Helyi népszavazást kezdeményezett Debrecen momentumos önkormányzati képviselője a városba tervezett kínai akkumulátorgyár ügyében.
A Momentum az MTI-hez eljuttatott szerdai közleménye szerint Mándi László hétfőn nyújtotta be hitelesítésre a helyi választási bizottságnak a népszavazási kérdést annak érdekében, hogy a debreceniek kifejthessék véleményüket az akkumulátorgyárról. Azt írták, a fideszes városvezetés a helyiek tájékoztatása és megkérdezése nélkül tervezi felépíteni a hatalmas vízigényű és környezetszennyező CATL akkumulátorgyárat.
Meggyőződésünk, hogy egy ekkora beruházás nem lehetséges a helyiek bevonása és megkérdezése nélkül. Több mint kétszázezer ember jövőjéről nem dönthetnek zárt ajtók mögött
– indokolt a Momentum. A helyi népszavazásra javasolt kérdés a következő:
Egyetért-e Ön azzal, hogy Debrecen közigazgatási területén tilos legyen olyan ipari létesítményt létrehozni, amelynek az óránkénti átlagos vízigénye meghaladja a 130 köbméter értéket?
Forrás: MTI
Málnásmackó
2023-01-25 at 21:42
csak szeretném felhivni a számítógépeiken pötyögő mobiltelefonjaikat nyomkodó kamuzöldek figyelmét, hogy a félvezetőgyártás alapanyagához, a sziliciumvaffelek gyártásához brutális mennyiségű víz kell. Egy közepes gyár naponta 5-20millió liter vizet használ el. Méghozzá olyan ultratiszta kivitelben amihez képest a csapból kb szenyvíz folyik.
Aztán folytathatom a vegyipar más ágaival, pl a gyógyszergyártással..
Naszóval pofa satu aztán lehet leadni a cuccot gyerekek semmi telefon, semmi internet és ha felmegy a lázatok mentek a javas asszonyhoz, ha szerencsétek van érti a dolgát és az egyszerűbb korságokat megoldja, bár a tapasztalat szerint 80% csaló..
Málnásmackó
2023-01-25 at 21:35
nem kell ezzel szarozni, ha Debrecenben nem kell akkor számos hely van az országban ahol szívesen fogadják.
@futóbolond
“csak tessék körülnézni a gödi samsung-üzemnél: betemetett monitoring-kút, határértéknél sokszorta magasabb lítium- és nmp-jelenlét a talajban és a vízben. a munkavédelmi felügyelőség maximális büntetéseit röhögve kifizetik, ilyenkor semelyik “nemzeti” ”
Ne terjessz hazugságokat. Ezt a nyomorult átlátszó hazudozta amiről már a szart is le kellett volna perelni. Egyetlen monitorunk kút sem adott ilyen mérést, ráadásul mág a gyár építése előtt is magasabbak voltak ezek az értékek feltételezhetően az előtte ott lévő vállalat öröksége
Yoggi
2023-01-25 at 19:31
@Nézzük_magát_a_dolgot
Neked is akkor a saját stílusodban.
Te olyan hülye vagy, hogy cirkuszban kéne mutogatni.
Az, hogy nem tudsz értelmezni egy szöveget (értsd: funkcionális analfabéta vagy) nem az én problémám.
Mutasd a hozzászólásom valakinek, aki alapszinten barátságban van az értő olvasással, és majd elmagyarázza neked, mit írtam.
Én nem beszélek retardáltul, így csak ugyanazt tudnám megint leírni, amit megint csak nem értenél.
@Őrnagy
Te vagy a másik zseni.
Először mutasd meg, hol írtam azt le, amit “olvastál” tőlem, aztán papoljál.
Akkor majd válaszolok. Gyanítom viszont, hogy te is csak egy értelmező olvasásra képtelen nyuggerke vagy.
Rolo
2023-01-25 at 15:11
“németeknél nincs maximált büntetési összeg és zsebrevágott kormányhivatalok és hivatalnokok.”
