A világ legundorítóbb cégeit tömörítő listában elfoglalt előkelő helyezését féltve őrző sportszergyártó gigász, a Nike könyörgő levelet írt Trump elnöknek, hogy ne emelje meg a Kínában legyártott sportruházati cikkekre kivetett vámokat. A végén még az is kiderül, hogy Colin Kaepernick csak egy fakezű irányító, aki nem az időt, hanem a szerződését próbálta meg kitérdelni, és a Nike a profitban hisz, nem a társadalmi igazságosságban.
Ami idén az Amazonas megégett tapírmalaca, az tavaly Colin Kaepernick és a Nike volt. A libsi könnyek megállíthatatlanul ömlöttek a San Francisco 49ers korábbi irányítójáért, aki mindössze egy darab, alapszakaszban nyert meccsel a háta mögött búcsúzott csapatától, majd egy évre rá kitalálta, hogy igazából az amerikai társadalom mélyrétegeiből kiirthatatlan rasszizmus miatt szabadultak meg tőle. Egy olyan városban, ahol hamarabb talál az ember boszniai piramist, mint fehér, heteroszexuális, republikánus szavazót. Az utolsó két idényét himnusz alatti térdepléssel, ócska futási kísérletekkel és rengeteg eladott labdával letudó félvér fiatalember ezután elmerült a ligával való pereskedésekben, amíg egyszer csak meg nem jelent a színen a neves amerikai sportszergyártó vállalat, a Nike, aki rá építette 2018-as reklámkampányát, mely szerint „ha hiszel valamiben, akkor mindent feláldozol érte”. Igaz, Kaepernick csak abban hitt, hogy teljesítmény nélkül is ki lehet bekkelni teljes szezonokat, de erre a hitére legalább tényleg rááldozta karrierjét. A kampány rövid úton az amerikai politika egyik legmegosztóbb kérdésévé vált; a reklám üzenetét, miszerint az USA társadalma bunkó és rasszista, a republikánus érzelműek cipőégetéssel honorálták, míg az üzenettel egyetértő liberálisok vásárlással fejezték ki önmagukat a közösségi médiában. Kaepernick pedig boldog volt, hiszen megint teljesítmény nélkül vihetett haza egy rakás pénzt.
Jóemberkedés versus profit
Eltelt egy év, és kiderült: a Nike mégsem hisz annyira a „valamiben”, hogy a profitot feláldozza érte. Sőt, annyira nem hisznek, hogy a „bunkó, rasszista Amerika” első számú jelképe, azaz Trump előtt is képesek letérdelni, könyörögni neki, hogy nehogy 10-ről 15 százalékra emelje a Kínában, olcsó bérmunkában legyártatott sportszerek vámját.
Trump múlt héten jelentette be a Kínával folytatott kereskedelmi háborújának újabb lépését, hogy 10-ről 15 százalékra emelné 300 milliárd dollárnyi kínai import termék vámját, többek között a Kínában gyártott cipőkét is. Az új vámok szeptember elsején, vagyis vasárnap lépnek életbe, igaz sok termék ennek ellenére vámmentes marad december 15-ig, nehogy elmaradjon a nagy őszi vásárlási boom
– számol be a rettenetes kilátásokról a Nike-ért és Kaepernickért tavaly még rajongó Index.
Minél nagyobb a büszkeség, annál nagyobb a bukás
Egy év hosszú idő, nemcsak egy amazóniai tapírmalacnak, hanem a haladó sajtónak is, ezért talán már nem is emlékeznek arra, milyen örömittasan számoltak be a Nike sportszergyártó cég és Trump elnök között kitört twitterháborúról. Sokat és hangosan heherésztek azon, hogy Trump felháborodott tweetjei ellenére a Nike kampánya elképesztően sikeresnek bizonyult: a reklámot (és a reklám üzenetét) kritizálókat kigúnyoló másodlagos médiamegjelenéseket számolva – egyes számítások szerint – 43 milliárd dollárt kaszáltak. Talán érdemes lett volna ebből a rengeteg pénzből tartalékot képezni a rosszabb időkre, és akkor most nem kellene letérdelni és könyörgő levelet írni az amerikai elnöknek. Aki – remélhetőleg – a levelet úgy kezeli, ahogy az Egyesült Államok hivatalban lévő elnökéhez illik: azzal gyújtja meg a győzelmi szivart.
hivő
2019-08-30 at 18:08
Lámlám Trump mégsem annyire hülye mint
ahogy a média beállitja.Csak elért egy pár
dolgot a három év alatt.Felhivta a figyelmünket hogy:
1.a média ,fake news gyár
2.amerika müködését a deep state,baloldali
emberekkel megtöltött állami ügynökségek irányitják
saját szájizük szerint.Nem megválasztott emberek.
