Kiszivárgott a 4-es metróval kapcsolatos korrupciót vizsgáló OLAF-jelentés. A dokumentumot a Figyelő hozta nyilvánosságra mai számában.
A lap szerint a jelentés 60 darab, összesen 167 milliárd forintnyi szerződéssel kapcsolatban tárt fel szabálytalanságokat. Az okozott kár 96 százaléka öt szerződéshez kapcsolódik. A Siemens-szel, Alstommal, a Bamco konzorciummal, a Swietelskyvel valamint a Strabaggal kötött szerződések után kérnek vissza uniós támogatást. Van, ahol csak a pénz egy részét, van ahol az egészet. Konkrét megvesztegetési összeg két szerződéssel kapcsolatban hangzott el.
A négyes metró legproblémásabb pontja a Figyelő szerint, hogy nem volt fővállalkozó. Ahogy az OLAF-jelentés megállapítja, a BKV Zrt.-nél (amely a DBR Metró Projektigazgatóságon keresztül az egész beruházás felelőse volt) nem állt rendelkezésre a projekt megvalósításához, a munkák összehangolásához szükséges szakértelem, ami folyamatos késésekhez, és a költségek drasztikus emelkedéséhez vezetett. Ez a megállapítás nem csak valamiféle általános panasz, hanem konkrét törvénysértésre utal.
atv.hu
Névtelen
2017-02-02 at 11:52
Az ügyészség miért nem tette a dolgát? Elszámoltatási kormánybiztos?
Anna
2017-02-02 at 11:39
Akár törvénymódosítással, de teljes vagyonelkobzással kellene büntetni a lopásban résztvetteket, elősegítőiket és, akik hallgattak a tudomásukra jutottakról. Mint, ahogy a MALÁV-nál is egykoron.
Aladin
2017-02-02 at 10:57
Mit lophatott el a baloldal 2004 ota, te szent ég. Még ezek akarnak újra kormányt vezetni. Geciláda Hadházi mit szolsz te ehez, hogy ezekhez pártoltál át. Jól esik ilyen korruptokkal együtt müködni?