Nincs nincs…ott mindenki ezer százalékig korrupciómentes!????
A te alternatív valóságodban lehet…??
Ha nem láttam volna saját szememmel és nem hallom a volt főnököm szájából az ellenkezőjét…még el is hinném neked??♂️???
Rolo
2023-01-25 at 15:07
t2023-01-25 at 14:49
????
De csak a te kedvedért???♀️?♀️?
A kutya is jó-dolgában vész meg!
2023-01-25 at 14:37
Budapest, Győr, Debrecen és hasonló nagyvárosok már annyira fel lettek fejlesztve, az adófizetők több ezer milliárdjából, hogy a jólétben tapsikolnak, miközben más városok, települések középkori viszonyokban, munkanélküliségben tobzódnak. A kutya is jó-dolgában vész meg!
Rolo
2023-01-25 at 14:36
t2023-01-25 at 13:57
?????
Tudományos…az??? téged is egy szintel feljebb kéne emelni a latrina aljáról de félő hogy megszédülnél genderkém?????♀️?♀️
Őrnagy
2023-01-25 at 13:06
@ Yoggi 2023-01-25 at 12:52
Sok a süket duma!
Az akkumulátor káros, Ok. Mivel üzemeljenek akkumulátor helyett az elektromos járművek, a benzines és a diesel autók, továbbá az akkumulátoros háztartáieszközök és kéziszerszámok? Erről papolj!
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-01-25 at 13:03
Nem értem a PS-t, hogy ilyen alattomos és alantas figuráknak, mint yoggi, miért ad lehetőséget terjeszteni a rágalmait. De retardált is. Pl. felhozza, micsoda dolog, hogy Bp-en és Nyugat-Dunántúlon kiugróan magasak a jövedelmek más tájakhoz képest, és ezt úgy gondolja igazságossá tenni, hogy a keleti szegényebb területeken megakadályozza a fejlesztést, maradjanak le még jobban! Igen, mert őelőtte csak egy cél lebeg: minél rosszabb az országnak, annál nagyobb az esélye az ő bandájának, hogy felléphet a NER ellen, és a jövőben majd folytathatják azt a lopást és országkiárusítást, aminek Orbánék 2010-től véget vetettek.
Debreceni
2023-01-25 at 13:03
Rolo, Ungarn über alles !: Akkor ezek szerint egyikötöknek sem kell az akkumulátorgyár a városába? De ha ennyire úgy gondoljátok hogy én csak ksiebbségben vagyok, akkor nyugodtan lehet róla helyi szavazást tartani nem gondolod? Demokrácia van ugye, gyorsan lerendezzük, kijön hogy tényleg kisebbségben vagyok és már épül is a gyár és minden tiszta, nem a párszáz kiabáló dönt hanem a nyugodt debreceni többség. Azt az egy hetet még ki tudják várni a CATL-nél.
Gondolom aki nem ért egyet veled mindenben az már csak Belpesti baloldali liberális lehet, ebben pont annyira tévedsz mint amekkora homályban voltál a nemzetközi szerződésekkel.
Balak Csaba
2023-01-25 at 13:02
A tanulság megint az, hogy az érintettek bevonását nem érdemes megspórolni.
Yoggi
2023-01-25 at 12:52
@sanyó
“Azt szeretnék ezek a kis hazátlan tetvek, ha Magyarországon munkanélküliség lenne, ezért elleneznek minden beruházást.”
Akkor szálazzuk kicsit szét ezt a nagyvonalú kijelentésedet.
Éppen most jelent meg az aktuális önfényezés a bruttó átlagkeresetekről, és alatta 1-2 csőlátású fideszes is bírálta ezt.
Na, ugye tudod, hogy összesen kettő megye (Budapest és Győr-Moson-Sopron) haladja meg ezt a szintet?
Hosszú lenne az ebből jövő következtetéseket levonni, de maradjunk annyiban hogy ez az “összeszerelő üzem” egyenes következménye.
