Jordán Tamás kiváló színész, nem kétséges: csodálatos beleérző képességgel, tulajdonképpen XVI. Benedek pápaként támadja Vidnyánszky Attilát. Ugyanis Jordán a pápát fogja alakítani egy darabban, és annak tévedhetetlensége már át is sugárzott rá. Mondjuk a szöveg alapján Jordán saját csalhatatlanságába vetett hite sokat segített volna XVI. Benedeknek is, de ő nyilván Istenhez fordult a kétségeivel, nem Jordán Tamáshoz, aki viszont nagylelkűen megbocsájtja ezt neki. A liberálisok azt gondolják, csak nekik van joguk a fiatalokat nevelni, sőt, akár csak hozzájuk szólni is. Azért ezt ne vegyük már be!
A Színművészeti Főiskola átalakítása rettenetesen nagy port kavart. Illetve az pont nem, mert mindenki maradt a helyén. Az egyetemi szintű művészképzéssel senkinek nincs gondja, hiszen a művészi lét amúgy is mindenre képesít, és nehogy már egy szimpla főiskolán, egy szimpla főiskolai diplomával szúrják ki azok szemét, akik adott esetben több tucat oldalnyi szöveget is képesek megtanulni kívülről, vagy aki esetleg kiváló kézügyességről téve tanúbizonyságot, remek szobrokat alkot (egy másik egyetemen). Ha ilyen ütemben fejlődik tovább a művészet, egyből művész akadémikusokat fognak képezni, amelyhez elég lesz egy szobaszínházi premier náci egyenruhás szereplőkkel. Ha a szereplők rohamsisakot is viselnek és a főnöküket Viktornak hívják, még egy állami díjat is adnak majd rögtön mellé.
Az SZFE átalakítása kavart nagy port. A Művészet alapállapota ugyanis, hogy a művészek alanyi jogon önigazgatják magukat és pótolhatatlan értéket képviselnek. Az is el lett döntve – konkrétan még Aczél elvtárs döntötte el, tehát történelmileg így alakult –, hogy ki a nagy művész, és azért abba nem szabad beleszólnia senkinek. Annak különösen nem, aki a pénzt adja, az államnak, mert akkor oda a szabadság.
Jordán azt gondolja, az vicces, hogy pápaként, önmaga által felkent pápaként aposztrofálja Vidnyányszky Attilát. Hát, akár az is lehetne, ha valami elemi önreflexiót is sikerült volna belegyűrnie a szövegébe. De a liberális művészetnek az önreflexió nem része.
Szentséged panaszolja, hogy jelenleg milyen rossz feltételek között működik a Színművészeti. Pusztul az épület, elavultak a technikai eszközök. Eminenciádnak igaza van. Az intézmény mindenkori vezetői szinte könyörögve kértek pénzt a mindenkori hatalomtól a fentiek orvoslására, de nem kaptak. Miután Szentségednek teljesen igaza van a diagnózisban, hogy szinte haldoklik az épület, remélhetjük Isten segítségével és az Ön pápai súlyával lesz esély a problémák orvoslására. Szentséged ne haragudjon, ha beszélek a jövőről, mely az előjelek szerint akár komoly gondot is okozhat. A közvélemény-kutatások szerint a fiatalok többsége ellenzéki gondolkodású. Ha ez így lesz a Színműre felvettek körében is, akkor tenni kell valamit az egységes ideológia kialakítása érdekében. Nyilván be kell iktatni, a művészet tanítási idejének rovására, ilyen átnevelő órákat. Az én fiatal koromban volt olyan képzés, hogy tudományos szocializmus, volt olyan tantárgy, hogy világnézetünk alapjai. Félelemmel tölt el az a gondolat, hogy a művészeti képzés helyett ideológiai átnevelés lesz.
Jordán Tamást, ahogy a színművészeket általában, nem az eszükért szeretjük, hanem a kellemes orgánumukért, meg azért, mert jó nézni őket. Jordán szövege is igazolja ezt, hiszen minden különösebb köntörfalazás nélkül ismer be mindent, amit egy egyetem működésében kárhoztatni lehet.
Az élet nagy részében, a cipőbolttól a kormányablakig egyáltalán nem játszik szerepet az ügyintézéskor, hogy mit gondolunk az aktuális kormányról. Normális ember csak azokat terheli eleve a politikai nézeteivel, akikről tudja, hogy ez nem zavarja őket. Egy tanintézményben nincsenek ideológiák, csak mint a tudomány vizsgálati tárgyai lehetnek jelen, mint az oktatók, a hallgatók személyes nézetei nem.
Nem könnyű ezt megállni, de hát nem minden könnyű az életben.
„A fiatalok többsége ellenzéki gondolkozású” kitétel azt mutatja, hogy Jordán számon tartja a hallgatók, vagy a statiszták, vagy a kollégái politikai nézeteit. Hiszen ilyet csak akkor szoktunk másoknál feltételezni, ha magunk is megtesszük.
Jordán önleleplezése az igazi liberális önleleplezés. Csak a saját nézeteit tartja helyesnek, természetesnek és így oktathatónak. Nem is ismeri el, hogy létezhet ideológiai semlegesség. Neki nem is létezik. Ez a társaság liberális színészeket képez, az ideológiai oktatás mellé ad bizonyos fajta, klasszikusnak egyre kevésbé nevezhető színészi készségeket. Jordán, aki a szocializmus idején kapott szintén ideológiavezérelt kiképzést ebből a diszciplinából, akkor nem azt a következtetést vonta le, hogy helytelen ideologikusan oktatni, hanem azt, hogy az ő általa vallott ideológiát kell betenni a tantervbe és minden rendben is lesz.
