„Attól nem fog tudni egy papagáj jobban repülni, ha több zsebpénzt adok neki. De ha egy sasmadár elkezdi kergetni, ő is begyorsul. Nem támogatjuk azokat az embereket, akiket az sem motivál, hogy miközben a kispadon ülve is többet keresnek, mint a legtöbb gyári munkás, egy újabb Gucci táskát vehessenek maguknak” – mondta Dézsi Csaba András győri polgármester egy interjúban. Miután a városvezető elárulta, hogy nem támogatná a város pocsékul szereplő profi futballcsapatát (amely a másodosztály hatodik helyén áll), kirobbant a futballügy. A tulajdonos a kiszállásával fenyegetőzött, a Nemzeti Sport főszerkesztője, Szöllősi György szerint Dézsiék a fiataloktól vennék el a lehetőséget, hiszen csak őket kellene támogatni. Szöllősi kemény cikkére Dézsi Csaba András nem kevésbé karakán választ adott. A polgármester a PS-nek azt mondta, hogy a jó focit ő is szereti, de nem véletlen, hogy amíg a Győri Bábszínháznak 9000, addig a futballcsapatnak csupán 1000 bérletese van. A győri futballügy, avagy ki fizessen a “tingli-tangliért”.
A helyzet kevéssé szívderítő: csupán a hatodik helyen áll a Győr valaha körül rajongott futballcsapata a másodosztályban, és igen messze van a feljutástól. A még kitartó szurkolók február végén besokalltak, és a Szeged elleni hazai vereség (1–3) után behajították a bérleteiket a pályára.
A Nemzeti Sport szerint 529-en voltak a meccsen.
A mérkőzés vasárnap volt, szombaton a város egy másik együttese is pályára lépett, de nem Győrben, hanem Franciaországban. A Győri Audi ETO 29–28-ra győzött a Brest Bretagne otthonában, ezzel megőrizte veretlenségét a Bajnokok Ligájában.
A Győr BL-címvédő együttese most már a negyeddöntőre készül. Ez persze nem futball, hanem női kézilabda. Világszint, állandó telt ház.
A feljutás nem szerepel a győri tulajdonos terveiben?
A futballcsapat ügye akkor robbant igazán nagyot, amikor kiderült, hogy a város új polgármestere, Dézsi Csaba András nem akarja támogatni a focistákat. Erről tájékoztatták is a tulajdonost, Mányi Józsefet, aki a sajtóban megszellőztette a zártkörű beszélgetést, azzal fenyegetőzve, hogy ilyen körülmények között inkább otthagyja a klubot. Valahol Mányit is megérthetjük: úgy érzi, ennyi jár neki, nekik, miután Tarsoly Csaba után a legmélyebb gödörből húzta fel az egyesületet.
Mányi szavaira a győri városvezető egy képregény-részlettel illusztrált poszttal válaszolt, amelyben elárulta, hogy a tulajdonos nem tűzött ki semmilyen eredményt (!) a csapata elé, és állítólag a feljutás sem igazán érdekelte. Ez a világverő női kézilabda-csapat városában (és az egyetemes sport világában) nyilván mókásan, vagy inkább dühítően hangzik.
„A győri ETO foci polémiáról ez az új Gerzson és Panka szösszenet jutott eszembe. Gyorsan meg is csináltuk – írta a polgármester. – Mányi tulajdonos úr megkérdezte tőlem, hogy mennyi pénzt tudok adni idén? Visszakérdeztem, hogy mikor lesz a csapat NBI-es? Azt mondta, hogy ez hosszú távon sem szerepel a terveiben, s az előző polgármester biztosította arról, hogy >nem lesz a csapatnál teljesítmény kényszer<. Akkor mi a túróra kell a pénz?!? Mi az, hogy egy profi csapatnál nincs teljesítmény kényszer?!?!
Ezután biztosítottam arról, hogy ezzel a mentalitással nem tudok azonosulni soha… sem mint sportoló, sem mint életeket mentő orvos, sem mint polgármester. Küzdjenek a mindenit, mintha az életük múlna rajta.”
Dézsi Csaba András amúgy tudja, mit jelent élsportolónak lenni: gyerekkorától cselgáncsozik, nemrégiben megnyerte az orvos-világbajnokságot, amúgy meg a magyar judoszövetség alelnöke. Kétségkívül kedvelhető, igazi reneszánsz ember: kardiológusként rockzenére műt, sok-sok évekkel ezelőtt még Frank Zappáról írt könyvet. A papagájos hasonlatot egy későbbi interjúban kifejtette:
Attól nem fog tudni egy papagáj jobban repülni, ha több zsebpénzt adok neki. De ha egy sasmadár elkezdi kergetni, ő is begyorsul. Nem támogatjuk azokat az embereket, akiket az sem motivál, hogy miközben a kispadon ülve is többet keresnek, mint a legtöbb gyári munkás, egy újabb Gucci táskát vehessenek maguknak. Nekem ebben a pozícióban csak a Győrért, a közösségünk sikeréért végzett munka számít.