Tudod mivel lehetne ezt csökkenteni? Képzett munkaerővel és innovációval. Ezzel szemben mibe önti Orbán a pénzt? A saját haveri körbe, amelyek kiskirályok lesznek Magyarországon (élükön a “nem foglalkozom üzleti ügyekkel” miniszterelnökkel, de a büdös életben nem fog tőle fölemelkedni az ország. Meséld már el, hogy ezek a gazdasági zsenik – akik közül némelyik okosabb, mint Zuckerberg – mit értek el külföldön?
Lófaszt sem, mert Orbán annyit tudott elsajátítani a távol keleti példákból, hogy építsünk saját gazdasági klientúrát. Azt, hogy ez legyen olyan, amely innovatív, és képes lesz külföldön is piacot szerezni, az kiesett a rendszerből.
Ennek tapsolsz te fejvesztve, és gyalázol mindenkit, aki egy kicsit is kritikus mer lenni ezzel kapcsolatban.
Persze, a fentiekhez nem ártana, ha lenne egy kis tápanyag a fejben az összefüggések megértéséhez.
Schiffert úgyis imádják idézgetni a blogon, amikor szidja az ellenzéket. Nosza, javaslok a videómegosztón egy 40 perces beszélgetést. Az orbáni diagnózis helyes, a gyógymód katasztrofális.
Ebből bezzeg nem idéznek sehol a fidesz propagandában, hiszen minden olyan flottul működik az országban. Kérdezz már körben az ismerősi körödben, ki keresi meg az átlagbért. Nem lesz reprezentatív, de jelzésértékű.
Te zseni, te…
Lajos
2023-01-25 at 12:40
Nos!
Nagyjából elolvastam a ciket és a hozzászólások at is.
Érdemes tudni, hogy Debrecenben EDDIG IS GYÁRTOTTAK AKKUMULÁTORT!!!!
Igaz, hogy a hagyományos savas-ólom akkuk és a galvánelemek gyártása , de igen is van üzem.
Mint ahogyan Egerben; Hatvanban; Dunaújvárosban; Jászberény; és még sorolhatnám!
És ezek a gyárak/üzemek ténylegesen KÁROSANYAG előállítását végzik mind a mai napig.
Mert tény, hogy a gépjárműfelhasználásnál – szinte – teljesen eltünt a régi technológia és a savas-ólom akkumulátorokat leváltotta (nagyrészt) a zselés akkumulátorok, de azok előállítása is éppúgy környezetbarátnak nem nevezhető. Mint ahogyan a különböző galvánelemek előállítása sem. És lehet az kénsav-cink-réz; vagy Nikkel-Kadmium; vagy “Leclanché-elem”…..
Én sem rajongok a környezet rongálásért. De a világ fejlődésével, a világ rombolása is halad.
Ezt nem lehet “kiváltani”, hiszen az elektromosság, amit TÁROLNI akkumulátor hiányában nem lehet.
Azt nem lehet üvegbe vagy palackba zárni.
Nem megfogható, stb….
Egy akkumulátor gyár nemcsak egyféle lehetőséget fed át.
Most azt mondom, hogy ha nem lesz elektromosautóhoz akkugyár, rendben. De a fosszilis üzemanyaggal haladó járműbe is kell akkumulátor. Vagy visszatérünk a “KURBLIS” indításhoz?
Sőt. A lovaskocsikhoz mert abba nem kell kőolajszármazék és nem kell akkumulátor sem.
És nem nézünk tévét? Nem használuk mobiltelefont?
Vagyis hagyjunk is fel igazából minden olyan elektromos eszköz használatával amihez – még ha csak minimálisan is – de akkumulátor használata szükséges??
Hát kíváncsi lennék, a jelenlegi “ELLENZŐK” közül hányan lennének képesek ezekről lemondani???
Uff, én beszéltem!!
