Külföldi, európai uniós állampolgárok felvételét mérlegeli a német hadseregbe a berlini védelmi minisztérium a haderőnél évek óta fennálló létszámhiány megoldásaként – jelentette a hétvégén a német sajtó.
“A német honvédség felnőtté válik. Ehhez képzett emberekre van szükség. Ehhez minden lehetséges opciót mérlegre fogunk tenni” – erősítette meg a védelmi minisztérium az Augsburger Allgemeine című bajor lap értesülését a ZDF német közszolgálati televíziónak. A ZDF honlapján megjelent beszámoló szerint az elképzelés már a védelmi tárca 2016-os, úgynevezett fehér könyvében is szerepelt, és most a hadkiegészítési stratégia újragondolásakor vetődött fel ismét.
A ZDF-nek nyilatkozó Erich Vad biztonságpolitikai szakértő szerint jó és helyes, hogy a védelmi tárca új, gyakorlatias megoldásokon gondolkozik, mert a Bundeswehr évek óta súlyos problémákkal küzd a toborzás terén.
Két héttel ezelőtt a Bild című német tömeglapnak sikerült megszereznie a védelmi minisztérium egyik bizalmas jelentését, melyből az derült ki, hogy a német hadsereg a teljesítőképessége határára ért, jelenleg nem tud a mostaniak mellett további feladatokat vállalni, és minden haderőnemnél problémát okoz a létszámhiány.
Forrás: MTI, Vezető kép: hirado.hu
ómió
2018-07-23 at 11:54
A migriket még festeni se kéne. Vagy ők maguk a fenyegetés?
Dr. Horror
2018-07-23 at 10:13
Ehhez a polgárháború- dologhoz még egy adalék, csak hogy szemléltessem, a tömeges rendbontás NEM egyenlő a “polgárháborúval:
– Vannak olyan országok, ahol tömeges fegyveres erőszak pusztít, az egy évre elosztott halálos áldozatok száma pedig már meghaladja egy háborús konfliktus bodycountját. Ilyen pl. Mexikó. Tömeges fegyveres erőszak dúl Braziliában, Dél- Afrikában, Fülöp- Szigeteken (itt nem álandóan, de azért legutóbb 4 hónap alatt vert le a hadsereg egy mohamedán genget…). Thaiföld, India egyes tartományaiban a mohamedánok néha lángba és vérbe borítják a területet. És még lehetne sorolni. Kolumbiában évtizedek óta permanens szálsőanarchista- drogos fegyveres terror dúl vidéken több helen is (most éppen szünetel, de szerintem nem sokáig).
Mégsem minősül egyik sem “polgárháborúnak”. Persze ettől még nem kevésbé veszélyes…
Naprózsa
2018-07-22 at 21:47
Szó se lehet arról, hogy magyar vagy kelet-európai fiatalok kaparják ki a gesztenyét a nyugati szemétdombon pöffeszkedőknek.
Hívják be kötelezően az őshonos németeket, s ezzel a hadsereggel pedig szorítsák rá a migránsszármazásúakat, hogy e kieső munkaerőigényt pótolva a nők is (!) dolgozzanak. Aki nem hajlandó, az pedig saját vagyonát felhasználva vagy elkobozva őshazájába hazahúz.
Ahogy elkezdődik – mert elkezdődik – a polgárháború, ez a tipikus hadigazdasági modell úgyis elkerülhetetlen lesz.
Mi viszont tiltsuk meg állampolgárainknak, hogy belépjenek a nyugatiak hadseregébe. Nem leszünk ágyútöltelékek az ő háborújukban hogy utána ne legyen aki a mi hazáinkat megvédje.
Dr. Horror
2018-07-23 at 09:43
Nekem ez az egész arra mutat, hogy Németo. egyfajta idegenlégiót akar létrehozni. Önmagában ezzel nem is lenne baj, a baj két dologgal van.
1, AZ ok, amiért erre Németo. rákényszerül. Azaz, tökéletesen alkalmatlan többségi saját lakosság, fizikális és mentális értelemben is. Az ilyeneket korbáccsal sem lehetne katonai szolgálatra készettni, mégha ultramodern technikát kezelhetnének, kitűnő kiképzéssel, akkor sem.
2, Ha ez a program igazán beindul (be fog, szerintem), a Bundeschwer sem fogja megfelelően ellenőrizni a jelentkezők hátterét, ahogy az államigazgatás sem teszi ezt. Mert az nem lenne liberális, meg emberjogsértő volna, vagy mi a tököm.