A Nemzeti Sport főszerkesztője nekiment a polgármesternek
Az ellenzéki média természetesen azonnal rárepült az ügyre, hiszen mindig öröm, amikor a futballt ütni lehet, de beszállt a buliba a Nemzeti Sport főszerkesztője, Szöllősi György is. Szöllősinek komoly szava van a labdarúgásban – ő a Puskás-ügyi nagykövet, a Puskás Intézet igazgatója, a Magyar Sportújságírók Szövetségének elnöke, a Nemzetközi Sportújságíró-szövetség európai tagszövetségének alelnöke –, a sportnapilapban megjelent írásában így fogalmazott:
[…] az NB II-es csapat futballistáinak teljesítményéről természetesen szíve joga véleményt mondani a polgármesternek, mint minden szurkolónak, de a város eddig sem adott egyetlen fillér közpénzt a profik fizetésére, nem is adhat. Szimpla népszerűség-hajhászásnak tűnik tehát a sikertelenség esetén persze sosem közkedvelt >futballozó emberek< ellen hangolni a polgárokat.
Szöllősi szerint a klub nem felnőtt focisták lötyögésére, hanem a fiatalok támogatására kért volna apanázst: „a pénz, amit a tulajdonos kér, továbbra is a Fehér Miklós Akadémiára, a gyerekek sportjára, a kollégiumra és az iskolára kellene (ha jól értjük a klub nem kevésbé ellentmondásos kommunikációját). A polgármester pedig – bár a felnőtteket szidja – a jelek szerint erre, a fiatalok amatőr sportjára nem ad támogatást, mondván, >nincs rá pénze a városnak<. Az ország egyik leggazdagabb megyeszékhelyének, amelynek csak az iparűzési adóból származó bevétele meghaladja a 20 milliárd forintot (ennek kevesebb mint egy százalékát kapta az ETO utánpótlása az elmúlt két évben a várostól: 127, illetve 163 millió forintot), s ahol az önkormányzat – elismerésre méltó módon – milliárdos nagyságrendben támogatja a helyi kultúra többi ágát, a színházat, balettet, könyvtárat, a művelődési házakat, a filharmonikusokat. A profik önkormányzati támogatásáról tehát a jelek szerint szó sincs, Dézsi Csaba mégis az NB II-es csapat játékosainak lelkesedéséhez köti a támogatást, sőt a hírek szerint a szakvezető személyére is van javaslata.
A polgármester most rajzzal is szemléltette, mint gondol a helyzetről (különös, de az ETO fordulatos története során nem elsőként nyúlt ehhez a kifejezési formához krízishelyzetben…), pedig megnyilatkozásaiból nagyon úgy tűnik, hogy ezúttal éppen őt >rajzolhatták< meg”.
A polgármester szerint a főszerkesztő egészen alpári célzást tett
Szöllősi cikkét a polgármester egészen alpári, vulgáris célzásként értékelte. Utólag belegondolva teljesen jogosan. „[…] különös, de az ETO fordulatos története során nem elsőként nyúlt ehhez a kifejezési formához krízishelyzetben…” – írta a főszerkesztő, ezzel nyilván Egervári Sándor hírhedt győri távozására célozva, amikor a hírek szerint egy hímvessző rajzát hagyta ott a klubnál – „ennyit ér itt a szakma” felirattal. Bár a korábbi szövetségi kapitány cáfolta, hogy az ő műve volt, ez a mostani ügy szempontjából lényegtelen.
Sokkal fontosabb, hogy Dézsi Csaba szerint az ő „megrajzolásának” felemlegetésével Szöllősi – burkoltan, célozgatva – minősíthetetlen beszólást engedett meg magának. Ehhez képest kell értékelni azt az interjút, amiben ezt mondta:
„Olvastam az írást és meglepődtem. Azt hittem, hogy a sporttal összefüggésben a Győri ETO felnőtt focistáinak utóbbi időszakban nyújtott teljesítményénél már nem tapasztalok gyengébb… hát, nehezen mondom ki, hogy munkát.
Külön megdöbbentő, hogy ez az ember egy ilyen patinás újság főszerkesztője lehet. Azt pedig nagyon remélem, hogy ha valóban >nagykövet<, akkor ez az állapot nem tart már sokáig az életében, mert ebben a kinevezett pozícióban nem engedheti meg magának senki, hogy ilyen alpári módon fogalmazzon.