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-01-25 at 12:39
Álljon meg a hegyimenet! Ez a társaság már egyszer indított helyi népszavazási kezdeményezést, és a választási bizottság átengedte. Meg kellett volna kezdeni az aláírásgyűjtést, de tapasztalva annak reménytelenségét, NEM kezdték el, és határidőig egyetlen aláírást se adtak le. Az eltelt idő alatt hazaárulást jelentő, súlyos nemzetgazdasági károkat okozó rémhírkeltéssel hergelték a debrecenieket, és úgy érzik, most újra lehet próbálkozni. No de azonos témában hányszor lehet kezdeményezni? Szabad játszani az ország jövőjével? Ha ilyesmivel elriasztják a befektetőket, a Kormányzat eddig megismert híg iszap keménységével fog-e bírósághoz fordulni azért, hogy a főkolomposok felelősségük arányában fizessék meg a kárt? Dollármilliárdokról van szó! Egyébként azonnali vizsgálat szükséges kideríteni, hogy az ellenséges hangadó politikusok vagyonosodása köthető-e cseh korona, szlovák EUR vagy lengyel zloti átutalásokhoz vagy nokiás dobozokhoz, ugyanis ezen országokkal újra meg újra öldöklő versenyt kell lefolytatnunk akkuipari beruházásokért, mert nekik borzasztóan kellenének. Egyébként csodálkozok a debrecenieken. Eddig jó magyar embernek hittem őket. No de a kutya is jó dolgában veszik meg. Lásd Győr, ahol már csak a hírére is egy esetleges VW akkugyárnak őrjöngve tiltakozna.
Péter Pál
2023-01-25 at 12:35
Elmehet a Momentum a jó büdös bolsevik anyjába!
Kitekintő
2023-01-25 at 12:32
A környezetszennyezésnek nincs se jobb, se baloldala. A lakosságot tájékoztatni kellene. “A gödi gyár esetében adatokkal bizonyítják, hogy a rákos megbetegedések 20-30% al nőttek egy év alatt. A kutakból sok helyen eltűnt a víz a gyár nagy vízigénye miatt, de zaj, por, és levegőszennyezés is van. Az állattartók féltik az állataikat is, mert kimutatták, hogy a talaj és a víz is szennyeződött. A gyárak már alig párszáz méterre vannak a lakóházaktól, mert ahogy bővültek az ipari parkok körbezárták a településeket. Az ingatlanok értéktelenek, eladhatatlanok lettek, aki menekülne, az sem tud.
“https://www.napitema.com/2023/01/ipari-parkok-es-akkumulatorgyarak-nonek.html
A gyár megépül. Néhány év múlva jelentkezik a probléma.
Őrnagy
2023-01-25 at 12:25
A magyar zöldeknek és a MIHAM barmoknak már a fű se elég zöld! Mindent elleneznek, még azt is, ami Németországi zöldeknek tetszik! Németországban bevált ez a beruházás, itt megpróbálják megfúrni. Nem normálisak!
Rolo
2023-01-25 at 12:14
t2023-01-25 at 12:00
???
Megint nem sikerült ? nem baj majd legközelebb???♀️??
Ungarn über alles !
2023-01-25 at 12:14
Debreceni
10:53
bammeg az álneved nem jogosít fel, hogy a bélpesti-bélsárból vidéki jó magyarnak hazudd magad ! minden böfögésed hamis, hazaárulástól bűzös ! nehogy már Debrecen fejlődése egy félmarék libbant-buzi-korcs ugatásán múljon !
sanyó
2023-01-25 at 11:56
Azt szeretnék ezek a kis hazátlan tetvek, ha Magyarországon munkanélküliség lenne, ezért elleneznek minden beruházást.
sanyó
2023-01-25 at 11:53
“amelynek az óránkénti átlagos vízigénye meghaladja a 130 köbméter értéket?”
És miért pont 130 köbmétert? Ki határozta meg ezt a határt, a Fegyőr?
Rolo
2023-01-25 at 11:46
@Debreceni
“mi is nyerünk mert megszűnik a probléma”
Ki az a mi? Mind a százan???
Ez csak a ti csökött agyatokba probléma????
Rolo
2023-01-25 at 11:44
t2023-01-25 at 10:35
????
Latom még mindig nem gyakoroltál eleget???♀️?♀️
Megragadtál a béka segge alatti szinten…de nem baj…mi így “szeretünk”????????
