Az eddigi hetven helyett ötven, ötven helyett pedig harminc kilométeres sebességhatár léphet életbe leszűkülő nagy forgalmú utak rémképével súlyosítva hamarosan egész Budapesten, amennyiben Karácsony Gergely a rendeleti kormányzása idején felvetett saját agymenését elfogadja. Erre nagy az esély, hiszen a Fővárosi Közgyűlés jegelésével a testület jelenleg tetszhalott állapotban van, így a főpolgármester egymaga, hozzáértők megkérdezése nélkül hozhat meg olyan súlyos döntéseket, amelyek napi szinten tömegesen befolyásolják az emberek életét. Karácsonyék egyéb indok híján a balesetek számának várható csökkenésével indokolják a szigort, kérdés marad ugyanakkor, hogy a változtatás miképp befolyásolja a kabalája, a klímavészhelyzet szent ügyét, mert az nem nehéz belátni, hogy több jármű nagyobb tömegben, szűkebb keresztmetszeten araszolva nagyobb környezetszennyezést okoz.
Kőkemény javaslatokat fogalmaz meg az az előterjesztés, amit várhatóan szerdán fogad el Budapest főpolgármestere: megszűnnének a hetvenes sebességhatárok a gyorsforgalmú utakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen harminc kilométeres tempó lenne a legnagyobb megengedett sebesség. A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének, az autósok viszont várhatóan a fejüket fogják majd – írta az Index. A fővárosi közgyűlés április 29-én tárgyalná azt az előterjesztést, ami javaslatot tesz egy fővárosi közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási terv, intézkedéscsomag kidolgozására. A koronavírus-járvány miatt fennálló veszélyhelyzetre figyelemmel viszont a főpolgármester nem hívja össze a közgyűlés rendes áprilisi ülését, hanem maga dönt az előterjesztésekről, miután egyeztetett a képviselőcsoportok vezetőivel.
Az egyik előterjesztésben új közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási elképzelések szerepelnek. A tervezetben az áll, hogy a megnövekedett autóforgalom, a közlekedésből fakadó légszennyezés, a zöldfelületek csökkenése a modern nagyvárosok egyik legnagyobb problémája, amire a városok Európában és világszerte keresik a megoldásokat, ezért Budapesten kidolgoznának egy olyan közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási tervet, ami a mobilitási szokások befolyásával megoldást nyújtana ezekre a problémákra. Az intézkedési csomag kidolgozása, illetve a szükséges kerületi, szakmai és lakossági egyeztetések körülbelül fél évet igényelnek, így a terv 2020 őszére készülhet el teljesen. Ez alapján az érdemi intézkedésekre 2021-től nyílik lehetőség – olvasható a tervezet szövegében. A komplex közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási terv meghirdetett céljai:
- a közúti közlekedés biztonságosabbá tétele – a halálos kimenetelű és súlyos sérülést okozó balesetek csökkentése;
- a közlekedésből fakadó légszennyezés mértékének csökkentése;
- a város élhetőségének, a közterületek életminőségének növelése;
- a fenntartható közlekedési formák, a gyaloglás, kerékpározás és közösségi közlekedés segítése.
Az előterjesztés szerint a közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási tervben javasolják az egyedi utcakijelölések helyett a teljes városra érvényes, csökkentett sebességű zónák kijelölésének megvizsgálását. A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan ötven, a mellékúthálózat esetében a harminc, a lakópihenő övezetekben óránként húsz kilométeres maximális sebesség alkalmazásával csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága, ezért a javaslat szerint meg kell vizsgálni a lakott területeken belül, egyes útszakaszokon jelenleg megengedett hetvenes sebességhatár ötvenes szintre csökkentését. Javasolt a lakott területen belül lévő fő- és tömegközlekedési utakon a sebességet egységesen ötvenre csökkenteni, még a külön szintű csomópontokkal rendelkező szakaszokon is, mivel az emelt sebességű szakaszok fokozott területi elválasztó hatást, balesetveszélyt, zaj- és levegőszennyezést jelentenek. A fő-és tömegközlekedési utakon kívüli úthálózaton az egész fővárosra, a lakott területen belüli szakaszokon egységesen javasolt kiterjeszteni a Tempo30 nevű lakó-pihenőövezeti szabályozásokat a gyalogos-és kerékpáros forgalom támogatása érdekében – olvasható az előterjesztésben. A forgalomcsillapított területek szempontjából vizsgálandó még a javaslat szerint a közterületek forgalomtechnikai kialakításának módosítása, az egyirányú, vagy hurokirányban járható utcák kialakítása, az átmenő forgalom által menekülőútként való használat megakadályozása, szűkebb forgalmi sávok, járdaszintre emelt gyalogos átkelőhelyek, közösen használt útfelületek, vagy jelzőlámpás kapacitásszabályozás alkalmazásával.
