Hétfő délelőtt egy holttestet találtak találtak Hartánál – erősítette meg a 24.hu értesülését az ORFK sajtóosztálya, amely azt a hírt cáfolta, hogy több áldozatot találtak volna Ercsinél. A tragédia miatt indult büntetőeljárást kiemelt üggyé nyilvánította a legfőbb ügyész. Délután fél ötkor két koreai búvár merült le a Hableány roncsához, a TEK pedig később közölte, felszínre hoztak egy holttestet. A tragédiának eddig összesen kilenc áldozata került elő.
Hétfő délelőtt egy holttestet találtak találtak Hartánál – erősítette meg a 24.hu értesülését az ORFK sajtóosztálya. A Duna erős sodrása miatt elképzelhető, hogy a nemrég megtalált holttest a katasztrófa áldozatai lehet, azonban azonosításuk még nem fejeződött be. Közben a baon.hu azt írja, a halottat egy közeli gabonaátrakó hajóállomás munkatársai találták meg, de nem közvetlenül ott, ahol a rendőrség állomásozott, hanem pár száz méterrel feljebb, egy üzemen kívül helyezett uszálykikötőnél. Neve elhallgatását kérő, a megtalálás idején (reggel 8-9 óra között) a helyszínen tartózkodó forrás elárulta: a holttest valószínűleg egy legalább 50-60 év körüli, koreai férfié. A rendőrség este a honlapján megerősítette, hogy azonosították a baleset nyolcadik áldozatát.
A 24.hu arról is ír, hogy hétfő délután fél ötkor két koreai búvár is lemerült a Hableányhoz. A Terrorelhárítási Központ (TEK) nem sokkal később közölte, felszínre hoztak egy holttestet a szerdán elsüllyedt Hableány mentési munkálatai közben. Azt írták:
a magyar búvárok a koreai szakemberekkel közösen hajtottak végre feladatot. A délelőtti felderítő merülés során a magyar szakemberek egy holttestet találtak a víz alatt, és a test megjelölése után tovább folytatták a roncs állapotának felmérését. Az őket követő koreai búvárok a – magyarok által megjelölt helyről – a felszínre hozták a testet.
Úgy tudjuk, egy nő holttestéről van szó.
A Legfőbb Ügyészség portálunknak küldött tájékoztatása szerint, a legfőbb ügyész rendelkezése nyomán az ügyészség kiemelt ügyként kezeli a büntetőeljárást, amelynek során szorosan együttműködik más bel- és külföldi hatóságokkal. A Legfőbb Ügyészség ezen intézkedése az átlagosnál is gyorsabb, még inkább körültekintő, nagyobb erőkkel történő eljárási lépéseket szolgálja – írták.
Ismert, a múlt szerda este történt tragédia során a Viking szállodahajóval ütközött össze a dél-koreai turistákat szállító Hableány turistahajó a Dunán, a Margit-hídnál, amely hét másodperc alatt elmerült. Hét embert a környező hajókon utazók mentettek ki, heten életüket vesztették. Huszonegy embert (akik nagy valószínűséggel szintén meghaltak) még keresnek, de a turistahajó roncsához még nem tudtak lejutni a búvárok, mert a merülés továbbra is életveszélyes, ám a napokban ezt jó eséllyel mégis megkísérlik. Az ukrán hajóskapitányt nem jogerősen harminc napra letartóztatásba helyezte a bíróság azzal a kitétellel, hogy a döntés jogerőssé válása után, 15 millió forintos óvadék ellenében, nyomkövetővel, Budapest közigazgatási területén belül szabadon mozoghat. Az ügyészség fellebbezett a döntés ellen.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Balogh Zoltán
csakafidesz
2019-06-03 at 23:03
Persze, sőt. Ha egy utasszállító repülőgép zuhan le, és erre is volt már példa akkor nem 30 hanem 300 halott van.
Netta
2019-06-03 at 23:01
“a helyszínen tartózkodó forrás elárulta”
Bocsánat, de nem “forrás”, hanem személy.
Szabó József
2019-06-03 at 20:13
Bármi áron!igen…de ne felejtsük, magyar honfitársaink is meghaltak-érdekes,erről nem sok szó esik
polizza
2019-06-03 at 19:11
Gondolom Superman-re gondolt.
Bár ahogy visszagondolok filmélményeimre, ott sem tudott odazúgni+lezúgni 7 mp alatt, hogy felkapja a kishajót a begyűrődés előtt.
