Magyar jövő csak ott van, ahol a családok vállalják a gyermekáldást, ahol van magyar óvoda, iskola és egyetem, ahol minden magyar számára van haszna a szülőföldön folytatott értékteremtő munkának – fogalmazott Kövér László a felvidéki Nagycétényben, ahol beszédet mondott a Kárpát-medencei óvodafejlesztési program keretében ott épített helyi magyar nyelvű óvoda és bölcsőde ünnepélyes átadóján kedden.
A Kárpát-medencei óvodafejlesztési programunk a magyar jövő megalapozásának egyik programja
– jelentette ki Kövér László, az Országgyűlés elnöke.
Biztos jövő
Az Országgyűlés elnöke beszédében kiemelte: minden új magyar óvoda teret nyit a magyar anyanyelvnek és így az összetartozásban megélhető biztos jövőnek. Kifejtette: közös cél, hogy mindenhol a Kárpát-medencében, a magyar nevelésben és oktatásban részesülők mindig a jövő nyerteseivé váljanak. A házelnök beszédében rámutatott: ennek a magyar jövőnek a megteremtéséhez elengedhetetlen a magyar családok gyermekvállalása.
Magyar jövő csak ott van, ahol a családok vállalják a gyermekáldást, ahol van magyar óvoda, iskola és egyetem, ahol minden magyar számára van haszna a szülőföldön folytatott értékteremtő munkának
– fogalmazott Kövér László. Hozzátette: ezen célok nemcsak a magyar nemzet, hanem a szomszédos országok és nemzetek érdekeit is szolgálják.
Kulcskérdés a demográfiai helyzet
Kövér László a megnyitón magyar újságíróknak nyilatkozva elmondta: kezd beérni az óvodafejlesztési program, s ez különösen fontos a szórványvidéken, ám ehhez arra is szükség van, hogy legyenek olyan magyar szülők, akik vállalják a gyermekáldást.
Európában és ezen belül Közép-Európában a demográfiai kérdés kulcskérdés, akkor lesz Magyarország és Európa olyan, amilyennek megismertük, amilyennek örököltük, (.) ha lesznek, akik lakják ezeket a vidékeket, és ehhez is hozzájárul a magyar nemzetpolitika
– fogalmazott Kövér László.
Az MTI kérdésére válaszolva hozzátette: még mindig nagy azoknak a magyar szülőknek az aránya, akik nem anyanyelvi óvodába íratják a gyermekeiket, de a tendencia már megfordult, s ehhez az óvodafejlesztési program is hozzájárult.
Szórványvidéken épült óvoda
Grezsa István, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye és Kárpátalja együttműködésének fejlesztéséért és a Kárpát-medencei óvodafejlesztési program koordinálásáért felelős miniszteri biztos, aki ugyancsak részt vett az intézmény ünnepélyes átadóján, elmondta: az, hogy az új óvoda és bölcsőde a szórványvidéken épült, külön nyomatékot ad a létrejöttének, hiszen a szórványban duplán helyt kell állni az önazonosság megtartásához. Rámutatott: az intézmény létrejötte azt is üzeni, hogy Magyarország erősödik, a Kárpát-medencében élő népekkel közös érdekek mentén pedig még erősebb, s így a közép-kelet-európai térség lehet az, amely megújítja Nyugat-Európát.
Kormányzati támogatás
A kedden Nagycétényben átadott intézmény alapkövét 2019-ben tették le, az mintegy 620 ezer euró (körülbelül 220 millió forint) összköltségből épült meg, s ebből nagyjából 500 ezer eurót (azaz 175 millió forintot) biztosított a magyar kormány – mondta el az MTI-nek Ladányi Lajos, az intézményt építtető Videó alapítvány kuratóriumának elnöke. Az új óvoda és bölcsőde a Manócska nevet viseli, és az egyetlen ilyen magyar komplexum a zoboralji szórványvidéken, ahol gyűjtőintézményként működik majd. Feladatának ellátásához egy kisbuszt is kapott.