3.a baloldali media mondja meg hogy mi a politikai korrektség,ki a náci,ki a racist,
ez egy bunko amivel minden más véleményen lévőt le
lehet állitani.
4 az amerikai multik élvezik a naive amerikai vásárlok
pénzét, de adot nem fizetnek és a hasznot Luxemburgokban
parkolják.
bl
2019-08-30 at 19:00
10/10
bl
2019-08-29 at 20:15
Egy multi olyan,mint régen a földesúr. Nem érdekli, hogy hogyan csinálja a hasznot, csak legyen. Terelésként meg legfeljebb jóemberkedik egyet.
Hungary
2019-08-29 at 18:59
Szerintem ezeken nem kell annyira meglepődnünk, minden nagy cég csinálja a saját marketingjét azzal a céllal , hogy minél több legyen a profit..Egyébként ezeket a cégeket nem érdekli milyen szerencsétlenekkel reklámoznak, mindig az adott trenddel nyomulnak ők is…Pl amit nemrég lenyomott a Coca-cola is…Most a ratyikat akarják annyira nyomni, annyira lobbiznnak neki, hogy így nem csak a profit a céljuk, hanem ők politikai szerepvállalást is feljogosítanak maguknak..Ezek nagyon veszélyesek, és helytelenk..Nyílván oka van annak, hogy Trump ezt az intézkedést meghozta.Egyébként nem nagyon tudok olyan világ márkáról vagy neves brendről amit ne Kínában vagy Bangaldesben gyártattnának le, és nem 100% profittal, hanem vagy 300%-ossal.Szerintem ennek anyagi vonzata van, hogy Trump ezt be akarja vezetni…Ebbe nem látunk bele..De az igen nonszensz, hogy egy nem éppen tehetséges játékos, saját magát piedesztára emelve a Nike-val karöltve több profitért sír..Elképzelhetetlennek tartom, hogy összességében az amerikaiak rasszisták lennének, hiszen rengeteg sportolójuk fekete, vagy nem teljesen fehér…Nyílván Amerikában is vannak rasszisták, de ezt így az összes államra kijelenteni, nem lenne ildomos..Lassan azt fogjuk látni, hogy a csalódott sportolók, vagy bukott tv-s személyiségek, vagy celebek, színészek is elkezdenek politizálni, vagyonszerzés céljából…Ezt nagyon károsnak tartom, és nem engedném, lehet nem ártna Trumpnak egy ilyen törvényt is bevezetni..
Én szeretem a Nike termékeit, nem mindet…aki sportol az elsősorban a minőséget fogja megvennis, és hogy tartós legyen, nem lehet papír ruhában sportolni vagy nem tudom miben…Sajnos lázadhatunk, hogy hol gyártják le ezeket és kikkel, de mivel más alternatívák nincsenek, az ő termékeiket fogjuk megvenni…Mert nyílván egy hobbi sportoló aki a kertben futkározik az el tud lenni , egy tescós naciban és egy spar buget-es cipőben ami két kör futása után a kukában landol…Nyílván nem értek sokmindennel egyet amit ezek a cégek képviselnek, de minden termék amit a mai életben használunk a 95%a Kínában van gyártva, ha tetszik, ha nem….Ezt meg sem lehet kerülni…Mert persze, gyárthatunk mi saját magunknak, de akkor azon termékek nem olyan áron kerülnének forgalomba, amit az embrek megengedhetnek maguknak, hanem tripla árakon..Vannak ilyen cégek, de ezek rendelésre készítenek, kézzel, és nem Kínából szerezett anyagokból…De ezek a cégek, családi cégek, vagy kicsi vállalkozások csakis egy bizonyos rétegnek tudnak eladni, ami a felső réteg…Egyébként , ha elhatárolódnánk a Kínia gyártástól akkor nem sok minden lenne a lakásunkban vagy a tulajdonunkban….Ez a kegyetlen igazság és ezzel együtt kell élnünk…Nem az a lényeg , hogy hol gyártanak valamit, hanem az, hogy csak annyit vegyünk meg, vagy annyit fogyasszunk amennyire tényleg szükségünk van…!!!Én legfőképpen és elsősorban azzal nem értek egyet, hogy ezek a nagy cégek, mint a Coca-cola, Nike, Alma(hihi), Facebook, Twitter, Victoria Secret’s (ahol az idén már szerződtetek egy tarnsznemű “model”t is), politikába avatkozzanak és olyan eszméket hírdetssenek vagy ideológiákat amire nincs szükség, hiszen ők nem politikai szereplők, hanem egy szolgáltatást adnak, amit az emberek igénybe vesznek…Szerintem ezzel ezek a cégek veszélyes vizekre eveznek….És törvényeket kellene hozni, vagy módosítani, hogy ezek a cégek akár politikai nézeteket hírdessenek, vagy agymossák az embereket….Szerencsére vannak normálisan gondolkodók, akik ezekt eltudják vonatkoztatni, illetve nem nyelik be azt amit politikailag hírdetni akarnak…!!!!