Ráadásul úgy írogat összevissza, hogy az alapvető újságíró etika szabályait sem tartja be, hiszen tényszerűen teljesen tájékozatlan. Egy igazi >túlbuzgómócsing<, aki feltehetően soha nem volt túl erős a sportban sem.”
Az interjúban azt is elárulta, hogy mi a problémája a győri profi futballal: „Győrben rengeteg értékteremtő ember dolgozik: pedagógusok, művészek, esztergályosok, orvosok, sportolók is, és még hosszan sorolhatnám a szakmákat. Ehhez viszonyítva az ETO felnőtt focisták tevékenységére konkrétan a tingli-tangli kifejezést tudnám alkalmazni.”
A polgármester a PS-nek: Nincs nézetkülönbség köztünk és a kormány között
Délben megkerestük a polgármestert, aki a következőket nyilatkozta:
„Szöllősi György a felháborító, körülírt célzásán túl is nagy hibát vétett.
Cikkében úgy állítja be, mintha nézetkülönbség lenne a kormány és a győri vezetés között, de erről szó sincsen. Ugyanúgy viszonyulunk a sporthoz Orbán Viktorral. A futballt tekintve is megegyezik a célunk. A kormány biztosítja a megfelelő infrastruktúrát és feltételeket, mi pedig szeretnénk motiválni a csapatot.
Azt akarjuk, hogy jó futball és élvezhető meccsek legyenek. Én továbbra sem fogok hazudni, ha rossz a futball, akkor rossz. De a városnak mindenképp fontos. Egy közösséget rendkívüli módon tud inspirálni a közös siker, láttuk ezt a 2016-os Európa-bajnokságon is.”
A Bábszínháznak kilencezer, a klubnak ezer bérletese van
Dézsi Csaba András a jelenleg eléggé siralmas győri futballhelyzetről ezt mondta a PS-nek: „A patinás csapat, amely nemrégiben még a feljutás közelében állt, négy-öt meccset elveszített egymás után, és ez legalábbis furcsa volt. Amikor bejött a tulajdonos, majd azt mondta, nincs teljesítménykényszer, azon megdöbbentem. Azóta tisztáztuk a dolgokat, Mányi úr elfogadta, hogy a cél csak a feljutás lehet. Kellő elszántsággal és harcossággal kell küzdeni azért, hogy legalább a remény meglegyen. Ha a nézőszámot nézzük, akkor azt látjuk, hogy a klubnak ezer bérletese van. Azt a főszerkesztő úr is megírta, hogy városunk kiemelten támogatja a kultúrát.
Tegyünk egy összehasonlítást: a Győri Bábszínháznak jelenleg kilencezer bérletese van. Ha a meccseken lenne ennyi, több esélyünk lenne a győzelemre.”
A város az akadémiát és a gyereksportot támogatja, de plusz pénzt nem ad a futballnak
Friss hír, hogy a tulajdonos és a polgármester végül megegyezett, és tisztázták: a város továbbra is a klub mögött áll. „Megállapodtam Mányi úrral, hogy támogatjuk az ETO-t, de az önkormányzat erre nem fog több pénzt áldozni – mondta portálunknak a polgármester. – Nincs is erre szükség, hiszen az akadémia kiemelt állami támogatást kap, és ebben a győri emberek adóforintjai is benne vannak. A város költségvetéséből a továbbiakban sem szánunk erre külön pénzt, mert ami a kormánytól jött, az nem az égből hullt alá, hanem a győri emberek kemény munkája is mögötte van.
Mányi úr elfogadta azt az érvelésemet, hogy a legfontosabb a gyerekek támogatása. A városban rendkívül lényegesnek tartjuk azt az óvodai programot, amelynek keretében a négy és hat év közötti gyerekeket bevezetjük a sport világába. Ennek költségeit a futball területén most már a klub fogja biztosítani.”
A látványos pengeváltáson túl nem lenne rossz, ha kialakulna egy értelmes párbeszéd a profi futball és az önkormányzati támogatások kérdésében, mert nem tekinthetjük véletlennek azt a rengeteg pozitív, támogató hozzászólást, amelyet a polgármester kapott. És most nem erre a cikkre (bár itt is ezek vannak többségben), hanem a polgármester hivatalos oldalára gondoltunk.
