Az uniós helyreállítási alap nyújtotta lehetőséget kihasználva alagúttal kötné össze Szicíliát és az olasz szárazföldet az olasz kormány a régóta tervezett, de soha meg nem valósuló híd helyett. A közlekedési minisztérium szerint “soha vissza nem térő alkalmat” kínál, hogy az 5 milliárd eurós beruházást finanszírozhatnák abból a csaknem 210 milliárd euróból, amelyet a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság utáni helyreállításra folyósít Olaszországnak az Európai Unió.
Az alagúthoz kapcsolódva kiépítenék Dél-Olaszországban és Szicíliában is a nagysebességű vasúti hálózatot, amely jelenleg a Nápolyhoz közeli Salernónál ér véget. Szicília közigazgatási székhelye, Palermo – az ötödik legnagyobb olasz város – az egyetlen olyan olasz nagyváros, amely nem érhető el nagysebességű vonattal.
A szicíliai Messinát a szárazföldön fekvő Reggio Calabriával összekötő híd tervét már az ókortól dédelgetik Itáliában, de továbbra sem látszik megvalósulni. Bár legszűkebb pontján mindössze 3,1 kilométeres a Messinai-szoros, a hídépítést nehezíti, hogy a tenger mélysége eléri a 250 métert, erősek az áramlatok, és újabban környezetvédelmi és megtérülési aggályok is felmerültek. A 3,3 kilométeres messinai közúti és vasúti híd legutóbb konkrét formát öltő tervét az elmúlt években befagyasztották, főleg azért, mert túl soknak találták a 8,5 milliárd euróra (2939 milliárd forint) becsült költséget.
A miniszterelnök hétfőn egy lapinterjúban vetette fel, hogy híd helyett környezeti ártalmat nem okozó alagúttal köthetnék össze az olasz csizmát és Szicíliát, hasonlóan a Németország és Dánia között épülő alagúthoz. A gigaberuházáshoz kiindulópontként használhatnák Giovanni Sacca mérnök 2017-ben készített alagúttervét. Paolo De Micheli infrastrukturális és közlekedési miniszter kedden azt közölte, hogy már dolgoznak a beruházási terven, amelyet az Európai Bizottság elé terjesztenek. Az alagútépítéshez elengendhetetlen az uniós jóváhagyás is, ha EU-pénzeket akarnak felhasználni hozzá.
Forrás: MTI; Vezető kép: MTI/EPA/Angelo Carconi
Logikus
2020-08-12 at 15:22
Sokkal jobb lenne, ha Málta kötné össze végre valahára híddal a három fő szigetét.
Ricsipaszta
2020-08-12 at 15:34
Főleg, hogy még a Feröer-szigetek is össze vannak kötve alagutakkal.
Logikus
2020-08-12 at 15:52
Annyi biztos, hogy a dánok és a svédek híddal és alagúttal összekötötték az országaikat. Ez Máltán is jó lenne, hiszen az egy országot jelent, és az amúgyis nagyon jó turizmus mégjobb lenne/fejlődne.
Tuti
2020-08-12 at 15:07
minden sziget vege egy hid a szarazfoldre!!!!
en Isle of Wight-on elek es barmikor feljon ez a kerdes a szigetlakok mindig leszavazzak nagy aranyban
Lajos Kovacs
2020-08-12 at 14:50
FANTASZTIKUS OTLET a financial KATASZTROFAHOZ, es nagy esellyel a termeszeti katasztrofahoz is.
++
TERMESZETESEN ENNEK EGYRESZE a TENGER ALATTI FUGGOHID LENNE a vizmelyseg
miatt (Norveg minta de ott nincs foldrenges)
++
Tobbi resze szarazfoldon EROS FOLDRENGESI ZONABAN…MAFFIA TULAJDONABAN
LEVO EPITESI VALLALKOZOKKAL EPITETVE minoseg nem garantalva csak a folyamatos emelkedese a koltsegeknek.
