Harmincmilliárd forintos hitelkeretet nyitna a főváros új járművek beszerzésére – ismerteti hétfői számában a Világgazdaság. A lap forrásai úgy értékeltek, hogy a kölcsönből vásárolt buszok némiképp költségesebbek, mint ha a BKK megrendelné a szolgáltatást – ráadásul ebben az esetben a banki finanszírozás sem terhelné a fővárost –, ám ezzel elérhető a buszpark fiatalítása.
A gazdasági napilap cikke szerint ebből az összegből kizárólag buszokat vásárolnának, információik szerint 380 darabot. A fejlemények előzménye a BKK és a BKV között létrejött megállapodás, amely kijelöli a budapesti buszstratégia jövőbeni irányait: visszaállhat az a korábbi állapot, hogy a BKV monopolhelyzetben látja el a buszos tömegközlekedést, a külsős szolgáltatók háttérbe szorulnak. A Világgazdaság egy forrása szerint sem gyengül a BKV szerepe a buszüzemeltetési modellben, hanem erősödik, ám ez csak akkor lehetséges, ha lesznek új buszok. Erre azonban nincs pénz, hitelfelvételre van szükség. Az elképzelés megvalósulásához hátravan több engedélyezési lépcsőfok, és a fővárosi közgyűlésé mellett a kormányzat jóváhagyására is szükség van. A terv komolyságát jelzi, hogy a BKK-BKV-páros hat banktól is kért előzetes ajánlatokat a kölcsön folyósítására. A különböző kondíciójú konstrukciókat versenyeztetik, kiértékelik, ezt követően alakul ki a konkrét feltételrendszer, amelynek alapján a végleges ajánlatok beérkezhetnek a pénzintézetektől. Ha az eredeti forgatókönyvnek megfelelően halad a folyamat, március végére lehetővé válhat a szerződés megkötése a hitelfelvétel kapcsán. A lap forrásai úgy értékeltek, hogy a kölcsönből vásárolt buszok némiképp költségesebbek, mint ha a BKK megrendelné a szolgáltatást – ráadásul ebben az esetben a banki finanszírozás sem terhelné a fővárost –, ám ezzel elérhető a buszpark fiatalítása. A főváros részéről a BKK reagált a napilap érdeklődésére. Írásos válaszában a társaság kiemelte: a fővárosi közösségi közlekedés szolgáltatási minőségének meghatározó eleme, hogy milyen ütemben újítható meg Budapest járműparkja, ezen belül az autóbuszflotta. “A mindenkori városvezetés szándéka a járműpark folyamatos megújítása. A fővárosi önkormányzat vezetése is eltökélt abban, hogy az elfogadott buszstratégiával összhangban a flotta fiatalításával tegye versenyképesebbé Budapest tömegközlekedési szolgáltatását” – szögezték le a közlekedési központnál. A konkrét részletekre nem tértek ki, de azt megerősítették, hogy a buszpark megújításával kapcsolatban zajlanak a vizsgálatok. Az is közölték, hogy a tervek szerint Karácsony Gergely főpolgármester mostani ciklusában, ha van rá lehetőség, a fővárosi tulajdonú BKV új autóbuszokat kíván beszerezni. Azt azonban a BKK is jelezte, hogy mindehhez megfelelő forrásokra van szükség. “Ha a finanszírozási lehetőségek nem adottak, a másik lehetőség a szolgáltatásbeszerzés. A kapcsolódó vizsgálatok jelenleg is zajlanak, és várhatóan 2021 első felében zárulnak majd le” – közölte a BKK.
Forrás: Világgazdaság,fotó: PS
Lurkó
2021-01-04 at 17:41
Jó kis globális felmelegedéses sztori, hozzá pedig ez a kis széndioxid kvóta. Aki meg az egészet kitalálta trilliárd a sokadig négyzeten összegeket kap.
Nem értem hogy az eu6-os, és cng-s buszokkal mi a baj? Miért kell nekünk ezt a sok veszélyes nehéz LI-POL akkus és környezetre nagyon káros villanybuszt megvásárolni? Ja persze a kvóta miatt. Illetve miért nincs simán lpg-s busz?
S ez a csecsemőarc már most elkezdi a fővárost eladósítani. Szegény fővárosiak. ÉLhetnek majd vízen és kenyeren
Vízöntő
2021-01-04 at 17:24
A hitelfelvételt a kormánynak jóvá kell hagyni, anélkül egyetlen bank sem adhat.
”A fővárosi önkormányzat vezetése is eltökélt abban, hogy az elfogadott buszstratégiával összhangban a flotta fiatalításával tegye versenyképesebbé Budapest tömegközlekedési szolgáltatását…”
Csak az nem világos, hogy monopolhelyzetben kivel szemben akarnák versenyképesebb lenni?
Csak úgy mellékesen, a Kormány nem néhány hete ajánlott fel egy darabszámot az általa fedezett buszbeszerzési keret terhére? Ha jól emlékszem 50 db-ot, csak annyit kellett volna mondani, hogy kérjük, meg legfeljebb az intelligencia szabályi szerint megköszönni!
Judit
2021-01-04 at 15:39
Leopárd/—oshon/—fején találtátok a szöget.!!!
ez a képződmény egy semmire való nyikhaj.!!!
oshon
2021-01-04 at 11:51
Leopárd 2021-01-04 at 11:46 – Pontosan , epp mint megvalasztoinak !
