A Dunai hajóbalesetben 2019. május 29-én elsüllyedt Hableányt 2019. június 11-én emelték ki, és még aznap délután egy csepeli kikötőbe szállították, ahol a Budapesti Rendőr-főkapitányság rendőrei az ügyészséggel, a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda bűnügyi technikusaival, valamint a katasztrófavédelem munkatársaival együttműködve, műszaki, illetve igazságügyi, hajózási nautikai szakértő bevonásával a hajón szemlét hajtottak végre – írja a Police.hu.
A rendőrség hivatalos honlapján közzétett információ szerint a Budapesti Rendőr-főkapitányság részéről a szemlén négy szakterület – bűnügyi technika, közlekedésrendészet, dunai vízirendészet és bűnügyi nyomozó – 23 rendőre két napon át, 26 órában vett részt. A legmodernebbnek számító, úgynevezett 3D-s szemlén a rendőrök összesen 34 gigabájtnyi videofelvételt, 9 gigabájt fényképfelvételt készítettek, és rögzítették a hajón lévő sérüléseket, elváltozásokat. A személyi és tárgyi bizonyítékok teljeskörű beszerzése, valamint a tényállás tisztázása érdekében lefoglalták a Hableány kommunikációs és adatrögzítő eszközeit. A 26 órás szemle során a helyszínen lévő 20 fős katasztrófavédelmi egység összesen 5 köbméter gázolajos vizet, 2 köbméter tiszta gázolajat, valamint 7 köbméter gázolajjal szennyezett homokot, iszapot és egyéb veszélyes anyagot távolított el a hajóból. A szemle során a hajóban újabb holttestet a rendőrök nem találtak; a kutatásban részt vevők továbbra is megduplázott létszámmal, a Duna teljes déli szakaszán az összes bevethető hajóval, valamint parti egységekkel megerősítve folytatják a keresést. A Budapesti Rendőr-főkapitányság a Hableányt lefoglalta és a csepeli kikötőből az újpesti kikötőbe átszállíttatja, ahol azt folyamatosan őrzi.
Forrás: Police.hu; Fotó: Police.hu
Pál István Sándor
2019-06-14 at 07:54
Kedves Namond,, na ne mondd, hogy nem láttál még régi szar autókon olyasmi matricát, hogy:
“NEM ÉRDEKEL, MILYEN JÓ KOCSID VAN, ÉN MEGYEK ELŐL!”
Az előzésnek a víziközlekedésben is éppoly szigorú szabályai vannak, mint a közúton!
Ha a megelőzni kívánt jármű vezetője úgy ítéli meg, hogy az előzés nem lenne biztonságos: AKKOR NEM SZABAD AZ ELŐZÉST MEGKEZDENI!
Csak sajnos egyik sem látta a másikat, AZT SEM TUDTÁK, HOGY KÖZTÜK BÁRMILYEN FORGALMI VISZONY VETTE KEZDETÉT!
A Sigyn a magas vízállás és a hidak miatt leeresztett kormányállással, nagy sebességgel ment, így a kapitány a nagy, doboz alakú hajóorr elé közvetlenül nem látott, tehát nem is jelezte, hogy bármit is előzni akarna.
A Hableány vezetője pedig a hátsó sétafedélzet fölé kifeszített ponyva miatt nem látott hátrafelé, így nem is tudta, hogy előzni akarják!
(Valószínű, hogy amikor “elé ment”, akkor az igen gyors Sigyn még jó messze járt.)
Ugyanaz a figyelmetlenség mindkettőjükre ráhúzható.
Ait a Sigyn kapitánya ezen felül elkövetett: hogy a sok kicsi, lassú hajó között rosszul választotta meg a sebességét.
EZ EGYSZERÜ, “LAKOTT TERÜLETEN BELÜLI” GYORSHAJTÁS!
Pál István Sándor
2019-06-14 at 13:33
Bocs a sok ismétlésért, de azt hittem, hogy ugyanazt az egyet szerkesztem.
Hogy kell letörölni az első hármat?
Namond
2019-06-15 at 20:07
Nem baj.
Nem láttam ilyen matricát.
Ön írja:
“Ha a megelőzni kívánt jármű vezetője úgy ítéli meg, hogy az előzés nem lenne biztonságos: AKKOR NEM SZABAD AZ ELŐZÉST MEGKEZDENI!”
Ez igaz, indokolt esetben.
A vízen ált. esetben az előzést, az előzöttnek segítenie kell.
Pál István Sándor
2019-06-14 at 07:26
Kedves Namond,, na ne mondd, hogy nem láttál még régi szar autókon olyasmi matricát, hogy:
“NEM ÉRDEKEL, MILYEN JÓ KOCSID VAN, ÉN MEGYEK ELŐL!”
Az előzésnek a víziközlekedésben is éppoly szigorú szabályai vannak, mint a közúton!
