A 7-es főút legszebb szakaszán, a Fonyódi-hegy alatt veszi el a panorámát az a vasútfelújításhoz kapcsolódó zajvédő fal, amit a helyiek legnagyobb megdöbbenésére úgy kezdtek el felhúzni a napokban, hogy a létesítmény korábban semmilyen tervben nem szerepelt. Az építkezés alaposan felpaprikázta az embereket, tegnap a város fideszes polgármestere és az ellenzék együtt döntögette ki egy demonstráció keretében a leendő fal oszlopait.
Az amúgy határidőre és elismerésre méltó minőségben elkészült déli-parti vasútfelújítás sallangjai hónapok óta megosztják a nyaralótulajdonosokat és lakókat, a vágányok és állomások körüli ősfák kivágása és zajvédő falak miatt. A rezgéscsillapított pálya jóval halkabb mint a korábbi, ezért sokan úgy vélik, néhány tehervonat miatt nem kellene kitakarni a balatoni panorámát.
Különösen érthetetlen a zajvédő fal felhúzása a Fonyódi-hegy alatt, ahol az 7-es főút és a vasút a hegy és a tó közötti szűk sávban halad, kiváló panorámát nyújtva az utazóknak. A több mint egy kilométeres szakaszon mindössze hét (!) épület áll, ráadásul azok tulajdonosai sem kérnek a falból, sokkal inkább a Balatonban gyönyörködnének tovább. Pillanatok alatt kétezer tagja lett a tiltakozók “Fonyódi látványért” nevű Facebook-csoportjának, akik szombatra tüntetést hirdettek a városi strandnál. Itt több mint száz helybeli mellett Hídvégi József fideszes polgármester és korábbi kihívója, a baloldali Kis Zoltán is megjelent, a polgármester a közösségi portálon megosztott videó tanúsága szerint maga fogott hozzá a még le nem betonozott oszlopok ledöntéséhez. A helyszínen elhangzott, hogy az önkormányzat elé tett terveken még nem szerepelt ez a zajvédő fal.
Az RTL Klub megkérdezte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t, amely szerint a környezetvédelmi hatóság írta elő a fal felhúzását, mert a vonatok az új pályán gyorsabban járnak majd, és ez határérték felé emeli a zajszintet. Kiderült, a NIF egyelőre nem tágít. Azt mondták: a falat a lehető legközelebb építik a sínekhez, hogy alacsony legyen, de nem készülhet átlátszó anyagból, mert az visszaverné, nem elnyelné a zajt.
A vezető képen Hidvégi József polgármester és Fejes János virágokat teszi a kidöntött oszlop helyére.
olszal
2017-09-24 at 17:00
Cui prodest?
Ferenc
2017-09-24 at 13:00
Panorámát, vagy halláskárosodást – ez itt a kérdés! Fonyódon mindkettőt akarják. Meg kell adni nekik!
Gáspár Anett
2017-09-24 at 13:18
Na, ne mondd!
Amikor még a füstös vonatok zakatoltak körbe-körbe a Balaton körül, és belepett mindent a korom, akkor sem ágált senki.
A Balatonhoz a vonatok zenéje is hozzátartozik.
Valakiknek jól jön az a pénz, amiből felhúzzák azt, amire semmi szükség? Utána kell kapirgálni, hogy kinek.
babmami
2017-09-24 at 13:30
Helyes a dörgés Oroszlán! Ha, a polgármester sem írta alá ezt az intézkedést, akkor kinek hoz pénzt ez a munka? Van helye a zajvédő falnak, ott, ahol bizony a lakóházakat zavarja az autók dübörgése. A vonat dübörgése azóta zavaró, amióta feljavították ezt a szakaszt is a többivel, mivel nem tettek a sínek alá szigetelést, zajos lett az egész Siófokig tartó vonal. Az a szigetelés a sínek alól hova lett? Az új vasúti vonal zajosabb lett, csak lehet fallal akarják megoldani utólag.
Dávid
2017-09-25 at 00:04
Milyen szigetelést hagytak volna ki? Eddig se volt semmi ilyesmi alatta, és nem is nagyon tudok ilyen szigetelés létezéséről.
Ferenc
2017-09-24 at 15:47
Azért ha jól belegondolsz: ugyanezt írtam.
Feri Tekeri
2017-09-24 at 13:29
a hegesztet sínek nem zakatolnak, ha már felújítás folyt akkor zajcsökkentő sín-ágyakat kellett volna készíteni a lakott területen belül
…vagy az van ?
nekem más okokból, de a környzetdédegető hatóságosditól van herótom…
a lakosság akarata önkormányzati területen belül felül írja a tintanyalókét – szerintem
Gáspár Anett
2017-09-26 at 07:52
Földváron közvetlenül a sínek mellett nyaralunk évtizedek óta, és soha nem zavart senkit a vonat. Abszolút hozzátartozik a környezet “szépségeihez”. Egyáltalán nem zavaró. Az autók inkább.