A koronavírus-járvány terjedése miatt a Kormány „A koronavírus miatti új munkarend bevezetéséről a köznevelési és szakképzési intézményekben” című 1102/2020 számú határozatában az iskolákban a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről döntött. Az EMMI közleménye részletesen taglalja, hogy fog kinézni a közeljövő közoktatása járvány idején.
A döntés az óvoda, a pedagógiai szakszolgálati intézmény és a pedagógiai-szakmai szolgáltatást nyújtó intézmény kivételével érinti valamennyi köznevelési intézményt.
A pedagógusok a digitális munkarendben is kapnak fizetést
2020. március 16. napjától az oktató-nevelő munka tantermen kívüli, digitális munkarendben kerül megszervezésre. Fontos hangsúlyozni, hogy ez nem rendkívüli szünet, hanem az oktatás módjának megváltoztatása, amely továbbra is biztosítja a tanulók számára a tanulás Alaptörvényben rögzített lehetőségét. A megváltozott körülményekhez az iskoláknak és a pedagógusoknak is alkalmazkodniuk kell.
Az új munkarendben a tanulók részére tilos az intézmények oktatási célú látogatása. A tananyag kijelölése, a tanulási folyamat ellenőrzése és támogatása a pedagógusok és a tanulók online vagy más, személyes találkozást nem igénylő kapcsolatában történik, oly módon, hogy a tananyag tantermen kívüli, digitális munkarend keretében történő átadása alkalmas legyen a tanuló tanulmányi követelményeinek teljesítésére.
A tantermen kívüli, digitális munkarend időtartama alatt a tanulók lehetőleg kerüljék a nagyobb csoportos találkozásokat, közös programokat. Felügyeletüket a szülők, családok, szomszédok bevonásával, kis csoportokban célszerű megszervezni. A gyermekek felügyeletét nem javasolt a nagyszülőkre bízni, hiszen ők a legveszélyeztetettebbek, védjük meg őket!
A Kormányhatározat értelmében 2020. március 16. napjától a szülők igényei alapján, indokolt esetben a nemzeti köznevelésről szóló törvény hatálya alá tartozó iskolák esetében a területileg illetékes tankerületi központ, szakképző intézmény esetében a területileg illetékes szakképzési centrum munkanapokon megszervezi a gyermekek, tanulók napközbeni kiscsoportos felügyeletét. A megszervezés azt jelenti, hogy egyeztetés alapján ebben természetesen nem állami fenntartású intézmények is részt vehetnek. Mivel a munkavégzés folyamatos, a pedagógusoknak a tantermen kívüli, digitális munkarend idején is jár a munkabér. Annak érdekében, hogy a pedagógusok és a tanulók a lehető legkönnyebben tudjanak áttérni az új munkarendre, az oktatásért felelős miniszter módszertani ajánlást tesz közzé.
Az iskolák nyitva lesznek, a gyermekétkeztetés folyamatos lesz
A köznevelési intézmények épületei nem kerülnek bezárásra. Az intézményvezető és az új munkarend megszervezése érdekében helyben ellátandó feladattal megbízottak továbbra is ott végzik tevékenységüket. Amennyiben a pedagógusoknak munkavégzésük érdekében – például a helyi digitális infrastruktúra használata céljából – be kell menniük az intézménybe, ez módjukban áll.
Lesz gyermekmegőrzés
Az új munkarend idején az intézmény vezetője, illetve a tagintézmény-vezető és helyettesei közül legalább egy fő (ha ez nem megoldható, a helyettesítési rendben kijelölt személy) köteles munkanapokon, munkaidőben az intézményben, tagintézményben tartózkodni és szervezni az új típusú feladatellátást.
A gyermekétkeztetés biztosítása az adott településen intézménytípustól függetlenül önkormányzati feladat. A főzésre jelenleg is használt konyhák továbbra is rendelkezésre állnak, a gyermekek étkeztetése azonban nem történhet az oktatási-nevelési épületekben. Ezért azon gyermekek számára, akiknél ez indokolt, a helyben lehetséges legoptimálisabb módon kell biztosítani az étkezés lehetőségét (például kiszállítással).