Jordánon tehát leginkább a szocializmus hatása látszik, némi jellemgyengeség formájában, hiszen nem nyíltan áll ki – ahogy a liberálisok nem is szoktak – a saját meggyőződése mellett, hanem úgy tesz, mintha az lenne a dolgok természetes állapota, hogy neki van igaza. Az SZFE jelenlegi állapota olyan, hogy ha bárki fölmond ott vagy bárki odamegy dolgozni, az intézmény egyből ideológiailag „diverzebb” hely lesz. Bárki.
Ez egyébként mindig a különbség a liberális és a normális között. A liberális mindig biztos benne, hogy a teljes igazság birtokában van, míg mindenki másnak – néha még a kommunistáknak is – vannak, voltak kétségeik.
Nem tudom eldönteni, hogy Vidnyánszky Attila jó intézményvezető-e, és mennyire gondol túl sokat magáról. De azt már el tudom dönteni – Jordán Tamás saját szövege alapján –, hogy annyi sok jót bizonyosan nem gondolhat magáról, mint hitetlen Tamásunk.
Szögi Erzsébet
2020-08-20 at 18:53
Tegyük akkor tényleg helyre!
Az sem csoda, ha a közvélemény-kutatások szerint a fiatalok ellenzéki érzelműek. Természetükből is fakad a lázadás, útkeresés, a meglévő politikai rendszer kritizálása. A baj az, hogy az oktatás erre rájátszik. Attól félek, hogy értékválság irányába viszi őket. Könnyű őket felhasználni ellenzéki, hatalmi politikai játszmákban való résztvételre is.
ambrus józsef
2020-08-15 at 20:34
Menjen a “műVÉSZ” úr paszújföldet mérni, ahhoz amihez érteni kellene neki. Állítólag földmérő a tanult mestersége.A sanyarú képét végre nem kellett sokszor látnom a médiákban az utóbbi időben.Próbálja a balfasz helyzetbe hozni magát – hamvába holt kísérlet.Akit Pesten lepattintottak már nem tud erőre kapni.Comedia et finita.. műbalhés vándor színész, függöny
gács
2020-08-10 at 11:04
Sajnos Jordán modorossá vált. Modorossá vált a világnézete, a beszédtechnikája, a politikai szerepvállalása, az egész ember.
Pedig rendkívül jó színész volt egykor.
Galamb
2020-08-10 at 10:56
Demszky házi versmondója.
Mit szósz, meggyszósz?!
2020-08-09 at 22:32
Jordán papa pipa.
De pl. ehhez mit szól?!
https://g7.hu/elet/20200808/eltettek-9-milliard-kozpenzt-majd-vietnamiakhoz-kerulve-kodde-valtak/?fbclid=IwAR0sdV07WLX6yUoJWEE-gw3cqo5h-Be-UNUpJHzQS4ULWGL1KG_69f7fbtY
Eltettek 9 milliárd közpénzt, majd vietnamiakhoz kerülve köddé váltak
.
Tavaly augusztusban ugyanazon a napon egyszerre három budapesti színház is tulajdonost váltott. Az egymástól látszólag független színházak új tulajdonosai egyaránt a legnépszerűbb vietnami családnevet, a Nguyent viselik (a vietnamiak nagyjából 40 százalékát hívják így). A három színház az elmúlt évek nagy nyertese volt: az állam milliárdokkal támogatta őket, évi sok százmilliós bevételükkel pedig számos olyan ismert színházat is lenyomtak, mint a Centrál, a Katona vagy az Örkény.
HIRDETÉS
Ezt a három színházat azonban jóformán nem ismerte senki sem. Ahogy korábban bemutattuk, számos jel szerint – két további színházzal együtt – a tao-rendszer kijátszására hozták őket létre: kiskapukat kihasználva vagy egyenesen több százezres nézőszámokat blöffölve érték el, hogy szert tegyenek sok milliárdos állami támogatásra. A hálózat országosan a leginkább támogatott színházak közé tartozott.
Az öt színház számos ponton kötődött egymáshoz: többségük ugyanarra a címre volt bejegyezve, ugyanaz az ember készítette el beszámolóikat, honlapjaik olykor szó szerint megegyeztek, és mindnyájan kötődtek a színházi élet egyik ismert alakjához, Megyeri Lászlóhoz, akinek kulcsszerepe volt a színházak finanszírozását megreformáló tao-rendszer megalkotásában.
Aztán amikor a kormány visszaélésekre hivatkozva felszámolta a tao-rendszert 2018-ban, a csaló hálózatnak is befellegzett. Míg 2017-ben még 3,4 milliárd forint volt papíron a bevételük, 2018-ban 94 százalékkal, 190 millióra csökkent. Például az egyik színház állítólagos forgalma 836 millió forintról 3 millióra zuhant. Mivel azonban a tao-rendszer utófinanszírozású, a 2017-es hivatalos jegybevételük után még mintegy 940 millió forint támogatást be tudtak gyűjteni. A tao-rendszer közel tízéves fennállása alatt az öt cégből álló hálózatmintegy kilenc milliárd forint közpénzt szerzett.
Az öt színházból összesen négy került egy-egy Nguyen nevű, budapesti lakcímmel rendelkező ember tulajdonába. Mivel különböző anyától származnak (és életkoruk hasonló), a négy Nguyen nem állhat közeli rokoni kapcsolatban egymással, és egyiküknek sincs és nem is volt más céges érdekeltsége. Az az egy színház volt a kivétel – tehát amelyik nem került egy Nguyenhez -, amelyben Megyerinek volt közvetlen tulajdona korábban.