Leopárd
2021-01-04 at 11:46
KG a tipikus gyarmatias jelenség–1. mindent másol, ami a nyugati centrumban mostanság -menő dolognak számít. 2. Önálló gondolatai nincsenek-mindent –importál–eszmét, divatot, stb.3. A gazdálkodása-hitelfelvételei a nyugati centrum érdekei szerint történnek-többnyire-ritka undorító szokása-hogy elhinti:rossz anyagi helyzetben van a város.–Összefoglalva–a magyar történelem életképtelen selejtje ez a szerencsétlen–nincs személyisége, nincs saját akarata, nincs önérzete.Ergo pszichológiailag-pszichiátriailag kóros jelenség.
patrióta
2021-01-04 at 11:30
Már intéztél buszokat saját hatáskörben , azokat kellene forgalomba állítani !!!!!!!
iszom
2021-01-04 at 11:24
Egyszerűen link sz@r alak vagy !
kanabe andras
2021-01-04 at 11:22
A nyugdíjasoknak ígért rezsi támogatást is rendezhetnéd !
Ócska politikai prosti !!!!!!!!!!!
Geri baba és a 40 tanácsadó
2021-01-04 at 11:09
Ha 40 tanácsadóból kirúg 38-at, akkor a havi 1 milliós fizetéssel számolva 2 milliárd forint fog felszabadulni. 20 db környezetkímélő busz kijönne a 38 rabló fizetéséből. Ha beleszámolom a költségtéríteseket, a teljesen egyértelmű korrupciót, a benzinköltséget, akkor további buszok érkezheznek hitel nélkül.
Felveszek hitelt egy nyugati bankttól, hogy német termékeket vásásolhassak arany áron, amit aztán a német szervizekben javítok arany áron. Welcome to European Union.
JG
2021-01-04 at 10:42
RENDBEN!
De a törlesztést gazdálkodják ki vagy a butapestiektől szedjék be buszadó formájában, mert ez megint úgy néz ki, hogy más farkával vernék a csalánt.
oshon
2021-01-04 at 10:20
Királytigris 2021-01-04 at 10:07 – Pontosan ! Nallunk Kolozsvaron is van par elektromos busz , de a javat a trolik viszik , epp a tavaly keso osszel epitettek (bovitettek) ki par uj felsovezeteki halozatot es bevasaroltak par uj trolit … messzerol a troli a leggazdasagosabb a kornyezetbaratok kozul !
Királytigris
2021-01-04 at 10:10
Teljesen környezetbarát ötletem van!
Riksákat kell vásárolni, és Kamugeri 41 “tanácsadóját” elébe fogni! Végre megdolgoznának a havi 1,2 millióért.
hivő
2021-01-04 at 10:09
Csodálom hogy eddig is
kibirták a adosság
felvétele nélkül.
Semmi uj nincs a nap
alatt ha a balosokrol
szol a nota.
Királytigris
2021-01-04 at 10:07
biciklisávkirály!
Miért lenne a troli elavult?
Az elektromos busz a lítium aksi miatt nagyon drága, és ha az aksi cserére szorul, akkor a drágaság hatványozódik.
Amíg a végállomáson töltődik az aksi, addig a kedves utas min. félórát simázik a megállóban, vagy olyan nagy számban kellene az elektromos buszokat megvásárolni, hogy az már megint nem érné meg. A trolinál ilyen probléma nincs.
khm
2021-01-04 at 10:07
biciklisávkirály
Magyarországon a Ganz gyártott olyan trolikat,amik felsővezeték híján akkuról járták Roma belvárosát.
Az mszp-szdsz kormányok idején. Természetesen egyetlen darabot sem vettek a demszkiék.
Ba
2021-01-04 at 10:05
Annyi pénzből mennyi környezetbarát omnibuszt lehetne venni!A végállomásokon meg megtankolnák magukat! A városházi semmirekellők meg végre hasznossá tehetnék magukat , kis oldaltáskájukba szedhetnék a lócitromot!
Szőke ciklon
2021-01-04 at 10:04
Adósságba akarják sodorni a főbárost, hogy aztán lehessen mantrázni,ország és Európa szerte: A KORMÁNY KIÉHEZTETTE A FŐVÁROST!
Nem beszélve arról, hogy amikor a kötelező, nélkülözhetetlen kiadásokra sem lesz pénz itt nem a szakértők, tanácsadók díjazására gondolok – lehet majd a kormányra mutogatni, illetve a kormány kénytelen lesz beszállni, hogy azért működjön a főváros.
Gyorsan törvényt kell alkotni arra, hogy egy önkormányzat ne adósíthassa el a települést, illetve, ha fizetésképtelenné válna, bukjon a testüket is, és új választást kelljen kiírni.
biciklisávkirály
2021-01-04 at 09:57
már a troli is elavult, a felsővezeték rontja a városképet, és komoly hibalehetőség, teljesen elektromos buszok kellenek, a végállomáson lehetne tölteni.
bl
2021-01-04 at 09:56
Ó, Istenem hitel! A fejletthaladók álma egy még nagyobb hitel. Hehehe. Széchényi is megmondta, hogy Hitel. Nem hittel, hanem hitel. Hehehe.
Királytigris
2021-01-04 at 09:49
Nem buszokat kellene venni, hanem trolibuszokat! A biciklisávokat átalakítani trolisávokká, felettük a vezetékeket kiépíteni!
Ez csökkentené a légszennyezést a fővárosban.