Fotó: MTI (a képen a polgármester átadja a győri DAC pályáját az utánpótlásnak)
Lukács
2020-03-20 at 00:12
A p.m. úr nagyjából annak a “fociellenes” vonulatnak a tagja, aki, saját megtapasztalásom szerint, úgy 50-60 éve gerjeszti a futball elleni gyűlöletet Magyarországon. Sportoló? Igen. Cselgáncsozik? Ki a faxt érdekel? Néhány bennfentest, meg a családtagokat. És p.m. úr büszke, hogy milliárdos nagyságrendben támogatja a helyi kultúra többi ágát, a színházat, balettet, könyvtárat, a művelődési házakat, a filharmonikusokat. Kérdezem, a kultúra többi ágának is csupán az utánpótlását támogatja? Ugye nem. Hanem az “NB”-s profikat. És náluk van “eredménykényszer”? Azért mert ott nem lehet közvetlenül lemérni az eredményességet gólokkal, ők biztosan nemzetközi szintűek? Vagy legalább NB-s színvonalúak? Még kifütyülni sem lehet, mert “nem illik”. Így aztán az is lehet csapnivalók. A női kéziről nem érdemes szólni. Ők egy világméretű cég “úri passziója”, horror pénzből. Egy idegenekből összetákolt “világválogatott”, melynek jelenléte a magyar bajnokságban káros, dehonesztáló a többiekre nézve. P.m. úr akkor járna el bölcsen, ha az egész futball-ügynek az élére állna, és életre segítene egy tisztességes környezetet, ahol megfelelő szakemberekkel és jól kiválasztott játékosokkal, követelményeket állítva lépésről-lépésre felépítenének egy “színtársulatot”, akik hétről-hétre szórakoztathatnák a közönséget. (Ahogyan Kósa Debrecenben). De minél hamarabb akar élvonalat követelni, annál több pénzt kell rá áldozni. És mivel ez sport, ha van győztes akkor van vesztes is, időnként a legjobbak is ki fognak kapni. Első teendője, hogy kiirtsa magából a sugárzó gyűlölet és az irigységet, ami a focival kapcsolatban benne lakozik. Ha ez nem megy akkor p.m.-nek sem alkalmas.
Gyuri
2020-03-13 at 08:56
Azt hiszem , hogy Szölösi elvtárs is Fletóval fúúúúúúúúúúúúúúúúúj egy szelet !!!!!!!!!!!!!
moliere
2020-03-13 at 18:54
Azt nem hiszem, de valószínű, annak is kinyalná.
moliere
2020-03-13 at 00:02
3. Szőllősi György tényleg kevés lehetőséget ad a megnyilvánulása értékelésére. Vagy mélységesen tájékozatlan, és alkalmatlan, vagy végtelenül cinikus, és aljas.
Viszont ebben a kérdésben ő egy tökalsó. Itt Orbán Viktor tud egyedül olyan érdemi előrelépést előidézni, ami kielégítő lenne.
Csak mondom. Ma, mivel egyedül Újpesten és talán Diósgyőrben nem az állam tartja el a klubot, mondhatni egy ember dönti el, ki versenyezhet első osztályú szinten.
A győriek megteremtik az alapját ennek. Mi az hogy! A fél NB I. anyagi alapját megteremtik.
vektortér
2020-03-14 at 09:34
Akkor nézzük a másik oldalt: A győriek állami százmilliárdok beruházásaiból megteremtik a női kézilabda patinás sportjának gazdasági alapjait, ahol még véletlenül sem túlfizetett külföldiek dobálják a labdát.
A kézilabda egy agresszív, túlnyomó részt taktikai szabálytalanságokra, ebből adódóan megkérdőjelezhető játékvezetői ítéletekre épülő rétegsport. A lőtéri kutyát nem érdekli világszinten. Nagyjából a futsal és a csocsó népszerűsége és színvonala között van. Ha ezen a vonalon indulunk el, a ráfordított pénzekkel lehetnénk például hasonlóan sikeresek Európában az amerikai fociban, teremgyeplabdában vagy a töredékéért gombfociban.
Ameddig Angliában klubcsapatok annyit költenek egy jobb védőjátékosra, mint itthon egy igazi (nem felcsúti méretű) stadion ára, nevetséges azt várni, hogy megközelítjük a színvonalát..
moliere
2020-03-15 at 22:46
Látom, hogy érted a dolgot. Vagy legalábbis ugyanúgy gondolkodsz, mint én.
Ez itt mind, körülbelül pont úgy van, ahogy írod.
(De én csak és kizárólag a győri fociról írtam, és úgy értem, hogy a többi magyar klubhoz, városhoz képest lenne meg helyben, nem virtuális, hanem tényleges forrás-előteremtéssel egy relatíve nívós focicsapat, de ha ezt most fene becsületesen és nagyon népszerűen lenullázza a polgármester, akkor azzal nem a magyar focit fogja megújítani, még csak példát sem mutat – lesz.rják máshol – hanem csak a vidék legpatinásabb, legeredményesebb klubját teszi tönkre, ill. asszisztál hozzá. Ne jöjjenek a debreceniek, pláne fehérváriak, mert úgy ér sokat eredményesnek lenni, hogy nem tolnak minket felülről. Lásd: a Vasas is csak akkor lett bajnok, amikor a vezérszurkoló lett a pártfőtitkár… A Videoton? A pesti csapatokat pedig valami rejtély miatt évszázada előnyben részesítik, a vidék mintha külföld volna.)