Abban az esetben, ha a koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet huzamosabban fennmarad, az érettségi vizsgákkal kapcsolatban további részletes tájékoztatást adnak ki. Jelenleg úgy vélik, az erre történő felkészítés ebben a munkarendben is eredményes lehet, és a vizsgák megszervezése is megoldható.
Kizárólag kollégiumokra vonatkozó tudnivalók
A kollégiumokról speciális intézkedést nem hoznak; várhatóan a tanulók döntő többsége hazatér majd, egyes speciális esetekben azonban indokolt lehet a kollégiumok nyitva tartása. Javasolják, hogy a nevelőtanárok biztosítsák az esetlegesen a kollégiumban maradó tanulók felügyeletét, de a kollégiumok bevonhatóak a kiscsoportos gyermekfelügyeletbe is, az oktató tevékenységet ellátó pedagógusok esetében pedig a tantermen kívüli, digitális munkarend kapcsán megfogalmazott általános eljárás érvényes.
Kizárólag a pedagógiai szakszolgálatokra vonatkozó tudnivalók
A Kormányhatározat nem vonatkozik a pedagógiai szakszolgálatokra. Tekintettel arra, hogy ezekben az intézményekben jellemzően nem kerül sor csoportos foglalkozásokra, a Klebelsberg Központ és a tankerületek szolgáltatási típusonként (pl. logopédiai ellátás, szakértői bizottsági tevékenység, nevelési tanácsadás) módosítják a működés, a munkavégzés körülményeit a vészhelyzet adta körülményekhez igazodva.
Az új munkarend kihívást jelent
Az új munkarendben történő működés mindenkinek komoly kihívást jelent. Kérnek minden intézményvezetőt, pedagógust, tanulót és szülőt, hogy közösen oldjuk meg ezt a nehéz feladatot, és türelemmel viseljük a nehézségeket. Ez nem egy kiforrott, nagy óvatossággal bevezetett oktatási reform, hanem egy vészhelyzetben hozott rendkívüli intézkedés, amely hozzájárul a járvány mielőbbi leküzdéséhez. Ezzel párhuzamosan tekintsük ezt a változást egy hatalmas innovációs lehetőségnek, amelyből a lehető legtöbbet hozzuk ki gyermekeink, jövőnk érdekében!
Forrás: MTI, Mandiner, EMMI
gyozo2018
2020-03-15 at 00:10
https://www.youtube.com/watch?v=8qXO0qFO-Ls&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2BjCcknN60ag5hg6CY6gnktMUqGuFrQ2ZCQb98012Ly3U3zCrtIiBKxhA
MINDENKI ISKOLÁJA
FIZIKA-KÉMIA
Gáspár Anette
2020-03-15 at 00:05
MATEK MINDENKINEK!
https://www.matekmindenkinek.hu/?fbclid=IwAR1i4hz7mICQRPkuXA0umLDe_nnUBhC1RUB7rcFPyBMSMI8RNrigeeqXCLM
Gáspár Anette
2020-03-14 at 23:44
MŰVÉSZEK ONLINE AZ OTTHON
OKTATÁSÉRT!
.
A távoktatást segítenék a színészek is, egy új kezdeményezésükkel. Többen felajánlották, hogy a magyartanárok munkájának támogatására a kötelező olvasmányokat felolvasnák.
“Bíró Kriszta kolléganőm felvetése, hogy miután mi, színészek most rengeteg szabadidővel rendelkezünk, tudnánk segíteni a kötelező olvasmányok felolvasásával, ha tudjátok ezt használni, magyartanárok, itt vagyunk!”
.
Emiatt egy csoportot is létrehoztak már Művészek az online otthonoktatásért néven. Mint írják: “A csoport azért jött létre, hogy az otthonoktatást segíteni kívánó művészeket egy felületre gyűjtse, és így megkönnyítse a feléjük irányuló kommunikációt”.
