Akár 250-350 km/h sebességgel is lehet majd közlekedni azon a gyorsvasúton, amelyet a visegrádi együttműködés keretein belül akarnak az érintett országok megépíteni Budapest és Varsó között. A Magyar Építők beszámolója szerint most az derült ki, mely cégek készíthetik a megvalósíthatósági tervet.
Grandiózus vállalkozásba kezdhetnek a visegrádi országok, egy 700-900 kilométeres gyorsvasút kerül ugyanis a tervezőasztalra a közeljövőben. A négy országon keresztülfutó, több regionális központot összekötő vasút megvalósíthatósági tervének elkészítésére kiírt pályázaton már meg is van a befutó: az Utiber Kft., a Főmterv Kft. és a Trenecon Zrt. konzorciuma nyerte el a lehetőséget a tervek elkészítésére, 1,14 milliárd forint értékben. A zöldmezős beruházásban elkészülő, kétvágányú gyorsvasút megvalósíthatósági tanulmányában 250, 300 és 350 kilométer/órás haladási sebességet is célba vesznek. A tervek szerint a földrajzi akadályok leküzdése érdekében több híd is épülhet, például a Dunán és az Oderán.
A vasútról korábban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztérium elmondta:
Közép-Európában nagyon ritkák az észak-déli irányú infrastruktúrák és szűkösek a határátkelési lehetőségek is. Ezeket a versenyhátrányokat mielőbb orvosolni kell, amihez nagyban hozzájárul majd a stratégiai fontosságú új vasúti összeköttetés.
Forrás: Magyar Építők; Fotó: MTI/EPA/Robin Utrecht
Logikus
2019-05-12 at 20:33
Csak így tovább! Össze kell kötni a V4-et!
Esvány
2019-05-12 at 17:07
De szeretnék utazni rajta! Siessetek fiúk! 72.-ben járok! Megérhetem?
Bejla
2019-05-12 at 15:47
V4 forever!!!!
ómió
2019-05-12 at 09:54
“Haladó” időkben nálunk csak a vasúti szárnyvonal-bezárás dívott!
Nahát
2019-05-12 at 09:43
Szuper! Mi a terv elkészítésének határideje, és mikorra tervezik az átadást?