Akkor véreztessék el az ETO-t (foci!!!), azzal, hogy nem kap TAO-t, ha szintén nem kap ilyet az MTK, Puskás Akadémia, Ferencváros, Debrecen, MOL Fehérvár ( 😀 ), Mezőkövesd, Kisvárda, MVM Paks, Vasas, Honvéd, csak hogy a krémet mondjam. De az NB II háromnegyede ugyanúgy tele van tömve, meg nem szolgált, meg nem keresett pénzzel, közpénzzel, és NEM GYŐR szintű önkormányzatok területén élnek vígan.
moliere
2020-03-12 at 23:58
1. Persze, népszerű gondolat a futballisták alázása. Szép gondolat, hogy küzdjenek keményen, és akkor majd lesz valami mittudoménmi. Nem lesz semmi. Ez az ország a hazája a “Kis pénz, kis foci, nagy pénz, nagy foci” kijelentésnek (Puskás). Ha az a cél, hogy feljussanak, ahhoz sok pénz kell. Miért, mert mindenhol máshol is túlfizetett csapatok játszanak. Köszönhetően a kormányzati futballfinanszírozási politikának. Emiatt ha Győrben és csak Győrben ilyen népszerű forradalmat csinál a polgármester, akkor azzal éppen nem azt éri el (remélem, hogy nem célja szerint), hogy jobb legyen a győri klubfutball, hanem hogy eltűnjön. Ma ugyanis a harmadosztályban is sokat keresnek, a másodosztályban nagyon sokat, az első osztályban pedig osztrák szinten. Most hagyjuk, hogy cserébe milyen teljesítménnyel, annyira nem rosszal, de az egész nagyon nem stimmel. Egyrészt nem termeli ki ezt senki direkt célzattal, egy emberen múlik (OV) hogy ennyi pénz kereshető a focikával. Másrészt nem igazán magyarok törik magukat, a fiatalok nagy része nem ér semmit, úgyhogy ukrán, szerb, néger, egyéb idegenek keresik magukat hülyére a félprofi tudásukkal, röhögve.
2. Minden futballértő tudja, hogy az, hogy egy klub profi részének finanszírozása létezhet, vagy nem létezhet, az ma egy ember döntése. Nagyon szereti a futballt, és jó lenne, ha eloszlatná a győri mendemondákat, hogy ti. kimondottan gyűlöli az ETO futballcsapatát (lásd pl. az olyan veretes személyek tevékenységét, akik nem jó reklámot csinálnak a mai kormánynál az ETO focicsapatának, mint Tarsoly, Póczik, Glázer). Csakhogy rengeteg kormánypárti szurkoló (szerintem többségben) úgy gondolja, hogy Győr többet érdemel és többet is teremt elő, mint egy Kisvárda, Mezőkövesd, Paks. Egy egyszerű döntés: a helyben megtermelt TAO nagyságrenddel nagyobb része Győrben is maradjon, a focira menjen, és hirtelen fel is jutna a Győri ETO. Ha nem csak duma, hanem ez tényleg elvárás a Fidesz részéről, akkor ma ennek a Fidesz egy nagyon gyors döntéssel forrást, hátteret tud teremteni. Aki azt mondja erre, hogy egy fillért se a kóklereknek, az nem ért hozzá: a kóklerek egy házzal odébb állnak egy a Fidesznél jobban fekvő ingyencirkuszba, és ott tinglitangliznak. Pl. Szeged, MTK, Szolnok, sorolhatnám. A győri régi szurkolók inkább attól tartanak, hogy ki tudja miért az ETO-t inkább meg akarják dögleszteni. A duma az ellenkezőjét bizonygatja. Az utóbbi évek tényei meg sajnos igazolni látszanak ezt.
Toni
2020-03-11 at 17:42
A többi sportág mintha nem is létezne!!! Pl. a tenisznek, kézilabdának stb. miért nem építenek stadionokat?
A foci mint élvezetes népszórakozás a nagy generáció kihalásával együtt halt meg. Mára csak ordas nagy pénzmosoda meg igénytelen, szotyihéjat köpködő prolik balhézási lehetőségévé züllött!!!
vektortér
2020-03-14 at 09:44
Azért mert a tenisz sehol a világon nem tömegsport, a kézilabda pedig egyfajta teremfoci (igazi futball helyett kitalált bohóckodás).
László Ferenc
2020-03-11 at 17:08
Szöllősi György cikke, megjegyzése felveti azt a kérdést, miért ilyen “kiemelten” kezeli ezt a Győri ügyet? És mint olvasható, nem előszőr!