Már több színész is jelezte, hogy csatlakozik a felolvasó-akcióhoz, például Gryllus Dorka, Simon Kornél, Trokán Anna és Trokán Nóra is.
Valamint egy Google Dokumentum is elkészült, melyben meg lehet adni, hogy milyen életkorú diákoknak, melyik szerző művét és mikor olvassák fel a színésznők.
.
https://www.facebook.com/groups/219793596064843/?epa=SEARCH_BOX
Rizikó
2020-03-14 at 23:39
A pedagogus Szakszervezet is harcolhat)))! Digitálisan otthonról – ez tetszik-
távharc lesz a végső!
TS
2020-03-14 at 23:22
Megkezdem Eva Kovacs digitális oktatását: a birtokos személyjelek [j] hangját valóban “j” betűvel kell írni. Legközelebb tessék odafigyelni az analóg oktatásra, abban is ez a szabály.
TS
2020-03-14 at 23:22
Megkezdem Eva Kovacs (Faszbú-ország) digitális oktatását: a birtokos személyjelek [j] hangját valóban “j” betűvel kell írni. Legközelebb tessék odafigyelni az analóg oktatásra, abban is ez a szabály.
Irysz
2020-03-14 at 23:06
Mentse Isten a gyerekeket a khm-ektől!
Sajnos sok ilyen khm-mel kellett együtt dolgoznom, évtizedekig.
Az ilyenek mindig “napra készen tudták”, hogy a kollégájuk
mit csinál tanórán, a zárt ajtók mögött.
Az ilyen alakok “pontosan tudták”, hogy a kollégáik “nem tudnak tanítani”.
Az ilyen alakok “pontosan tudták”, hogy az énektanár “nem tud tanítani”, a diákok “nem tudnak semmit”, a kórus pedig “csapnivaló”, az iskola kórusa
“hamis”.
Akkor is, ha az érintett kollégák tanítványai sorra hozták a kerületi, fővárosi, sőt, volt, aki az országos tanulmányi versenyen elért kiváló eredményeket; akkor is, ha a kórus kerületi, fővárosi versenyt nyert, vagy jó helyezést ért el.
Akkor is, ha a testnevelő tanár munkájának eredményeként az iskola kézilabda, kosárlabda, foci, atlétika csapata az első három között szerepelt a kerület 23. iskolája közül.
Az ilyen alakok “pontosan tudták”, hogy a könyvtáros “nem csinál semmit”, csak “a lábát lóbálja, ül és firkál”. Miközben az egyetemet végzett, történelem-magyar és könyvtár szakos kolléganő délelőtt, a szünetekben és délután naponta 100-150 gyereket szolgált ki, plusz a kollégákat, segítette a gyerekek tantárgyi versenyekre való felkészülését, tartott különféle tantárgyakat érintő könyvtári órákat, írókat, költőket, előadóművészeket hívott meg rendhagyó irodalomórákat tartani.
De az ilyen proli “kolléga” pontosan tudta mindenkiről, hogy “semmit sem ér, nem tud semmit”.
A legalja.
Lám, van nekünk egy esztergályosunk is, aki “mindent IS” tud.
Szerinte aki online oktat, az nem dolgozik. Csak az esztergályos dolgozik, aki befogja a tárgyat a gépbe, megnyomja a gombot, s “lóbálja a lábát”. Ami persze nem igaz, mert ahhoz is tudás kell. Csak másféle.
.
Na, az ilyen szintű alakok aljaskodnak szerte az interneten,
hogy az EU minden tagországnak
rendkívüli támogatást nyújt, s hogy Orbán Viktor azért nevezte ki a 10 fős operatív vezetőt, hogy ők lenyúlják azt.
Javallott ennek jogi orvoslása, és az ilyen pánikkeltők jogi úton való számonkérése.
A kamu hírgyár oldalakat, ahonnan ezek az alakok idéznek, megosztanak, be kell tiltatni!