A Kárpát-medencei óvodafejlesztési programot 2016 decemberében, illetve 2017-ben hagyta jóvá a magyar kormány. A program, amely részben követi, részben pedig párhuzamosan fut a magyarországi óvoda- és bölcsődefejlesztési programokkal, Trianon óta a határon túli óvodákat célzó legnagyobb befektetés. A program két ütemében 38,5 milliárd forint forrásból újítják meg az óvodai és bölcsődei rendszert Kárpát-medence-szerte. A program keretében a Felvidéken 165 intézmény felújítására, illetve 29 új intézmény megépítésére biztosított forrást a magyar kormány. A program a tervek szerint 2021 végéig, néhány esetben legkésőbb 2022 végéig fejeződik be.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula-PestiSrácok.hu
Kristóf
2020-09-03 at 21:48
A zöldekről meg annyit, hogy az egy fedett akció. Aki tényleg a Teremtőt és a Teremtést tiszteli azt nem kell összekeverni velük. A gondolkodás képességét pedig nem kell összekeverni a hazátlan “értelmiséggel”.
Kristóf
2020-09-03 at 21:35
K!
Nézd vissza mit írtam. A “már az ókorban…” kezdetű dolgokról hamar kiderül, hogy a kb. 12ezer éves b) paradigma keretein belüliek. Ma a győztes b) paradigma írja a történelmet a saját szemüvegén át, és a ma társadalmi valóságát is.
Konrad Lorenz ezt értette. Tudta, hogy mi az a) paradigma lényege. Ezt úgy írta le, hogy ember és természet biocönózisa: magyarul életközössége. (Én is magyarul gondolkodom és nem külföldiül maszatolok.) Tudta, hogy a természetben semmi értelme oksági láncok kiragadásának, mert minden láncszemnél több másik kapcsolat is van, így olyan láncot valasztasz amilyet akarsz, de a rendszerről egyik sem fog mondani semmit. Ezért az oksági filc mintázatát tartotta érdemi megfigyelésnek. Ezért a természetet magyarázó modell számára az ok-okozati gondolkodás: magyarul okos gondolkodás alkalmatlan. Azt a képszerű mitológiai gondolkodás képes jól leírni. Nem ok-os, hanem kép-es.
Konrad Lorenz remekül rámutatott, hogy az élőből és élettelenből álló természeti rendszerek többek mint részeik összessége, maguk is entitások. Felépülésük pedig nem a részeik versenyén, hanem azok együttműködésén alapul.
(Mert ugye Darwin versenyes evolúciója egy XVIII. századi gazdasági modell kivetítése a természetre, tévesen!) Ha belegondolsz egy kisebb természeti alrendszer működésébe, pl. mekkora baj lenne, ha a testünk részei versenyeznének egymással.
Röviden
– Tovább kell látni mint a fent leírt civilizációs b) paradigma tudása. Ez minőségi különbség. Ha ez sikerül és képes leszel, akkor áltudományos leszel, ami az eretnek modern megfelelője. Esetleg ha hozzászólsz valamihez ésszel, akkor szakmaiatlan. Ez us ugyanazt jelenti. Ezt a vonalat Konrad Lorenz is átlépte, – ami osztrákként nem semmi – ezért nem volt középszerű.
– Szép dolog a matematika, de a fentiekre nem alkalmas. Apám matematikus, és nem gondolja, hogy a szakmája mindenre alkalmazható. (Ilyet a közgazdászok szoktak vélni a szakmájukról.) De azt sem gondolja, hogy ne érdekelhetné más is.
– A demokrácia nem népi. Nem lefordítható. A demokrácia a legalkalmasabb rendszer arra, hogy a valódi hatalom olcsón és legitim módon azt tegyen amit akar. (Pl. “már az ókorban” Periklész szépen el tudta sikkasztani a Déliszi Szövetség védelmi befizetéseit. Békeidőben ez remekül működött is.) A magyar nem is beszél sem demokratikusról, sem népiről, hanem egy mitológiai képpel azt mondja, hogy három a magyar igazság.