A négy vietnami kézbe került cég közül három ellen indult el kényszertörlés. Ezt többek között azért rendeli el a bíróság, mert a cég elérhetetlenné válik, tehát nem elérhető a székhelyén sem maga a cég, sem a tagjai, tisztviselői.
Amellett, hogy a hálózat több esetben bizonyíthatóan jutott jogosulatlanul állami támogatáshoz, az adóhatóság felé is jelentős tartozásaik vannak. A NAV legfrissebb listája szerint három érintett színháznak is 100 milliósnál nagyobb adótartozása van.
Ugyan a kormány visszaélésekre hivatkozva szüntette meg a tao-rendszert, azóta sem jelent meg nyilvános információ arról, hogy vizsgálnák az érintett színházakat. A minisztérium akkoriban egy megkeresésemre sem válaszolt ezzel kapcsolatban. Az Állami Számvevőszék májusban tartott egy sajtótájékoztatót, amely szerint húsz, “kockázati alapon kiválasztott” előadó-művészeti szervezet gazdálkodását vizsgálták meg, de ezek között sem szerepelt az öt kamuszínház.
………
A FIDESZ-KDNP ÖSSZES MÉDIÁJA MIÉRT NEM NYOMJA EZT IS EZERREL?
ÉS A BALATONI FEJLESZTÉSEKRŐL SZÓLÓ TÉNYFELTÁRÓ CIKKET MIÉRT DUGTÁK EL?
.
Rezeda Kázmér
2020-08-09 at 21:30
Nem mintha védeni akarnám Vidnyánszkyt, de az egyik nyáron a szentendrei szabadtéri játékokon általa rendezett darabra szünet után csak a nézőtér fele érkezett vissza. Én is csak azért, mert kiváncsi voltam meddig lehet a katyvaszt fokozni. Kár volt. (” Egy brancs maguk, ne is tagadja!”)
Nonvideor
2020-08-09 at 23:05
Az “alibi” Csíksomlyói passiót végigszenvedtem.
Berecz András nyilatkozta akkoriban, hogy a kezdetekben
ő sem nagyon találta benne a helyét.
Kerényi rendezésének a feszességét, hatását meg se közelítette.ű rendezés “Nesztek, magyarok, nektek ennyi is elég” – szintű rendezés volt.
Ökör&Jupiter
2020-08-09 at 21:23
Jordán Kripli Tamás Demszky cimborája. Megkapta pusziért a főpolgármesteri hivatal udvarában álló épületet, ez lett a MERLIN színház. Demszky Jordánt kérte fel egy március 15-i ünnepség előadóművészének. Illet neki a kokárda…
Viszont engem még senki se kért fel, hogy orgonáljak a Dohány utcában! Azért ez nem járja!!!
Írysz
2020-08-09 at 22:46
” a főpolgármesteri hivatal udvarában álló épületet”
Az az V. kerületi Művelődési Ház volt. A Kádár-érában Gáspár Anni színésznő volt az igazgatója, aki valaha a József Attilában játszott. Ismertem, ott lakott, szemben, az Asbóth utcában.
Kerekferke
2020-08-09 at 22:49
“Viszont engem még senki se kért fel, hogy orgonáljak a Dohány utcában! Azért ez nem járja!!!”
Fordulj a Viszkis Butykoshoz, majd ő elintézi neked. Valamikor (2007-ben?) a holokauszt emléknapon a Dohány utcai zsinagógában megígérte nekik Jézus eljövetelét.
recece
2020-08-09 at 21:21
ram a fraszt hozza,amikor a kolteszet napjan gyerekekkel
korusban mondatja el a verseket.Az,hogy eppen o?,nameg a meg nalanal is balosabb galko balazs.
Csámpás Marcsa
2020-08-09 at 22:42
Galkó nagyon sötét, buta ember.
bakfitty
2020-08-09 at 21:15
Hegedus d.geyza,mint a”jo berecz janos et.futtatottja marad,mint “szu a faban”
es mint elvbaratja,csaky judit mondta:geyza,ugyis csak ad-
dig maradhatsz,amig a Vidnyanszky engedi…
Kerekferke
2020-08-09 at 22:35
Hegedüs D. Géza a Vígszínház MSZMP párttitkára volt.
Vidnyánszky foglalkoztatta Kaposvárott. Hírlik, hogy a diákok fellázadtak Hegedüs D. Géza ellen. Nem kellett nekik.
Nonvideor
2020-08-09 at 20:11
RÁTÓTI ZOLTÁN interjú
.
“„Engem nem érdekel, hogy ki hergel kit. A tanárok a diákokat, a diákok a tanárokat, vagy a politikusok hergelik kiállásra őket. Ennek a boncolgatásától el kéne lépni, és a kölcsönös bizalmat kellene valahogy visszahozni” –
.
Hát ez a fasisztákkal nehezen fog menni.
https://mandiner.hu/cikk/20200808_ratoti_zoltan_interju
Nonvideor
2020-08-09 at 20:13
“Nyilván. Minden változás egy természetes folyamat. Ami inkább kérdésként megfogalmazódik bennem vagy bennünk, hogy mi ez a nagyon zárt felállás, ahová az elmúlt tíz évben gyakorlatilag más értékrendet nem nagyon engedtek be. Miért ragaszkodunk ehhez, miért nem lehet egy nyitottabb rendszer?
Persze, az eddigi vonal is haladjon tovább, de kerülhessen be más értékrend is.
