Káel Csaba, a Művészetek Palotája (Müpa) vezérigazgatója lesz az új filmügyi kormánybiztos szeptember 1-jétől – közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter pénteken, Budapesten, sajtótájékoztatón.
Gulyás Gergely azt mondta: Káel Csaba alkalmas arra, hogy eleget tegyen a kormánybiztosi feladatok ellátásának a Müpa vezetése mellett is. A miniszter úgy fogalmazott: az Andy Vajna halálával keletkezett űrt próbálják betölteni.
Káel Csaba neve sajtótalálgatások szintjén már korábban is felmerült a filmügyi kormánybiztosi posztra. Káel több filmet is rendezett: az ő nevéhez fűződik például a 2002-ben bemutatott Bánk bán operafilm is. Készített portréfilmet Kárpáti György vízilabdázóról és Munkácsy Mihályról is az utóbbi években, valamint színházi darabok felvételeit vezette. 2011. március 17-től a Müpa vezérigazgatója. 2013. augusztus 15. óta a Budapesti Tavaszi Fesztivál és a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál operatív testületének elnöke is. Az Európai Tudományos és Művészeti Akadémia tagja 2014-től.
Forrás: MTI; Vezető kép: Horváth Péter Gyula
Statler és Waldorf (Muppet Show)
2019-09-20 at 14:28
Az a baj, hogy itt kicsiny hazánkban még mindig kapaszkodunk olyan dologba a filmkészítés terén ami nem a mai és friss gondolkodás hanem vissza a gyökerekhez… ez mind szép és jó de akkor minimum 3 vagy több filmalap kellene ahhoz, hogy minden igény ki legyen elégíve. Vajna elindult “volna” egy irányba de nem tudott mert Ő is szembe kellett nézzen a nagy magyar valósággal vagyis azzal, hogy itthon a filmkészítésben mindenki ért mindenhez és mikor azt mondta, Vajna egy nagy „sikerű” magyar filmre, hogy “Ez a film nem mozifilmes lett hanem TV filmes” akkor nem az volt, hogy OK TV-s lett átcsináljuk mozisra vagy kérünk segítséget tapasztalt külföldi filmesektől, hanem “Mi csináltuk… mi filmünk… ez film”. Nem azzal van itthon a baj, hogy milyen filmeket forgatunk és nem is az, hogy ki forgatja hanem az, hogy már nem tudunk olyan minőségben filmet készíteni mint régen azaz nem készítünk nagybetűs mozit… Mert valljuk be a mostani filmek amik készültek inkább a TV-ben mutatnak jól mint a vásznon. Teljesen érthetetlen az, ha idejön egy amerikai brigád és leforgatnak egy filmet itt Magyarországon, magyar műteremben, magyar alvállalkozókat, magyar segéd munkát igénybe véve, majd a nyersanyagot kiviszik az USA-ba, megtörténik az utómunkálat és a végeredmény egy mozifilm amit milliók néznek meg, de ugyanazokkal az eszközökkel emberekkel műteremben egy magyar mindenhez értünk “brigád” kihoz egy TV filmet… Hmmm.. Persze nem kell nekünk Amerikát utánozni készüljenek igazi magyarnak kinéző filmek…. csak az a baj, hogy a mostani fiatalok már ezeken az amerikai filmeken “szocializálódtak” és az Ő igényeikhez szerte a világon ez az egyedi magyarkodás már nagyon kevés lesz.
