szirénhangok az ellenkezőjéről, a baloldal narratíváját tolva. Azt ugyanakkor látni kell, hogy őszi figyelmeztetés a legjobbkor jött, sok mindenre felhívta a figyelmet. Jól van ez így, a Gondviselés tudja, mikor és hogyan figyelmeztessen bennünket.
Boldog új évet mindenkinek!
Judit
2019-12-31 at 20:05
Tökételes! Így van, Boldog új évet!
Hajózni muszáj
2019-12-31 at 16:48
“Azt mondhatjuk, hogy minden hibánkkal együtt is a rendszerváltás óta eltelt legjobb évtizede az országnak a 2010 és ’20 közötti időszak.”
Ez tény. Maradjon is így!