Kitiltaná a dízelautókat Budapestről Karácsony Gergely, még idén kitűzhetik az erre vonatkozó céldátumot – derül ki a 444.hu cikkéből. A főpolgármester annak kapcsán hozta meg döntését, hogy negyvenötezer aláírást gyűjtött össze és adott át neki a Greenpeace pénteken, hogy tiltsa ki a régi dízel meghajtású gépjárműveket a fővárosból, de legalább tegyen közzé egy ütemtervet.
Valóban nagyon nagy probléma a korszerűtlen autók jelenléte Budapest és az ország útjain, ami ellen fel kell lépni
– közölte Karácsony Gergely, aki arra is reagált, hogy a kormány szerint döntéseivel üldözi az autósokat a fővárosban.
Ha ez befolyásolná a döntéseinket, akkor csupa rossz döntést hoznánk, mert gyávaságból nem lehet jó döntéseket hozni. Ahhoz van köze, hogy a járvány nagyon nagy mértékben felülírt egy csomó mindent, többek között azt is, hogy milyen módon tudjuk a városainkat átalakítani. A járványnak ráadásul van egy olyan negatív hatása, hogy jelentős mértékben nőtt Budapesten a gépjárműforgalom. Ezeknek a fejleményeknek a tükrében kell még inkább átgondolt forgalomcsökkentési és levegőminőség-javítási döntéseket hozni
– állította a lapnak a főpolgármester. A kormánykritikus portál azt írta, hogy a szervezet még az önkormányzati választások előtt megkereste az összes főpolgármester-jelöltet (kivéve Berki Krisztiánt), hogy milyen vállalásokat tesznek az alapvető zöldkérdésekben, köztük a dízelautók kitiltásában. Akkor mindegyik főpolgármester-jelölt vállalta ezt, köztük Karácsony Gergely is. A megkezdett egyeztetések a járvány miatt félbeszakadtak. A Greenpeace ezért idén februárban nyílt levelet írt a főpolgármesternek, aki azonban nem reagált erre, amit a szervezet azért is nehezményezett, mert még Tarlós István is mindig válaszolt valamilyen módon.
Azért kellene egy ütemterv már nagyon régóta, mert a 2020-as adatokból is az derült ki, hogy ész nélkül veszik a magyarok a nyugat-európai városokból kitiltott légszennyező járműveket. Az Euro 1-2-3 besorolású járművek már szinte mindegyik nyugat-európai városból ki vannak tiltva, de például Stuttgartba Euro 5-össel sem lehet behajtani
– mondta Simon Gergely, a Greenpeace regionális vegyianyag-szakértője a hírportálnak. Hozzátette: Magyarország ellen ráadásul kötelezettségi eljárás is van a budapesti nitrogén-dioxid-szennyezettség miatt, ami szintén a dízelautóknak köszönhető.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
csakafidesz
2021-07-19 at 03:45
Királytigris 2021-07-18 at 11:37
“Valóban a dízel a legkörnyzetszennyezőbb jármű, de figylembe kell venni, hogy a buszok, teherautók, kamionok mind dízel meghajtásúak.”
———————————————————————————–
Ez nem egyértelmű. Tény, hogy a kamionok, stb. rengeteg szennyezést okádnak, de vannak patyolat tiszta diesel személyautók is.
Esvány
2021-07-18 at 22:18
Ilyen a műszaki analfabéta. Jó szórakozást a továbbiakban is a Nagy Geri őrült ötletei megvalósulása miatt!
Solaris
2021-07-18 at 21:30
Lehetne kezdeni azokkal akiknek nem látszik a rendszáma gázadáskor.
Jellemzően német levetett dízel vasak.
De sajnos felvesznek rendőrnek olyanokat, akik néznek de nem látnak.
Csinálni meg csak ha megaszongyák.
Hát assincs aki megaszongya.
Lehet haragudni a valóságra.
ibolya
2021-07-18 at 12:24
Tessék mondani ezt a tetvet nem lehetne kitiltani a fővárosból és az országból?Akkor jöjjön vissza ha megtanult autót vezetni tud angol nyelven társalogni és minden bizonyitványát betudja mutatni.Ja és le doktorált.
Királytigris
2021-07-18 at 11:37
Valóban a dízel a legkörnyzetszennyezőbb jármű, de figylembe kell venni, hogy a buszok, teherautók, kamionok mind dízel meghajtásúak.
Inkább a szilárd tüzelést kellene betiltani, az a legkörnyezetszennyezőbb!!!
egon samu
2021-07-18 at 10:49
Kedves budapesti elvtársak, gratulálok a jó választáshoz!