K
2020-09-02 at 15:08
Kristóf
2020-09-02 at 10:29
hozzászólásához:
Már az ókorban több ezer éve a legegyszerűbb katonai taktika és technika volt az “ellenség” TUDATOS katonai demoralizálása erkölcsi rombolása, a többi katonai eszközökkel párhuzamosan alkalmazva.
Nem vagyok kibékülve a “zöld mozgalmakkal”, mert a legtöbbjük tudományos halandzsával takarózó kommunista mozgalmak fedő álarca.
Konrad Lorenz Ausztriában a zöld mozgalom egyik vezető alakja lett. Ő eredetileg orvos, de ezért nem vagyok hajlandó elhinni hogy még a társadalomtudományokhoz is ért. Egyszerűen csak megunta az orvosi pályát, és elkezdett foglalkozni mással. Nem hiszem el okoskodását, nem vagyok vevő a meséjére.
Az intellektuális túlkomplikálás sokszor kárt okoz. Ennek legjobb ellenszere a matematikában alkalmazott “egyszerűsítés” ami a társadalomtudományokban legjobban úgy alkalmazható ,hogy elfelejtjük az idegenszavakat, és azt a fogalmat amit a “külföldek” hozzákapcsoltak. Mindezek után újragondoljuk a társadalmi jelenségeket és mindent átértékelünk.
Ugyanúgy mint a matematikában itt is lényeges a végeredmény. Ha az rossz a végeredmény, akkor nem beszélhetünk elfogadható jelenségről.
Tehát mellőzni kell az értelmiségi túlbonyolítást, túlpörgést.
Ma minden hülye az idegenszavak mögé bújik.
Példa erre a Demokratikus Koalíció.
A demokratikus népit jelent, de a DK-ban nincs semmi népi.A koalíció általában több párt szervezet összefogását jelenti. Nem ismerek olyan pártokat szervezeteket amik felsorolhatóak a DK összetevőjeként.
Gedeon Szánti
2020-09-02 at 10:49
….HELYES…támogatni kell a várvédőket…HAJRÁ MAGYAROK..
Kristóf
2020-09-02 at 10:29
K!
A liberális eszme a civilizáció terméke. A természetnek való kiszolgáltatottság után az ember előtt két út állt:
a) Együttműködik a természet rendszerével, és azt gazdagítva ő is gazdagodik, gyarapodik. E föld népe és a világ nagyrésze ezt az utat járta. Ez a szerves műveltségünk, aminek nyomait a hazátlanok ma is kérlelhetetlenül gyűlölnek a magyarban.
b) Kiiktatja a természet szabályozóit és a természet rendje ellen működik. Ez a CIVILIZÁCIÓ, melynek halálos bűneit Konrad Lorenz régen megírta. Erről szólnak a történelemkönyvek és pl. a “világirodalmi” Madách ember tragédiája.
Minden amit ma látunk az mind a b) paradigma kiteljesített uralmának következménye. Az is amit okként megnevezel az is mind ennek a következménye.
A b) paradigma azért tudott eluralkodni, mert mindig rövidtávú előnyt szerez csalással, aminek az árát másokkal fizetteti meg: a természettel és a vele együttműködő emberrel, számára idegen országokkal vagy a saját nyomorgóival. Utóbbiak ha ezért túlszaporodnak, akkor deportálja őket külföldre pusztító sáskának. Pl. korábban az “Újvilágba”.
Az viszont nem igaz, hogy ez tudatos lenne az ördögi gépezet szereplőitől. Ha valaki elkezdi manipulálni a kollektív tudattalant, akkor annak a hatása alól magát sem fogja tudni kivonni. Ez mára eljutott a bábeli zűrzavarhoz. Ezért is lehet, hogy a hatalmasok is teljes tévedésben vannak, mert teljesen elszakadtak a valóságtól. És azt is nagyon fontos látni, hogy maga az ördögi gépezet szerkezete irányít és nem a hatalmasai.