Másik dolog:
– Polgárháború nem lesz sehol az EU ban, ehhez semmilyen feltétel nem adott. A “polgárháborúhoz” nem elég egy nagy létszámú ellenséges tömeg, ahogy most a mohamedánok vannak. Ez az EU területén rendvédelmi kérdés, nem háborús. Más kérdés, hogy abnormális méretű ellenslges tömegről van szó, kiknek többsége egy Halálvallás követője, vagy témogatója.
A tömeges európai mohamedán erőszak tehát rendvédelmi kérdés, ám teljesen mindegy hogy nevezzük, amíg a politikai akarat nincs meg ehhez, úgysem lehet felszámolni.
Károly
2018-07-22 at 14:23
Németország vezetői Európa zártosztálya??????????????
Nézzük_magát_a_dolgot
2018-07-22 at 12:49
A német, mint olyan, felszámolja önmagát. A német nők ugyan a nótabeli menyecskékhez hasonlóan, úgy q.rnak, mint a kecskék, de nem veszik figyelembe, hogy ezt az Isten az utódnemzés céljából vezette be. Nincs utód, nincs munkaerő? Nem baj, jöjjenek Közép-Európából. Most már az ágyútöltelékek is, nemcsak a rabszolgák. A szegény Közép-európaiak fizessék a gyemekvállalás és oktatás egyéni és közösségi költségeit, a németek meg hedonizálják el az erre rendelt pénzeket. Jó mondja Bogár professzor: az EU-nak nagy tömegben nyílt színi lefejtéssel kitermelhető olcsó, képzett munkaerő kell új gyarmatairól. Csak úgy demokratikusan. Szép új világ. “Anyám, én nem ezt a lovat akartam!”
Nézzük_magát_a_dolgot
2018-07-22 at 12:51
Egyébként, ahogy Sztálingrádnál is megtapasztaltuk a német bajtársiasságot: arra lennénk jók, hogy dicső megfutamodásukkor (“rugalmas elszakadás”), mint legtöbbet szenvedő és pusztuló utóvéd, védjük a seggüket.
Dr. Horror
2018-07-22 at 13:01
Na, azért Sztálingrádnál nem teljesen ez történt…
Dr. Horror
2018-07-22 at 13:00
És hogy legyen még rosszabb a helyzet, ugyanez megy szerte ÉNY EU- ban. Mondjuk, az átlag ÉNY Európainak azért van jövedelme, nem is kicsi, abból meg jókora adókat fizetnek, szóval, a közterhet NEM a kelet európai vállalja, ez így nem valós. Az viszont igen, hogy a fizikai munkákat már lassan mindenhol kelet európaiak végzik. Jóllehet, ez szerintem nem tudatos az ÉNY EU társadalmak részéről, egyszerűen így alakult. Ők ellustultak, mi meg odamegyünk, és felvesszük a fizikai munkát.
És akkor most jön ez a Bundeschwehr- ügy…
Na ez van… 🙁
Erdős Géza
2018-07-22 at 12:24
Majd a iszlamista hadvezéreik megoldják a problémát.
e.házi bandi
2018-07-22 at 12:11
Majd jön a liberális szakosztály és kiállít egy pride hadosztályt. Félelmetes lesz, aki meglátja a vazelinfecskendőket, hanyatt-homlok menekülni fog – a libsik elől. De mi lesz a katonákkal? A gender érzület a katonai ismereteket legfeljebb a sohóban pótolhatja, de a fegyverét azért el tudja sütni. Szép új világ!
Dr. Horror
2018-07-22 at 12:33
“Majd jön a liberális szakosztály és kiállít egy pride hadosztályt”
– Pfffff… 🙂
Amúgy ez téves, mert a bedrogozott, liberálnáci- anarchisták szerint egyáltalán nem kell hadsereg sehová. Sem karhatalom, sem határok. Mert hogy alapvetően mindenki jó, és- vagy megjavítható, méghozzá akár gyorstalpalókon is. ha meg ez mégsem skierül, az csakis a (nyilván nácirasszista) állami és a )szintén nácirasszista) fegyveres- és rendvédelmi erők hibája.
És ezt az anarchisták meg a szélsőliberál- nácik (mert hogy ők viselkednek vitril náciként immár) komolyan gondolják.