Az értelmetlen sebességcsökkentéssel együtt a nagy forgalmú utakat is leszűkítenék
A javaslat szerint a fentiek mellett szükséges a teljes gyalogátkelőhely-állomány felmérése, közlekedésbiztonsági auditja és a szabványossá tétel érdekében egy munkaprogram kidolgozása. A geometriai, gyalogos forgalomtechnikai felülvizsgálatnak ki kell terjednie a középsziget kialakíthatóságára, annak védelmére, gyalogos biztonságára, az átkelési hossz csökkentésére és a forgalombiztonság szempontjából megfelelő elhelyezkedésre. A javaslat azt is kifejti, hogy a belvárosba tartó közúti forgalom lehetőségeinek szűkítésével – általános forgalom- és sebességcsökkentés, a parkolásszabályozás – egyidejűleg szükséges a belvárosba vezető nagy sugárutak keresztmetszetének átalakítása, a felesleges, túlméretezett közúti kapacitások csökkentése, a közösségi közlekedés előnyben részesítésével – buszsávok kialakítása –, a gyalogos közlekedés feltételeinek javításával és a megosztott mobilitási megoldások támogatásával. A gépjárműforgalomtól visszavett felületek használhatóak zöldfelületek, fasorok, kerékpáros-infrastruktúra és szélesebb gyalogosfelületek létesítésére. A kerékpáros közlekedéssel kapcsolatban a terv az, hogy ki kell alakítani a biztonságos, gyors és komfortos kerékpározást lehetővé tevő kerékpárforgalmi főhálózatot. A városrészeket összekötő, továbbá agglomerációs és regionális kapcsolatokat adó kerékpárforgalmi főhálózat jelenlegi széttagoltságát mielőbb fel kell számolni.
Forrás: Index/PS. Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Esvány
2020-04-28 at 11:33
Remek ötlet! Aztán szegedi mintára a csókosoknak külön engedélyt, hogy nekik ne kelljen betartani ezt a barom intézkedést és hasíthassanak százzal a betonon.
jani
2020-04-28 at 09:35
Naponta bringázz a munkahelyedre Békásmegyerről- a Nagykőrösi út végére- majd vissza.
TOUR DE BUDAPEST /Karigeri.főszponzor)
moreecqa
2020-04-28 at 08:31
nyakon kell baszni azt kész… Fa testápolóval
Rakovszky István
2020-04-28 at 11:34
Karddal, szabjával még jobb lenne‼
Nick Rivers
2020-04-28 at 08:17
Idióta 0%-os polyáca. Ugyan az a sz@r mint Demszkyvel. Semmijen párt támogatottságú nullajancsik osztják az észt és b@sztatják az embereket. Kiszolgáljak a liberál-bolsevik hatalmat.
jani
2020-04-28 at 08:06
Sőt be kéne tiltani a gépjármű közlekedést.
Mindenki gyalogoljon vagy kerékpározzon.
El kéne gondolkodni a lóvasút, a lovas fogatok visszaállításán. A világítást ki kellene cserélni gázlámpákra, így sok áramot takaríthatnánk meg.
Jók az ötleték, igaz? Karigeri?
Dr Corona
2020-04-28 at 07:39
Jól van Gergö köszönjúk erre vàrtunk végre rég vàrt àlmunk fog teljesúlni.