Most szépen kanalazzátok ki a levest, amit a választottatok föz nektek!
Most azt szállítja, amit rendeltetek….
mirti
2021-07-18 at 10:44
hát ha ezt megcsinálja ….és miért ne csinálná egy ilyen kommunista balfasz?….akkor itt lenne az ideje felkötni a városháza előtt …Hajrá épelméjü emberek!
bl
2021-07-18 at 09:21
Csingilingi elvtársék célja a károkozás. A méhlegelőkkel is az volt a céljuk, hogy az esetleg az országba tévedő turista lássa a lepusztultságot és ne akarjon többet visszajönni. Az a legfontosabb számukra, hogy se a főváros, se az ország ne fejlődjön.
szemet szemért
2021-07-18 at 09:07
Akkor éhen dögöltök.
Leopárd
2021-07-18 at 09:01
Világos, hogy ki kell nyírni a magyart-mert miatta olvad a jég.Az csak úgy magától nem olvadna-már a korábbi EONBAN is a magyarok miatt olvadt.Ekkor szűnt meg az un. hógolyó-Föld.Geri.
Leopárd
2021-07-18 at 08:58
TELJESEN IGAZA VAN.A legutóbbi nagy glaciálist-illetve a devont a ba..ott otók okozták.
Leopárd
2021-07-18 at 08:55
EDDG-GERIKE-VOLTAK AZ UN. EONOK-A FÖLDTÖRTÉNETI KOROK-EZEKET A KÉREGMOZGÁSOK-A NAPSUGÁRZÁS, BIZONYOS MÁGNESES JELENSÉGEK, BIZONYOS SUGÁRZÁSI TÍPUS, A BAZALT, ÉS A FA..OM OKOZTÁK.MEG A ROSSZ OTÓK.
Leopárd
2021-07-18 at 08:53
AZTÁN MÉG UN. LEMEZTEKTONIKAI MOZGÁS IS VAN-A KONTINENSEK VÁNDORLÁSA-PL. A MAI ANTARKTISZ EGYKOR AZ EGYENLÍTŐNÉL VOLT, ÉS TRÓPUSI KLÍMÁVAL.AZTÁN EGYSZER-LEMEZTEKTONIKA-NEM LESZ FÖLDKÖZI-TENGER. DE AZ ÓTÓK NAGYON SOKAT TUDNAK SEGÍTENI EZEN FOLYAMATOK LASSÍTÁSÁBAN-GERIKE.
jani129
2021-07-18 at 08:01
A dízel személyautó azért létezik egyáltalán, mert ez egy üzemanyagadóztatási technikával lett jogszabályalkotói módszerrel kikényszerítve. A széndioxid nem okoz “nyugatoli nagy viharok”-at. Meg még sok minden mást se okoz.
Öreg Rája
2021-07-18 at 07:49
Hát már lassan két éve KLÍMAVÉSZHELYZET van! Mégsem jó a helyzet?
Most akkor miért?
Remélem a fővárfos ígér majd sok pénzt korszerű autó cserére!
Gejgő megígéri, a Greenpeace meg leveri majd a következő jobbos városvezetésen…
jani
2021-07-18 at 07:40
futóbolond-igaza van, istencsapása Budapestre(is)Karácsony Gergely és az egész bal-libsi városvezetés.
Aláírás gyűjtést kellene szervezni hogy tiltsák ki őket Budapestről.
Kovács Péter
2021-07-18 at 07:16
EZT a BAROM Karácsonyt kéne inkább kitilatni Bp.ről ! ! !
jani129
2021-07-18 at 07:08
Egyszerűen kivételeket fog tenni a szabályba a dízelbuszokra. Talán az áruszállításra is. Óriási károkozás volt őt oda beengedni. Mit tesz hozzá az életünkhöz a közlekedés? Megtudjuk majd, amikor mondvacsinált problémákra hivatkozva elveszítjük azt.
szemet szemért
2021-07-18 at 07:07
Én meg ezt a barmot még az országból is a petíciót aláírókkal együtt.
jani
2021-07-18 at 07:07
Meg a jó Q-va anyját!
khm
2021-07-18 at 06:52
A teherautók,buszok,nagyobb része diesel üzemű.
Azokat is kitiltja? Akkor ugyanis aligha lesz áruszállítás,illetve tömegközlöködés.
bl
2021-07-18 at 06:36
Csingilingi elvtárs kitiltaná a csóró magyart a fővárosból.