Kompromisszumos megoldásnak nevezte Karácsonyt Gergely a döntést a Nagykörút új forgalmi rendjének ügyében – ezt maga a főpolgármester jelentette be hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón. Közlése szerint, a Nagykörút forgalma nagyon különböző az egyes szakaszokon, ezért a Blaha Lujza tér és a Petőfi híd között teljes mértékben kétsávos lesz az autós közlekedés, a szakaszon a parkolósávokból alakítanak ki kerékpárutakat. A sajtótájékoztatón elhangzott, a Budapesti Közlekedési Központ kérdőívét mintegy 48 ezren töltötték ki, amelyből kiderült, a Nagykörút forgalma megosztó kérdés: vannak, akik nagyon támogatják a változásokat, és vannak, akik szkeptikusak, ugyanakkor “nagyon sokan” szeretnék a kétsávos forgalom visszaállítását.
A főpolgármester kifejtette, a körút többi szakaszán marad a kétszer egysávos gépjármű-közlekedés, mert ott nem lehet együtt kialakítani a kétszer két sávot és a biciklisávot.
Olyan javaslatot szeretnénk, amely mindenkinek ad valamit
– fogalmazott. Kifejtette, a kerékpárosok továbbra is biztonságosan közlekedhetnek a Nagykörúton, az autósoknak pedig visszaadják a járműforgalomhoz szükséges kapacitás “túlnyomó részét, majdnem egészét”.
A javaslat az ott lakók számra lehetővé teszi, hogy a kisebb forgalmú részeken elindulhasson a körút élhetőbbé tétele
– fűzte hozzá.
A Nagykörút Pest főutcája lesz
Karácsony Gergely az előzményekről elmondta, hogy az utóbbi időszakban “sok apró lépest” tettek annak érdekében, hogy Budapestet biztosságosabb, zöldebb, jobb levegőjű, egészségesebb várossá tegyék. Ezzel kapcsolatban nagyon hasznos társadalmi vita alakult ki – jegyezte meg a főpolgármester arra is kitérve, hogy a fővárosi önkormányzat az elmúlt időszakban partnerséget alakított ki minden társadalmi szereplővel. Hangsúlyozta, hogy a budapesti kerékpársávokról nagyon sok társadalmi konzultációt folytattak. Arról is beszélt, hogy a kerékpársávok az Üllői út kivételével a fővárosi közösségi közlekedés rendszerének részévé váltak, ezért a jövőben is megmaradnak. Karácsony Gergely emlékeztetett: a Tarlós István főpolgármestersége idején elfogadott Fővárosi Mobilitási Terv célul tűzte ki a kerékpáros közlekedés arányának tíz százalékra emelését.
Az elmúlt hónapokban nagyon komolyat léptünk ebbe az irányba
– hangoztatta jelezve, hogy jelenleg Budapesten többen kerékpároznak, mint korábban bármikor. Az ellenzéki politikus a Nagykörúttal kapcsolatban azt is kiemelte, hogy annak a 22 civil szervezetnek az álláspontjával ért egyet, amelyek a körutat közlekedési célú forgalmas út helyett, “Pest főutcájaként” képzelik azt el.
Közel ötvenezren mondtak véleményt a forgalomcsillapításokról
Balogh Samu kabinetfőnök, várostervező a fővárosi önkormányzat által készített forgalmi vizsgálat eredményét is ismertetve közölte: a Teréz körúton háromnegyedes többségben vannak a “fenntartható közlekedési módok” – a villamos, a gyalogos és a kerékpáros közlekedés – és egynegyed részt képvisel a gépjármű-forgalom. Ezzel szemben – folytatta – a Ferenc körúton kétszerese a gépjármű-közlekedés aránya a Teréz körútihoz képest, továbbá fele akkora a gyalogos és a kerékpáros közlekedés forgalom aránya. A két szakasz között a választóvonal a Blaha Lujza tér – mutatott rá Balogh Samu, aki hozzátette: ezért különböző közlekedési megoldásokat javasolnak a két szakaszra.
A Blaha Lujza tér és a Nyugati tér között “fontos módosításokkal” megmarad a jelenlegi kialakítás: jellemzően a csomópontok előtt lokálisan kétsávos szakaszokat alakítanak ki a torlódások kialakulásának elkerülése érdekében
– mondta. Az ütemezésről Balogh Samu ismertette, még a héten elindul a kivitelezés, és várhatóan szeptember első felében megtörténik a változtatások zöme.
Az ősz folyamán komplex tervezés indul a Nagykörúttal kapcsolatban közlekedési, kereskedelmi, kulturális és városkép értelemben egyaránt
– jelentette be a kabinetfőnök. Beszámolt arról is, hogy “megalapozott adatok alapján” döntöttek a forgalmi változásokról. Tájékoztatása szerint két módon is kikérték a budapestiek véleményét: a Budapesti Közlekedési Központ kérdőívét mintegy 48 ezren töltötték ki, emellett pedig reprezentatív felmérés is készült. Előbbi eredményét összegezve Balog Samu jelezte, hogy a Nagykörút forgalma megosztó kérdés: “vannak, akik nagyon támogatják változásokat, és vannak, akik szkeptikusak”, ugyanakkor nagy a támogatottsága a zaj- és légszennyezés csökkentésének, illetve a kerékpáros közlekedésnek, amellett, hogy “nagyon sokan” szeretnék a kétsávos forgalom visszaállítását.