Köszönettel a fövàrosi vàlasztóid
bl
2020-04-28 at 07:21
Egyébként a biciklisek egymás mögött feltehetően kiválóan terjesztik a kórt egymásra, csak szaklapokban ez még nem lett publikálva. Azaz lehet hivatkozni arra, hogy nem tudunk erről, nincs is ilyen összefüggés, RÉMHÍR, közlekedjen mindenki biciklivel! Hajrá Geri! Ja, nem.
bl
2020-04-28 at 07:55
Ne “szólj” hozzám.
Egyébként meg: szard össze magad, köhögd ki a véres tüdődet apró miszlikekben, idióta antiszociális vadbarom, zártosztályon a helyed, ott majd tesznek beléd chipet meg beoltanak “a minden” ellen. Hehehe.
bl
2020-04-28 at 10:18
Anyádat még nem szidtam, de szar lehet neki, nem irigylem. (Azt nem értem, hogy miért engedtek téged ide. Valakinek a valakije vagy? Vagy csak kíváncsiak a legvadabb összeesküvés elméletekre is így a járvány közepén? Nem tudom.)
bl
2020-04-28 at 07:17
Ha ezt a járvány idején bevezeti, akkor bilincsben kell elvinni, vagy “muszálydzsekiben”. (Mekkora káosz lesz belőle az első 1-2-3-4-.. hónapban.)
TS
2020-04-28 at 07:13
Bécsben elég nehéz behajtani a belvárosba, de nem is megy át rajta a Rákóczi út meg a kiskörút, nem hordja be a forgalmat az Üllői út… Főleg: 5 metróvonallal lehet bemenni a bécsi belvárosba. Prágában is nehézkes autózni a belső kerületekben, ott 3 metróvonal van, de vagy 20 villamos megy be a külső kerületekből a belvárosba.
Nálunk sem ártana, ha letennék az autót azok, akiknek nem is kellene, és bár nem értek egyet a polgi intézkedéseivel, kíváncsi lennék az eredményre. Ha nem járna a légszennyezés brutális növekedésével. Hoppá!
Sok autós nálunk nem is tudja elképzelni, hogy kiszálljon a gépből. Ha nem tud autózni, inkább el sem indul. A gyereket nem teszi ki a sarkon, ahonnan 20 méterre van az iskola, inkább sorban áll 10 percet, míg elviszi a kapuba. Gyökerek! Bizony nemcsak Karácsony fejében vannak zavarok!
Esvány
2020-04-28 at 11:45
Csak az a kérdés, hogy hol hagyhatnám az autómat? Valami mezőn, vagy árokparton? Mert javallatodhoz parkolók kellenének, meg megfelelő tömegközlekedési lehetőség!
xyz
2020-04-28 at 07:10
Ordas libsi kretén b@rom állat. Micsoda “intézkedés”. Jót fog tenni a “népszerűségednek”, te b@rom! 😀
TS
2020-04-28 at 07:01
Ez is egyfajta közlekedéspolitika. A forgalom szempontjából a nagyobb utak pl. nagyobb forgalmat generálnak, a szűkebbek meg valószínűleg kisebbet. Az ám, akkor, ha van merre menni más irányban. Akkor elkerülik a szűkebb utakat. Karigeri leszűkíti a körutat, a Rákóczi utat, azokat hogyan kerüljék ki?
Sajna a budapestiek egy része ezekre a kísérletező bolsikra szavazott…
aladin
2020-04-28 at 06:59
Kiváncsi vagyok, hogy meddig birják még a Budapestiek ennek a szemét párbeszédes Karácsonynak a zsarnokságát. Hülyét csinál a lakosokbol, össze vissza hozza a hülye rendeleteit.
Esvány
2020-04-28 at 11:42
Ennek neki kéne ugrani még egyszer, hogy magyarul is sikerüljön megfogalmazni!
jani
2020-04-28 at 06:47
MEDDIG TŰRJÜK ENNEK AZ ELMEBETEGNEK TOMBOLÁSÁT BUDAPESTEN.