Ha valóban Káel Csaba rendbe akarja tenni a filmkészítést akkor arra is kellene fókuszálni, hogy a filmek készítői ne TV filmet forgassanak végre. Mások miért tudnak mozifilmet készíteni? Vagy ha már van filmalapunk akkor nem csak 80-as évek vagy háború vagy ostoba re-make-ek legyenek, hanem egyedi dolgok ezen belül is készüljenek olyan filmek amit ha a filmalap elad külföldre meg is vegyék ebből profitáljon a szervezet finanszírozzák ebből a bevételből a kisebb filmeket vagy a nonprofit filmeket, és a működése is biztosítva legyen az intézménynek, valamint szülessenek olyan jellegű történelmi meg underground filmek, drámák amik meg rólunk szól magyarokról magyaroknak, de filmes legyen…és bármelyik külföldi neves versenyen oda tudjuk tenni magunkat. Az egy végtelenül “rövidlátó” szemlélet, hogy gyártsunk „csak” saját magunknak filmet… kicsit “Tokió pop” jelenség meg pénzkidobás. Persze itt most elő lehet venni a Saul fiát meg a Testről és lélekrőlt, de ez csak csepp a tengerben. Itt persze mindenkinek igaza van ezek a hozzászólós-fórumok ilyenek de egy biztos a filmalapnál a totális és teljes vérfrissítés nem tenne rosszat (Redfordnak ott a pont Havas-Hegedűs), valamint ha szégyen ha nem szégyen ha nem is sok időre de vegyük igénybe (persze fizessen érte a filmalap) olyan tapasztalt külföldi filmesek (amerikai, angol, francia) szakértelmét egyes produkcióknál akik képesek irányítani a forgatást és az utómunkát úgy, hogy MOZI legyen a végeredmény. Nem ördögtől való dolgokról beszélünk és nem is Hollywood-ról, magyar filmekről amik valóban filmek és filmes kinézetűek. Persze itt megint lehet nagy frázisokat büfögni, hogy mi magyarok vittük ki filmgyártást nem csak sz USA-ba de lassan már az egész világra… de az már elmúlt ezt is sikerült elbaXni, megelőztek minket és már csak sereghajtók vagyunk. Saul fia, Testről és lélekről ne jöjjön senki ezzel, majd ha lesznek az itthoni filmkészítésben kézzelfogható brandek és most itt nem egy Star Wars-ot kell csinálni de ha belegondolok még CTRL-C és CTRL-V-vel sem sikerülne még csak hasonlót sem készíteni… és ez nem pénz függő (ilyenkor jön az okos válasz: de de ez pénzfüggő te hülye vagy bla bla bla) hanem kreativitás, alázat és hozzáértés. Google barátunk sok olyan filmet tud felsorolni ami 1-2 millió dollárból készült és blockbuster lett (nem sorolom fel a filmeket) van közte sci-fi és 2016-2018 között készült.
Redford
2019-08-25 at 13:51
Káel Csaba a moszkvai filmművészeti főiskolára járt a rendszerváltás előtt. Most már úgy adják elő, mintha itt végzett volna. (???)
Ha Havas (A Baló – SZDSZ tévés!) és Hegedűs marad az NFA-nál, akkor nem változik semmi.
saghi rozalia
2019-08-23 at 21:20
gyozo2018 Sokan küzdötték végig az életüket a nemzetért, sok sok keserűséget nyelve de megtették ami adottságaikból telt. Ha Ön olyan nagyon jól tudja, hogy mi a helytelen akkor miért nem vállal olyan tisztséget ahol teheti ami helyes és bizonyít.
Gáspár Anette
2019-08-23 at 19:53
S hogy mennyire “nem ildomos” a vélemény, hány süllyesztették a cikket.
Ugye, hogy ugye, amit írtunk, a kényelmetlenül igaz?!
kamcsatka
2019-08-23 at 21:14
ugy tunik
Látó
2019-08-23 at 16:25
Nincs olyan út, ahol egymás után két hepe jönne. Reménykedjünk, hogy Káel Csaba ereiben legalább a fele arányban magyar vér folyik. Csak találjon olyan rendezőt, mint Várkonyi Zoltán volt. Annyi jó igazi magyar témájú filmet mint Ő kevesen készítettek. Az utolsó értékelhető jó magyar témájú film amit láttam a Sacra Korona volt. Drukkolunk Önnek Káel úr!
kamcsatka
2019-08-23 at 17:14
uram ha neked a sacra corona tetszett…akkor valami baj van az izleseddel. annal hazugabb, aljasabb, tortenelmunket eltorzito film keves keszult. a tanárúr jol megszakértette…bocskaiban.
a legjobb az lenne ha NEM keszulnenek filmek a történelmünkről…
egyebkent a mandiner is ezerrel nyomja a habsburg mosdatast az utobbi idoben.
roppant kiabrandito.