Nyilván ez nem megy egyik napról a másikra. Én őszintén nem értem ezt a mérhetetlen nagy ellenállást.”
.
Mondom, hogy minden megy tovább, nem rendszerv áltás, csak generációváltás lesz.
Az egész óbégatás csak népámítás, látványcirkusz.
Gáspár Anette
2020-08-09 at 20:20
“Szeretnénk azt elérni, hogy a tanítás elkezdődhessen ugyanabban a formában, ahogy eddig, és ugyanazokkal a tanárokkal, akik eddig osztályt vezettek, vagy éppen most osztályt indítanak. Hiszen a működés olajozottsága és folytonossága sokkal fontosabb mindenféle sérelemnél. Ezért kellene mihamarabb leülni a HÖK-kel, a tanárokkal, és elősegíteni, hogy ne ellenállás legyen, hanem induljon el az oktatás. Amint mondtam, nem egyik napról a másikra fog kialakulni a modellváltás. A működésben azzal, hogy más a fenntartó, már megtörtént a változás. Más minisztérium lett a tulajdonos. De még egyszer szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy nem a vérengzés a cél. Ha rajtunk múlik, földönfutóvá senki nem válik a tanárok közül, semmiféle ilyen fenyegetettséget nem jelentünk.”
Tehát csak a szar felszínét simogatjuk, és ebben meredünk.
Mint mindannyiszor.
Nahát
2020-08-09 at 19:40
Kitakarítani a Színművészeti “Egyetemről” és a színházakból az összes perverz, libernyák diktátort! Elég volt belőlük! Olyanok, mint az a norvég “művésznő”, aki a saját székletével fest, és ezért még nagy pénzeket is húz a norvég államtól. A népnek pedig hajbókolni kell a tehetségtelenségük és a nagy pofájuk előtt.
Na ez
2020-08-09 at 19:20
Ez a Jordán Tamás is balliberálisként azon volt és jelenleg is azért politizál hogy az országunkat kifosztóik eladósítói hazudozóik mint a Gyurcsányék folytathassák is ott ahol abbahagyták kártékony lopásaikat 2010-ben.
Torockó
2020-08-09 at 19:18
Jordán már rég kipofázta magát a “művészek” közül. Hiába gondolja, hogy ő beleszületett, azaz bennszülött. Mert a cocilista “művészet” és annak aczéli letéteményesei éppen a művészet ellenségei voltak. 70 év után ideje megszüntetni a komcsi-libsi egyeduralmat a művészetek terén is. Hiszen ők csak egy törpe minoritás, nemzeti kötődés nélkül.
Konzulens
2020-08-09 at 19:00
Nézzük meg egy kicsit közelebbröl Jordán Tamás életutját, miképpen lehetett egy, a 60-as években magát deklaráltan a jobboldali, nemzeti konzervativ oldalon pozicionálo, gyakorlo katolikus család legidösebb, hosszu evekig hátterbe szoritott fiabol “egycsapásra” a Kadar / Acél rezsim és ezt követöen a balliberális kulturpolitika egyik leginkabb futtatott és dijazott tagja? Mint ismeretes, a hatvanas években mint müegyetista és mérnök jó tiz évig hiába próbálkozott a szinmüvészetivel, nem vették fel, csak itt-ott kapott
– kegyelemböl ?, vagy csalétekként ? – kisebb szerepeket.
De eljött 1972, és láss csodát! A mindenható ORI, akkor a szinész, zenész, stb sorsok tejhatalmu ura, nyilván addigi szinészi tapasztalatai alpján, “szinésszé” nyilvánította, anélkül, hogy a szimüvészetin csak egy napot is töltött volna. Analogiákat találhatunk a szakmunkásból, “learning by doing” modszerrel néhány honap alatt gyárigazgatová avanzsált kádereknél. Nem állitom, hogy östehetségek, autodidakta módon, nem érlelödtek komoly szinészekké nagynevü kollágáik tudatos formálása által. De nála, mellékállásban (hiszen a müegyetemre járt és mint geodéta dolgozott), az akkori Egyetemi Szinpadon, az avantgarde 25. Szinházban és akkori partnerei esetében ez nem biztos hogy teljesült.
Az tény, hogy éppen az ORI ismerte fel, milyen nagy szinésszé vált Jordán Tamás, azt sugallja, hogy ennek kevésbé müvészeti, sokkal inkább politikai okai voltak. Ismeretes, milyen önkényesen vágta az ORI derékba türt és tiltott kategoriáju szinpadi és zenei tehetségek karrierjet es tamogatott kritika nélkül rendszerhü müvészeket és csoportokat. Ennek alapján több mint valószinü, hogy Jordán hirtelen karrierje annak köszönhetö, hogy “beállt a sorba”, és azota is, pozicióit megtartandó, a ballibarális kulturszekcio oszlopos tagja.
Ez természetesen kutatandó és bizonyitandó, de pálfordulása vitán felül áll. Ennek alapján szágyen a nevét a Nemzet Szinészeként Bitskeyvel és Sinkovitssal egy lapon emliteni. Személyenek megitélesenél ezt mindenképpen figyelembe kell venni.
HlusztwisijakGotthard
2020-08-09 at 18:01
jordán a ballipsi bagázs prominense,akit a korm.oldal nem-
kismértékben dotál,lsd.még a fischer karnagyot!
Ennek ellenére rendesen beletesznek a tányérba,ahonnan enni
kapnak,de őkmárcsak ilyenek!!….mint tudjuk:különös anyagból
vannak gyúrva….