A VÉSZHELYZETRE VALÓ HIVATKOZÁSSAL, ALKALMATLANSÁG ÉS EMBEREKRE VESZÉLYT HOZÓ DÖNTÉSEI MIATT, MINISZTERELNÖKÜNKNEK MÁR FEL KELLET VOLNA MENTENIE A FŐPOLGÁRMESTERSÉGE ALÓL. (zárt osztályra vagy börtönbe vele)
Bakonyi Gábor.
2020-04-28 at 07:00
Az a baj, hogy Karácsony elvtársról már megválasztása előtt, a kampány során bebizonyosodott, hogy teljesen alkalmatlan. Mit lehet tenni, ha a budapestiek többsége alkalmatlan irányítást akart Budapesten? Lehet, hogy a budapestiek nem számítottak járványra, és azt hitték, majd csak ellébicel valahogy egy alkalmatlan főpolgármester? Úgy tűnik viszont, hogy ez most emberéletekbe is kerül…
Péter Pál
2020-04-28 at 07:02
Ez egy virtigli barom.
Ilyen idióta főpolgármester talán még soha nem volt a főváros élén.
Csak gratulálni tudok a teljesen elhülyült budapestieknek.
Megérdemlik ezt a bármit.
Rakovszky István
2020-04-28 at 11:30
Ezért is lenne sürgős és fontos a KÖZIGAZGATÁSI BÍRÓSÁG ujbóli felállítása, mert az elmozdíthatná a Fő és alpolgármestert, ha hibáztak, súlyos mulasztásokat követtek el:
A járvány után meg kell ismételni a budapesti önkormányzati választásokat‼
Esvány
2020-04-28 at 11:40
Jani drága! Legalább öt évig! Vagy esetleg 20 évig, mint Demszkyét! A Főváros lakossága márcsak ilyen. Racionális gondolkodásra képtelen, ha választani kell. Csípőből neki a falnak, aztán mást okol a rossz választásáért.
Bakonyi Gábor.
2020-04-28 at 05:58
Én egyszerű túra-kerékpárral tartósan tartani tudtam a 30 km/h sebességet (30 km-es távon), sík szakaszon rövid ideig a negyvenet (1 km-en), hegyről lefelé az ötvenet. (Sőt egyszer még ennél is többet, mert elromlott a fékem, de akkor a kanyart már nem tudtam bevenni.) A 30 km-es sebességkorlátozás tehát még a kerékpárosokat is érinti, de szerencsére a gyalogosokat már nem.
Hogyan segítené Karácsony elvtárs szerint a sebességkorlátozás a járvány elleni védekezést? Talán úgy, hogy mivel lelassul a forgalom, a tömegközlekedés ismét zsúfoltabb leend? Karácsony elvtárs valóban a vírus pártján áll?
apro_marosan_petergabor
2020-04-28 at 03:33
Ez az ember nap mint nap bizonyítja alkalmatlanságát.
Intézkedései komoly dugókat, torlódást, és többlet környezetszennyezést eredményeznének.
Ez egy barom.
Nonvideor
2020-04-28 at 02:40
Mondj egy liberálist, aki normális!
Rakovszky István
2020-04-28 at 11:28
A 19.sz. végén a liberálisok normálisok voltak.
De aki ma magát liberálisnak állítja, az egy hazug kapzsi gazember, és nem liberális, hanem kommunista/náci.
Nonvideor
2020-04-28 at 02:18
Ez súlyos gazdasági károkat okozna.
Valószínűleg ez a fő cél.
Nem beszélve a hatalmas dugókról.
A közlekedési lámpa-hálózat áthangolásáról.
Ennek nagyon rossz vége lesz.
Ezek káoszt akarnak minden területen.
Az ilyen lassításnak sokkal nagyobb a közlekedésbiztonsági és gazdasági kockázata.
Amúgy hogy jön ez a vészhelyzethez?!
Ugyanis a rendeleti igazgatás csak a járvánnyal kapcsolatos intézkedésekre vonatkozhat.
Ennek a kreténnek, vagyis a maffiájának nincs más szándéka, mint az idiótábbnál idiótább ötletekkel a teljes káosz, felfordulás teremtése.
Mint 2020 ápis első hetében.