Benedek Károly
2019-08-23 at 17:27
A Sacra Corona egy közepes képesség alak közepes minőségű, történelemhamisító filmje.
Koltay az, akinek megengedik, hogy a legfontosabb történelmi
eseményeinket gányolt filmekkel rántsa le.
Emlékezz a Honfoglalás c. “filmgyalázatra”!
Az a baj, hogy a magyarok úgy ki vannak éheztetve a hiteles történelmi
feldolgozásokra, hogy már a téma is lelkesíti őket, és nem veszik észre, amikor százszor és ezerszer is porig alázzák, betonba döngölik őket a
kultúrszeméttel.
Vannak, akik bármire kapnak pénzt, mert tudják, hogy abból hiteles, nagy formátumú, magyar film nem lesz, de kipipálhatják, lóbálhatják előttünk, hogy, na lám, mit ágáltok, hát itt van!
Szégyne-gyalázat, hogy vannak publicisták, akik szintén minden munkájukhoz megkapják az anyagi támogatást, ezért “nem értettek egészen egyet” Szakács Árpáddal. Az ember,komolyan, hányingerrel küzd.
Benedek Károly
2019-08-23 at 17:30
NMa, Nemeskürty volt az egyik “biztosíték”…
Szeégny László Gyula bácsi pirult mérgében, amikor látta, hogy
egy ócska western-film lett a Homfoglalás -ból, a jelmezterveket, amiket jóváhagyott, összegányolták, a filmen egy “cigány karaván” és az önmagával harcoló 12 fős kaszkadőr csapat. SZÉGYEN!
És ennek a kinevezett “magyar rendezőnek” nyomják már 35 éve a “filmjeit”.
gyozo2018
2019-08-23 at 17:38
Amikor rázendít az óbégatókórus, gyanakodj, hogy a kormány valamelyik intézménynél kinevezésekre készül.
A napokban szaggatta a száját a Paul, Paul Lendvai…
Rizikó
2019-08-24 at 00:56
Azért neked is igazad van mert mi is itt dühünkben pont azokat támadjuk aki azért LSimonhoz Havashoz Prőhléhez Nemtelen jellemtelenekhez képest jelentősen jobb minőség.Káel és Ókovács azért letett értéket az asztalra.
Hejőlander
2019-08-23 at 16:15
Káel Csabának sok sikert, a legjobb opera rendező, egyszerűen zseniális a Kiss B.Attila, Marton Éva, Rost Andrea, Kováts Kolos által vászonra vitt Bánk Bán.
Körülbelül egy hónapja az M5-n adták a Müpart Classic adásában a Sevillai Borbélyt, amit szintén ő rendezett és tényleg nagyon jól sikerült. Rajta nem fog múlni. Végre “mindenhol” nemzeti érzelmű emberek vannak, már csak az Operaház élére kéne egy rendes nemzeti érzelmű embert találni, mert Szilveszterke a liberális barátainak akar megfelelni.
Ha már Operaház egy normális világban Kiss B. Attilának és Apáti Bencének nem az operettszínházban lenne a helye hanem az Operaházban.
Gáspár Anette
2019-08-23 at 17:22
Hogy milyen rendező, az nem jelent semmit.
Egy intézmény vezetője. Ő működteti.
Nem ő dönt a projektekről.
Az Havas kezében van.