Nonvideor
2020-08-09 at 18:26
“akit a korm.oldal nem- kismértékben dotál”
,
“Az aláírásgyűjtés, a petíciózás és a tüntetésszervezés eszközeit kisajátította a balliberális oldal. Ha pedig mi is ezekkel élünk, akkor mélységesen felháborodnak. Amikor megláttuk a 70 balliberális művész, író, színházi ember aláíráshalmazát, eldöntöttük, mi is megfogalmazunk egy petíciót, és fél nap alatt összegyűlt több mint 70 aláírás. Ezután a mi aláírónkat e-mailekkel, telefonokkal zaklatták.
.
Hatalmas megfélemlítés uralkodik a háttérben, és nagy a nyomás a fiatal színészeken. Évekkel ezelőtt döbbentem rá, hogy szinte mindenki meg akar felelni az uralkodó kánonnak, amelyet a kritikusok jelentős része mellett a Színművészeti Egyetem is képvisel. Félre ne értsen, kánonra szükség van, a gond az, hogy ez a fajta kánonképzés rendkívül szűk és kirekesztő volt.
.
Abban az intézményben az utolsó „másként gondolkodó” – idősebbeknek ismerős megfogalmazás – Kerényi Imre volt, akit 15 éve, miután végzett az osztálya, a saját hallgatói diplomaosztóján kirúgtak.
.
Mit gondol arról a vádról, hogy az alapítványi modellváltás egyet jelent a SZFE kinyírásával?
Senki nem akar senkit kinyírni! Változás viszont szükséges. Nagyjából tíz éve kéri a Magyar Teátrumi Társulat (MTT) különböző fórumokon, hogy nyisson az egyetem. Káros, hogy egytónusú, egyfajta ideológiájú képzés folyik a Színművészetin. Igazságtalanság, hogy a szakma jórészét kitevő kőszínházi struktúra egyre kevesebb szakemberhez jut. Két teljesen eltérő szakmai vízióról van szó, ami az MTT-t 2008-ban voltaképpen életre hívta.
.
Az egyik egy projektalapú, alternatív világ felé tolná el a színházi életet, a mi jövőképünk szerint pedig csodálatos érték a kőszínházi struktúra, ráadásul ez szolgálja ki a magyar nézők kilencven százalékát. Ez utóbbi kőszínházi hálózat viszont nem kapja meg a megfelelő számú szakembereket. Ez egy szakmai kérdés, aminek komoly ideológiai alapja van. A hazai alternatív színházak száma az elmúlt tíz évben megháromszorozódott, mára háromszáz ilyen teátrum létezik.
.
Csak összehasonlításként: a nálunk kétszer népesebb és ugyancsak jelentős színházi kultúrával büszkélkedő Romániában harminc alternatív színház létezik – és nem halljuk, hogy elégedetlenek lennének. Ezeket idehaza – de ne gondoljunk színházi újítók tömkelegére – nem csak a magyar állam támogatja, hanem körülbelül százat Soros György is.
.
Az meg külön elgondolkoztató, mit kér vagy vár ezért cserébe. Ők felszívják a kádereket. A fiatal színészek nagy része nem akar kőszínházakban dolgozni, ami sokkal felelősségteljesebb munka; premiereket kell csinálni, meg kell szólítani a közönséget, nem lehet lazítani. A kőszínház nem egyszerűen a magas kultúra helyszíne, hanem népművelői funkciója mellett közösségteremtő és -megtartó erővel bír. Annak a településnek és vonzáskörzetének a lakóit szolgálja, ahol működik. Ez a szolgálat válik népszerűtlenné a fiatalok körében.
.
A társulatiság viszont számunkra éppen ezért erény, és nem teher. Ráadásul van itt egy téves beállítás is: sokan azt a képet sugallják, hogy minden innovatív, színházi nyelvújító gyakorlat az alternatívoknál folyik, a kőszínház pedig csak amolyan 19. századi maradvány. De érdemes volna végigmenni a nemzetközi színházi élet legjelentősebb alkotóin: társulatot irányító, kőszínházi rendezők teszik ki a legmeghatározóbb színházi emberek jelentős részét.
.
A szakmain kívül az ideológiai olvasat is igazságtalan. A színművészetisek vizsgafilmjeit látva, tudom, hogy ezek a fiatalok, még a tehetségesebbek sem fognak Zrínyi Ilonáról filmet készíteni, nem beszélnek majd lelkesülve 1956 csodájáról, és nem mesélnek történeteket a családi élet szentségéről. Így áll elő az a helyzet, hogy a Kassai Lajosról fű alatt készített A lovasíjász című dokumentumfilmet többen megnézik Magyarországon egy év alatt, mint az akkori filmalap által készült összes filmet együttvéve.
.
Tehát a magyar ember szeretné megkapni, ami neki jár, és végtelenül igazságtalan, hogy immár harminc éve nem kapja meg. Döbbenetes, hogy a kommunista világban több olyan magyar film készült, ami ma is megmelegíti a szívünket, mint az azóta eltelt időszakban. Lehet engem nem szeretni, sőt gyűlölni, de akkor is kimondom, hogy ez igazságtalan! Tény, hogy emellett sokkal több mozgalmárt sikerült kitermelni az elmúlt évtizedekben, mint minőségi rendezőt.
.
Vidnyánszky
http://magyarforum.info/cikk/10717/Eltuntek-a-hosok-a-szinpadrol/
Benedek Károly
2020-08-09 at 18:27
“Ezután a mi aláírónkat e-mailekkel, telefonokkal zaklatták.-”
TEGYÉK KÖZZÉ!