Karácsony Gergely újságírói kérdésre nem tudott pontos számot mondani a megszűnő parkolóhelyek számáról, ugyanakkor megjegyezte, hogy a Nagykörúton jellemzően nem az ott lakók parkolnak. Egy másik felvetésre a főpolgármester azt mondta, hogy számolnak az iskolakezdés miatt a gépjárműforgalom növekedésével, – mint fogalmazott – “éppen ezért tettük ezt a kompromisszumos javaslatot”.
Forrás: MTI; vezetőkép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Namond
2020-09-01 at 10:34
Barvó ellenzék!
kamuferi-harigeri a légszennyeződésért felelős káoszteremtő.
Mit tenne a fővárosi vezetés, ha az Autóklub beperelné; – többlet üzemanyag fogyasztás miatti gazdasági károkozásért,
– a gépkocsik rendeltetés szerű használatának akadályozásával okozott műszaki károkozásért és gondatlan veszélyeztetésért,
– a megnövekedett útidők és parkolóhely hiány miatt, a sofőröknek okozott pszichikai terheléssel okozott gondatlan veszélyeztetésért?
Él még az a Kresz szabály, hogy a járdán biciklizni, motorozni tilos?
Csak az úttesten a járdaszegélytől számított 30-50 cm távolságon belül szabad biciklizni és motorozni, egymást követve, libasorban szabad?
moliere
2020-08-31 at 21:49
Én egyet nem értek meg. Miért kell a budapestiekért most harcolnia bárkinek, aki nem a nyomorékok oldalán áll? Miért kell megelőzni a pestiek nyomorát, hogy szeptember elsején úgy álljon bele a földbe a klitoriszarcú büzett biciklivárosa, ahogy kell?
Miért nem lehet megvárni, hogy a pesti felsőbbrendű polgári lényeket maga az élet vezesse rá, hogy ok-okozati összefüggések is létezhetnek, és a fizikát nem lehet megb…ni? Aztán majd amikor megdöglenek egymás hegyén hátán a dugóban, akkor is hagyni kell főni a levükben őket.
moliere
2020-08-31 at 21:45
Tudományos ott a pont!
Tudományos libsizmus
2020-08-31 at 19:38
Fanfan:
1996-ban, azaz 24(!) esztendővel ezelőtt egy hónapot töltöttem Münchenben. Leesett az állam attól, hogy albán “menekültek” minden áldott éjszaka cigánybuliztak a maguk ótvaros moslék balkáni “népzenéjével” és SENKINEK erre egy szava nem volt. Arról a Németországról beszélek, ahol ha fehér emberként kiesik a kezedből az utcán egy csikk, rád szólnak a járókelők.
Elmehetnek a németek a b.dös p.csába, gyáva sz.rf.szú népség.
Tivadar
2020-08-31 at 19:07
Asszem, inkább nem írok semmit, mert csak b-vel, t-vel, g-vel, k-val kezdődő szavak jutnak eszembe ezzel a mamakedvencével kapcsolatban. Írom ezt úgy, hogy gyakorlatilag nem közlekedem sem autóval sem biciklivel a városban, azon szerencsések egyike vagyok, akik otthon dolgoznak. A kérdésem mindössze annyi: akik megválasztották ezt a pojácát most boldogok, vagy lassan ők is anyáznak???
KorbenDallas
2020-08-31 at 19:00
Nesze semmi fogd meg jól…nyomorult amatőr banda…
Gábor lovag
2020-08-31 at 18:34
Ismét egy remek ötlet ettől a szerencsétlentől. A megmaradó egy sávos szakaszok vissza fogják torlasztani a forgalmat a két sávos szakaszokra is. Az elvett kb. 500 parkolóhelyet mivel fogja pótolni, hol fognak az emberek parkolni… tán a fák tetején ?
Élhetőbb városról varnyog, ami csak akkor valósúlhatna meg ha azonnal távozna Ő és a 41 rabló a város éléről
palibacsi
2020-08-31 at 18:21
A közlekedést irányító mérnökötök hol tanult közlekedéstant. Egy város átszelő út az nem főttá sílányított utcácka amit 100 m.ként fel lehet szabdalni. Legalább azt ne tegyük, hogy ezzel az új eszmével kiröhögtessük magunkat.
Torockó
2020-08-31 at 17:45
Elképesztő hülyeség kell ahhoz, hogy a túlnyomó többséget uszítja maga és bandája ellen…
Önsorsrontó libsi.
