A Ciara névre keresztelt téli viharnak köszönhetően rekordidő alatt, a menetrendben szereplőnél nyolcvan perccel gyorsabban tette meg a New York és London közötti utat egy Boeing 747-436-os utasszállító repülőgép.
A BBC híradása szerint, a British Airways légitársaság gépét a viharos hátszél óránkénti 1328 kilométeres sebességre gyorsította fel, és a járat 4 óra 56 perc alatt tette meg az utat az Atlanti-óceán felett. A Flightradar24 járatfigyelő szolgáltatás szerint ez rekordot jelent, ugyanis eddig 5 óra 13 perc volt a legrövidebb repülési idő a két város között. Ezt a szubszonikus rekordot megdöntötte vasárnap a Virgin légitársaság két gépe is, 4 óra 57, illetve 4 óra 59 perccel.
A Ciarát kísérő hurrikánerejű széllökések és heves esőzések komoly közlekedési fennakadásokat okoztak vasárnap szerte Nyugat-Európában.
A Brit-szigeteken a szél néhol elérte az óránkénti 150 kilométeres sebességet. A helyi meteorológiai szolgálat áradásokra, a tengerparti településeket fenyegető erős hullámokra, és a repülő törmelék jelentette veszélyekre hívta fel a lakosság figyelmét. Számos kompjáratot törölni kellett az időjárás miatt, komoly késések voltak a vonatközlekedésben, járatok tucatjait törölték a londoni repülőtereken.
Tömeges járattörlések voltak más nyugat- és észak-európai országokban, Írországban, Németországban, Hollandiában, Dániában, Svédországban és Norvégiában is. Sok helyütt voltak áramkimaradások, a viharos szél fákat döntött ki és tetőszerkezeteket rongált meg. Több európai városban bejelentették, hogy hétfőn nem lesz tanítás az iskolákban, és számos sportrendezvényt is töröltek.
zeusz
2020-02-10 at 09:53
Marhaság! Akkor hangsebesség felett repült volna az pedig ezekkel a gépekkel tudomásom szerint nem lehetséges.
mono
2020-02-10 at 10:15
Valószínűleg a földhöz képest repült ekkora sebességet és nem a légsebesség volt ekkor a hatalmas hátszél miatt az lényegesen kisebb volt a repülő körül. A repülő körüllévő levegőhöz képest kellene repülnie kb 1250kmh-t hogy ténylegesen hangsebesség fölé gyorsuljon és a te általad várt hangrobbanás megtörténjen azaz kialakuljon az a nyomás és lökéshullámrendszer ami azt okozza.
Alex
2020-02-10 at 10:30
Az adatok szerint a jet stream (futóáramlat) sebessége 400 km/h felett volt. Ha ezt kivonjuk a földhöz képest mért sebességből akkor 900 km/h körüli relatív sebesség adódik, ami messze van a hangsebességtől. Egyébként ezeknek a gépeknek nagyjából ennyi a maximális utazósebessége.
Királytigris
2020-02-10 at 13:38
Korrekt!
Királytigris
2020-02-10 at 13:40
A hangsebességen a levegőhöz viszonyított sebességet értjük.
A cikkben a földfeletti sebességről írnak, amit az igen erős hátszál növelt meg.
Királytigris
2020-02-10 at 09:50
Az erős hátszélnek köszönhetően ez szép teljesítmény, de ellenkező irányban, szembeszélben közlekedő járat menetidejéről nagy hallgatás van.
vg
2020-02-10 at 09:54
A flightradar24-nél látszik, hogy kikerülik az ellenszelet. Valószínűleg ez is okoz valamennyi késést. Ugyanakkor ez vis maior szerintem.
apolitikus
2020-02-10 at 10:46
Az késett egy órát….