Amúgy van-e már orvos a Pesti úti otthonban?
moreecqa
2020-04-28 at 08:27
A kérdés az, hogy van-e orvos a városházán…
csakafidesz
2020-04-28 at 02:06
Csak azéert talál ki hülyébbnél hülyébb dolgokat, hogy szerepeljen a hírekben. Azonnal le kell váltani.
politikai koszfészek
2020-04-28 at 00:59
Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és
és még:
Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és
és még
Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és Idióta-málépofájú-buta-karácsony és
Vízöntő
2020-04-27 at 23:15
Most alapozza meg a klímavészhelyzetet Budapest mini diktátora, az a szép nagy marha ember!
Taxisok? BKV menetrend?
Nonvideor
2020-04-28 at 02:39
Bkv menetrend, taxisok csak egy része.
Keállna a város.
Persze emelni fogja a BKV a jegyeket is.
Ez még csak a kezdet!
Lesz ott még tüntetés, sőt, népszavazás, amikor a benne lakó lakástulajdonosokat akarja majd általános ingatlanadóval sújtani.
Remélem, a kormánynak van ez ellen is stratégiája!
TS
2020-04-28 at 06:57
Milyen stratégiája lehetne?
Rakovszky István
2020-04-28 at 11:26
Ezért is lenne sürgős és fontos a KÖZIGAZGATÁSI BÍRÓSÁG ujbóli felállítása, mert az elmozdíthatná a Fő és alpolgármestert, ha hibáztak, súlyos mulasztásokat követtek el:
A járvány után meg kell ismételni a budapesti önkormányzati választásokat‼
moliere
2020-04-27 at 23:15
Amúgy szerintem csökkentsék le a fővárosban az autók megengedett sebességét. Drasztikusan.
moliere
2020-04-27 at 23:30
Mondjuk ha sávokat vesz el, akkor úgysem lehet majd menni. Olyan lesz az egész város, mint a rakpart. Az nekem gyalogosnak is rossz lesz. De talán valaki végre majd leteszi a kocsiját, és nem furikázik vele a semmiből a semmibe egyedül. Szerintem a fele ilyen.
Amit viszont kimondottan utálok, a biciklikrácia. És a biciklisták nagyobbik fele jó bunkó felsőbbrendű majom. A járdán letolja lecsengeti a gyalogosokat. Inkább büntetni kéne a biciklistákat, mint még jobban elkapatni.
Nonvideor
2020-04-28 at 02:34
Munkába mennek az emberek, te félnótás.
csakafidesz
2020-04-28 at 02:08
Hol? Mert pl. a külső Soroksári úton nincsen értelme ötvennel ballagni.
khm
2020-04-28 at 07:53
Pedig az lenne az igazi,ha lecsökkentenék 10-re. 🙂
Manó
2020-04-28 at 08:39
Akkor induljatok el időben! A járdaa gyalogosoké, te félnótás!
J.G.
2020-04-27 at 22:33
MIN CSODÁLKOZTOK KEDVES LIBERÁLIS SZAVAZÓK?
A liberális elitnek nem elég ha tolerálod mások elmebaját vagy empátiával fogadod azt,
hanem annak is kell lenned!
Jó hír, hogy jogodban áll ezernyi idiótaságból, lelki és szellemi sérülésből és szer függőségből választanod.
Egyedül arra kell ügyelned, hogy ne legyél fehér-heteroszexuális-keresztény férfi vagy nő!
Lajos
2020-04-27 at 22:26
Áldom a napot, amikor vidékre költöztem! A maradókat nem irigylem, különösen azokat nem, akik nem szavaztak erre a jóvágású, rátermett Karcsi Gercsire. A többieknek feltenném a költői kérdést: tényleg ezt akartátok? Megint? Még csak fél éve van a város élén, mi lesz 2023-ra? Mint mondtam, csak költői kérdések…
Nonvideor
2020-04-28 at 02:33
A zsidók és a hitgyüli visszaszavaztak balra, importszavazók és csalások.
Rakovszky István
2020-04-28 at 11:12
Gondolom magyarul nem is tudó idegenek szavazták be, mert egy franciának/angolnak/németnek/stb-nek az a jó, hogy Bp minnél élhetetlenebb élvezhetetlenebb legyen, mert akkor a túristák nem hozzánk hanem hozzájuk mennek a pénzüket elkölteni.
