Hónapokon belül, még a nyáron megkezdődhet Komáromnál az új Duna-híd megépítése, mivel eredményesen lezajlott a közbeszerzési eljárás a beruházás kivitelezésére. A tervezett komáromi hídhoz hasonló felfüggesztett, egy oldalas híd csak Kanadában található.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tájékoztatása szerint a nyertes ajánlattevő a H-M DUNAHÍD Konzorcium, melynek tagjai, a Hídépítő Zrt., és a Mészáros és Mészáros Kft. A kivitelezés nettó összege 91,2 millió euró, azaz mintegy 28,6 milliárd forint. Az új híd és a hozzá csatlakozó útszakaszok forgalomba helyezése 2019 őszére várható. Az új közúti híd megépítése után a teherforgalom az M1 autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti terhelése, illetve gyorsabbá és biztonságosabbá válik az átkelés.
A 600 méter hosszú hídon kétszer egy sávos főút vezet majd át, valamint kerékpárutat és gyalogos járdát, illetve közvilágítást is kialakítanak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak. A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd, ortotróp acél pályalemezzel. A híd öt nyílásból áll, melyek közül három a meder felett, kettő pedig a szlovák oldali ártéren lesz. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 méter. A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt a két ország közös beruházásában, uniós, szlovák és magyar források felhasználásával valósul meg.
A kétoldali közúti csatlakozás két külön beruházásban épül meg, a Magyarországon tervezett út a 131 sz. főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozna. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz. Ezek kiviteli közbeszerzési eljárása folyamatban van, sikeres eljárás esetén júniusban várható eredményhirdetés. A NIF Zrt. korábbi tájékoztatása szerint az új Duna-híd a meglévő vasúti hídtól 170 méterrel nyugatra épül meg. Jelenleg a kamionok korlátozás nélkül Vámosszabadi felől 53, míg Parassapuszta felől 180 kilométeres kerülővel haladhatnak át a magyar és szlovák határon.
MTI
Nné
2017-05-31 at 10:14
ne is,… lehet olyan közép táji, mint a VIZES majdnem jól sikerült úszópalota ?
khm
2017-05-31 at 14:57
Anyád Pécsája.
Kaktusz
2017-05-30 at 20:39
Ez nem a négyes metró, és ne a baloldalból indulj ki.
medvefalvy
2017-05-30 at 14:32
Micsoda meglepetés, a Főni stróman építi.
Mivel azonban neki csak irodája van, hozzá tudása nincs, be kellett vonja azt, aki ért hozzá és érdemben majd megépíti.
Ezt sikerült összeraknunk 28 kemény év alatt.
Remélem, – szakítva a korábbi, neobolsevik építőipari gyakorlattal- a számtalan alvállalkozó legalább tisztességesen ki lesz fizetve.
Nné
2017-05-31 at 10:09
… egyenlőre ….. most még a beetetés időszaka van…… DE legyen IGAZAD !!
Vidor Csador
2017-05-31 at 10:42
Fletó haverod, nagyon ért a hengergumizáshoz! 🙂