Most mondták, hogy nemrég koreai búvár bement és kihozott egy holttestet.
Így egyet kihoztak.
Lehet ki van adva nekik, hogy bármi áron………?
Végül is koreai.
A saját kompjukba nem mentek be, itt akarnak kompenzálni.
polizza
2019-06-03 at 21:12
Közben pontosítottak: az elhunyt a hajón kívül volt, a magyarok találták meg, a koreaiak hozták fel a későbbi merülésük során.
polizza
2019-06-03 at 18:14
De a mellette űlő mentőbúvár is meghalna, ha egy zárt dobozban víz alá nyomják és a dobozt összegyűrik!
Nemcsak vízbefúlástól halhattak meg ott az emberek!
Annak volt túlélési esélye, aki fenn volt és a boruláskor úgy esett sérülésmentesen vízbe, hogy onnan a sodrás szabadon vihette lefelé.
Aki bent volt, vagy ráborult a hajó, vagy fejbe verte valami és eszméletét vesztette, annak nem volt esélye. Annak sem, akin bár más esetleg nem történt vele, de keresztülgázolt a nagy hajó, vagy a másik nagy, ami mögötte jött, vagy egy olyan, amelyik lefelé ment. Ha az esőbe, tök sötétben az utolsó pillanatban észre is veszik, akkor sem tudják kikerülni. Nem kerékpárról van szó.
Látta a Venezia-ban történt hajóütközés filmjét? percekig haladt tovább, pedig már nem akarták, kürtölt, aki tudott futott szét, ugrott ki a kisebb hajóból… És még szerencse, hogy olyan szögben találta el, hogy tulajdonképpen leválasztotta a partról, nehezen ugyan, de elszakítva a köteleket. Más szögben érkezve nekinyomta volna a hátrább levő beton partfalnak. Ott is öszegyűrt doboz effektus lett volna. Hosszában gyűrt, vagy oldalról gyűrt. És senki nem tudott csinálni semmit. Csak jelezni.
De itt a szállodahajónál nem volt műszaki probléma. Legalábbis eddig senki nem hivatkozott olyasmire.
Ez tudott megállni is újraindulni is, látszott a videón, ahol kiment a képből, aztán visszacsurgott, vagyis megállt, aztán újra kiment a képből.
Nahát
2019-06-03 at 17:56
A Viking a baleset után egy kisebb szakaszon visszatolatott. Látszik a videón. Tehét észlelte az ütközést. Mögötte jött a társhajó, egy másik szállodahajó. Az vajon nem kérdezte meg az ukrán hajóskapitánytól, hogy miért tolatott hátra? Majdnem összeütközött azzal is. A környező hajókról mentették a vízbe esetteket, de senki nem értesítette a hatóságokat. Sem a két szállodahajó, sem a kishajók. 10 perc után a partról egy turista tette meg.
polizza
2019-06-03 at 19:01
Az ott levő hajósok gondolom a mentéssel voltak elfoglalva, nem beszélve arról, hogy jól tudták, hogy a legilletékesebb, a vízirendészet is hall mindent, így tud is mindent, amit mindani tudnának neki, sőt már dolgozik is, ment. Az a dolga.
És a saját csatornáján értesít akit akkor kell.
Elmondták többször. De vannak akik nem hiszik.
Mészáros József
2019-06-03 at 17:19
Bármekkora felelősségre vonás sem támasztja fel a halottakat. A budapesti vízi közlekedési rendszert azonban nem lehet továbbra is a sorsára hagyni.
Dex
2019-06-03 at 19:04
Kedves József!
Korábban is írtam már, de akkor leírom még egyszer: a rendszerrel ill. szabályokkal semmit sem kell csinálni. Azok betartatására és a szabályszegés megtörténtét követő büntetésre kell nagyobb hangsúlyt tenni (ebben pl. Zsanett-nek igaza van).
Pl. ilyen esetben – szerintem – nincs helye óvadéknak (akár 15-, akár 150 millió Ft-ról is beszélünk). Nem is értem a bírót, de komolyan! Ha, jól emlékszem ilyen 15 év körüli börtön néz ki a kapitány úrnak, ha bebizonyosodik a bűnössége … emberünk 65 éves … folytassam?
Lajos
2019-06-03 at 15:21
Itt a pont!
Griffi
2019-06-03 at 15:15
Ma Magyarországon mennyi hajózási szakértő van…
Milyen ügyesen megállapítják itt sokan, hogy mi történt és mit kellett volna csinálni….