Tapeino
2020-04-27 at 22:25
Figyeljetek! Rég megmondtuk: A L K A L M A T L A N !!
Rendszeres
2020-04-27 at 23:54
Engedjük meg neki, hogy ezt az ÖNGÓLT is berúgja szépen…
A pökhendi pojáca
JA,
Egyébként 2021 messze van még
– MERT azért egy-két baklövést elkövetett mások életével játszva és ezért bizony felelőségre is kell vonni!!!!
NEM ÚSZHATJA MEG
HARÁCSONYI (rém)ÁLMOK
2020-04-28 at 02:30
Felkészül Kápó SzOlga.
HARÁCSONYI (rém)ÁLMOK
2020-04-28 at 02:27
Ezeket nem ő találja ki. Ahhoz is hülye.
Ezek a 40 rabló ötletei.
Na, akkor nézzük csak, mibe is kerülne ennek a kivitelezése, működtetése, és miből?!
A lassított, tötyörgő járművek fogyasztása, a végtermék eredménye előre borítékolható.
EZ EGY KIVITELEZHETETLEN BAROMSÁG, ÉS HATALMAS KÁOSZ LENNE A KÖVETKEZMÉNYE.
Most már csak csatorna kell a nagykörút helyére, ringatózó gondolákkal.
Hát ez egy olyan elképesztően kártékony gazember, hogy arra már szó nincs…
zolatiguszti
2020-04-27 at 22:22
Karigerinek szóltak már hogy a mai autók katalizátorai egy megadott hőmérséklet estében működnek csak hatékonyan?
A múgy 10+ éve a városban bringázóként kb leszarom a szarabb autózási lehetőséget tényleg baszott sok az autó a városban, csak nem épp akkor kellene amikor a járvány miatt preferálni kellene az egyéni közlekedést…
De bringásként azt tudom mondani ha ki akartok baszni Karigerivel, kijelentitek az autót BP-ről hogy ne ott adózzatok utána és elkezdtek bringázni a vársoban. Mert ha vége a redneleti kormányzásnak Geriék két lenyúlható zsozsója éppen a súlyadó meg a parkolás lesz.Párszor kénytelen voltam vidékről a szülői szekérrel felmenni a lakásomhoz az elmúlt hónapokban és agylobot kaptam a belvárosi parkolás nevű műfajtól. Gyakorlatilag bebasztam a bringámat a kocsiba zuglóban az ingyenes övezetben lebasztam 3 napra és bringával mentem haza meg azzal jártam.
MM
2020-04-28 at 00:38
Baszki, 68 éves vagyok, autót vezetni tudok (jól), bringázni, meg cipekedni nem. Dögöljek meg?
Zebulon
2020-04-28 at 13:44
Mindegy mivel, csak zavar legyen. Ez a főcéluk.
Figyeljünk oda!
Paczona Ottó
2020-04-27 at 22:11
Ez a kretén úgy gondolja, hogy saját agymenéseivel megváltoztatja egész Budapestet. Soha nem hittem volna, de ez még a Demszkynél is idiótább. Ezek után azt gondolom, elég hamar ismét a bájos és kies Nyírségben találja magát. Hogy onnan hová menekül tovább, az legyen az ő baja.
Apáczai
2020-04-28 at 05:58
A sebességhatárok csökkentésének az a következménye, hogy ugyanannak az útnak a megtétele minimum kétszer annyi időt vesz igénybe, tehát a jármű kétszer több szennyezőanyagot bocsájt ki.
Ez nem javítani, hanem 10%-kal rontani fogja Budapest levegőjét, És a többi súlyos következményről még szót sem ejtettünk. (egészségromlás, teljesítménycsökkenés a szállítmányozásban, késések, munkaidő kiesések, szabadidő csökkenés, stb. stb.)
KariG egy ócska kártevő.
Apáczai
2020-04-28 at 05:59
Bocs. 100%-kal rontja
khm
2020-04-28 at 07:23
Már a 10%,is elég nagy romlás!