Rizikó
2019-08-24 at 00:47
Havas örök.! Neki maradia kell, mert másnap aki leváltja holokausuttagadó lesz New York Times cimlapján.Igy aztán jön a sok pornograf Saul fia unokái öregapja és anyósai.!Ami szerintem is Halott Pénz.!!
Theo
2019-08-23 at 17:32
Bizony.
Vannak ilyen tévképzetek, hogy pl. Őkovács jobboldali. Esze ágában sincs, de megvezeti a vezetőket, mert senki nem jár Operába és ő meg oly bájosan tud viselkedni. Nem tudom, hogy még valaha látható lesz e pl. a Faust előadás, de ,-az egyébként tehetséges rendező-, olyan heterofob és keresztényellenes előadást kreált belőle, hogy csak na. Még a szövegkönyvet is megváltoztatták az eredeti mondanivaló sikeres eltüntetéséhez. Ilyet még a szocializmusban sem engedtek meg maguknak!
És akkor ötletesen azt kommunikálja, hogy most akkor “Keresztény évad” jön, hiszi a píszí….
Benedek Károly
2019-08-23 at 17:59
Nem vezetnek meg ezek senkit.
Onnan “merítik” őket. Ennyi.
A kormány meg kinevezi.
Nem a kultúra áll a középpontban, noha előszeretettel hivatkoznak a magyar kulturális értékek megvédésére.
De nem is mellékszál: a Maccabi kapott 3 milliárdot. Az Ősök emlékezete egy fillért sem, ugyanakkor ott virított és szónokolt a fél kulturális kormányzat Bugacon. Az ember napi szinten készenlétben tarthatja maga mellett a vesetálat…
Gáspár Anette
2019-08-23 at 17:57
” az Operaház élére kéne egy rendes nemzeti érzelmű embert találni, mert Szilveszterke a liberális barátainak akar megfelelni.
Ha már Operaház egy normális világban Kiss B. Attilának és Apáti Bencének nem az operettszínházban lenne a helye hanem az Operaházban.”
Káel a MÜPA vezérigazgatói székéből repült rá az NFA-ra.
Szilveszterke és Káel ebből a szempontból egykutya.
kamcsatka
2019-08-23 at 21:10
kiraly…lesz majd sok opera film? vagy epp musical?
jo lesz.
Nahát
2019-08-23 at 16:09
Káel Csaba, bízunk Önben!
Benedek Károly
2019-08-23 at 17:21
Na, azért küzdj!
Benedek Károly
2019-08-23 at 13:31
Az irány nem fog változni, mert a hálózat marad.
Csöbörből vödörbe.
Andy Vajna valóban nagy űrt hagyott maga után: kivégezte a magyar filmművészetet és csinált helyette Hollywood-i stílusú, egy témára gyártott,
liberálsematikus takarmányt.
saghi rozalia
2019-08-23 at 18:08
Nem Vajna végezte ki a magyar filmgyártást.
Vajna feladata volt, hogy hirnevet szerezzen a magyar filmnek, azt sikerrel teljesítette.
Előbb hirnevet kell szerezni, azután megnézik a filmedet. Fordítva, sajnos, nem működik.
gyozo2018
2019-08-23 at 18:19
Milyen “magyar” filmnek szerzett Vajna hírnevet?!
Tudod, hogy hol vannak ezek pl. Huszárik Szindbád-jához?!
A béka segge alatt két kilométerrel!
Miről beszélsz, te szegény?
Mit tudsz te a magyar filmtörténelemről?!
De egyáltalán a magyar kultúráról?!
Tudod, hogy a Vajna -félék miért gyűlölik Jókait?!
MERT MAGYAR, KONZERVATÍV, KERESZTÉNY HAZAFI VOLT, ÉS VILÁGKLASSSZIS TEHETSÉG, 70 NYELVRE FORDÍTOTTÁK LE A MŰVEIT!