Mészáros József
2019-06-03 at 17:22
Gézuska! Én így nézek ki. És te????
khm
2019-06-03 at 18:35
Mé szaros,mé szaros.
Tudod hova siessél?
ciki
2019-06-03 at 14:18
Mészáros József vegyél fel 70 kg-os búvárfelszerelést és merülj le a sodródó Dunába, de ne nyivákolj, ha Téged is elsodor az ár.
Mészáros József
2019-06-03 at 15:22
Nem fogok lemerülni, sőt, mellény nélkül nem is szállok fel ezután dunai hajókra.Az én nyávogásomat – szerencsére – nagyobb macskák nyávogása is kíséri, amelyeket már oroszlán ordításnak vélhetnek az illetékesek!
Géza Kékazég
2019-06-03 at 17:17
Kedves Mészáros József, nagyon megható a gyásza, sokak osztozunk benne. Talán az SZDSZ-vigyoros avatarját le kellene cserélnie a gyász idejére egy szomorúbb portréra.
Hubrentus
2019-06-04 at 11:31
Ez jó! Most ki miatt kellene összefosnia magát az “illetékeseknek” :-O Ki az az oroszlán? Beszarás hogy még mindig úgy gondolják egyesek, bárki is megrémül ilyen fenyegetésnek. 😀
Andromeda
2019-06-03 at 14:10
Nem tartom felelősnek a hatóságokat ezért a balesetért. De a jövőra tekintve SZigorítani kell.
Mészáros József
2019-06-03 at 15:50
Hogy a hatóságok hibáztak-e, azt egy részletes vizsgálat tudja kideríteni.A második mondattal teljes mértékben egyetértek!
Dex
2019-06-03 at 16:27
Mit akartok szigorítani? Ha, 1db hajó van az adott dunai szakaszon, de azt egy szerencsétlen tróger vezeti, akkor az egyedül is képes lesz nekimenni mondjuk egy híd pillérének.
A szabályok – nagy valószínűséggel – jók. Magyarországon általában a betartatásukkal van gond. Sokkal szigorúbb ellenőrzés és komolyabb retorziók kellenek azért, hogy mindenkinek elvegyék a kedvét a lazáskodástól.
Más (következmények nélküliség): aki nap, mint nap vezet, az látja, mi megy. Mivel nincsenek komoly szankciók, ha az ember szabálytalankodik, ezért gyk. mindenki (nem, nem csak a BMW-s, Audi-s) tojik a szabályokra. Engem előzött már meg a 2-esen nyugdíjas nénike kacsával (Citroën 2CV), mert – nyilván azt gondolta, hogy – rá nem vonatkozik a 60-as tábla.
Namond
2019-06-05 at 16:13
Dex,
?
Mészáros József
2019-06-03 at 14:10
A szörnyű tragédia megtörtént, ezzel összefüggésben rendkívül aggódom a következők miatt:
1. Állítólag -https://index.hu/…/a_viking_es_az_allam_kozos_tulajdonos_a…/ – a magyar állam tulajdonrész birtokol a 28 ember halálát okozó szállodahajót üzemeltető cégben.
2. Ellenzéki televíziókat kell néznem, ha részletesen informálódni akarok a szerencsétlenséget okozó és hajósír kiemelést övező szakmai, politikai körülményekről.
3. Az állami – és kormánypárti politikai intézmények, sajtó orgánumok kicsinyíteni, próbálják a katasztrófát, az ellenzékiek pedig térnyerésre akarják ugyanezt felhasználni.
4. Az állami mentő szervezetek még a hajósír mélységét SEM tudták pontosan meghatározni.
5. Az állami szervek, mentő szervezetek láthatólag TEHETETLENK a hajósír kiemelésében ÉS MÉGSEM kérnek NEMZETKÖZI segítséget.
6. ELVÁROM, HOGY LEGALÁBB A HAJÓSÍR KIEMELÉSE UTÁN ELRENDELNEK 3 NAPOS NEMZETI GYÁSZT ÉS ÁLLAMI SEGÍTSÉGET NYÚJTANAK AZ ELHUNYTAK CSALÁDJAINAK!
7. A 6-ik napon kiderült, hogy kormány a TEK főigazgatóját bízta meg a mentés irányítással, aki tartott egy nagyon kíváló, részletes tájékozatatót. Miért nem kormánybiztosi rangban tehette mindezt? Ez volt ugyanis a háború utáni idők legsúlyosabb magyarországi közlekedési katasztrófája!!!
