Semmilyen nyoma nincs annak, hogy a Viking Sigyn szállodahajó kapitánya megpróbált volna kapcsolatba lépni rádión a Hableánnyal, márpedig ezt meg kellett volna tennie, ha meg akarta előzni a kis turistahajót – írja a Magyar Nemzet. Ebben az esetben pedig egyértelműen ő a felelős a katasztrófáért, ezért gyanúsították meg és vették őrizetbe.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság igazságügyi hajózási szakértő bevonásával folytat büntetőeljárást – írja a Magyar Nemzet. A nyomozók a Viking Sigyn fedélzetén tárgyi bizonyítékokat foglaltak le, ezután vették őrizetbe a 64 éves Jurij C. odesszai lakost, a kapitányt. A szállodahajó kapitánya elleni gyanúsítás a lap szerint arra épül, hogy a Viking Sigyn személyzetének a vízi KRESZ értelmében fel kellett volna vennie a rádiókapcsolatot a Hableány személyzetével, mivel a Hableány haladt előrébb. Ráadásul a Viking Sigyn az ütközés után még vagy fél kilométert haladt felfelé, majd félreállt, ám a fedélzetéről senki sem értesítette a hatóságokat arról, hogy mi történt. A tragédiáról annak bekövetkezte után tíz perccel egy, a térségben hajózó turistahajó egyik utasa értesítette a hatóságokat, a mentést pedig civil hajók személyzete és utasai kezdték meg.
Forrás: Magyar Nemzet, Origo; Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Namond
2019-06-02 at 15:21
“Kiderült ki okozta a Hableány tragédiáját” írja a bulvár.
Tényleg?
Nem hiszem.
Bajusz
2019-06-01 at 19:22
Ez a felvétel mindent bizonyít:
https://youtu.be/RUR3vk9zBrw
khm
2019-06-01 at 13:48
“Gonzlik György” f.buk
A hajóvonták találkozása keskeny szakaszokon,(ahol többnyire gázlók vannak) megszabott kilométertől,megszabott kilométerig tart.
Többnyire az ellen irányból közlekedőket köti,de az azonos irányból érkezőket,lassításra,vagy megállásra kényszerítheti.
Jelenleg a Dunán,sőt a Tiszán sincs gázló,így a HTT (Hajóvonták Találkozása Tilos) a határig nincs.
A hídlábak között,meg az u-krainai szerint az ököljog dönt. Pedig arra is vannak előírások. Na azokat nem tartotta be.
Mindazonáltal amilyen felvételeket láttam a híd körül cikázó hajókról,leginkább a káosz érzetét keltette bennem.
Tudom,hogy van repülésirányítás. Annak a mintájára nem lehetne egy hajóirányítást is bevezetni? (tudom a szabályokat is betarthatnák az emberek…de nem tartják be.)
khm
2019-06-01 at 13:51
Ja?
Autóval is csak 90 a megengedett,esetleg lakott településen az 50,és azt sem tartják be.
Pont a vízen (amúgy is körülményesebb az ellenőrzés) fogják betartani.
khm
2019-06-01 at 12:56
“A nyomozók a Viking Sigyn fedélzetén tárgyi bizonyítékokat foglaltak le, ezután vették őrizetbe a 64 éves Jurij C. odesszai lakost, a kapitányt.”
Viszkis,vagy vodkás üvegek voltak?
Bármekkora hajózási tapasztalatokkal rendelkező,kedves,művelt u-krainai barom volt a kapitány.
Nahát
2019-06-01 at 12:35
Ami aljasságot a Viking elkövethetett, azt el is követte. Szabálytalanul nem vette fel a rádiókapocsolatot a Hableánnyal, az ütközés után továbbhaladt, a hatóságokat nem értesítette, a mentésben nem vett részt.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-06-01 at 12:44
Máshol azt is olvastam, hogy a Viking-hez hasonló nagy hajóknak a parttól távolabbi sávban kell haladniuk. A kisebb Hableány a parthoz közel haladt, és ha az egyenes irányból balra kitért (ha egyáltalán kitért), az azért volt, mert a hídpillér miatt az ő sávja is kitér egy kissé balra.
Maci001
2019-06-01 at 17:43
Nem tért ki. Most játszottak le a híradóban egy újabban előkerült felvételt, ami a pesti oldalon, a hídtól északabbra készült, amin az egész ütközés világosan látszik. A Viking utolérte, befordította és maga alá gyűrte a kis hajót. A laikusnak is teljesen nyilvánvaló, hogy az ukrán a hibás. Az ügyvédje azt nyilatkozta, hogy azért tartóztatták le, mert ukrán. Végülis antiszemitázást itt nehezen süthette el.