Tanulj, olvass. Nem árt az, növeszti az agyadat.
A HÍRNÉV NEM ELÉG A MINŐSÉGHEZ.
Attól függ, hogy kik “értékelik”.
Érted-e?!
Rizikó
2019-08-24 at 00:39
Károly! Teljesen egyetértek veled a Filmalap, a Vajna korszakban elkészült libsi másságkultuszos fiĺmek kirekesztő magyarellenességével ès a Hálozat pusztító kulturaellenessegével , leszámoló kifakdásaiddal.
Igy érzek én is.
A KÁEL Jelenség a behódolás a kiegyezes stigmája a fidesz kulturpolitikajának.A pragmatikus liberalizmus .Világnézetileg semleges.Szdsz találmány.Nem dicsekvèsképpen de amikor ezzel házalt sötét”fénykorában 300ember előtt Kuncze hentesarú , beégettem ezzel a humbuggal közönsége előtt.*azóta ott áll meredten bambán humortalanul*! Szóval Káel újratöltve.
Na ez Viktor válasza nekünk nemzeti jobboldaliaknak.TWITTERen üzent hogy reménykednünk nemzeti kulturában Halott pénz és wellhelló.
Naprózsa
2019-08-23 at 13:23
Andy Vajnával tényleg keletkezett űr. De nem a halálával, hanem még előtte: Az új főnökkel lesznek már tényleg magyar történelmi sikerfilmek végre?
Benedek Károly
2019-08-23 at 13:39
Nem lesznek. Egyetlen egy történelmi korszakunkról sem fog készülni hiteles panoráma film: Hunyadi, Mátyás király, Trianon, 1919 stb.
Nézd meg a listát: feminista gányolmányok forgatókönyveit “érzékenyítik” éppen, vagyis, ha lett is volna belőlük magyar film, addig nyesegetik, míg Hollywood-kompatibilis gányolmány nem lesz belőle, amibe bármilyen történetet bele lehet tuszkolni, a szereplők gesztusrendszere, mimikája, manírjai is azonosak lesznek.
Legutóbb Mészáros Mártát kényszerítették be ebbe a zsákutcába. Az Aurora Borealis – Északi fény című filmjében is, melynek témája a magyar történelem egyik legsúlyosabb szenvedéseinek máig ható következményeiről szól, nyomon követhető, hogy hol bicsaklott meg Mészáros stílusa, hol nyúltak ezek bele ezek a barbárok.
Döbbenetes.
project640
2019-08-23 at 15:59
abszolut félrevezető amit írsz … Vajna mindig is támogaott minden értelmes ötletet, gyakran is mondta, hogy ha valaki letesz elém egy értelmes forgatókönyvet Hunyadiról, annak adok pénzt … hát senki nem tett le
könnyű ám a szavakkal dobálózni, de könyörgöm milyen közönségmozit csinálnál mondjuk Trianon témájából? max. 2,5 órában, nézhető, akár külföldön is eladható story-line-ról beszélek
a Hunyadi film kapcsán már milliószor leírták, hogy nicns értelem, egy újabb Honfoglalás borzadályra … elképesztő mennyiségű film kell ehhez … 10 millió dollárról beszélünk min. … és ilyen szinten már nem rétegfilmről beszélünk, mert az már luxus, hanem nemzeközileg is eladható filmről!!!!!
szóval dumálni könnyű!!!!! …. lehet írni a forgatókönyveket …. az HBO legutóbbi siker-sorozatának, a Csernobilnak a forgatókönyvét a rendező több, mint 2 évig írta
Benedek Károly
2019-08-23 at 16:50
Project40!
Meg is lehet nézni, milyen filmek készültek. A Zoscart meg nyugodtan ragasszátok a homlokotokra. A Mindenki is a Dalolva szép az élet Rákosi propaganda filmje alapján készült. Akkora átverése a magyaroknak, mint ide Hollywood.