KIK ÉS HOGYAN AKARTAK RÁJUK NYOMÁST GYAKOROLNI!?!?
Kerekferke
2020-08-09 at 18:31
Ebbe csak az nem fér bele, hogy a Nemzeti Színház ugyanolyan
alternatív “rendezői” darabokat nyom;
.
és Vidnyánszky főrendezője a magyar-és kereszténygyűlölő, a “Hunyadi” munkacímű 7 milliárdos pamflet rendező várományosa, Szász!!!
Akkor?!
apro_marosan_petergabor
2020-08-09 at 17:24
Elég volt a libero egyeduralomból a művészképzés területén.
Sok egyéniségnélküli elfuserált színészt produkáltak. Nemzeti kötődés nélkül.
Jöjjön valami más.
Zsike
2020-08-09 at 22:01
Érthetetlen, miért kell felháborodni azon, h a 72 éves Zsámbéki Gábor igazgató most elmegy nyugdíjba! Istenkém! Ki ígérte meg neki, h onnan viszik egyenesen a nemzeti pantheonba?! Nevetséges! Ha jól emlékszem, korábban éppen azt prédikálták a művész elvtársak, h szükség van a változatosságra, az ötletek miatt! Ja, ha őróluk van szó, akkor már nem működik?!Igenis, szükség van a változatosságra a színművészetin is, h a (jaj, de mennyire!) Kár, h nemcsak nem veszik észre, de még önkritikájuk sincsen! Honnan veszik egyébként azt a – szinte tantételként ismételt -, miszerint a diákjaik nagy része liberális?! No persze, ha ez a szellem dúl a Színművészetin, nem biztos, h jelentkeznek azok, akikre aztán a vegzálás várhat…Sokat képzel magáról ez a Jordán T.! Alapíthatna egy nyugdíjas színházat, vagy akár sszíni tanodát a hittársaival, mszp-dk finanszírozással. Ott folytathatnák a “nemes tradíciót”.
ekeke
2020-08-09 at 17:18
A klasszikus kontraszelektált ballibsi.Még a színművészeti főiskolára sem volt képes bejutni, azt elvégezni, ő civilben geodéta(nem vicc), így lett a nemzet színésze( hogy melyik nemzeté, az világos.)
Mint ahogy az is hogy görgeyék pályázata , amivel ezt a jordánt “megválasztották” ,mint ahogy később a kiszemelt utód, alföldi róberté is, messzíről bűzlött.
Igaz, ahogy átvontatták a Nemzeti Színházat a jordán partjára, úgy már jó volt nekik, legalább abbamaradt a Siklós Mária-féle épület ballibsi gyalázása.
Nincs más út: ki kell a halálukat bekkelni és közben kiszorítani őket az azcéli sok évtizedes szerzett pozícióikból, kiváltságaikból.
túródóra
2020-08-09 at 16:55
Halálos ellensége ez is a magyar embernek.Soha nem tartottam semmire ezt a szart sem.Egy büdös ripacs, geciláda.
Amerigo
2020-08-09 at 16:26
Tamás, elég sz@rule nézel ki! Iszol te eleget?
Logikus
2020-08-09 at 15:53
Minden ballib ilyen szánalmas…?
Naprózsa
2020-08-09 at 15:41
Régóta el nem tudom képzelni mi a fenét lehet tanulni színészetet, rendezést vagy operatőrséget, illetve képzőművészetet egyetemi évekig, mikor mi mérnökök, orvosok is ugyanennyi idő alatt hasznos szakmát tanulunk meg? Szerintem is bőven elég ezekre a főiskola is mint egykoron. Akkor nem is érnének rá ideológiai agyzsugorításra.
Ami pedig Jordán urat illeti ő sose volt jó színész, hol van ő egy Bástihoz, Mensároshoz, Kabosokhoz és Latinovicshoz képest! És ha tanít is, nem is csodálom ha tömegével ilyen ripacsok mint ma – tisztelet pár igazi őstehetségnek – jönnek ki e ripacskeltetőből.
Gáspár Anette
2020-08-09 at 14:54
” Nem is ismeri el, hogy létezhet ideológiai semlegesség. ”
Nincs is.
utálat
2020-08-09 at 14:49
Meglátszik hogy Szombathelyen van.A fene nagy komcsi ,milliárdokat lopók városában.Takarodjon vissza a pesti bandájába.Undorító.
Enneirad
2020-08-13 at 08:21
Jordán fent említett pápai szerepében az előadás a Rózsavölgyiben lesz nemsokára, jegyek már kaphatók és persze a Facebookon hirdetik is ezerrel…
Ismét tanúi lehetünk, hogy aki nem hallott Jordán írásáról, lelepleződésérőlvalamint mivel ezt nem teszi szóvá mindenhol a jobboldali média, akkor vígan folytatja és megél belőle.
Márpedig lehet úgy tenni nekünk is, ahogy az általa választott oldal támogatói tettek: bojkottálták a Nemzetit Vidnyánszky kinevezése után, ahogy támadták Dörnert és tüntettek a
“náci” Új Színház ellen. Emlékszünk, ugye?
Stohl András is, az orbáni hatalomtól “rettegve” fogadja el a mindkét oldalról özönlő szerepeket, megbízásokat. Fischer Ivánról már nem is beszélek… Hány MILLIÁRDDAL támogatja a kulturális kormányzat a Fesztiválzenekart?
A fenntartónak joga van beleszólni, hogy működjön egy intézmény. Aztán sivítás helyett meg lehetne várni, mit is tervez a kinevezett csapat. Aztán, ha közben nem jó valami, ÉPÍTŐ kritikával lehet élni, együtt dolgozni a célért, a fiatalok neveléséért.
