Ismét ezrek tüntettek Párizsban a kormány nyugdíjreformja ellen szombaton, miközben huszonnegyedik napja közlekedési sztrájk is bénítja Franciaországot. Szokatlan gesztusként a megmozdulásokra felszólító szakszervezetek felkérték a kormány gazdaságpolitikája ellen több, mint egy éve tüntető sárgamellényes mozgalom híveit, hogy csatlakozzanak hozzájuk, a szombati tiltakozó akció ugyanis egybeesett a sárgamellényesek szokásos szombati tüntetésével, amelyet immáron ötvenkilencedik alkalommal tartanak a francia fővárosban.
A szakszervezeti felvonulást szórványos összecsapások kísérték a biztonsági erőkkel a Gare du Nord vasútállomástól a Párizs belvárosában található Chatelet térig vezető útvonalon. Egyes maszkot viselő tüntetők építkezési anyagokat gyújtottak fel az útvonal mentén. A Le Parisien című francia lap szerint a biztonsági erők könnygázzal oszlatták a garázdálkodókat.
Össze kell tartanunk, bármilyen színű mellényt is viselünk
– hangoztatta Philippe Martinez, a sztrájkot meghirdető legradikálisabb szakszervezet, a CGT vezetője a menethez csatlakozó több száz sárgamellényes aktivistára utalva.
Miközben a kormány kitart a jelenlegi negyvenkétféle nyugdíjrendszer egységesítése mellett – egy pontalapú számítással –, a legnagyobb ellenállást a tiltakozók részéről az váltja ki, hogy bár a jelenleg érvényes hatvankét éves nyugdíjkorhatárt a kormány nem akarja módosítani, a pontrendszerrel arra késztetné a franciákat, hogy tovább dolgozzanak. A teljes összegű nyugdíjjogosultsághoz 2027-től a kormányzat a hatvannégy éves kort jelölte meg, ugyanakkor ettől a kortól mindenkit alanyi jogon megilletne egy ezer eurós minimálnyugdíj, amelynek összege jelenleg nem éri el a hétszáz eurót.
A párhuzamosan zajló közlekedési sztrájk jelentős fennakadásokat okozott – különösen az ünnepek alatt – a vasúti közlekedésben és a párizsi közösségi közlekedésben is. Az SNCF állami vasúttársaság szombati tájékoztatása szerint a tíz nagysebességű TGV-vonatból hat üzemel, az öt nemzetközi Eurostar-járatból pedig négy közlekedik London felé. A párizsi metróközlekedés is javul: egyes vonalak már részlegesen üzemelnek, de csak két automatizált vonal üzemel teljes hosszában. Édouard Philippe miniszterelnök január 7-én akarja folytatni a tárgyalásokat a szakszervezetekkel, amelyek január 9-én újabb nagyobb megmozdulást terveznek.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/AP/Michel Euler
Logikus
2019-12-29 at 11:52
Fisher Ádám szerint ez a nyugat, amit utánozni kell.
Károly
2019-12-29 at 10:49
A libsiket helyzetbehozok, már elfelejtették, kik emelték fel a nyugdíj idejét 65 betöltött évre
khm
2019-12-29 at 09:02
Magyarországon a libajnai egy hangos ellenkezést sem hallhatott a gyurcsányi rendőrattak után.
A “szakszervezetek” részéről sem! És lőn 65 év a nyugdíjkorhatár.
Naprózsa
2019-12-29 at 00:07
Az a kétszínű nyugati elit hozzáállás dühíti az igazi franciákat, hogy a bevándorlók, a leszármazóik és a mostani migránsok, fiatal erős férfiak valszeg egész életükben nem fognak dolgozni, meg persze az elitek és gyermekecskéik, vagyis két a dolgozókat gyűlölő élősködő réteg, de a közéjük társadalmilag szorult valódi munkások egy-két évre se kapjanak békés öregkort. Közben meg szolidaritásról és humánumról papolnak.
Korábban csak a felső tízezer here életformája irritálta a népet, de mára már egy aljas főállású polgárpukkasztó gender réteg, s egy gettóban ingyenkaján, ingyenlakásban lébecoló szaros néger meg a léhűtő csadoros, a nyelvet megtanulni se képes nősténye is lenézheti, kinevetheti az őshonost, aki rájuk robotol.
Ez már egy újfajta gyarmati lét, és nem is értem, hogy a büszke franciák, meg németek, meg hollandok, svédek miért és meddig tűrik még?
Sasszemmel figyelem hány színesbőrű van a tüntetők között? Hát nem hemzsegnek. Nyilván őket nem érinti a folyton emelgetett nyugdíjéletkor.
Más:
De már ha itt tartunk, hogy is van ez? Robotok veszik át a monoton és nehéz munkák javát, erto csökkenni kellene a nyugdíjéletkornak és/vagy a munkaidőnek.
Erre inkább növekedik? Több mint 100 éve kimondták a 8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás alapelvét, hogy-hogy nem csökken a kötelező munkaidő?
Ha mindenki igazi munkát végezne 1, max 2 óra heti 5 napos munkával is fenn tudnánk tartani a mai életet. Hova tűnik el az a sok munkakönnyítő technikai fejlesztésünk eredménye?
(Fegyverekre, titkos milliárdos bunkerekre?)
khm
2019-12-29 at 09:05
Tisztelt Naprózsa!
Ne akarja ismét bevezettetni a három nyolcast,mert akkor megélhetjük azt is,hogy szombaton és vasárnap is le kell nyomni a nyolcasokat!
Naprózsa
2019-12-29 at 10:30
Félreértett, kedves Khm. Azt írtam, hogy a három nyolcas már rég túlhaladott. Sokkal kevesebb napi munkával is boldogulhat az emberiség. Persze ha ilyen libsi-femin-antifa-megegyéb kártékonyokat is kötelező munkára szorítanánk a pátyolgatott import léhűtőik és munka nélkül tehénkedő csadoros nőstényeikkel egyetemben.