Egywtlen egy magyar (!) film sem készült.
Vajna törölte a magyar filmművészetet. A rendezői meg nem a magyar kultúrában szocializálódtak, többségük nem itt nőtt fel, viszont a milliárdjainkért cserébe gyalázták a magyarokat és az őket kistafírozó kormányt, a magyarok pénzéből. Majd kimondtam, hogy hova a búsba menjetek a süket, faldumátokkal Pröhlével, Schmidttel, L.Simonnal együtt.
Benedek Károly
2019-08-23 at 17:10
Project!
Csak hogy tudd, nem vagyunk hülyék, csak tehetetlenek.
Tudod, mi történt?
Köztudott volt, hogy 2010 előtt egy szűk lobbi vitte a pénzt, ami kézen-közön eltűnt, és legalább ilyen gányolásokat tudtak felmutatni.
Emlékezz a Sorstalanság lenyúlt százmillióira! Koltay úgy tudta be fejezni a félmeredt filmjét, hogy a kulturális alap pótolta az elsíbolt pénzt. Katasztrofális bukás lett a kísérletből, ugyanis Koltay nem rendező, hanem operatőr, nem fog tehetsége ilyen nagy volumenű terv végrehajtásához.
A nagy bölényeket kitüntették, megkapták az életjáradékot és minden tiszteletet. Alapokat hoztak létre. Perifériára került sok közepes tehetségű iparos, akiket – ismereteim szerint- támogatnak. Mindenesetre nem maradtak munka nélkül, hiszen mindenhol az ő embereik maradtak.
A filmek finanszírozás gyakorlatilag állami kézbe került. Gondolom, hogy Vajnát Demján hozta a nyakunkra, meg még néhány elég sajátos műfajú alakokkal volt kapcsolata( nemrég éppen ezen az oldalon volt terítéken, igaz, szőrmentén).
Szóval gazdaságilag, kétségtelenül ráncba szedte, gyakorlott, dörzsölt producer félkézzel elbánik azzal az évi néhány száz milliárddal.
A 90%-ban tájidegen és kultúraidegen projektjeibe viszont nem a saját zsebéből fektetett be, ahogy az egy átlag producerhez illik, hanem a magyar adófizetők pénzéből. Cserébe a filmekben is, a rendezők, “alkotók” megnyilvánulásaiban is a rasszizmussal, antiszemitizmussal gyalázkodást kaptuk.
Nem rövid az emlékezetünk, hogy mi történt a Hunyady-film kapcsán, és azóta is keressük, hová tűnt Szakács Árpád…
Úgyhogy lehet szépen lapítani tovább. De ne akard bizonygatni, hogy
Oscar-díj, meg mifene díjjal stafírozzátok-e ki egymást.
Teszünk rá a Hollywood-i giccsparádéra!
A magyar kultúrának ahhoz semmi köze.
Csak a sok középszerű alak próbálja utánozni a semmit.
Theo
2019-08-23 at 17:19
Projekt640
Ez egy hülye duma, hogy sajnos nincs jobboldali művész, ezért kell állandóan a szokásos baloldaliakat foglalkoztatni. Ez az ifjabb Jeszenszky jelenség: a jobboldaliakat nem ismerjük, nem is nézünk utána, nem támogatjuk, vagy segítjük elő semmilyen formában, így aztán azt hisszük, hogy nem is lenne, vagy nincs is.
Ha nem is lennének, akkor meg ki kéne őket nevelni!
A művészet ne legyen csak üzlet, elhiszem, hogy Amerikában nehezebb lenne eladni, ami nekünk tetszik, de akkor itt csak üzletről van szó?
Ez esetben minek az állami támogatás??? Akkor éljenek meg az üzletemberek pénzéből…
Egyébként nem igaz, hogy baj a történelmi téma, egyszerűen csak izgalmasra, fordulatosra, romantikusra és időnként humorosra kell venni, nagyon jó zenével. Amennyiben becsületes és igaz módon ábrázolná a magyar történelmet, akkor még nagy vitákat is váltana ki, ami jót tesz a hírnévnek.