Így viszont nagyon elgondolkodtató, neki milyen – esetleg anyagi?! – szerepe lehet abban, hogy ilyen negatív állásfoglalást ír, a normális, polgármesteri felvetés ellen!
Az pedig, hogy Szőllősi úgynevezett “futballnagykövet” – bár ez a poszt meg sem közelíti a valódi nagykövetek munkáját – de ha ebben a helyzetben mond, vagy tesz valamit – azt Magyarországgal hasonlítják össsze!
Éppen ezért, az ilyen embernek ezek után azonnal le kellene erről a posztról mondani – ha nem hajlandó, akkor azonnal meneszteni kell! (és ha bebizonyosodik a főszerkesztő és a győri foci közti esetleges “anyagi, vagy bármilyen összefonódás…?!” (ez azért merülhet fel, mert miért ír sorozatosan pozitív cikket egy béka feneke alatt lévő csapatról…?) – akkor arról is olvasnánk a Nemzeti Sportban – már az új főszerkesztő tollából!
Királytigris
2020-03-11 at 15:13
A magyar focit csak az emeli fel, ha az állami támogatásokat megszüntetik, és a saját bevételeiből fizeti a játékosokat! Ebből a játékos nem tud megélni? Hát akkor bizony az a “tragikus” helyzet áll elő, hogy a játékosnak el kell menni dolgozni, és a szabadidejében focizik!!! Ha lesz jó foci, akkor lesznek nézők is, és lesznek bevételek is. A kényszer nagy úr! Rá lesznek kényszerítve, hogy jól játszanak, aki meg erre tehetsége hiányában nem lépes, ellentétben a mai helyzetben, kimarad a csapatból.
A foci nem sport, hanem üzlet. Ha üzleti ügyekben nem az üzleti szabályokat, módszereket alkalmazzák, akkor bizony az az üzlet becsődől! Ezt látjuk a magyar foci utolsó 50 évében, totális csődöt.
Garullus
2020-03-11 at 14:40
Szerintem ez az egész a kivagyiságról szól. Ki az a polgármester, aki egy személyben dönthet milliós támogatásról? Demokrácia van. Vagy nem? Dönteni legfeljebb a közgyűlés dönthet, amit a polgárok választottak. Az más kérdés, hogy a mindenkori polgármestereknek általában van annyi befolyásuk, hogy ha elvileg támogatnak valamit vagy nem, akkor a többség úgy döntsön. Mielőtt mindenkit elküld a p..csába az előtt érdemes lett volna néhány slukk levegőt vennie, no meg utána nézni, hogyan működnek a dolgok. Amint az írva vagyon, a támogatást eddig sem a felnőttek kapták. A Szőllősi meg lehet, hogy nem jó újságíró – én nem ítélkeznék felette – de, hogy semmi udvariatlan nem volt a cikkében, az biztos. Ez a pökhendiség a Polgármester Úrtól érthetetlen. Ha egy annyira aranyos, hasznos, szerény, dolgos, intelligens ember lenne, mint amilyennek feltüntették a választás előtt, akkor nem trappolna itt, mint elefánt a porcelánboltban. Még akkor is így gondolom, ha közben én is osztom a véleményét a teljesítmény nélküli tingli-tangli focistákról. Ettől függetlenül egy városvezető elegánsabb módját is választhatná a véleménye kifejtésére. Miért kell fűbe-fába belekötni? Azért, mert népszerű köpködni a focit? A focit a látszat ellenére igen is sokan szeretik! A bunkóságot kevésbé.
Királytigris
2020-03-11 at 15:02
“A focit a látszat ellenére igen is sokan szeretik!”
Igen a FOCIT! De ami Magyarországon 50 éve foci rejtjelezés alatt fut azt NEM!!! Mert ez nem foci, hanem egy kalap sz..! A polgármester meg nagyon is visszafogottan fogalmaz a tingli-tangli kifejezéssel. Nagyon is igaza van, hogy teljesítményhez köti a támogatást. Mert senki ne higgye, hogy a “fiatalokra” szánt pénz a fiatalokra megy! Akkor miből fizetik a milliós játékosfizetéseket? Ezzel bizonyára a polgármester is tisztában van, és mint a sportban járatos embert, ne nézzék hülyének!
Namond
2020-03-11 at 17:02
??
Nem is nézem a hazai klubok meccseit.
Bcd43
2020-03-12 at 18:37
Tökéletesen igazad van.!!
Garullus
2020-03-12 at 20:00
Kedves Királytigris!