Mátyás
2020-08-31 at 17:28
Tehát egy mini nemzeti konzultációt tartottak, amit 2 millió budapestiből 48 ezren töltöttek ki, és azoknak is jórésze visszaállítaná a kétsávos közlekedést. Ha Sargentini módszerrel számoljuk a szavazatokat, akkor én a tartózkodókat a két sáv mellett szavazókhoz sorolom, tehát azonnal állítsák vissza a két sávot.
ó te....
2020-08-31 at 17:15
Elképesztő, hogy egy 2 milliós világváros polgármestere csak a hülye bel-bel-bel-belvárosi kerékpársávokkal és a buzizászlókkal legyen elfoglalva.
Királytigris
2020-08-31 at 16:48
Szívatja a választóit a Hülyegyerek!
Magd@
2020-08-31 at 16:40
VIAM részére!
Ezzel a mozgással, ezzel a kisugárzással?
A régi zöldházikós WC-s néniknek több karizmája volt, mint ennek a mozgássérült fatuskónak.
Magd@
2020-08-31 at 16:35
Tudományos libsizmus részére.
Ilyen gondolatok jogosak.
A bringások agresszív pofátlansága nem ismer határt, a főbringással az élen!
Se idősek, se gyerekesek, se mások nincsenek biztonságban-akik még korábbról azt hitték, hogy a járda a gyalogosoké-és ezért árgus szemekkel lesik, hogy mikor zúg el mellettük, hátulról is egy bringás, aki még egy kézzel feltehetően az okos telefonját is böködi.
Ezeknek a polgármestere az az egyén aki a városháza levegőjét IS rontja!
Fanfan
2020-08-31 at 16:07
Ennek a homalyökör kamugerinek csak Münchenig kellene elmenni és meglathatna ,hogy hogyan lehet egy élhetö varos mindenki szamara elfogadható közlekedését megszervezni! Ott minden at van gondolva és meg van szervezve.
ViAM
2020-08-31 at 15:59
K. Gergely elmehetne inkább chippendale fiúnak, ha már annyira oda vannak érte némelyek. Állítólag.
kényszerkerékpáros
2020-08-31 at 15:56
Örülnél te egy -2 foknak … (márciusi, -4 fokos tapasztalatok alapján mondom, ráadásul van menetszél is, azzal is számolj, no meg mondjuk egy jó kis Dunapart melletti szélcsatorna esetén a hűűűs dunai szél is … -11, -12 a valós hőérzet, tehát egyrészt lefagysz, másrészt szakad rólad a víz – tuti megoldás, hogy hogy legyél tüdőgyuszis kovid nélkül)
kamcsatka
2020-08-31 at 15:51
lelki szemeim előtt tömegek suhannak a novemberi késő délután, -2 fok, havasesős utakon.
mind, dafke, mert bicajosok.
Gullwing
2020-08-31 at 15:46
“mindenkinek ad valamit” a bpestieknek a méretes bránert.
HARÁCSONY ÉS MAFFIÁJA TAKARODJON A FŐVÁROS ÉLÉRŐL!!!!
2020-08-31 at 15:45
Gomboc!
72020-08-31 at 15:35
Nagyjából!
A cél: a minél nagyobb járvány által az egészségügy és a gazdaság bedöntése.
Eszköz:
-mindenkit a tömegközlekedésbe terelni
-ott szinte 100% mindenki megfertőződik
-az iskolák megint leállnak: ki lesz otthon a gyerekekkel?
-munkahelyek szűnnek meg
stb-, stb.
.
A FŐVÁROS 9 HÓNAP ALATT ÉLHETETLENNÉ VÁLT!!!!
botocska
2020-08-31 at 15:45
A Demszky miatt én ott hagytam Bp.-t,de jó tettem, azt hittem nála már nincs hülyébb és alkalmatlanabb, hát van. Maradt volna a semmittevő előző munkahelyén.
gyozo2018
2020-08-31 at 15:42
“marad a káosz a Nagykörúton”
Ami a fejben, az az intézményben, ami az intézményben,
az kívül is.
Talán ha végre beindítaná a Fidesz-KDNP a kampányt, hogy
honnan indultak 2010-ben, hova jutottak.
Valamint, hogy mit adtak át 2020-ban, és alig 9 hónap alatt
mit romboltak ezek a gazemberek.
“
Gomboc7
2020-08-31 at 15:35
Kompromisszum? Lósz.art mama!
A dugó marad, mert maradnak az egysávos szakaszok. Ez pedig ugyis bedugitja a ketsavosat is.
A biciklis mindent megkapott.
bl
2020-08-31 at 15:34
A régi vicc szerint a gyalogos utálja az autóst, az autós utálja a gyalogost és mindketten utálják a biciklist. Jön a rossz idő. Ki fog kerékpárral közlekedni? Baranyi és Geri? Hehehe.
Tudományos libsizmus
2020-08-31 at 15:29
Gergely. Ha már mindenhol kerékpársávokat hoztok létre mániákusan, akkor ez esetben mikor fogjátok végre megtiltani a járdán kerékpározást? Én már közel vagyok ahjoz, hogy kimegyek az Ecserire, veszek egy használt UZI-t és agyonlövök mindenkit, aki járdán bringázik.