Sas
2023-01-25 at 11:35
Korábban mind az LMP, mind a Momentum elektromos-autókat akart-köpönyegforgató csűrhe.
Csillagtörő
2023-01-25 at 11:13
Debreceni, maga egy balliberális lehet és nem debreceni lakos. Menj a pokolba!
Sas
2023-01-25 at 11:04
A Momentum a belpesti idióták pártja.
Hűha
2023-01-25 at 10:55
Ezt is a Nyugat finanszírozza (mármint a népszavazás balhét). Nem kérdés, miért….
Debreceni
2023-01-25 at 10:53
Ungarn über alles !: Úgy tűnik hogy TE teljes fogalmatlanságban vagy arról hogy mi az hogy nemzetközi szerződés, meg hogy miről nem lehet szavaztatni. Nemzetközi szerződésről lehet népszavazni (EU kilépésről, NATO kilépésről pl, vagy NATO belépésről, stb), viszont nemzetközi szerződésből eredő _kötelezettségről_ nem lehet. Lefordítom neked: ha NATO tagok vagyunk és ez a nemzetközi szerződés azt mondja ki hogy csatlakozunk a védő háborúhoz ha megtámadják valamelyik másik tagállamot, akkor arról NEM lehet szavazni hogy tényleg csatlakozzunk-e a háborúhoz. Arról viszont lehet szavazni hogy kilépjünk vagy belépjünk a NATOba.
De ez teljesen irreleváns, hiszen a CATL mint egy tőzsdén jegyzett cég terület vásárlása és bérlése, meg gyár építkezéséhez nem kell semmiféle nemzetközi szerződés Magyarország és Kína között, nincs is semmi ilyen ratifikálva (de küldj egy linket a magyar közlönyben ehhez ha megtaláltad). A megállapodás a Magyar állam (országos adók), önkormányzat (helyi adók, infrastruktúra), meg esetleg földtulajdonosok (tulajdonszerzés) között jön létre. De még ha lenne is akkor is lehet szavaztatni a be és kilépésről.
De nem nagyon értem a problémát, ha te vagy Rolo szeretnél akkumulátor gyárat Magyarországon akkor hívjátok fel az országgyűlési képviselőtöket hogy vigye oda, és akkor meg van oldva a probléma, CATL-t rohadtul nem érdekli hogy Debrecenben van vagy Székesfehérváron a gyár, szóval eresszetek meg pár telefont aztán kaphattok egy gyárat. Ti is nyertek, mert lesz nálatok egy CATL gyár, meg mi is nyerünk mert megszűnik a probléma.
Sas
2023-01-25 at 10:47
Az LMP nem hazai érdeket képvisel.
Hesslerezredes
2023-01-25 at 10:47
Ahogy az ember van az atomerőművel, kb. úgy van az ilyen akkumulátor meg gépjármű abroncs (gumi) gyárakkal is: mindig ott van a tudata egy hátsó szögletében, hogy mi van akkor, ha a környezetvédelmi előírások egyszer mégis sérülnek?
Mert akkor kurvakibaszatos nagy gebaszt van/lesz.
És a technológiában mindig – MINDIG!!!!!!! – az azt működtető EMBER a leggyengébb láncszem. Nem a gép. Az Ember.
Úgyhogy ha ötszörös ellenőrzésre van tervezve – akkor azt meg kell kétszerezni!!!!
A működési kockázatokra olyan biztosítást kell előírni (mármint biztosítási kötvényt), amely nem kétszeresen, de tízszeresen fedezi az esetleges bármilyen károkat (és itt most nem érdekel a túlbiztosítás tilalma)!!!
És a környezetvédelmi hatóságnak gyakorlatilag folyamatos ellenőrzés alatt kell tartania az ilyen ipari létesítményeket!!!
Sas
2023-01-25 at 10:46
Az LMP uszít.Azt hazudja, hogy van teljesen veszélytelen technológia-infantilizálja az erre fogékonyakat-.