K
2020-09-02 at 10:05
Kristóf
2020-09-02 at 09:57
hozzászólásához:
Nemcsak a civilizáció kártékony hatásáról van szó,
hanem tudatos katonai demoralizálás, erkölcsrombolás történik, aminek következménye a lakosság pusztulása.
A liberális hülyék rögeszméje az, hogy a Föld túlnépesedett, és szerintük az rossz. Ezért mindent megtesznek “tudományosan” hogy a lakosság csökkenjen, pl abortusz népszerűsítése, és a szüléstől való elrettentés hirdetése holott az a természetes.
Ezért az aberrált liberálisok a Föld, a világ, az emberiség szégyene.
Kristóf
2020-09-02 at 09:57
Amit Kövér megfogalmaz az szükséges de nem elégséges feltétel.
Azt is hozzá kéne tenni, hogy a kihalásunk nem egyéni vagy kormányzati szándékokon múlik, hanem annak a természet és ember elleni háborúnak a következménye, melyet a civilizálódás folytat. Melyről látszik hogy mekkora bűn és kártétemény, de mégis mindenki azt akarja szolgálni az utolsó emberig.
K
2020-09-02 at 09:55
Az aberrált liberalizmus senkit se tűr vagy tolerál, csak saját magát, de mástól viszont azt követeli hogy őt tolerálják.
Ez nagy baj… a liberálisoknak.
Az aberrált hülye liberális okoskodást nem lehet megszokni, tűrni, nem lehet tolerálni.
Az aberrált liberális hülye a Föld szégyene.
K
2020-09-02 at 09:19
Ha a magyar jövő a liberális baloldal mosott agyú aberrált hülyéitől függ, akkor kipusztul a magyarság, és a bevándorló néger és arab és ázsiai lakosság fogja kitölteni a Kárpát-medencét.
Ez is egy lehetőség, ha a szokásos választási csalásokat az aberrált nyugat a jogállamiságot sértve Magyarországra kényszeríti, mint tette 2002-ben.
K
2020-09-02 at 07:39
moliere
2020-09-01 at 22:47
hozzászólásához:
Nincs igazad.
A népesedési ráta most is negatív,fogyó,bár a fogyás kisebb, de mégis fogyás.
Természetes fogyásnak nevezik, de nem az.
Az évi 28500 abortusz okozza, ami ugyanolyan tömeggyilkosság mint amikor évi 95000 volt.
:::::::::::::::
Az abortuszt a kommunista rendszer vezette be 1956-ban, és ez egy súlyos kártékony kommunista örökség.
:::::::::::::::
Hálát adok a FIDESZ-nek hogy van olyan politikusa mint Kövér, aki fentebb azt mondta :
“Magyar jövő csak ott van, ahol a családok vállalják a gyermekáldást,”
Maximálisan igaza van.
A kommunizmus és a liberalizmus pont a családi élet és a gyerekvállalás örömeitől fosztja meg a polgárt, és ezért olyan súlyos árat kell fizetni mint Nyugat Európában ahol olyan kicsi a népszaporulat hogy bevándorlókkal kell pótolni mert nincs munkaerő.
Az a nyugat-európai országok megszűnéséhez felbomlásához fog vezetni, és meg fogják érdemelni.
Sajnos a liberális élvezet-hajhászás hedonizmus a művészetnek hazudott filmekből kiáradva olyan életmódot népszerűsít, ami minden katonai demoralizálást felülmúl, és az embereket összeférhetetlenné teszi, válóperbe és homoszexualitásba kergeti ami szintén csökkenti a népszaporulatot.
Ez a lakosság megszűnéséhez vezet, és ezt a katonai demoralizálást erkölcsrombolást alkalmazták már több ezer éve a Római Birodalomba is ilyen céllal, és más hasonló birodalmakban is.
Egyszerű választás elé kerültek az emberek:
Vagy szaporodnak az emberek, vagy jönnek a bevándorlók és ők fognak szaporodni, többségbe kerülve parancsolni.
A megmaradt kisebbségbe került őslakosság pedig mint rabszolga gürizhet, míg teljesen megszűnik, kihal.