Ebben az ügyben számomra nem az a kérdés, hogy milyen foci van Győrött vagy az egész országban. Az agyonkényeztetett játékosokon kívül mindenki látja, hogy egy kalap… De ez senkit, legfőképp egy választott képviselőt nem jogosít fel arra, hogy ilyen arrogánsan lépjen fel. Ha pedig ennyire tájékozott lenne futballberkekben, akkor miért nem nyilvánította ezt ki? Miért nem érvekkel jön elő? Miért az ösztönök nyelvén beszél? Miért nem fordul meg a fejében, hogy az éremnek, minden éremnek két oldala van? Miért nem tárgyal úgy, mint egy politikus? Pl. “Ezt meg ezt adjuk, erre meg erre, és ezért ezt várjuk el. Gondoljátok át!” – De nem, ő kocsmai színvonalon elküld mindenkit a …-ba és nyomja a demagóg szöveget. Még egyszer leírom, mert egyesek így sem fogják megérteni: nem azzal van gondom, hogy van egy markáns véleménye a helyi fociról, mert amúgy ki az a hülye, akinek ez tetszik, hanem a faragatlan stílusával.
Zebulon
2020-03-19 at 10:52
Ezeket mondd a fletónak és cimboráinak.
tegyük helyre!
2020-03-11 at 14:16
Rossz a cím.
A polgármester az AMATŐR futballt nem támogatja.
Namond
2020-03-11 at 16:21
tegyük helyre!
Nyuszika,
Nem látott még futballklubnak nyújtott támogatás elszámolást.
A’la Kű Lajos; Elköltöttük és kész, papírozd le te kurva!
vektortér
2020-03-14 at 09:50
Te aztán sokat láttál..
politikai koszfészek
2020-03-11 at 13:34
Elképesztő ez a teljesen spéci kapitalizmus, mely eltűri, hogy ne legyen teljesítménykényszer pl. a focistákon, és ne legyen egy klubtulajnak/vezetőnek célja az állandó fejlődés. A legkönnyebb a közpénzekből gazdálkodni, ha nincs kontroll., tehát igaza van Dézsinek.
KÉRDÉS: a klubtulajdonosok haszna nagyrészt csak nem az állami támogatásból jön, vagy az állami TV közvetítési díjakból? Mert akkor ez egy nettó legalizált lopás.
Királytigris
2020-03-11 at 15:16
Lopás a köbön!
Puskás mondta: Kis foci, kis pénz. Nagy foci nagy pénz.
Ma mi van nálunk? Kis foci, nagy pénz!
TÜRHETETLEN!!!
Manka
2020-03-11 at 18:09
nem csak onnan, ha valamelyik nemzetközi sorozatban valami minimumot elér kap onnan méghozzá sokat annyit hogy elég ha nem lopják szét akár önjáró is lehet.
Valszeg ezen ment el a polgi agya, jogosan.
Az enyém is el szokott menni mindig eszembe jut 2016 amikor szánalmasan vergődtek aztán jött Dárdai és nahát – ráadásul kint is jól nyomták az elején. Aztán mintha vége lenne a dolognak – szépen mentek vissza a helyükre a szánalom kategóriába. Azóta sem érti senki.
vektortér
2020-03-14 at 09:48
Manka néni, tessék inkább a főzést szakérteni.
TS
2020-03-11 at 13:18
A miniszterelnöknek rég el kellett volna engedni ezt a focibulit. Csak veszít rajta, és veszítünk mi is, mert semmi haszna. Csak politikai kára van!
Királytigris
2020-03-11 at 15:26
Korrekt!
moliere
2020-03-13 at 18:55
Egyetértek!
(Mondjuk akkor lehet, hogy az ETO nem másodosztályú lenne, hanem elsőosztályú bajnok.)
Joris
2020-03-15 at 10:12
Nem elengedni kellett volna, hanem rendet csinálni kellene! A focista, klubvezető, bíró maffiahármasát kell “felrobbantani”! Sajnos a sportújságírók is részei a negatív rendszer fenntartásának. Mikor jelenik meg tényfeltáró és kiutat mutató, neveket megnevező (pro és kontra) alapos cikksorozat az NS-ban?! Előszeretettel emlegetik a focit, mint amelyik a legnépszerűbb, ennek ellenére szemük láttára hanyatlik egyre mélyebb bugyrokba…
Namond
2020-03-11 at 13:16
Hát ha az idézetek helyesek;
-Szöllősi György nemhogy társadalmi tisztségre, de újságírónak is alkalmatlan, gyanúsan önérdekű, manipulatív, gerinctelen ember.
– Mányi József pedig egy szintén csekély erkölcsi tartású, felelősségtudat nélküli költségvetésen élősködő szerencselovag lehet, valódi értékteremtés nélkül a kis kódis tányérkájával.
Dézsi Csaba András győri polgármester pedig egy jó választása volt a győrieknek. Világos kijelentése: A teljesítményt kell megfizetni, nem a focista jogcímet amin a léhűtők tingli-tangli lébecolását.
