A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára a Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt – közölte a GVH pénteken.
A versenyhivatal kimagasló bírsággal sújtotta az egyik internetes áruházat, amiért az tisztességtelen módon reklámozta akcióit. A GVH célja mindezzel az volt, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is – olvasható a közleményükben. A GVH az Alza 2018. január és 2019. február között hat alkalommal meghirdetett Black Friday-akciójának reklámkampányait vizsgálta. A webáruház az akciós időszakokra nagymértékű, “akár 80 százalékos” kedvezményeket ígért reklámjaiban. A 80 százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény azonban kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amelyek nem a reklámkampányban képszerűen bemutatott vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak. A GVH a megtévesztő reklámokért 892 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Fehérlófia
2020-07-10 at 10:02
Az is hülye aki beveszi ezeket a kamu akciókat.
Akció 99000 helyett most csak 89900, egyébként bárhol megkapható 79999-ért! Az emberi butaságra és lustaságra alapozva nagyot kaszálnak!
Kétes
2020-07-10 at 11:06
Ne ítélj elhamarkodottan! Csak ha te is ezt teszed, mármint az eladói oldalon.
Vgy
2020-07-10 at 09:46
Nagyon helyes, egy utolsó szemét banda! Döbbenet mit csinálnak a blekk frájdéjkor is…
Cassandro
2020-07-10 at 11:04
A magyar vállslkozásokat pedig tönkre teszik.
Namond
2020-07-10 at 20:03
A bankok is bírnának ennyit.
Józsi bácsi macskája
2020-07-10 at 09:29
Szopi. Helyes.