Logikus
2018-07-22 at 11:59
Szánalmasak, hogy egy 80 milliós országban nem tudnak kiállítani megfelelő létszámú haderőt….szánalmas és nevetséges és harmatgyenge az egész német hadsereg. Pl 200 harcirepülőből 4-5 db működik…
Dr. Horror
2018-07-22 at 12:28
Ugyanez megy mindnhol EU szerte… lusták a kölkök, felük drog- vagy alkoholfogyasztó (függő???), nyikhaj, elhülyült, gendertudatos, ÉS mind manager meg irodista akar lenni, de minimum vállalati középvezető. Kellően korrupt társadalmoban ez meg is történik.
Ezeket korbáccsal sem lehetne katonaéletre készetni, még ha Hi Tech eszközöket kezelhetnének, és kitűnő képzpsben részesülnének, akkor sem..
Logikus
2018-07-22 at 12:43
A létező legnagyobb butaság volt eltörölni a sorkötelezettséget….mert azóta van annyi idióta LIBSI…
Kokó
2018-07-22 at 11:55
Nekem is ez jutott eszembe! ez a helyzet, mikor még maga ellen sincs katonája a germánnak… Csak ebben van némi logika, hogy meghívjon annyi migránst Merkel németországba.
Lassan azért kialakul a kép, mert a “fizikus-agysebész” igény valahogy nem volt igazán meggyőző!
zolatiguszti
2018-07-22 at 13:07
Csak egy agyhalott hiheti hogy ha több ezer migráncsot besoroznak akkor abból jó sülhet ki.Ha a németeknek esze van nem a család egyesítés meg hasonlók ellen harcolnának hanem az ellen hogy aki 2014-15-ben hozzájuk bement ne kaphasson állampolgárságot!Mert azonnal kiszavazzák őket a hazájukból….ha még a fegyveres erőt is odaadják nekik jobb ha kezdünk keresni egy Zrínyit, mert perceken belül megtudják mi az a kalifátus.Ezek a barmok még mkindíg azt hiszik hogy pénzzel meg tudják őket győzni hogy álljanak be a sorba.Ezek semmi mást nem akarnak mi t ugyanazt ami otthon volt csak háború nélkül és ingyen.
Attila
2018-07-22 at 11:53
Érdekes (de nem meglepő), mennyire elfelejtett beszámolni róla (értsd: elhallgatta) a fősodratú média, hogy a német hadseregbe egy cseh és egy román (sic!) katonai egység már betagozódott. Igen, jól olvassák. Rá lehet keresni a neten. Ilyenkor hol van a (magyar hivatalosságok szájából és nem a németekéből rendre elhangzó) híres-neves német-magyar barátság? S a történelmi hála, hűség, megbecsülés? Román katonai egység a Bundeswehr része?
A bejelentett honi haderőfejlesztés zene volt füleimnek. Na, végre, s maga a Miniszterelnök Úr szájából! Akkor lesz is belőle valami, mondtam magamban.
A játékhelikopterek beszerzése után viszont fel kellett ébredni. Katonai buszok és csapatszállító repülőgépek beszerzése után.
Az oláhoknak van vagy 1000 tankjuk, felújított MIG-jeik, most vesznek/vettek F16-osokat, vettek 300 km hatótávú rakáta-rendszereket, páncéltörő rakátékat, s egy rakás páncélozott harcjárművet az USÁ-tól.
Nekünk van vagy 30 tankunk. Várom, mikor fogunk TANKOKAT venni végre. Rakétarendszereket. Páncéltörő rakétákat. Páncélozott harcjárműveket. Harci repülőket.
A bejelentett haderő-fejlesztési program komolysága már a bejelentésekor köddé vált: “bármely ország haderejével vegye fel a versenyt”. Tehát az USÁ-éval? Törökországéval, Oroszországéval? A magyar honvédségnek a térség bármely országával kellene tudnia felvenni a versenyt. Nem a világ bármely országának a haderejével.
No comment.
Logikus
2018-07-22 at 12:05
nem kell félned, mert a románoknak nincs ezer tanjuk, csak papíron. A JAVA ÓCSKAVAS, A HARCIREPÜLŐ FLOTTÁJUK SZINTÉN. MINDEN ÉVBEN 2-3 LEZUHAN, A TÖBBIRŐL NEM IS BESZÉLVE. Nézz utána mielőtt beszélsz és leírod a mi haderő fejlesztéseinket, mert egyáltalán nem vagy képben…
Dr. Horror
2018-07-22 at 12:21
Logikus kollega, jóllehet, igaz, amit írtál, de ne menj neki így Attila kommtársnak, inkább adj neki te is további szempontokat. Úgyis látni fogja ő is, mi van.