Ha a megelőzni kívánt jármű vezetője úgy ítéli meg, hogy az előzés nem lenne biztonságos: AKKOR NEM SZABAD AZ ELŐZÉST MEGKEZDENI!
Csak sajnos egyik sem látta a másikat, AZT SEM TUDTÁK, HOGY KÖZTÜK BÁRMILYEN FORGALMI VISZONY VETTE KEZDETÉT!
A Sigyn a magas vízállás és a hidak miatt leeresztett kormányállással, nagy sebességgel ment, így a kapitány a nagy, doboz alakú hajóorr elé közvetlenül nem látott, tehát nem is jelezte, hogy bármit is előzni akarna.
A Hableány vezetője pedig a hátsó sétafedélzet fölé kifeszített ponyva miatt nem látott hátrafelé, így nem is tudta, hogy előzni akarják!
(Valószínű, hogy amikor “elé ment”, akkor az igen gyors Sigyn még jó messze járt.)
AMIT A SIGYN KAPITÁNYA ELKÖVETETT: sok kicsi, lassú hajó között rosszul választotta meg a sebességét.
EZ EGYSZERÜ, “LAKOTT TERÜLETEN BELÜLI” GYORSHAJTÁS!
Pál István Sándor
2019-06-14 at 07:21
Kedves Namond,, na ne mondd, hogy nem láttál még régi szar autókon olyasmi matricát, hogy:
“NEM ÉRDEKEL, MILYEN JÓ KOCSID VAN, ÉN MEGYEK ELŐL!”
Az előzésnek a víziközlekedésben is éppoly szigorú szabályai vannak, mint a közúton!
Ha a megelőzni kívánt jármű vezetője úgy ítéli meg, hogy az előzés nem lenne biztonságos: AKKOR NEM SZABAD AZ ELŐZÉST MEGKEZDENI!
Csak sajnos egyik sem látta a másikat, AZT SEM TUDTÁK, HOGY KÖZTÜK BÁRMILYEN FORGALMI VISZONY VETTE KEZDETÉT!
A Sigyn a magas vízállás és a hidak miatt leeresztett kormányállással ment, így a kapitány a nagy, doboz alakú hajóorr elé közvetlenül nem látott, tehát nem is jelezte, hogy bármit is előzni akarna.
A Hableány vezetője pedig a hátsó sétafedélzet fölé kifeszített ponyva miatt nem látott hátrafelé, így nem is tudta, hogy előzni akarják!
(Valószínű, hogy amikor “elé ment”, akkor az igen gyors Sigyn még jó messze járt.)
AMIT A SIGYN KAPITÁNYA ELKÖVETETT: AZ EGYSZERÜ, “LAKOTT TERÜLETEN BELÜLI” GYORSHAJTÁS!
khm
2019-06-13 at 17:42
Bója,s nem bólya.
Ne legyen már kanhalmiágnes.
Namond
2019-06-15 at 20:10
khm
Sajnálom, hogy sem én, sem a magyarom nem tökéletes.
Namond
2019-06-13 at 17:01
Talán jó lenne, ha a híd pillér kerülési távolságát jelző bólyákat is kiemelnék, annak megállapítása céljából, hogy melyikre futott rá feltehetőleg, a Vikinggel versenyző Hableány, és vezetője hibájából lökte a a Viking elé.
Ha nem teszik, bizonyítottság hiánya helyzete áll elő.
Pál István Sándor
2019-06-14 at 07:17
Kedves Namond,, na ne mondd, hogy nem láttál még régi szar autókon olyasmi matricát, hogy:
“NEM ÉRDEKEL, MILYEN JÓ KOCSID VAN, ÉN MEGYEK ELŐL!”
Az előzésnek a víziközlekedésben is éppoly szigorú szabályai vannak, mint a közúton!
Ha a megelőzni kívánt jármű vezetője úgy ítéli meg, hogy az előzés nem lenne biztonságos: AKKOR NEM SZABAD AZ ELŐZÉST MEGKEZDENI!
Csak sajnos egyik sem látta a másikat, AZT SEM TUDTÁK, HOGY KÖZTÜK BÁRMILYEN FORGALMI VISZONY VETTE KEZDETÉT!
A Sigyn a magas vízállás és a hidak miatt leeresztett kormányállással ment, így a kapitány a nagy, doboz alakú hajóorr elé közvetlenül nem látott. Így nem is jelezte, hogy bármit is előzni akarna.
A Hableány vezetője pedig a hátsó sétafedélzet fölé kifeszített ponyva miatt nem látott hátrafelé, így nem is tudta, hogy előzni akarják!
(Valószínű, hogy amikor “elé ment”, az igen gyors Sigyn még messze járt.
AMIT A SIGYN KAPITÁNYA ELKÖVETETT: AZ EGYSZERÜ, “LAKOTT TERÜLETEN BELÜLI” GYORSHAJTÁS!