Kispajtas
2019-08-29 at 18:51
Érdekes írásra találtam:
“These charts warn that there is something wrong with the American consumer”
Az a baj az emberekkel, hogy szükségleteik fedezésére és nem vágyaik kielégítésére vásárolnak. (needs vs. wants)
hát persze, hogy nem a mohó, pénzéhes multikkal, hanem az egyszerű, becsapott, meglopott és kihasznált, teljesen hülyének nézett vásárlókkal van a probléma, aki most nem akar mégtöbb sz*rt venni…
Mátyás
2019-08-29 at 16:25
Egy olyan országban ahol a sportolók jórésze nem fehér, biztos fehér rasszizmus miatt küldenek el egy sportolót. A többit akkor miért nem küldték el?
Vica
2019-08-29 at 16:16
Miért is gazdagodnak pofátlanul? Kína a bőrt fillérekért Indiával (pásztorokkal) állíttatja elő. Ezek után, mérgező anyaggal cserzi pár nap alatt. Ezzel tud olcsón részt venni a piacon.
pufff
2019-08-29 at 16:10
ÉS CSAK (!!!!!) A SPORTRUHÁZATI CÉGEKRE ,EDDIG IS CSAK EGY MŰAGYAGTERMÉKEIVEL KÖRNYEZETÜNKET SZENNYEZŐ ALJADÉKNAK TARTOTTAM A NIKE CÉGET TERMÉKEIVEL COCA COLÁVAL McD-SAL ,BK-GEL ,… STB TÖBBIVE EGYÜTT. MINDET ÉVEK ÓTA KERÜLÖM MINT A FÖLDÜNK PUSZTÍTÓIT.
ne má
2019-08-29 at 15:28
Ez egy nagy átverés. Mossátok ki a szemeiteket. Minden nagy adag lóvé mögött, ami böködi a segged, egy kampós orr áll. Csak az érdek. Az anyagi persze. A többi magyarázat üres lózung.
ne má
2019-08-29 at 15:24
“ellenére”. Ezt akartam.
Zita
2019-08-29 at 15:16
tavaly olvastam egy hsz-t ezzel a palival kapcsolatban: az érdekei úgy kívánják, ezért az afro-amerikai származására gyúr rá (bár az anyja fehér) Valszeg a mikrofon-séró hordása is egy jól kitalált eszköz. A nike kampányszövege ( higgy valamiben, mégha ez azt is jelenti, hogy feláldozol mindent) pedig az orbitális, hatalmas f@szság. Szegény Amerika…!!
Naprózsa
2019-08-29 at 15:43
Azt mondják, hogy a fickó hazudik is, mert afrofrizurája ellenére nem félnéger, hanem arab és “szülei” örökbe fogadták. Amúgy nem áldozott fel semmit, mert milliókat kapott a pofátlanságáért. Tényleg, – ahogy Ön mondja, kedves Zita – szegény Amerika!
Zita
2019-08-29 at 15:59
hát ezzel az arc-szerkezettel még akár a másik sémi népbeli is lehet… És igen, ő itt csak nagyon jól járt.
ne má
2019-08-29 at 15:16
Azért van olyan, amit a pénz ellenére is szívesen feláldoznak…vagy nem szívesen, de fel. Az meg te vagy. Meg a többi. Sok selejt senkiházi dollárorrú. A kampósok. Bármit. Csak azt nem tudom, a kielégíthetetlen profitéhségük mikor vált át boldogsággá. Mert azok, ahogy látom, sosem lesznek. Mindig lesz egy gazdagabb. És ez tűrhetetlen kérem !!!
Naprózsa
2019-08-29 at 14:44
Akiknek nem “Amerika az első” (ami elég kellemetlen hitvallás amerikai cég létére) és kiáll a sokszínűségért, ennek bizonyítékul még sárga bőrűek rabszolgamunkáját kihasználva játssza a bazári majomcéget, az adja csak el a termékét a sokszínűség jegyében Kínában vagy Afrika őserdeiben, és ne a fizetőképes és lenézett fehér amerikainak.
S ez nem kizárólag csak a Nike-re értendő, hanem akár a minket lenéző Coca-kólára és a többi zsebünkre sandítóra is.
Ha mi normális, szorgalmas és jól dolgozó fehérek nem vagyunk jók mint ember, akkor ne legyünk jók mint fogyasztók se!
Hesslerezredes
2019-08-29 at 14:37
Áron! 100/100! again and always!