Kellene még belőle egy sorozatban, a TV-ben játszható verzió, amit muszáj lenne fő műsoridőben a Retek Klubban is leadni, valamint általános iskolákban évente egyszer kötelezően levetíteni.
Ekkor remélhetnénk, hogy a főbb magyar történelmi eseményekről mindenki tudjon.
Sztem mindez, -főleg ennyi pénzből-, nem olyan komplikált feladat, csak a szándék hiányzott eddig. Vezetőink ehhez nem értenek, a tanácsadóik pedig megvezetik őket.
Benedek Károly
2019-08-23 at 17:47
Theo!
2019-08-23 at 17:19
1000/1000!!!
A kis Jeszenszky a Schmidt-Pröhle-Fekete György-Fekete Péter-L.Simon-Szőcs vonal.
A legpofátlanabb, hogy megakadályozzák a kibontakozását, a színre lépését a magyar, konzervatív és/vagy keresztény művészeknek.
Aztán visszahivatkoznak arra, hogy “nem látják őket”.
EZ MEGY 1945 ÓTA!!!
Valjon mikor lészen a Miniszterelnök úr által tavaly, Tusványoson megígért “2018 ősze”?!
SOHA!
A Jeszikéjüket meg ne is említsd, mert egy elvi szinten mozog Undor Péterrel, csak most “nincs úgy öltözve”.
Ceterum censeo: kiknek is nyertünk mi háromszor is 2/3-ot?!
Benedek Károly
2019-08-23 at 17:48
Projekt!
Tudod, hogy mi a Mindenki c. filmetek?!
A PROGRAMOTOK MEGHIRDETÉSE, ESSZENCIÁJA!
A tehetségtelen, az antikulturális kiszorítja az értékest, a tehetségest, az igényest!!!
Benedek Károly
2019-08-23 at 13:43
100%, hogy a készülő Bartók filmben kapunk egy, a liberálisok által hamisított képet: a világpolgár, liberális Bartók.
Holott mélyen keresztény magyar volt haláláig. Ezt autentikus forrásból is tudom,
meg hát nem kell sok a bizonyításhoz: el kell olvasni Bartók írásait, leveleit, értelmezni kell Kodállyal kötött szoros, családi barátságát.
El akarták őket választani holtukban, Bartókot világpolgárrá hazudták, Kodály meg elhallgatták.
Tessék már végigböngészni a műsorfüzeteket. Na, ugye?!
A Filmalap történelmi játékfilmterv programjában készülő forgatókönyvek témái:
Bartók
Forgatókönyvírók: Horváth Áron, Petrik András
A filmterv Bartók életének négy különböző időszakából, négy művének
előadásán keresztül mutatja be a világhírű magyar zeneszerzőt és műveinek
jelentőségét.
Erdélyi menyegző
Forgatókönyvírók: Fazekas Máté Bence, Roy Chowdhury, Ugron Zsolna
1608-at írunk. Az erdélyi fejedelem húga, Báthory Anna merészen szembeszáll a kor
és bátyja elvárásaival.
Feleségek felesége
Forgatókönyvírók: Tallián Mariann, Pacskovszky József
Szendrey Júlia megrázó sorsán keresztül betekintést kaphatunk Petőfi Sándorral
kötött házasságának időszakába, majd özvegységének megpróbáltatásaiba. Egy nő
a XIX. században, aki a szabadságért küzd.
Hadilányok
Forgatókönyvírók: Szabó Róbert Csaba, Hellebrandt Gábor, Bergendy Péter
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Magyar Nemzeti Filmalap
2019. május 9.