Logikus
2018-07-22 at 12:42
Igazad van teljes mértékben, de nem szeretem, ha valaki félrebeszél…
Dr. Horror
2018-07-22 at 12:19
Attila, jó szempontokat írtál, de magyarázatot igényelnek. Nézd, ez itt egy cikk a román- cseh betagozódásról a Bundeschwerbe:
https://www.romania-insider.com/romanian-brigade-joins-german-army/
Szóval, hangsúlyozzuk, hogy NEM váltak a Bundeschwer részévé, hanem integrált alakulatról van szó, az azért más. Abban viszont alighanem igazad van, hogy ennek célja a feltöltetlen állomány ilyen módon történő pótlása.
Az “oláhoknak” pedig – papíron – hiába van 1000 tankja (nincs annyi), ezek hadrafoghatósága, állapota, stb. nincs részletezve, szóval, ez kamu. Nagyon sok hülyeség terjed, főleg a neten, mikor meglátnak a Zemberek egy ilyen adatot, de ha a nyilvános forrásokba is jobban beássák magukat, kiderül, hogy:
Például, az állomány 70 százaléka “konzerválva van” (gyk: a szétbontás különféle fázisaiban rozsdásodnak valahol), 20 százaléka nincs felfegyverezve, 5 százalékhoz pedig éppen még van személyzet és ellátmány. Na, mindjárt kevesebb… 🙁
Hogy miféle repülőket, rakétákat vettek, az megint egy dolog, de mi a helyzet a kiszolgáló és a hajózó állomány (pilóták) képzésével, a hadrafoghatósággal (megint csak), az interkompatibilitással, stb? Kelet- európai haderőknél ez gyakran nem egyértelmű…
Magyaro. esetében pedig – kormányoktól függetlenül – a hadsereg a gengeszterváltás óta mindig is a “kapcarongy” szerepét töltötte be, a legelhanyagoltabb terület, de erről bővebben nagyon jó, szakmai elemzéseket találsz a neten.
“bármely ország haderejével vegye fel a versenyt”
– Ilyen marhaságokat rendszeresen hallani, mikor valami nagyot akar mondani egyik- másik, ismétlem, KORMÁNY JELLEGÉTŐL FÜGGETLENÜL. Ám aki egy kicsit is konyít ehhez, tudhatja, hogy egy ütőképes, professzionális haderőt kiépíteni, hát, az évtizedekbe tellik. Mármint, ha elkezdik egyáltalán.
Még egyszer: ilyen- olyan technikát beszerezni egy dolog. De azok hadrafoghatósága ezer más dologtól függ, na, ez szokott lenni a probléma.
zolatiguszti
2018-07-22 at 13:02
Én utána néztem a múltkor a típus TR85. Jobban megnézve T-55 modernizáció.Kapott egy 6-ik futógörgőt új felfüggesztést, új nyíllövedéket, a régi 620Le motort kicserélték egy 860 Le-re és német licnesz alapján gyártják.
Hajtás hiraulikus ami T-72-es ismereteim alapján békeidőben kiváló, de háborúban ritka kockázatos lehet.A legkisebb nyomás esés is hazavágja a rendszert.
Löveg ugyanúgy 100 m maradt.
Van lézeres célmegjelölő rendszere-volt 89-ben a T-55 Am-ben is
Van hőkeresős rendszere-ez új.
Van új tűzvezető rendszere ez is volt már 89-ben a T-55AM-ben
Van lézerérzékelő rendszere-az is volt a T-55 AM-ben.
Van ködgránát vető és hőcsapda.Ködgránát vető is volt a T-55 Am-ben hőcsapda nem.
Tömeg nőtt 50 tonnára a T-55AM-hez képest a 42,5-ről.Mondjuk kapott hozzá motort és futóművet is.
Modernizált változata TR85M1 nagyobb torony + páncélzat
Fajlagos teljesítménye 17Le/ tonna ami nem túl jó.
M1-esből 300 db van hadrendben
Eredeti 85-ből 86-90 között kb évi 100 db-ot állítottak elő ezekből lett modernizálva a M1-es típus. Össz darabszám valahol 500 körül lehet.M1 modernizáció 1999 óta megy.