Mielőbb.
gyozo2018
2020-03-14 at 22:40
https://www.youtube.com/watch?v=ub-Br-c8VKw&feature=share&fbclid=IwAR3EGrj7bCWEKqP9otx3ZCie-ozjzHjKX1wXfc_Ab0O7ZH9Aq4syCPdwlH4
Rizikó
2020-03-14 at 23:53
Lionka aki “agyilag zokni” a tanárverő anyukája szerint is, ettől a tudászuhatagtól digitális hülye lesz és otthon lerúgja a csillárt a plafonról, viszont nem panaszkodhat szegregációról,teljesen egyenlő jogok illetik meg őkelmét az ismeretanyag elsajátitásához! Viszont most a diákok tanárok helyetta mamának tud csak gyomrost bevinni.
egy PEDAGÓGUS
2020-03-14 at 22:24
“pedagus”
“másodikk”
“harmadikk”
De ki az a pedagus?
Helyesírást egy esztergályosnak is tanulni kellett (volna) általános iskolában. De őt biztos egy PEDAGUS tanította, azért van ennyi hiba.
Dikk mán az esztergapad
2020-03-14 at 23:09
Dikk mán…
khm
2020-03-15 at 08:35
Egy lótestű írni tudó.
moliere
2020-03-15 at 11:57
Megpróbálok megszólalni az anyanyelveden, te khm.
Elló! buzievagy geccó?
Töröld ki a fazékból az odaégett szaft alját, aztán szisszents meg egy nyugtató hatású 199 forintos német takarmánysört, és aludj be!
moliere
2020-03-14 at 21:43
A khm félék tanulatlanok. Ilyen világ a proletárdiktatúra, ami sajnos fennmaradt: a tanulatlan tudálékos, helyettesíthető proletár akarja megmondani az értékesebb, magasabban képzett munkaerőnek, hogy mennyit ér, mennyit érdemel. Sötét korban élünk. A khm-ek korában. Ezek azok, akikből a verőlegényt, a kivégzőosztagot toborozták, minden ocsmány rendszerben. Érdekes lenne, ha végre az ilyen boxolókat levernék végre a sakkozók.
khm
2020-03-15 at 08:34
anyád csipája.
ciki
2020-03-14 at 21:32
“Kispajtás”- tökéletes meglátás
Kispajtas
2020-03-14 at 21:23
Magyarország a világ legnagyobb országa; egy hét alatt több tízmillióval nőtt a lakosság száma: tíz millió orvos, ápoló és infektológus mellett újabb tíz millió digitális oktatási szakember is lett az országban….
Szégyen amit művelünk. Abba kéne hagyni. Ez van, otthonról kell tanulni. Hát most ezt kell megoldani és meg kell oldani. Nem a “mi lenne” ideje van. Sok rosszindulatú ember, fájdalmasan unalmas.
Ludmillaivanovna
2020-03-14 at 22:38
?
Varró Petra
2020-03-16 at 07:49
?
Gáspár Anette
2020-03-14 at 20:23
https://qubit.hu/2019/08/19/magyarul-is-elindult-a-vilag-egyik-legjobb-tanulasi-oldala-a-khan-academy?fbclid=IwAR0pNlxBKG7FCP_sm-6D25i-YVgiez_84zeq5sb7goavPgNCRid1_CVbpA8
Így is lehet.
Gáspár Anette
2020-03-14 at 18:58
“a helyi digitális infrastruktúra használata céljából – be kell menniük az intézménybe, ez módjukban áll.”
Gondolom, arra való hivatkozással is, hogy az otthonról végzett távoktatás munkaidő az otthoni áramfogyasztásukat is növeli.
khm
2020-03-14 at 18:48
“A pedagóusok a digitális munkarendben is kapnak fizetést”.
Szeretném megkérdezni,hogy MIÉRT? A CNC gép kezelője,nem tud otthonról dolgozni,mert nincs más aki rögzíti a munkaanyagot a GÉPEN!
A pedagus,meg a nem dolgozásért kap pénzt? Na eddig is csak kárt okoztak! Ideje széthajkurászni a sok retkes liburnyákot!
Marad a távoktatás. Ausztráliában működik,Nálunk lényegesen kisebb távolságok vannak. Itt ne működne?