Magyar Nemzeti Filmalap [email protected]
A Mátyás király seregét kísérő nők véletlenül csöppenek bele a történelem
alakításába. A történet fordulatos, izgalmas karakterekkel mutatja be Mátyás
uralkodásának egy meghatározó korszakát.
A halhatatlan kapitány
Forgatókönyvíró: Vészits Andrea
Egy fordulatokban gazdag történet az 1848-49-es szabadságharc idején, melyben a
főhősnő halott férje irataival belép Bem seregébe, hogy a világszabadságért harcolva
tovább éltesse férje nevét.
Kezdetek és végzetek
Forgatókönyvírók: dr. Csáji László Koppány, Török Zita (dramaturg)
Romantikus kalandfilm Balassi Bálint életének fordulatokban bővelkedő sárospataki
epizódjáról.
Láthatatlanok
Forgatókönyvíró: Cs. Nagy Sándor
Az 1956-os forradalom leverése után a forradalmárok egy csoportja a Mecsekben
folytatja a harcot a szabadságért.
A magyar tenger kalózai
Forgatókönyvírók: Szigel Gábor, Maruszki Balázs
Történet az 1630-as évekből, amiben egy kényszerűségből kalóznak állt csapat
próbál boldogulni a török sajkák és végvári naszádok kereszttüzében, az Oszmán és
Habsburg birodalmak közötti határt jelentő Balatonon.
Paripa
Forgatókönyvírók: Fülöp Péter, Lengyel Balázs, Lovas Balázs
Családi film, melynek hőse egy csikó, „aki” az 1848-49-es szabadságharc leverése
után osztrák fogságba kerül.
Partvonalon
Forgatókönyvírók: Tősér Ádám, Kis-Szabó Márk
Megrendítő erejű történet egy magyar válogatott labdarúgóról, aki a Rákosi-diktatúra
legsötétebb éveiben szabadon akart élni.
Rabló és pandúr
Forgatókönyvírók: Móray Gábor, Dési András
Izgalmas történet a dualizmus korából az utolsó nógrádi betyárról, aki 21 év börtön
után tisztességesen akar élni. A sors úgy hozza, hogy egy látogatás során Erzsébet
királyné védelmére kel.
Ránk szakad az ég
Forgatókönyvírók: Rainer-Micsinyei Nóra, Horváth János
Egy család és egy rendszer szétesésének története 1989-ből, izgalmas, újszerű
gyermeki szemszögön keresztül.
Rosseb bakák
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Magyar Nemzeti Filmalap
2019. május 9.
Magyar Nemzeti Filmalap [email protected]
Forgatókönyvírók: Gorka-Focht Máté, Veres Attila, Szabó Pálma
Humanista háborús dráma az első világháború ikonikus harcszínterén, Doberdónál,
ahol hőseink átélik a háború poklát.
Vesztegzár
Forgatókönyvíró: Baráth Katalin
Izgalmas krimi a Trianon előtti hónapokból, amelyben egy magyar és egy szerb
rendőr kénytelen együtt nyomozni egy szövevényes bűnügyben.
varga zoltan
2019-08-23 at 15:00
ez egy jó kérdés!!!!
[email protected]
2019-08-23 at 15:02
Az új főnökkel lesznek már tényleg magyar történelmi sikerfilmek végre?
ez egy igen jó kérdés!!!!
Benedek Károly
2019-08-23 at 17:17
Nem lesznek.
Havas Ágnes erre a biztosíték, de Káel Csaba sem az a “szélesvállú” nemzeti elkötelezett. “Középen áll”. Ezzel, ugye, mindent elmondtam. Mert hogy “közép” nincs. Vagy-vagy van.
Káel liberális. Ennyi.
Már meg kellett volna tanulnod: stratégiai intézményeknél csak ők adhatják a vezetőt, különben beindul a megbélyegző, zsaroló hadjárat.
Olvasd el Csurka Néhány gondolat c. írását. Megtalálod a neten.
Szó szerint ezt is leírja.