GiczeiyTünde
2023-01-25 at 10:40
Miért pont a magyarorzági akkumulátor-gyár az ördög?
Nézzenek körül a “zöldek” pl. a német lignit-bányák újra nyitása terén!
Ami nálunk fejlesztés, az írtandó.
Ami pl. a németeknél történik, az rendben van.
MENJENEK a fran.ba!
Őrnagy
2023-01-25 at 10:32
Megy a hisztériakeltés. Türingiában már üzemel egy pontosan ilyen gyár, és se a zöld politikusoknak, se a lakosságnak nincs vele semmi baja!
De az olcsó politikai haszonszerzésre törekedő szélhámosok igyekeznek alapos félrevezetéssel hisztériát kelteni a lakosság körében, hogy növeljék a politikai befolyásukat pontosan azok kárára, akiknek a szavazataira számítanának!
Kellő felvilágosítással Meg kell akadályozni az oktalan hisztéria keltést.
Sas
2023-01-25 at 10:26
A Fidesz gyerekesen kommunikál az ügyben-azt nyüszögi, hogy a gyár veszélytelen.A GYÁR HASZNOS, A GYÁR KELL-DE, természetesen nem veszélytelen-mert ilyen nincs is-a nitroglicerin is veszélyes-de szükséges-az életben minden veszélyes-de felnőtt elviseli-mert szükséges.Ezzel szemben a Fidesz kommunikáció infantilis szintű.
Lacus
2023-01-25 at 10:21
Helyes, ha nem kell a debrecenieknek vigyék oda ahol nagyon megtudnák becsülni a munkahelyet! Gondolok itt a volt kohász bányász városokba, ahol nem ijedtek meg a gyárkémény füstjétől és tisztában vannak vele, a mai szigorú környezetvédelmi szabályozás miatt töredéke szennyezés sem fordulhat elő, mint anno a gyárkémények füstjei által! Lesz biztos munkahelyük, a városok elputrisodása megszűnik, sőt a földjük sem az a nagyon hangoztatott fekete föld. Ott kell hagyni Debrecent és tovább lépni, mert ezt már eljátszották Nagymarossal a hangember környezetvédők és most a Szlovákoknak tejel a vizierőmű.
Királytigris
2023-01-25 at 10:17
Ha nincs munkahely az a baj. Ha van munkahely az baj. Mi lenne a jó?
Ezek
2023-01-25 at 10:16
Lehetőleg addig írják ki a népszavazást, amíg nem tisztázott feketén fehéren, hogy milyen hatással van a gyár működése az emberi szervezetre, mert addig lehet csak a szürke zavarosbol kihalaszni valamit.
A gumiabroncsgyár ügye sokkal egyértelműbb volt, az maradt.
Matu
2023-01-25 at 10:15
futóbolond2023-01-25 at 09:51
Mindenki dolgozhat, aki akar…Aki nem akar, annak helyébe jöhet a külföldi munkavállaló, az is hasznot hajt az országnak.
Ungarn über alles !
2023-01-25 at 10:14
Debreceni
09:49
de ! van szerződés ! a nélkül külföldi itt nem építhet semmit !
csakhogy ez az egész meghaladja a korcs, bármi ellen ágáló fajtád agykapacitását
na uff és off
Matu
2023-01-25 at 10:10
Tényleg nem értek hozzá, de gondolom a debreceniek sincsenek teljesen tisztában a gyártási technológiával. Nagyjából fogalmuk sincs, miről népszavazzanak. Talán előtte tájékoztatni és nem hergelni kellene az embereket. Tudom, hogy a tavalyi aszályos év után mindenki felkapja a fejét ha vízről van szó, de ezzel az erővel ne legyenek élelmiszerfeldolgozók sem, hiszen ha valahol, hát ott valóban nagy a vízigény, de egy konzervgyár ellen nem hisztizne senki. Azt sem értem, hogy ha ugyanez a cég egy ugyanilyen gyárat már működtet Németországban, ugyanezzel a technológiával, és ott még senki nem halt bele a nem létező környezetszennyezésbe, Debrecen miért van életveszélyben? Gondolom, miután nálunk fejlődik legjobban az elektromos autók gyártása, praktikus döntésnek tűnik ide telepíteni az akku gyártását is, ami nagyjából annyira veszélyes, mint a napelemek gyártása.(annyira, hogy állítólag az elhasznált akkukat a napelemek gyártásánál lehet újra hasznosítani.) Az ellenzéknek mindent meg kell akadályoznia, ami a magyar gazdaságnak sikert jelenthetne, ezt kapták feladatnak…dolgoznak is rajta keményen!