Nincs sumákolás, nincs füstös hátsó szobákban egyezkedés, nem cserélnek pénzek gazdát az asztalterítő alatt, Dézsi Csaba nem is jogász.
Csak így tovább teljesítmény nélkül senki se kapjon közpénzt.
Namond
2020-03-11 at 16:17
Ezek szerint ismeri és “munkásságát is”.
A klubtulajról írott személyiség profilt megtudja erősíteni valaki?
MJF
2020-03-11 at 18:04
Szöllősi a magyar foci Salamon Bélája, egy tenyeres-talpas
életművész! Talán meg tudja különböztetni a futball labdát a pingpong labdától. Végre van egy ember, aki a helyén kezeli a túlkényeztetett, labdarúgónak nem nevezhető, ingyenélőket!
Hajrá Dézsi Csaba polgármester ÚR!!!
Nagy Mór
2020-03-11 at 13:00
A focit el kell felejteni. Aki focizni akar, menjen grundra.szervezzennek a grundok között bajnokságokat. Ha megtanultak focizni, hajtani akkor menjenek egyesületekbe.
Királytigris
2020-03-11 at 15:22
Így van! Anno a grundokra kijártak az edzők, nézték a játékot, és a tehetségeket leigazolták. Botlábú f…kalapok nem rúghattak érdemben labdába.
sztalin
2020-03-11 at 12:57
A fociban elmaradt a rendszerváltás!
A potya állami pénz tovább élteti a semmittevők hadát amelyek ráadásul luxushoz szoktak!
Az ellen senkinek se lehet kifogása, ha valaki a saját adózott jövedelméből támogat ilyesmit, de az adófizetők pénzét nem kellene egy ilyen színvonalú focira fecsérelni!!
A gyerekek játszadozása más kérdés, de az nem is kerül ennyibe!! Ahhoz csupán néhány elkötelezett testnevelő és minimális felszerelés kell. A pálya meg adott az iskola udvaron!!
Benedek Károly
2020-03-11 at 13:28
Mint az színházi életben élősködő “lakás színház” és alternatív, valamint romkocsma szintű ripacs aktorok, a képzőművészetbe furakodott, művészkedő pancserek között is.
Horváth Judit
2020-03-11 at 12:50
Gratulálunk,karakán egy ember,több ilyen kellene,aki nem vágódik hanyatt,ha egy lusta kölyök méltóztat belerúgni a labdába.
Anonymus
2020-03-11 at 12:40
Nagyon helyes.Svédországban a focisták többsége munka mellett focizik.A másadik vonalban egyáltalán nincs semilyen fizetés.
Királytigris
2020-03-11 at 15:23
Hozzá kell tenni, hogy a svéd foci a világranglistán előbbre van mint a magyar.
moliere
2020-03-13 at 18:59
A lényeg, hogy akárhány generáció öregszik ki, a svédeknél valahogy egy-két éven belül megint van válogatott. És ami érdekes, hogy nem “franciásodtak el” annyira, a zöme továbbra is svéd. Pedig a tízből alsó hangon kétmillió már nem svéd. A fiataloknak meg nagyjából a fele nem svéd.
vektortér
2020-03-14 at 10:07
Persze, nincs annyi afrikai svéd, csak 3-4 a keretben. Van viszont lengyel svéd, bosnyák svéd, szerb svéd, brazil svéd, görög svéd.
Benedek Károly
2020-03-11 at 12:37
” nem támogatná a város pocsékul szereplő profi futballcsapatát (amely a másodosztály hatodik helyén áll),”
Ez is egy szempont.
Arról beszéljen, hogy kiket, miket támogat helyette!
Tehát milyen észszerű futball programot támogat, mely
a fiatal kezdőket segíti?
egyszerű
2020-03-14 at 07:22
A stilus maga az ember.
Nem kell itt ( sem) dumálni, a főbb adatokat legalább éves jelentésben nyilvánosságra hozni!
Azonkivül hogy a ( párt-)politikai érvek ide keverednek el kell menni — a helyes ítéletalkotás előtt– a tényekhez.
Balogh Balázs
2020-03-11 at 12:30
Tévedést tartalmaz az írás, Szöllősi György már régóta nem a Puskás Intézet igazgatója. Ezt a pozíciót én töltöm be.
Kérem javítsák a tévedést!!
Köszönöm!
Mező Gábor
2020-03-11 at 12:47
Jogos, javítva! Üdv, MG
Nemnem
2020-03-11 at 21:49
Munkájához jó egészséget, sok erőt, kitartást, és örömteli éveket kívánok!
Hans Landa
2020-03-23 at 13:40
Balogh Balázs:Egy kérdésem lenne, mit csinál a Puskás intézet?