++
Magyar Orszaggyulesnek EROSEN MEGKELL FONTOLNI hogy RATIFIKALJA a
SZERZODEST
++
NE a Magyar adofizetokkel fizetessek meg ezt az OLASZ VALASZTASI
MEZESMADZAGOT MERT ERRE trillio Eurokat fognak elocsekolni “throe a good money after the bad”
Elkezdik nem lehet abbahagyni de befejezni soha nem fogjak, OROKADOSAG.
Patriot
2020-08-12 at 13:54
Jó nagyokat hazudik a Conte , hogy elcsábítsa a déli szavazókat Salvinitól. Nem lesz ott sem híd, sem alagút.
Nahát
2020-08-12 at 13:21
Egyszerűbb lesz így bevinni Olaszországba és így Európába a muszlimok tömegeit. Jó kis projekt a mi pénzünkön is.
yindzsang19
2020-08-12 at 14:43
-pontosan-ez a sorospribék áruló (amerikai) gazdáinak akar segíteni a betelepítésben
ViAM
2020-08-12 at 13:13
Ókortól dédelgetett álom… Minap egy rádióműsorban megszólaltatott, rég nálunk élő olasz azt kifogásolta a magyarokban, hogy idegesítően lusták.
khm
2020-08-12 at 15:00
Ezt azért nem kellett volna,mert egészen mást láttam Romában egy munkahelyen. 🙂
bl
2020-08-12 at 12:59
A Torino-Lyon vasutat leszavazták, most meg alagutat/hidat akarnak. Hihihi.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-08-12 at 12:49
Szegény olaszok addig-addig ószelemióztak és sziesztázgattak, éltek jobban, mint a teljesítményük azt lehetővé tette volna, amíg a csőd szélére jutottak, így a jóságos EU a helyreállítási pénzek oroszlánrészét nekik juttatja, hátha most nem vámolja meg annyira a pénzt a Cosa Nostra, Ndrangheta és Camorra. Aztán a mi kis helyreállítási pénzecskénket “jogállami” kifogásokkal megnyirbálja, de törlesztenünk ennek ellenére ugyanúgy kell, mintha megkaptuk volna, hiszen a kölcsönfelvétel közös, a törlesztés is közös. Többet mondok: az olaszok jó szokásuk szerint nem fognak törleszteni, helyettük is nekünk és más lúzereknek fog kelleni. Ismerni kell a mediterrán korrektséget. Ismerik a viccet, ugye? Vezérem, Olaszország belépett a háborúba! – Kellemetlen, két hadosztályt ellenük! – De Vezérem, a mi oldalunkon léptek be! – Szent Isten! Hat hadosztályt a megsegítésükre!
T J
2020-08-12 at 12:47
Égető szükségük lehetett arra a pénzre, ha most azt se tudják mire költsék. Tényleg “soha vissza nem térő alkalom” ingyen pénzből fejleszteni.
Namond
2020-08-12 at 12:26
Hogy örül a maffia az ilyen építési terveknek!
Esetleg Szardíniát is összeköthetnék a szárazfölddel és Szicíliával?
Zazu
2020-08-12 at 12:04
Vagyis aki megszállja Szicíliát, annak egyenes útja lesz Rómáig és Milanóig. Szép öngyilkosság, gratulálunk! A szultán és migránshadserege már tapsikol örömében.
khm
2020-08-12 at 14:57
Pontosan így van. Nekem is ez esett le elsőre.
A másodikra,meg az,hogy ezzel a híddal,aligha az ipart fogják helyreállítani.
Logikus
2020-08-12 at 15:21
Ugyanmár, nem kell félni. Egy hidat bármikor fel lehet robbantani, egy alagutat meg bármikor el lehet árasztani.
TS
2020-08-12 at 11:57
Ezt már évszázadok óta tervezik, az oroszok már építettek hasonlót a Krímbe.