Sajnos tudjuk, kin nem múlik mindez és ki az, aki farkast kiált, gúnyosan támad és ellenáll, diktatúrát kiabálva.
Szóval – sajnos – Alföldi, Stohl és a Fesztiválzenekar után most Jordán Tamás is csatlakozik nálam ahhoz a társasághoz, akiknek az előadásaira már évek óta nem megyek el…
Kovács Nóra
2020-08-09 at 14:33
Inkább tanulna meg tisztességesen beszélni, mert nem lehet érteni, hogy mit mond.
Gáspár Anette
2020-08-09 at 15:16
A több évtizeddel ezelőtti balesete miatt beszédhibás.
Amúgy a legtöbb liberális az. Pösze, vaccsol, hadar, gyűlik a szája sarkában a habzónyál, zárt szájjal, leppegve . Ők vezették be a színpadon és filmen a kaffogást, a nyelvtörést, a zárt szájjal beszélést, mint a rémes Szab ó Ildikó.
https://www.jegy.hu/person/szabo-ildiko-6943
De kes példája Koncz Chárlie Zsuzsika volt élettársa,
mácsonyi Mácsai, tehetségtelen, ripacs csepűrágó is, aki nem tud szavalni,
de nagyon szeret.
Nem most kezdték a nyelvgyalázást, hanem már a 70-es években.
Gáspár Anette
2020-08-09 at 22:51
Jordán Adél a lánya.
Közbátorsági Bizottmány
2020-08-09 at 14:23
Ez csak egy jordán+
Kit érdekel a ripacs?
Tud-e követ törni?
Tudjon!
?️?️?️?️ Ocsmány Bal- Oldali Akakulat
2020-08-09 at 14:18
Remegő szájjal de ki kell szolgálnia a bolsevik-kommunista igényt.
Azt viszont mindenkinek magának kell eldönteni, hogy ha nem akar konfliktust és egyéb szakmai kellemetlenséget a továbbiakban érdemes e fröcsögnie.
Soha nem tudtam megérteni, hogy egy jó szakmai munkát és hivatást szétveretnek ideológiai frázisokkal.
Katica
2020-08-09 at 14:02
Ha annyira függetlenek, miért sípolnak? Ha függetlenek lennének nem kellene most eljátszani a nagyhalált, mert egy függetlennek mindegy, hogy ki a főnöke nem? Úgy is azt tanítja amit akar nem? Vagy még sem független az ideológiáktól?
hivő
2020-08-09 at 13:41
Ideologiai átnevelés lesz.
Eddig mi volt uram?
Ja,csak balra billenhet
a mérleg,jobbra nem?
1984
2020-08-09 at 13:10
Ne hívjuk már ezeket liberálisnak. Ezek komcsik. A “liberális” a saját háborús kamuflázsuk, ne dőljünk be neki.
Virtuális Fidesz Stand
2020-08-09 at 13:21
Különben is magyar liberális kettő volt eddig, ezután be is fejezve.
Kossuth és Széchenyi.
csanaki
2020-08-09 at 17:42
Pontosan: ezek liberálisnak maszkírozott bolsevikok, a legalja fajtából.
Andersen
2020-08-09 at 22:46
Ahogy 1984 mondja.
Engem is bosszant, hogy már jó ideje liberálisnak, liberálbolsinak (mostanság libernyáknak) nevezik őket. Mindennek, csak annak nem, amik.
“Barbatrükk”, ha valaki emlékszik még erre. A ’70-es években a Barba-család meséjével andalították a gyerekeket az esti TV-mesében. Rajzfilm volt (talán francia). Barbapapa, Barbamama, Barbidu és egy csomó barbagyerek.
“Hüp hüp hüp, barbatrükk!” Ez volt a visszatérő varázsige, és már át is változott a szereplő valami mássá. Alakot váltott. Sose lehetett tudni, hogy ki is ő egy adott pillanatban. Ezt a kedves trükkös átváltozást 10-20 alkalommal ismételték (sulykolták) egy mesében. Ez ment hónapokon át a TV-ben. Ezt tanulták a gyerekek, meg a velük ülő szülő is. A munkahelyeken a felnőttek is ezzel élcelődtek.
(Szegény Sinkovits Imrével szinkronizálták ezt a szoci krédót, a nép tanítását)
Aztán az Antall-kormány után a szocialisták óvatosan és szerényen, de büszkén kormányra léptek. A zaklatott, hisztérikus MDF-idők után ernyedt nyugalom lett úrrá a politikában. Szakértők és reformer-szocialisták kerültek hatalomra. Barbatrükk volt, mert ők már nem “azok” a szocialisták voltak.
A Fidesz megnyerte a következő választást……………..
Hosszú lenne csak jelzésszerűen is utalni a pártok és politikai szereplők feltűnésére, eltűnésére, de jól látszott, hogy a szocik, -mint a higany-, szétgurultak, hogy alkalmanként itt-ott összeálljanak, majd egy jó pillanatban komplett egyesülésben újra együtt álljanak a Fidesz ellenében. Így a Fidesz-ellenesség világosan mutatta, hogy csak a Barbatrükk miatt látszanak másnak.
Potyka bácsi, Bácsfi Diána, Szabó Albert és mindennemű pártok, politikai aktorok, Kuruc Infó, stb. -nem sorolom, mind mind a szétgurult szocigolyók, akik a barbatrükköt alkalmazva másnak mutatják magukat.