Ez van….???
moliere
2020-09-01 at 22:47
Azt mondja Kövér László elnök úr, hogy a családokban vállalt gyermekáldás a magyar jövő. Na itt is vagyunk a problémánál! Jó lenne leállni ezzel a szöveggel, mert nagyon sok ember szaladgál ebben az országban, nevel gyereket, úgy, hogy mondjuk volt már abortusza. Van erről magánvéleményem, de mondjuk ha házelnök lennék és azt mondanám, hogy nosza szerezzünk némi szavazótábort magunk ellen, akkor biztos kiállnék ezzel az “őszinte” szöveggel. Nem csak a hagyományos családokban van élet és magyar jövő a gyerekeknek, és nem kell mindjárt a szivárványra gondolni! RENGETEG magyar gyereket sokkal kedvezőtlenebb körülmények között nevel remek magyar emberré az anyja (vagy az apja, esetleg nagyszülő, de 99 százalékban az anyja). Már elege sokan túl sokat hibáztatják magukat azért, mert tévesen hozzámentek egy sliffentyűhöz, aki immár “felnőve” az új családjáért él, a régit meg el is felejtette, és örök kételyben neveli a gyerekét, hogy elég jó-e egyedül a feladatra. Eleve nagyon hibás és életidegen elgondolás a kormányzattól, hogy a több százezer elvált szülőt nem támogatja a sokkal nehezebb, de ugyanolyan gyümölcsöző küzdelmében.
A támogatás nem egyenértékű, pláne nem csökkent a gyerek számára versenyhátrányt (amiről ő aztán végképp nem tehet, hogy van), viszont cserébe időközönként hallhatja a látástól mikulásig güriző elvált fodrásznő, óvónő, tanárnő, takarítónő, eladónő stb., aki egy-két kamasszal küzd meg naponta, hogy talán ő már eleve nem is lehet része annak a fajta ideális társadalomnak, amiről azok beszélnek, akire amúgy már vagy tízszer szavazott. Ja, és jó reggelt! XXI. század! Realitás! Szavazók! Jövő! (Konkrétan arra gondolok, hogy ugyan senki nem örömében lesz elvált szülő, de a jövő az, hogy akiket ezzel a “gyermekáldás-család-magyarság” szöveggel el lehet vinni, azok fogynak, akik meg jönnek fel, azok nem így gondolkodnak.
Logikus
2020-09-01 at 21:46
Teljes mértékben igaza van Kövérnek. Logikus amit mond….
K
2020-09-01 at 19:15
Namond
2020-09-01 at 18:48
hozzászólásához:
Nem ez a téma, csak Freedom2020-09-01 at 16:41 hozzászólásában feltételezhetően betű elütés miatt “elszólta” magát és “szivárványcsalásokat” emlegetett.
Bizonyos szavakra az automata cenzor egyből moderál,mert látható hogy korrigálás után 3 perccel átengedte a hozzászólást.
Egyébként egyetértek, csak Kövérnek nem ez volt a témája a fenti írásban.
Az egész világon és a Kárpát-medencében minden magyar családot támogatni kell, és ezért hálát adok a FIDESZ-nek hogy ezt teszi óvodák létesítésével, stb.
Namond
2020-09-01 at 18:45
Kövér általában olyan karakán volt, igazán kimondhatta volna;
– a forró terhes férfiak,
– az előmelegített serlegek/köcsögök,
– a gyermekvállalás tagadó szinglik és femináci fap.inák közötti,
– a hintalóval, teddy macival és kristálycsillárral alkotott élettársi közösség,
nem család, akkor sem ha az inka nemzeti színekbe öltöznek.
Gáspár Anette
2020-09-01 at 18:02
https://www.peticiok.com/signatures.php?tunnus=tiltakozzunk_gyurcsany_ferenc_fenyegetese_ellen&page_number=3480&num_rows=10
ÍRD ALÁ ÉS ADD TOVÁBB!!!!
Gáspár Anette
2020-09-01 at 17:06
És ahol nem szik le a kultúra irányítását a liberálisok kezébe.
És nem teszik “nemzetközivé”…