Baksa László
2020-03-14 at 19:07
Ezt komolyan kérdezed vagy csak provokálsz? A pedagógus továbbra is dolgozni fog.Otthon össze kell állítania a tananyagot. Dolgozatokat, teszteket kell készítenie. Ezeket kijavítania. Tehát a munkáját végzi.Az esztergályos munkahelyét nem zárják be, tehát nem kell aggódnia fizetése miatt.
Gáspár Anette
2020-03-14 at 20:44
Pontosan.
Kőkeményen dolgozniuk kell a pedagógusoknak, és nem is lesz könnyű
a magyarázat és a számonkérés.
Ennek a technikai része megoldható a pedagógusok részéről.
De vajon mit tesznek, tehetnek a szülők, vagy azok, akikre rá kell bízzák a gyereket, míg ők dolgoznak.
S mi van akkor, ha, mondjuk, három gyerekre csak 1-2 számítógép van a családban.
Tehát eltelik 1-2 hét, míg kialakul a rend, ami, ahogy a Miniszterelnök is mondta, nem lesz tökéletes, de a haladást biztostani fogja.
A nem kisgyerekes pedagógusok, lehet, be fognak járni, mert
a gép működtetése miatt emelkedik a villanyszámla, tehát többlet kiadást is fog néhány pedagógusnál jelenteni.
Gáspár Anette
2020-03-14 at 20:44
khm!
Te nem vagy normális.
Gáspár Anette
2020-03-14 at 20:54
Tegyük fel, hogy egy tanítónő két osztályban tanít, cca. 40 gyereket
matematikára, ének-zenére. A másik tanító magyar nyelvtant, olvasást, irodalmat, fogalmazást. A harmadik tanító angolt, németet.
Minden nap, személyre szabott foglalkozást jelent. Minden nap ki kell javítania a gyerekek által megoldott feladatokat, gyakorlatokat, ha tovább akar lépni az anyaggal. Rengeteg munka.
Már a napi kb. 30-40 e-mailben megkapott kész házi feladatok ellenőrzése, javítása, visszaküldése is hatalmas munka.
Eközben tartania kell a kapcsolatot az iskola vezetőségével, a szakmai munkaközösség vezetőkkel.
Ha osztályfőnök, akkor a gyerekek egyéni problémáinak a megoldásában is napra készen részt kell vennie.
Közben meg kell tanulnia a tantárgyait érintő új módszereket, anyagokat gyűjteni, feladatokat gyártani.
Megsokszorozódik az adminisztrációs teher is.
Aki azt állítja, hogy a pedagógus nem dolgozik, hogy a pedagógus a digitális eszközök használatával kiváltja önmagát, az nagyon primitív.
Ugyanis, ahol valóban használják a digitális táblát, rengeteg munkával tervezik meg az adott osztályra szabott anyagot. Azt fel is kell tölteni. Beépíteni az óra anyagába, hogy mikor, mit.
Tehát már az óra előkészítése is több időt vesz igénybe, mint maga az adott témát feldolgozó tanóra.
Nonvideor
2020-03-14 at 21:03
Aki nagybetűvel kezdni az “engem” személyes névmást, az egyéb aljasságokra is képes.
Tipikus proli mentalitás, hogy a pedagógus nem csinál semmit, meg hogy a pedagógusnak egész nyáron szünete van, ősszel, télen és tavasszal is, és még fizetést is kap érte.
Egy esztergályos munkáját összehasonlítani a pedagógus munkájával, nagyfokú primitívség.
Az egyik precíziós munkát végez, melyet bizony, valóban, a beállítás után a gép végrehajt, figyelnie kell.
A pedagógus munka szerteágazó szakmai tudást igényel, mely munkában teljes személyiségével vesz részt.
Az ilyen alakokkal soha nem lehetett együttműködni.
A tanító/tanár tudás anyagot ad át. A gyerekek különféle neveltetésűek, különféle adottságokkal bírnak.