Kis kitérő:
Mikor (ordenáré kampány után) Medgyessyvel visszavették a hatalom berkeit a Fidesztől, az emberek hüledeztek, hogy ki választotta meg őket? Senki nem ismert olyant, akiről tudni lehetett, hogy a szocikra fog szavazni. Borókay Gábornak volt egy rovata az általa vezetett Heti Válaszban, és azóta röhögök az akkoriban megjelent egyik cikkének a címén:
Szoci-e vagy?
Szóval én maradtam ennél a kézenfekvő azonosító szónál: szoci. És Barba papa, Barba mama, Barbidu, és az összes kis csintalan Barbigyerek, mind benne van.
tegyük helyre!
2020-08-09 at 13:10
Azt írja a szerző:
„’A fiatalok többsége ellenzéki gondolkozású’ kitétel azt mutatja, hogy Jordán számon tartja a hallgatók, vagy a statiszták, vagy a kollégái politikai nézeteit.”
Nos, Jordán említett mondata így kezdődik: “A közvélemény-kutatások szerint…”
Tehát NEM KÖVETKEZIK BELŐLE az, amit Bálint Botond leír!
A jobboldali újságírás egyik fő ismérve – a liberálissal szemben – az értékelvűség és igazság-központúság.
Tehát csúsztatás és manipuláció kizárva!
Kerekferke
2020-08-09 at 13:41
Kiknek a közvéleménymatatása szerint?
Ha igaz is lenne, mint ahogy nem igaz,
akkor abból egyenesen következne, hogy mindenkit,
aki nem liberális, ki kell rekeszteni és ellehetetleníteni?4
Micsoda baromságokat beszélsz te?
Jordán rasszista, faszista, és ezt akarja hamis érveléssel eladni.
vitára alkalmatlan liberálnyilasbolsevik-fasiszta.
Ennyi.
tegyük helyre!
2020-08-09 at 14:06
Kergeferke, te semmit nem értettél abból, amit írtam.
Nem az a kérdés, hogy létezik-e ilyen felmérés. Nem is az, hogy mennyire igaz. Itt most egész másról beszélgetünk, fiam.
Konkrétan arról, hogy a szerző manipulálni próbálta az olvasót.
És téged olvasva sajnos úgy látszik, elég jó a táptalaj.
Hát ne tegye.
Ennyi.
Nahát
2020-08-09 at 19:32
A “közvéleménykutatások szerint” kitételt úgy kell érteni, hogy az általuk megrendelt, és általuk készített közvéleménykutatások szerint.
Andersen
2020-08-09 at 19:49
Hát igen. Én is elolvastam Jordán szövegét.
Virtuális Fidesz Stand
2020-08-09 at 13:03
Meglepetést nem okoz nekem, mert ezt már régóta tudtam.
DE!
Miben különbek ők?
Na erre kérdésre lehetne a művész úrnak kitérni egy cikkben.
Ja és arról az egy darabról beszéljen, hanem úgy általában a baloldal igen értékes mindenkit lebutító igényéről…
alhonvéd
2020-08-09 at 13:00
A “segítőkész jellemére” még emlékszünk, mikor a nagy vihar idején a Nemzeti vezetőjeként nem engedte be a TÉNYLEG menekülő honfitársainkat az épületbe!
ori
2020-08-09 at 12:57
Eddig a Jordán félék hírdették az igét a kultúrában. Ez már a többségnek unalmas volt, egyhangú volt! Jöjjön most egy más hang is. Alföldy után is lett élet, sőt…! Most is lesz. Amelyik művész úgy gondolja, hogy neki ez nem megfelelő, az visszavonúl.Egyszerű ez.
Nonvideor
2020-08-09 at 13:38
Ezután is ők fogják, csak másképpen.
Nem korszakváltás lesz, hanem generációváltás, mint amit Vajna művelt. Ne reménykedj.
Gáspár Anette
2020-08-09 at 12:52
Eszembe jutott, amikor Fajkaszházyt a sajátjai tették jégre, mert ezek a generációváltást is porig alázással és likvidálással intézik. (Amúgy megérdemelte, de mindig van utánpótlás…)
https://cink.hu/hogyan-dobta-ki-farkashazy-a-ket-indexest-sehol-sem-ha-554140205
k.pityu
2020-08-09 at 12:48
Pápát alakit jordán nemzet nadja szinésze,ja nem az ugyan olyan gonosz alomból való ő is.Hiába aki a szinmüvészetin végez,egyetem,ja talán nem,ők mindig jobban tudnak mindent,ők az etalon,az eszmehordozók,a kövessetek minket mi okosak vagyunk,persze hogy ők az okosak évtizedeken keresztül a mi adónkból liberálltak minket.Remélem változik ha lassan is ez a tendencia…..itt az ideje.
Benedek Károly
2020-08-09 at 12:36
Vén, fogatlan, kaffogó, ripacs hiéna.
Stein Robi
2020-08-09 at 14:15
kaffogó=kaftános?
Nahát
2020-08-09 at 19:30
Kaffog szinonímái: csahol, ugat. Örülök, hogy segíthettem.
Gáspár Anette
2020-08-09 at 12:35
Undorító.
ViAM
2020-08-09 at 12:33
J. Tamásnak remélem ez a szerepe lesz a hattyúdala.
khm
2020-08-10 at 12:42
“Jordán Tamást, ahogy a színművészeket általában, nem az eszükért szeretjük, ”
Meg kell mondjam,jordántamást egyáltalán nem szeretem. Fiatalként is undorodtam tőle. Színészkedhet akármit,meg nem nézném egy vak lóért sem.