Andromeda
2019-06-03 at 14:24
5. Miért nem segít az MTA, vasárnap is “kiderült”, hogy ők a legnagyobb zsenik a világon?
6. Addig is te is gyászolja Tsz, sőt, adakozhatsz is.
7. A legsúlyosabb a Dömös tragédiája volt, a Pajtás tragédiája 23 halottal ezek szerint a harmadik.
Mészáros József
2019-06-03 at 15:07
5. Hajdú János szerint az MTA is segít.
6. Gyászolok, majd adakozok is.
7. A Dömös a háborús későbbi áldozata, halottak száma ma sem ismert.
Andromeda
2019-06-03 at 14:27
Ja, és a Viking hajó parancsnoka, aki semmit nem csinált, nem is telefonált, csak szépen 500 métert elhajózott, az valójában Orbán Viktor volt, álruhában, szegény ártatlan ukránt csak odacsempészték utána. Ez az ellenzék színvonala.
Mészáros József
2019-06-03 at 15:48
Orbán Viktort senki sem hibáztatja, aki igen annak más súlyos baja is van, de a kormány megkésve intézkedett. Most már kezdenek jó vágányra kerülni.
Andromeda
2019-06-03 at 17:33
Nem intézkedett a kormány megkésve, mert gyakorlatilag lehetetlen volt több embert megmenteni. Az, hogy meddig tart a hajó kiemelése, az irreleváns, mert az már nem támasztja fel a halottakat. Ha azt mondod, hogy szigorítani kell a jövőben a hajózási biztonsági szabályokon, azzal egyetértek.
Péterpál
2019-06-03 at 14:48
Felháborít ez a nagy halom gonosz ostobaság, amit sikerült két helyre is iderondítani, ezért tételesen válaszolok rá.
1.Nem hiszem, hogy van magyar állami tulajdon a hajóstársaságban, de ha igen, akkor is tudomásul kell venni, hogy nem a hajó hibázott, hanem a kapitány. A hajó csak egy nagy vas, nem dönt semmiről.
2.Ha ellenzéki televíziót kell nézned, akkor tedd azt, de az ottani hazugságokat tartsd meg magadnak.
3. Ha objektív tájékoztatást adnak, literben, kilóban, m/sec-ban és minden más mértékegységben, akkor mit kicsinyítenek le? Nem fröcsögnek? Ez tényleg komoly hiba.
4. A “hajósír” kifejezést nem tudom értelmezni, de a roncs bármikor elmozdulhat és ettől változhat a mélység. Ismereteim szerint már egy kicsit lejeb is van, mint a balesetkor volt.
5. Vannak fizikai korlátok, amiket az általad nyilván istenített külföldiek sem tudnak átlépni. A senki által nem hívott osztrákok, szolidáris koreaiak már itt vannak, miért kellene még több várakozó ember?
6. A gyász meggondolandó, de miért is kellene állami támogatást adni a családoknak? Erre való a biztosítás.
7. Te magad állítod, hogy ” tartott egy nagyon kiváló, részletes tájékoztatót” a TEK főigazgatója. Nem mindegy, hogy ezt milyen rangban tette? Jól végezze a dolgát, ennyi. Az utolsó mondat hazugság. Nézz utána.
Mészáros József
2019-06-03 at 15:13
Hozzászólásomban semmi rosszindulat sincs, de régóta (jelenlegi) kormánypárti szavazóként elvárom a hatékony, gyors cselekvést, majd a részletes vizsgálat után a hatékony megelőző intézkedéseket.Na és mi a hazugság?
polizza
2019-06-03 at 18:38
De a mellette űlő mentőbúvár is meghalna, ha egy zárt dobozban víz alá nyomják és a dobozt összegyűrik!
Nemcsak vízbefúlástól halhattak meg ott az emberek!
Annak volt túlélési esélye, aki fenn volt és a boruláskor úgy esett sérülésmentesen vízbe, hogy onnan a sodrás szabadon vihette lefelé.
Aki bent volt, vagy ráborult a hajó, vagy fejbe verte valami és eszméletét vesztette, annak nem volt esélye. Annak sem, akin bár más esetleg nem történt vele, de keresztülgázolt a nagy hajó, vagy a másik nagy, ami mögötte jött, vagy egy olyan, amelyik lefelé ment. Ha az esőbe, tök sötétben az utolsó pillanatban észre is veszik, akkor sem tudják kikerülni. Nem kerékpárról van szó.