moliere
2023-01-25 at 10:08
Nem hinném, hogy a fideszes kormány ártani akarna Debrecennek. Ha ezzel ártana, akkor talán Szeged mellé tennék… Vagy esetleg Pestre.
Ungarn über alles
2023-01-25 at 10:07
Yoggi
10:03
“a német CATL gyárnál az első razzia előtt a kínai “vendégmunkások” a szántóföldön próbálnak menekülni”
te szél-ütött barom-maYom ! …csak nem gondoltad hogy szír-szar agysebészek dolgoznak ott ?
Rolo
2023-01-25 at 10:04
Híjnye…megérkeztek a szaGértők??????
Csak kb 8 ország versenyzett a beruházásért???
Ott nem lett volna szennyező csak nálunk???
Sőt…a németeknél sem az…csak a csúnya zorbánnál szennyeznek!???
Sőt még sok vizet is használnak?♂️
Lehetne még ideírni pár ipari tevékenységet ami szintén rengeteg vizet használ,de a szaGértőknek nem kell gondolkodni csak fröcsögni?????
Yoggi
2023-01-25 at 10:03
@grimmbusz
“Amúgy meg a 80 százalékát megtisztított szennyvízből (szürkevíz) elégítik ki.”
Maradjunk annyiban, hogy ezt majd elhiszem, ha tényleg, hitelesen mérhető módon, megvalósul…
Tudod, amikor a német CATL gyárnál az első razzia előtt a kínai “vendégmunkások” a szántóföldön próbálnak menekülni, akkor felmerülnek bennem kételyek, hogy mi az amit betartanak, és mi az amit nem. (Ja a második ellenőrzésen már rendben volt minden, ott nyilván “felkészültek”…)
Valahogy a multikkal szemben mindig csak akkor van gyanakvás, ha éppen az agymosó propaganda arra irányítja a figyelmed, egyébként mindig annyira elnéző vagy.
grimmbusz
2023-01-25 at 09:55
Hát, végülis csak minden kétséget kizáróan kb 1300 oldal szakmai számítás alapján le kell írni, hogy (legyünk nagyvonalúak) 129.7 köbméter a fogyasztás. Jól értem?
Amúgy meg a 80 százalékát megtisztított szennyvízből (szürkevíz) elégítik ki.
Xantia
2023-01-25 at 09:52
Miért nem Paks mellé telepítik az akksigyárat? Ott lenne elég áram és melegvíz is.
Miért pont egy aszályos helyre telepítik, ahol még erőmű sincs?
Akkor legalább a Tisza partjára helyeznék.
Debreceni
2023-01-25 at 09:49
Ungarn Über Alles: Itt nincs semmilyen nemzetközi szerződés. Amúgy meg Debreceni vagy? Ha nem, akkor ne dumálj bele. Én sem szólok bele hogy a te házad melle milyen gyárat engedélyezel vagy nem.
bl
2023-01-25 at 09:42
A mocskosoknak semmi se drága. Semmihez nem értenek és mindent tönkretesznek (lásd Geri ténykedését).
Józsué
2023-01-25 at 09:20
Szemét,szabotázs banda.Ez a beruházás fontos. Elsődlegesen munkahely szempontjából is. Több állam aspirált rá,mi kaptuk meg. Ne kàrrogjatok.
Ungarn über alles !
2023-01-25 at 09:13
félkegyelmű hazaárusok ! nemzetközi szerződésről nem népsavazunk !