Ha a szülő otthon nem támogatja meg a pedagógus munkáját, “lehülyetanározza” azt, aki, amíg ő dolgozik, a gyerekét próbálja
oktatni-nevelni, annak a gyerekéből olyan lesz, mint te, magad, khm.
Ostoba, tudatlan, műveletlen, unintelligens, boldogtalan alak.
Kata58
2020-03-14 at 21:50
?
Ludmillaivanovna
2020-03-14 at 22:36
Gáspár Anette, Nonvideor ?
Végh P.
2020-04-08 at 10:20
Baksa László, így van, sőt a szülőket segítjük folyamatosan (én mondjuk alsós tanítónéni vagyok). Kös
zönöm, hogy Te megérted. Vannak kollégáim, akiknek több energiájukba és idejükbe kerül Skype-plni, csetelni mindenkivel, amikor ráér, mintha iskolában töltenénk a munkaidőt. Új digitális tartalmakat kell keresnünk, amit a tanulók a számítógépen, interaktívan el tudnak sajátítani. De aki irigy, jöjjön tanítani. Én nem lennék esztergályos, mert nem tudnám megtanulni és megcsinálni az kézügyességem miatt, de nem irigykedem, amikor egy kezdő esztergályos nem 130 ezer Ft kezdő fizetést visz haza, mint a kezdő pedagógus. Elfogadom, hogy ilyen a világ. Menjek el CNC esztergályosnak, ha tudok, ezzel meg is nyugtatom magamat.
Gróf
2020-03-15 at 08:39
Buta vagy!!
Varró Petra
2020-03-16 at 07:44
Kedves kedvetlen Khm!
Nagyon sajnálom önt. Nem sokat kaphatott annak idején a tanáraitól, amit az is bizonyít, hogy a “szobája” szót icipicit pontatlanul írta le. Nem tudom, mi a foglalkozása, de biztos nem értek hozzá, és nem feltételezek rossz és valótlan dolgokat a munkája elvégzéséről. Én, mint pedagógus, CNC kezelő, esetleg fakitermelő elvárom, hogy rólam se feltételezzék, hogy nincs mit dolgoznom a munkaterületemen. Főleg azok, akik nem értenek a szakmámhoz, ami lehet hogy tengerbiológia. Amúgy ez a munkarend tényleg egy nagy kihívás, és ha nem veszik el az ember kedvét, akkor a tanár szívesen tanul is ehhez (a leadott óráin kívül pluszban, csak azért hogy tényleg segíthessen a gyerekeknek), mint azt én jó szakácsként és könyvtárosként szintén megteszem.
Sajnos az ilyen köz(önséges)vélemények miatt vezetik be az egész napos iskolát is, ami rettenetes gyereknek, szülőnek, tanárnak, és külön órákat adó tanároknak, edzőknek (minthogy ez is lehetnék) egyaránt. A gyerekkel este még házikat kell csinálni, mert délután még volt matek, meg fizika, a tanár pedig 8-16 között a suliban van, ahol nem ér rá másnapra készülni, a körülmények sem megfelelőek ehhez, ezért négy után, ha bevásárolt, megcsinálta az otthoni munkákat, tanult a gyerekkel (esetleg még beszélgettek is), este 11 körül nekiáll felkészülni másnapra, összeállít pár feladatsort, javítgat… úgy 35 dolgozatocskát (vegyünk dolgozatonként csak 3 percet, ami persze nem annyi, de akkor mennyi is 3×35….?) és máris alszik. Hogy potom 5-6 óra alvás után másnap mosolyogva tanítsa az ön, és az én (aki laborasszisztens lehetek igazából) gyerekemet. És ha a gyereke otthon ezt hallja a pedagógusokról, mint amit itt posztolt, akkor gondolom türelmesen kell, hogy viselje az agresszív kitöréseit is a “kis lurkónak”.
Szóval, minden jót kívánok önnek és kedves családjának, pontosabban minden jóindulatot, amit eddig ön nem kaphatott meg, ezért nem rendelkezik ilyennel, hogy másoknak is tudjon adni belőle.
Varró Petra, hegedűs