A magam részéről egy ilyen sík országban mint nálunk először mondjuk Svéd páncéltörőkkel próbálkoznék kétfős kezelőszemélyzettel.
Miután a motor miatt meg kellett hosszabbítani a testet + 1 futógörgő maga az átlakítás nagyobb célfelületet nyújt az eredei T-55-55Am verzióknál.
Rakovszky István
2018-07-22 at 14:33
A románok szépen benyaltaz az amerikai hadiiparnak, megvettek egy csomó idejétmúlt szert, hogy az USA katonasága, megvehesse a legújabb legmodernebbeket.
Egyébként is Románia közelebb van, és hosszabb az ukrajnai határa mint a miénk.
A NATO legszívesebben átvezényelné a románokat Ukrajnába, hogy ott az oroszok ellen harcoljanak. A németek nem szeretnének níltan háborúbe keveredni az oroszokkal, így egy német-Román közöss hadsereg – persze román parancsnokkal az élén és amirikai tanácsadókkal a háttérben, megoldaná ezt a problémát. Ha az oroszok megúnják a játékot, lerohanhatják mind Ukrajnát, mind Romániát. És visszaadhatják Kárpátalját és Erdélyt‼
Kele Loránt
2018-07-22 at 15:31
És mi történt a Gyurcsány által 77 darab Iraknak ajándékozott T-72 páncélossal ?
Erdős Géza
2018-07-22 at 12:25
És NATO hadtesteket telepítettek Erdélybe.
Na meg tömegével a migráncsokat is.
Åron
2018-07-22 at 12:38
.Az oláhok ezer tankja mind müködik?
Attila
2018-07-22 at 13:49
Nem személyhez szóló, pláne nem személyeskedő viszontválasz (az utolsó).
Tipikus honi betegség (pszichoógiai betegség) megmagyarázni, miért jó a nem-jó, ill. legalábbis miért nem-rossz. Ájult szakmaisággal megindokolni, miért jó, ha nincs tankunk, repülőnk, tüzérségünk, ill. amiről írtam: miért nincs nagy számban ezekből a harci eszközökből. Igen, kell alkatrész-ellátás, logisztika, központi irányítás, továbbképzés, gyakorlatozás, s sok más minden a háttérben. De azt “megszakérteni”, miért nem-rossz, sőt, szakmailag miért egyenesen magyarázható, ha alig van tankunk és más, tömegével hadrafogható harci eszközünk, ill. ha nincs bizonyos hadi képességünk, miközben minden szomszédunk nyakló nélkül szerzi be ezeket a harci eszközöket nagyobb mennyiségben…
Ez pontosan az a mentalitás, mint amikor a gimnáziumi (sic!) történelem tanárom “megszakértette”, miért nem lenne nekünk jó visszakapnunk mondjuk édes Erdélyünket, a Partiumot vagy a Bánságot, mondván hogy ott mennyi fejlesztenivaló lenne és az milyen sokba kerülne…
Valaki nézze meg a statisztikákat: hány harci repülője és tankja van a többmillió migránssal velünk nagyjából azonos lélekszámú Svédországnak; vagy Görögországnak; vagy hány tankja van a szigerország Kubának; de tudják, mit: miért közel azonos mennyiségi haderő a tót vagy a horvát? Persze meg lehet magyarázni.
Szép napot! Békesség, tisztesség, becsület!
Rakovszky István
2018-07-22 at 14:40
Miniszterelnökünk most enged Trump követelödzésének, és felfejleszti a honvédséget a szükséges szintre. A GDP 2%-a is elég sokat jelent, főleg, ha a felszereléseket itthon állítjuk elő. Ez ugyanis egyrészt olcsóbbá teszi őket, mintha mástól vennénk, másrészt a GDP-t is növeli, tehát hatékonyabb lehet a fejlesztés.
De lehet, hogy mikorra eléri a 2%-ot, addigra már a 4% lesz a kötelező, így csak folytatni kell, nem nulláról kezdeni‼
Rakovszky István
2018-07-22 at 14:25
Épp elegünk volt a II.VH. közben betagozódni a német hadseregbe, ugyanis a germánok, amikor kezdett forró lenni a környezet, akkor szépen egy szó nélkül elpárologtak ott hagyva a csekélyebb számú magyar csapatokat, hogy ők kanalazzák ki a forró levest amit Hitlerék főztek‼‼