Látta a Venezia-ban történt hajóütközés filmjét? percekig haladt tovább, pedig már nem akarták, kürtölt, aki tudott futott szét, ugrott ki a kisebb hajóból… És még szerencse, hogy olyan szögben találta el, hogy tulajdonképpen leválasztotta a partról, nehezen ugyan, de elszakítva a köteleket. Más szögben érkezve nekinyomta volna a hátrább levő beton partfalnak. Ott is öszegyűrt doboz effektus lett volna. Hosszában gyűrt, vagy oldalról gyűrt. És senki nem tudott csinálni semmit. Csak jelezni.
De itt a szállodahajónál nem volt műszaki probléma. Legalábbis eddig senki nem hivatkozott olyasmire.
Ez tudott megállni is újraindulni is, látszott a videón, ahol kiment a képből, aztán visszacsurgott, vagyis megállt, aztán újra kiment a képből.
Lajos
2019-06-03 at 15:20
Minden sajnálatom ellenére ne én nekem kelljen három bapos gyászt tartanom. Tartsák a Kóreaiak. Itt a dolgokat kell rendbe tenni, kitisztázni de nem érzelmekkel, indulatokkal hanem tárgyilagosan.
Mészáros József
2019-06-03 at 15:46
Önnek nem kell gyászolnia. Ám a kormányomtól elvárom, hogy a Magyar Nemzet nevében ezt megtegye!
Namond
2019-06-05 at 16:11
Mészáros József,
Elvárását közölje a Magyar Nemzet szerkesztőségével, ez a PS.
Egyebekben ELVÁROM, hogy induljon a FIDESZ elnöki tisztjéért.
Hubrentus
2019-06-04 at 11:25
Mert nem kívánságműsor a katasztrófa elhárítás. Hozzáértő emberek kezében a döntés. A Balatonon is történt katasztrófa, a Malév repülő lezuhanása/lelövése, Kolontár. A karaván halad. A kutyák meg csak ugassanak. Az a dolguk. Bár nem hallatszik az égig. :-)Helyesen. 🙂
Rizikó
2019-06-03 at 12:39
Azért nekem fura ez a két egymástkõvető ráfutåsos hajó “baleset”.Két olyan országban ahol elsöprő vereség éri a SorosHálozatot!50 évig meg baleset sem volt aztán most kettő ugyanarra kottára….Nem véletlen hogy a TEK is bekapcsolódott ….
Andromeda
2019-06-03 at 14:16
Nem kizárt a szándékos balesetokozás sem.
Gáspár Anett
2019-06-03 at 23:03
Ugyan már!
Hubrentus
2019-06-04 at 11:18
Nagyon is lehetséges!
Vajda Miklós
2019-06-03 at 12:30
Nem kell mindenből politikát csinálni. Hét másodperc alatt elsüllyedt. Ennyi idő alatt senki sem tudott volna segíteni. Az ellenség pedig mindenbe belekapaszkodik, mert azt gondolja, hogy ezzel is rúghat egyet a magyar kormányon. Ezt nevezik tömény rosszindulatnak.
TOMI
2019-06-03 at 12:23
Gondolom téged 5 percenként felhívnak a mentők, nincs-e valami problémád?
polizza
2019-06-03 at 12:23
Annyira, mint az olaszoknak a veronai buszbaleset.
A Duna nemzetközi folyóvíz, gondolom a rá vonatkozó előírások is azok.
Ha valami esetleg nem volt tökéletes bennük, akkor azt mások sem vették észre.
Szerintem ha nem jönnek a koreai búvárok, akkor is megoldotta volna a magyar csapat. Amit nem, arra meg kért segítséget a maga akaratából is másoktól.
De idejöttek, mert gondolom otthon kell valakiknek, hogy mutassák az aktivitásukat. Vagy nem bíznak. Rendben. Bár a kompkatasztrófájuknál nem volt éppen brilliáns az intézés. A búváraik nem mentek be, pedig nem roncs volt, csak felborult, és még nem is süllyedt el rögtön.
Most meg itt pattognak.
Nem kell még több halál. Közülük sem. Na meg azért is minket tennének felelőssé rögtön, a saját döntésükért is.
Az elhunytaikat nagyon sajnálom, a hozzátartozókat is, de a politikusaik szövege nekem nem tetszik.
TOMI
2019-06-03 at 12:22
Hatóság akkor csinál valamit, ha időben értesítik. Namost a szállodahajó kapitánya ezt elmulasztotta, még vígan hajózott vagy 500 métert és kikötött. Kezdjük itt a ki nem csinált semmit…